Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petplan sluit zomaar Gijs zijn kniëen uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Essy

Petplan sluit zomaar Gijs zijn kniëen uit?

Ongelezen bericht door Essy »

Ik krijg net een prolongatiebericht voor de PetPlan verzekering van Isis en van Gijs.
Beide hebben een pluspakket afgesloten voor 5 jaar.
Worden ineens Gijs zijn kniëen uitgesloten, zonder opgaaf van rede (hij heeft er nooit iets aan gehad). En bij Isis niet. Terwijl Isis 5 jaar is en Gijs pas 3.
Daarnaast vermelden hun polisvoorwaarden dat enkel heupen en ellebogen zijn uitgesloten en de kniëen niet.

Heeft iemand anders nog iets vreemds in zijn prolongatiebericht?

Overigens ben ik niet echt gelukkig met deze verzekering. De eerste keer dat ik iets voor Isis declareerde deden ze alsof ik een oplichter was omdat Isis niet heel lang nadat de wachttijd voorbij was werd geopereerd aan onstekingsweefsel aan haar voet (dat was binnen een week een groot ding, wat er af moest omdat het niet vast te stellen was of het een tumor was). Tegen mij zei hij dat de dierenarts niet met opgevraagde gegevens kwam. En bij mijn DA wilden ze weten of ik de boel aan het oplichten was (wat uiteraard niet zo was). M.a.w. mijn DA en ik werden een beetje tegen elkaar uitgespeeld.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Petplan sluit zomaar Gijs zijn kniëen uit?

Ongelezen bericht door Sjalot »

Er zijn genoeg mensen die pas een verzekering gaan afsluiten op het moment dat het dier iets gaat mankeren.
Ik kan me voorstellen dat een verzekering dan op zijn hoede is.
Ik heb verder nooit uitsluiten gehad, behalve bij mijn Engelse Bulldog bij Proteq maar dat wisten we van te voren.
Ik zou Petplan bellen met deze vraag.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Essy

Sjalot schreef:Er zijn genoeg mensen die pas een verzekering gaan afsluiten op het moment dat het dier iets gaat mankeren.
Dat kunnen ze dan toch gewoon tegen je zeggen, dat ze het willen controleren bij de DA omdat ze het niet vertrouwen.
De manier waarop het ging was niet netjes.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Oei, dan ben ik benieuwd hoe Petplan reageert op onze ingediende declaraties van het afgelopen jaar. Dat er medische problemen zoals HD / ED enz zijn uitgesloten kan ik begrijpen, maar zomaar zonder de klant in kennisgeving te stellen de polisvoorwaarden te veranderen, kan volgens mij niet.
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Essy schreef:
Sjalot schreef:Er zijn genoeg mensen die pas een verzekering gaan afsluiten op het moment dat het dier iets gaat mankeren.
Dat kunnen ze dan toch gewoon tegen je zeggen, dat ze het willen controleren bij de DA omdat ze het niet vertrouwen.
De manier waarop het ging was niet netjes.
Ik heb begrepen dat ze dat sowieso doen bij oudere dieren. De meeste mensen vullen in dat ze nooit bij de dierenarts zijn geweest. Dat wordt dan even nagetrokken. Doet Proteq ook. Alleen kittens en pups niet, want die hebben meestal toch geen medisch verleden.
Ik heb laatst mijn opgespaarde rekeningen van een jaar opgestuurd. Daar zat ook een rekening bij die nog in die maand wachttijd zat. ik kreeg gewoon een berichtje dat die niet werd uitgekeerd. Zonder commentaar werden verder alle andere rekeningen gewoon betaald.
Groetjes van Charlotte
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Als ik sommige eisen lees van verzekeringen is het misschien beter om 20 euro per maand te sparen en bij redelijk gezonde honden heb je dat bedrag niet eens nodig en moest er na een jaar of 5 iets misgaan ligt er toch een potje opzij.
meral92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door meral92 »

Eigenlijk vertrouw ik al die verzekeringen niet. Wij hadden een hond en die was verzekerd bij Protec. Die hond ging dood, dat duurde vijf dagen waarin allerlei ziektes naar voren kwamen die hij niet meer te boven kwam. Dat koste nog al wat geld maar gelukkig waren wij verzekerd, helemaal als je hond doodgaat is het fijn dat je niet aan het geld hoeft te denken. FOUT! Begon de verzekering te zeuren dat ziektes aan de geslachtorganen niet worden meeverzekerd, terwijl zoiets wel in zijn pakket zat? Nadat de DA een brief had geschreven hebben ze het alsnog vergoed, maar de manier waarop was niet leuk. Ik denk dat je idd maar beter elke maand wat geld achteruit kan leggen.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Met een potje van 240 euro per jaar kom je er niet als je hond echt iets gaat mankeren.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de verzekeringen.
Ik heb alleen een keer de verzekering van mijn Engelse Bulldog bij Proteq opgezegd omdat de premie verhoogd werd en er al veel uitsluitingen waren.
Verder heb ik alleen positieve ervaringen en ook al heel veel teruggekregen.
Groetjes van Charlotte
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Operaties aan knieën zijn vaak een erfelijke afwijking en worden dan toch meestal uitgesloten van vergoeding?
Of wordt het nu ook uitgesloten als het nav een ongeluk oid is? Dat zou ik wel raar vinden.

Zelf heb ik geen verzekering, echter ik zorg wel dat er een potje achter de hand is dat wanneer er iets is dat betaald kan worden.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

ik denk toch dat je redelijk blij bent met je potje van 240 euro als er ineens een operatie van bv 1000 euro moet gebeuren voor een ingreep die niet vergoed wordt.
meral92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door meral92 »

Sjalot schreef:Met een potje van 240 euro per jaar kom je er niet als je hond echt iets gaat mankeren.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de verzekeringen.
Ik heb alleen een keer de verzekering van mijn Engelse Bulldog bij Proteq opgezegd omdat de premie verhoogd werd en er al veel uitsluitingen waren.
Verder heb ik alleen positieve ervaringen en ook al heel veel teruggekregen.

Naja, klopt, met 240 kom je er niet. Bij ons is het zo dat de hond nu wel verzekerd is maar mocht er een ongeluk gebeuren en verzekering betaald niet, het geld er ook wel komt. Maar ik bedoelde eigenlijk dat als je zelf zorgt voor genoeg geld in een apart potje je beter geen verzekering kunt nemen omdat ze vaak zeuren. HD/knieën/heupen en geslachtsorganen, verkeersongevallen, overal moet je extra voor verzekeren of betalen ze sowieso niet. Een verzekering wil best, als je 1 of 2 dieren hebt, maar in ons geval (10 katten/1 hond) kan een verzekering voor alle dieren niet uit. En in ons geval, loop je dan ook vaker tegen problemen met de verzekering aan.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

loony schreef:Als ik sommige eisen lees van verzekeringen is het misschien beter om 20 euro per maand te sparen en bij redelijk gezonde honden heb je dat bedrag niet eens nodig en moest er na een jaar of 5 iets misgaan ligt er toch een potje opzij.
Zelfs redelijk gezonde honden (wat dat dan ook moge zijn) kunnen zomaar ineens iets krijgen als gevolg van bijv. verstappen, een onfortuinlijke botsing met een andere hond, een oorontsteking, in glas trappen e.d. ......

@ Essy: ik zou Petplan gewoon even bellen met de vraag waarom deze uitsluiting er ineens is en waarom voor de ene hond wel en de andere niet. Volgens mij kun je van een verzekering af op het moment dat er wijzigingen doorgevoerd worden ...... zou de alg.voorwaarden even nalezen.
Ik heb de verzekering bij Proteq en eigenlijk nooit geen problemen gehad en ik heb wat gedeclareerd in het verleden.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Essy

Renske schreef:Operaties aan knieën zijn vaak een erfelijke afwijking en worden dan toch meestal uitgesloten van vergoeding?
Of wordt het nu ook uitgesloten als het nav een ongeluk oid is? Dat zou ik wel raar vinden.

Zelf heb ik geen verzekering, echter ik zorg wel dat er een potje achter de hand is dat wanneer er iets is dat betaald kan worden.
Gijs heeft niks aan zijn kniëen. Ook nooit gehad. Ik heb zelf het vermoeden dat het om zijn gewicht gaat. Ik had iets gedeclareerd en daarop moet je het gewicht invullen. En dat was nu hoger dan bij aanvang van de polis. Ook al was het toen ook al >50kg (hun hoogste categorie).
In hun polis staat dat ze premie of voorwaarden kunnen aanpassen n.a.v. het daadwerkelijke volgroeide gewicht. Ik zal morgen bellen.
Maar als dit de rede is, dan vind ik het schandalig dat ze dat niet bij het afsluiten van een polis voor een Duitse Dog aangeven. Ze adverteren nota bene in het clubblad van de NDDC (Duitse Doggen Club). Iedereen weet dat een volwassen dog veel gaat wegen, al helemaal als het een reu is.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

flatcoat schreef:
loony schreef:Als ik sommige eisen lees van verzekeringen is het misschien beter om 20 euro per maand te sparen en bij redelijk gezonde honden heb je dat bedrag niet eens nodig en moest er na een jaar of 5 iets misgaan ligt er toch een potje opzij.
Zelfs redelijk gezonde honden (wat dat dan ook moge zijn) kunnen zomaar ineens iets krijgen als gevolg van bijv. verstappen, een onfortuinlijke botsing met een andere hond, een oorontsteking, in glas trappen e.d. ......

@ Essy: ik zou Petplan gewoon even bellen met de vraag waarom deze uitsluiting er ineens is en waarom voor de ene hond wel en de andere niet. Volgens mij kun je van een verzekering af op het moment dat er wijzigingen doorgevoerd worden ...... zou de alg.voorwaarden even nalezen.
Ik heb de verzekering bij Proteq en eigenlijk nooit geen problemen gehad en ik heb wat gedeclareerd in het verleden.
Ik weet wat je bedoeld een paar weken geleden stapt een hond van ons in zen bench zonder problemen, komt een paar uren later kreupel zen bench uit en is de volgende dag verlamd aan heel zen achterhand. Bloeduitstorting tussen wervels die zenuwen knellen. En we weten absoluut niet hoe het gebeurd is. We hebben prednison gegeven, klysmas, metacam en dit 5 dagen aan een stuk en de rekening tikte ook over de 300. Uiteindelijk hebben we hem laten inslapen, er was noge een optie van een operatie van 2000 euro en die gaf helemaal geen garantie dat het goed kwam. Dit is nu echt een geval brute pech geweest. De hond kon verzekerd zijn, maar de vraag is van vergoeden ze dit geval en zoniet hadden we toch niks aan de verzekring gehad en het nog zelf mogen ophoesten.
En in glas trappen, ooronsteking, ontsteking aan maag of darmen kunnen de meeste honden wel eens krijgen en kost niks in vergelijking met een operatie aan het bewegingsapparaat.
flatcoat
Zeer actief

loony schreef:En in glas trappen, ooronsteking, ontsteking aan maag of darmen kunnen de meeste honden wel eens krijgen en kost niks in vergelijking met een operatie aan het bewegingsapparaat.
Natuurlijk zijn (grote) operaties kostbare aangelegenheden maar deze komen verhoudingsgewijs minder vaak voor dan al die huis, tuin en keukenongevallen ...... en alleen het beetpakken van de deurklink bij de d.a. kost al geld en dan komt derest nog.
Mijn vorige hond heeft een fortuin gekost aan d.a.kosten, op de sterilisatie na geen grote ingrepen, maar altijd was er iets en dat iets was nooit van dien aard dat je met pakweg 30 euro klaar was. Sommige honden zijn gewoon pechvogels en dan ben je maar wat blij met je verzekering die dit soort dingen dus gewoon wel vergoedt.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Het gaat hier niet om wel of niet verzekeren maar dat vanuit het niets, knieen ineens niet meer binnen het pakket vallen. Ik vind dit raar.
Ook vond ik het raar dat ik ineens 100% meer moest betalen bij Proteq terwijl dat binnen een looptijd was van 5 jaar.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Waarom de knieën nu ineens uitgesloten zijn heb ik geen idee van.
Wel weet ik dat wij in de kliniek met enige regelmaat gebeld worden door de verschillende verzekeringen met vragen over patienten naar aanleiding van ingediende declaraties e.d. Ik geloof dat dit zelfs in de polisvoorwaarde vermeld staat dat ze dit mogen doen, al weet ik niet zeker of dat bij alle verzekeringen zo is
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb alleen Bowie verzekerd en ook bij Petplan maar ik heb geen bericht gekregen van eventuele uitsluitingen...ook de declaraties van afgelopen jaar zijn met uitzondering van 1 gewoon vergoed... dus wie weet komt het nog.

Ik heb wel toen ik ging kijken voor Tyson en Samara gevraagt wat er uitgesloten zou worden en dat was bij beide zoveel dat het niet haalbaar was om ze teverzekeren dus voor hun heb ik zelf een potje gemaakt.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Toen ik Frenk verzekerde had hij net giardia of het net gehad. :scratch: In ieder geval kreeg ik toen een uitsluiting voor maag/darmproblemen van een paar maanden. Verder niks. En de rekeningen voor zijn poten hebben ze zeer correct uitbetaald. Ik werd wel twee keer na gebeld voor alle puntjes op de i, maar goed, dat is hun goed recht. :19: Ik heb net het polisblad voor dit jaar gekregen en daar staat niks nieuws in over zijn poten. :19:
Dat van die knieën zonder reden snap ik dus niet. Misschien een andere Gijs :19:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

loony schreef: En in glas trappen, ooronsteking, ontsteking aan maag of darmen kunnen de meeste honden wel eens krijgen en kost niks in vergelijking met een operatie aan het bewegingsapparaat.
Kost niks? :denken:
Een van de katten heeft de afgelopen maand een blaasontsteking gehad en een maand daarvoor een tepelontsteking. Alle kosten bij elkaar 450 euro. Alles keurig uitbetaald (op 35 euro eigen risico na) en dat voor een jaarpremie van 90 euro.
Kat met FIP in 5 dagen tijd een rekening van 650 euro, alles terug en zelfs een deel van de premie terug omdat de kat nog geen jaar verzekerd was toen hij overleed.
Nee, hier geen dier meer zonder verzekering. Ik heb slecht 1 kat zonder verzekering omdat die al een hartprobleem had toen ik hem kreeg en die van de Bulldog heb ik opgezegd. Ik heb nu voor 2 honden en 5 katten een verzekering.
Groetjes van Charlotte
Essy

Ik heb gebeld. Gijs blijkt al vanaf het begin een uitsluiting voor zijn kniëen te hebben gehad. Het heeft op de orginele polis gestaan die ik ben kwijtgeraakt met een computercrash. In principe mijn eigen schuld dus. Maar de aanleiding om zijn kniëen uit te sluiten was dat hij met 10 maanden ooit 3 dagen lichte pijnstilling heeft gehad voor een overbelaste of verdraaide knie. Hij was binnen 1 week volledig hersteld en heeft nooit meer ergens last van gehad. Ik vind het echt balen. We waren toen op een lang doggenweekend. Hij heeft toen krap in de auto gelegen een paar uur. En achteraf denk ik dat hij groeipijn had (lag altijd op de koude grond toen hij in de groei was) of dat hij zich verstapt heeft met spelen.

Ik heb aangeboden foto's te maken van de kniëen om aan te tonen dat daar helemaal niets mee aan de hand is. Ik word daar nog over terugebeld. Al met al balen dus. Hij was toen goed verzekerd bij Dier & Zorg (inclusief kniëen) en ik dacht over te stappen omdat Petplan goedkoper was en meer bood. Jammer dus.
flatcoat
Zeer actief

Ik zou de d.a. vragen om het e.e.a. uit te draaien zodat je dit kunt opsturen naar de verzekering. Zoiets lijkt mij geen reden voor het uitsluiten voor derest van een hondenleven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”