Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart zat in mijn keel...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Mijn hart zat in mijn keel...

Ongelezen bericht door Frenk »

Chione schreef:Zoals ik al eerder heb beschreven moet het ras gewoon genoemd kunnen worden, dat is niet waar het mee fout gaat. Naast mij zijn er wel meer mensen hier wiens hond gegrepen is door een Staff, zonder dat een topic dan zo verliep.

En zoals ook al eerder beschreven zou ik waarschijnlijk net zo schrikken, als jij nu deed. Maar daar word helaas over heen gelezen, lijkt het.
Dan snap ik de rest van je bijdrages aan dit topic niet :19: Waarom dan zo gaan zitten rellen over "dat je hier niks mag zeggen over labjes", dat "Nanna gaat zitten wachten op de dood van nog meer vechthonden", "dat er zo ver(voor)oordelend over vechthonden gesproken wordt"?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Vanavond was ik even in een ander dorp wat doen, en de honden waren mee. Tussendoor liet ik de honden even (aangelijnd) lopen op een grasveld in een woonwijk waar wat tuinen aan grensden.
Van het ene op het andere moment komt er uit 1 van de tuinen een Stafford-teef aangerend, en die duikt bovenop Saar. Daarop knapt de sluiting van Saars tuig, en Saar schiet dus los en zet het op een lopen, Stafford erachteraan. Op mijn gillen kwam de baas van die hond ook naar buiten, en die rent met een noodgang achter haar hond aan die ondertussen weer achter Saar aan de bocht om was gerend de wijk door. Schijnbaar heeft die baas met een enorme brul de hond stil laten staan, want toen ik zelf de bocht om kwam (met de meest vreselijke visioenen al in mijn hoofd) had ze die hond vast bij zijn halsband en kon ik Saar pakken.
Nadat ik haar op mijn arm had zat meteen mijn hele hand onder het bloed, dus daar schrok ik ook nogal van. Gelukkig heeft ze alleen aan een voorpoot d'r hele nagel afgescheurd, en aan d'r achterpoot is haar hak ontveld wat ook nogal bloedde.
Wat er nou precies gebeurd is weet ik dus niet, want ze waren al heel snel helemaal uit beeld gerend, maar het is met een redelijke sisser afgelopen....Morgen maar even de DA bellen voor die nagel, want die hangt er maar een beetje los bij, lijkt me ook niet de bedoeling.

Pffff, dat was me het avondje weg wel zeg :roll:
Ik lees dit nu pas.
Meid wat zal jij geschrokken zijn :eek:
Zoiets kost je tien jaar van je leven.
Hoe is het nu met Saar?
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

Chione schreef:
Grappig, zoveel; berichten schelen jullie niet van elkaar. En driemaal raden wie er ook in dit topic zit, jij dus. :lol1:
had je het over mij ?
want dat was me niet duidelijk...
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:
marian* schreef:
Chione schreef: En? Weet je al wat je gaat schrijven? Of is het nu niet interessant meer, omdat ik hier zelf heb geschreven over Staffs die mijn hond aanvielen?
Ja hoor,het is nog steeds interessant.De volgende keer dat een van mijn honden door een Rottweiler gebeten wordt zal ik dat hier ook melden.
Inclusief correcte rasvermelding.
Maar aangezien ik ook nog een leven naast internet ga ik nu mijn honden even lekker uitlaten.

Goed idee. :E: :D :E:
Marian:

Chione:

Marian: 77 maanden lid.
Chione: 36 maanden lid.

Marian: gemiddeld 163.63 berichten per maand
Chione: gemiddeld 100.73 berichten per maand

Ja, dat ontloopt elkaar wel zo enorm dat je zo'n reactie moet plaatsen, ja.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Chione schreef:
Teckel_love<3 schreef:
Naad schreef::
kan ik me voorstellen, want ik heb je werkelijk NOG NOOIT gezien...tot dit topic dan...
Grappig, zoveel; berichten schelen jullie niet van elkaar. En driemaal raden wie er ook in dit topic zit, jij dus. :lol1:
:mrgreen:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

wat heeft het aantal berichten nu weer te maken met reacties???
doe logica snap ik niet
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

Naad schreef:
Chione schreef:
:mrgreen:

oke, ik snap 't het ging geloof ik over mij...ja best grappig eigenlijk, kan er de lol wel van inzien ja.... :oohja: :lol: :smile: :mep: :lol: :smile: :smile: :smile: :smile: :tongue: :lol1: :D :W: :Q: :W:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Sorry hoor, maar wat een onzin allemaal. Ondertussen 9 pagina's over een Stafford :piew: ipv over Saar.
Volgens mij is er maar één ding belangrijk en dat Saar gewond is geraakt in de (vermoedelijke hardloopwed)strijd met een andere hond. Dat Marloes schrikt van het gedrag van de hond snap ik helemaal (gezien de gemiddelde achtergrond van het type :pffff: ).

En om het beestje bij het boompje te houden:
Marloes, hoe is het met Saar?? Los van de wondjes reageert ze nu ook anders op andere honden??
Wel lief om te lezen dat Vera meteen oren aan het soppen was :F:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

renee-uk schreef:
Moos schreef:
Chione schreef:
En? Weet je al wat je gaat schrijven? Of is het nu niet interessant meer, omdat ik hier zelf heb geschreven over Staffs die mijn hond aanvielen?
Ach, het ligt ook maar net aan de periode waarin je het schrijft.
Met al die topics over Staffords (en 'aanverwanten') de laatste tijd heb ik dus niet voor niks ook zitten twijfelen of ik het ras zou noemen.
Daarnaast heb ik zelf natuurlijk een pluizig truttenhondje, en een hond die opgevoed braaf wordt geboren, dus dan is de kans dat ik een enorm vooroordeel heb over Staffords schijnbaar groter.

En zelfs na een verduidelijking van mijn kant blijft het schijnbaar nodig dit soort zaken in een topic als deze te betrekken. Alleen maar omdat 'het woord' gevallen is.
psies en dat is ook waartegen ik ageer.
Zoals ik al eerder zei is het toch van de zotte dat je niet meer mag zeggen dat het om een stafford gaat en dat je er over moet denken of je het ras wel kunt noemen als je zoiets meemaakt?
Omgekeerde discriminatie in mijn ogen.
dat zegt toch niemand...volgens mij begrijp je niet waar het mij om ging...

waar het zich mij om ging is heel simpel...marloes zei dat een stafford op saar dook en vervolgens kwamen de reacties dat er vanuit werd gegaan dat de stafford meteen saar zowat wilde killen(iig zo kwam het op mij over), terwijl ik vond dat je dat niet kon opmaken vanuit de openingspost...dus zijn in mijn ogen die reacties voortgekomen uit vooroordelen...en daar draait dus mijn hele punt om...het gaat me erom dat mensen reacties geven vanuit vooroordelen en niet vanuit feiten die te lezen zijn...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef: Ik lees dit nu pas.
Meid wat zal jij geschrokken zijn :eek:
Zoiets kost je tien jaar van je leven.
Hoe is het nu met Saar?
Het is nu wel weer goed met Saar :wink: Wondjes zien er allemaal rustig uit, en ze mankt ook niet verder.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
Chione schreef:Zoals ik al eerder heb beschreven moet het ras gewoon genoemd kunnen worden, dat is niet waar het mee fout gaat. Naast mij zijn er wel meer mensen hier wiens hond gegrepen is door een Staff, zonder dat een topic dan zo verliep.

En zoals ook al eerder beschreven zou ik waarschijnlijk net zo schrikken, als jij nu deed. Maar daar word helaas over heen gelezen, lijkt het.
Dan snap ik de rest van je bijdrages aan dit topic niet :19:

Dat was wel duidelijk. :wink: Het zou kunnen helpen wanneer je tracht te lezen wat er staat en niet je eigen invulling eraan te geven. Bovenstaand heb ik b.v. al vele malen geschreven, fijn dat je het dit keer wel oppakte. :ok:
pammetje
Zeer actief

Dongo schreef:
dat zegt toch niemand...volgens mij begrijp je niet waar het mij om ging...

waar het zich mij om ging is heel simpel...marloes zei dat een stafford op saar dook en vervolgens kwamen de reacties dat er vanuit werd gegaan dat de stafford meteen saar zowat wilde killen(iig zo kwam het op mij over), terwijl ik vond dat je dat niet kon opmaken vanuit de openingspost...dus zijn in mijn ogen die reacties voortgekomen uit vooroordelen...en daar draait dus mijn hele punt om...het gaat me erom dat mensen reacties geven vanuit vooroordelen en niet vanuit feiten die te lezen zijn...
dan heb jij een ander topic als mij gelezen hoor
want tot jij begon zag ik het totaal niet
en geloof maar dat ik ook hier veel gehapt heb als het om een staff ging
alleen je moet wel reeel blijven vind ik
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
Maar het gaat er helemaal niet om of die hond Saar had willen killen of niet. Het gaat erom dat ze behoorlijk agressief benaderd werd, besprongen werd, losschoot, en daarna achtervolgt werd door de aanvallende hond. De bocht om, waardoor ik ten eerste niet meer wist waar ze waren, en ten tweede niet wist wat er gebeurde.
En dat ik me daar het apezuur van geschrokken ben, en ook weer schrok toen Saar nogal bleek te bloeden.

En of daar nou de intentie tot killen bij komt kijken vind ik helemaal niet zo bijzonder relevant. Het maakt de schrik en het bloed niet meer of minder, want de afloop is al zoals ie is.
En de reacties waren dus ook gewoon daarop. Op de schrik, de hele situatie. Niet op of die hond bezig was Saar echt te killen of niet. Dat maakte jij ervan, nogal gespitst op je vooroordelen.
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jul 2009 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Chione
Zeer actief

Frenk schreef:
Chione schreef:
marian* schreef:
Ja hoor,het is nog steeds interessant.De volgende keer dat een van mijn honden door een Rottweiler gebeten wordt zal ik dat hier ook melden.
Inclusief correcte rasvermelding.
Maar aangezien ik ook nog een leven naast internet ga ik nu mijn honden even lekker uitlaten.

Goed idee. :E: :D :E:
Marian:

Chione:

Marian: 77 maanden lid.
Chione: 36 maanden lid.

Marian: gemiddeld 163.63 berichten per maand
Chione: gemiddeld 100.73 berichten per maand

Ja, dat ontloopt elkaar wel zo enorm dat je zo'n reactie moet plaatsen, ja.
Bedankt voor het uitzoeken. :ok: Het toont idd prachtig aan dat Marians sneer nogal vreemd is. :wink:
Moos
Zeer actief

Reny schreef:
En om het beestje bij het boompje te houden:
Marloes, hoe is het met Saar?? Los van de wondjes reageert ze nu ook anders op andere honden??
Wel lief om te lezen dat Vera meteen oren aan het soppen was :F:
We hebben nog geen onbekende honden gezien vandaag. Maar ik verwacht niet een extreem andere reactie hoor, kijkende naar hoe ze nu gewoon is :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dongo schreef:marloes zei dat een stafford op saar dook en vervolgens kwamen de reacties dat er vanuit werd gegaan dat de stafford meteen saar zowat wilde killen(iig zo kwam het op mij over)
Misschien zit daar het probleem? Zo kwam het niet op mij over. En ja als je hond in paniek een hoek om rent dan liggen er heel veel gevaren op de loer, en ik zou het hart ook in mijn keel hebben.

Maar goed, ik ben zelf ook erg gevoelig voor het "haard-kleedjes" verhaal over mijn ras. En als iemand na een wandeling van 1,5 uur waarin ze zich de blubbers hebben gerend, naar huis zien lopen met 2 sjokkende honden en menen te moeten opmerken dat 'die er niet zoveel zin meer in hebben' dan ben ik ook geirriteerd ja. Maar ik ben me er wel bewust van dat dat mijn eigen perceptie is, en dat die mensen er niets kwaads mee bedoelen.
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef:
Maar het gaat er helemaal niet om of die hond Saar had willen killen of niet. Het gaat erom dat ze behoorlijk agressief benaderd werd, besprongen werd, losschoot, en daarna achtervolgt werd door de aanvallende hond. De bocht om, waardoor ik ten eerste niet meer wist waar ze waren, en ten tweede niet wist wat er gebeurde.
En dat ik me daar het apezuur van geschrokken ben, en ook weer schrok toen Saar nogal bleek te bloeden.

En of daar nou de intentie tot killen bij komt kijken vind ik helemaal niet zo bijzonder relevant. Het maakt de schrik en het bloed niet meer of minder, want de afloop is al zoals ie is.
En de reacties waren dus ook gewoon daarop. Op de schrik, de hele situatie. Niet op of die hond bezig was Saar echt te killen of niet. Dat maakte jij ervan, nogal gespitst op je vooroordelen.
en jij nuanceert na elke reactie van mij je verhaal steeds meer...als je nu eens dit allemaal in je openingspost had gezet, waren de daarop volgende reacties in mijn ogen terecht, nu dus niet...
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:Bedankt voor het uitzoeken. :ok: Het toont idd prachtig aan dat Marians sneer nogal vreemd is. :wink:
Ik las maar 1 sneer en die kwam van jou :wink:
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
Moos schreef:
Dongo schreef:

en jij nuanceert na elke reactie van mij je verhaal steeds meer...als je nu eens dit allemaal in je openingspost had gezet, waren de daarop volgende reacties in mijn ogen terecht, nu dus niet...
Ik nuanceer hier helemaal niks hoor. Ze werd besprongen, schoot los, en werd achterna gezeten, waarna ze bloedde. Staat allemaal exact zo in de openingspost.
pammetje
Zeer actief

sorry dongo maar jij bent me kwijt
ga nog eens ff rustig het openingsbericht lezen
en zeg wat ze daar dan verkeerd zegt volgens jouw???
want ik zie het niet
Cantus
Zeer actief

Marion. schreef:
Dongo schreef:marloes zei dat een stafford op saar dook en vervolgens kwamen de reacties dat er vanuit werd gegaan dat de stafford meteen saar zowat wilde killen(iig zo kwam het op mij over)
Misschien zit daar het probleem?
kan best hoor, maar mag ik dus vanuit mijn interpretatie dan geen mening geven?

daarnaast blijft het nog altijd los staan van het feit dat de openingspost totaal geen info gaf over de gemoedstoestand van de stafford en dus niemand daar een oordeel had over mogen vellen...los van hetgeen dat het een zeer vervelende situatie voor saartje was, wat ik overigens geheel eens ben met iedereen...
Frenk
Zeer actief

Dongo schreef:dat de openingspost totaal geen info gaf over de gemoedstoestand van de stafford en dus niemand daar een oordeel had over mogen vellen..
Wie velde daar dan welk oordeel over? Zitten wij wel in hetzelfde topic :scratch:
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef: en jij nuanceert na elke reactie van mij je verhaal steeds meer...als je nu eens dit allemaal in je openingspost had gezet, waren de daarop volgende reacties in mijn ogen terecht, nu dus niet...
Ik nuanceer hier helemaal niks hoor. Ze werd besprongen, schoot los, en werd achterna gezeten, waarna ze bloedde. Staat allemaal exact zo in de openingspost.
nou ik las nergens in de openingspost dat de staff agressief aan het benaderen was bijvoorbeeld...maargoed ik ga maar eens ophouden met mezelf te verdedigen...ik constateer feiten, hoe je het ook went of keert...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Frenk schreef:
Dongo schreef:dat de openingspost totaal geen info gaf over de gemoedstoestand van de stafford en dus niemand daar een oordeel had over mogen vellen..
Wie velde daar dan welk oordeel over? Zitten wij wel in hetzelfde topic :scratch:
Ik vraag het me ook af :scratch:

Misschien kun je even verduidelijken met een paar quotes welke oordelen niet geveld hadden mogen worden?
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
Moos schreef:
Dongo schreef: en jij nuanceert na elke reactie van mij je verhaal steeds meer...als je nu eens dit allemaal in je openingspost had gezet, waren de daarop volgende reacties in mijn ogen terecht, nu dus niet...
nou ik las nergens in de openingspost dat de staff agressief aan het benaderen was bijvoorbeeld...maargoed ik ga maar eens ophouden met mezelf te verdedigen...ik constateer feiten, hoe je het ook went of keert...
Nee, alleen het woordje "agressief" staat daar niet. Ik ging er, heeeeel gek hoor, vanuit dat mensen bespringen zodat het tuig losschiet, en opjagen totdat haar pootjes bloeden, zelf al wel zagen als "niet gezellig". Gek he?
Frenk
Zeer actief

Dongo schreef:nou ik las nergens in de openingspost dat de staff agressief aan het benaderen was bijvoorbeeld...
Oh, kom op :sst:
ik constateer feiten, hoe je het ook went of keert...
Jij geeft een hele andere invulling aan de term "feit" dan ik :N: :N: :N:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Dongo schreef:
Marion. schreef:
Misschien zit daar het probleem?
kan best hoor, maar mag ik dus vanuit mijn interpretatie dan geen mening geven?
daarnaast blijft het nog altijd los staan van het feit dat de openingspost totaal geen info gaf over de gemoedstoestand van de stafford en dus niemand daar een oordeel had over mogen vellen...los van hetgeen dat het een zeer vervelende situatie voor saartje was, wat ik overigens geheel eens ben met iedereen...
Wat voor oordeel, waar lees jij een oordeel :denken:
Tot aan jouw reactie lees ik van niemand een oordeel :19: .
Alleen medeleven.
Precies zoals het gegeven zou zijn wanneer Marloes de post zonder de benoeming van een ras had geplaatst.
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef:
Nee, alleen het woordje "agressief" staat daar niet. Ik ging er, heeeeel gek hoor, vanuit dat mensen bespringen zodat het tuig losschiet, en opjagen totdat haar pootjes bloeden, zelf al wel zagen als "niet gezellig". Gek he?
tja het spijt me nog steeds, maar een tuig los schieten en wondjes enz. kan door genoeg oorzaken komen(wild spelen bijvoorbeeld)...
nu zeg ik niet dat de staff vrolijk wilde komen spelen...maar ik vind die info te algemeen om meteen te zeggen dat de staff saar echt wilde pakken...wat dus wel gesuggereerd wordt door een aantal mensen, en nee ik heb geen zin om te quoten, teruglezen kunnen jullie allemaal prima zelf...

en nu kap ik echt, want blijkbaar wordt het niet gewaardeerd als je eens niet met de gezellige vriendenclub meegaat...wat een volwassen niveau hier...not...
Chione
Zeer actief

Frenk schreef:
Chione schreef:Bedankt voor het uitzoeken. :ok: Het toont idd prachtig aan dat Marians sneer nogal vreemd is. :wink:
Ik las maar 1 sneer en die kwam van jou :wink:
Joh, jij die niet goed leest. Nee toch?

Afbeelding

Maar aangezien ik ook nog een leven heb naast het internet, ga ik nu even een half uurtje hardlopen. :E:
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:Maar aangezien ik ook nog een leven heb naast het internet, ga ik nu even een half uurtje hardlopen. :E:
Veel plezier, hopelijk doet het je goed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”