Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart zat in mijn keel...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Mijn hart zat in mijn keel...

Ongelezen bericht door Moos »

Dongo schreef:
tja het spijt me nog steeds, maar een tuig los schieten en wondjes enz. kan door genoeg oorzaken komen(wild spelen bijvoorbeeld)...
Dan heb jij honden met hele andere ideeen over spelen dan die van mij schijnbaar.
nu zeg ik niet dat de staff vrolijk wilde komen spelen...maar ik vind die info te algemeen om meteen te zeggen dat de staff saar echt wilde pakken...wat dus wel gesuggereerd wordt door een aantal mensen, en nee ik heb geen zin om te quoten, teruglezen kunnen jullie allemaal prima zelf...
Maar wat heb je nog meer als optie dan? Spelen was het ook niet zeg je zelf al. Dus wat voor opties heb je dan nog meer als een hond aan komt rennen en in 1 keer bovenop een andere hond duikt, en vervolgens achtervolgt. Even rustig kennismaken? De liefde bedrijven? Als het geen spel is kom je dan al snel uit bij 'willen pakken'. Ljjkt mij hoor.

Eigenlijk vind ik dat je gewoon enorm zit te mierenneuken, om vooral maar iets te kunnen (blijven) zeggen over al die vooroordelen richting Staffords.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Dongo schreef:tja het spijt me nog steeds, maar een tuig los schieten en wondjes enz. kan door genoeg oorzaken komen(wild spelen bijvoorbeeld)...
nu zeg ik niet dat de staff vrolijk wilde komen spelen...maar ik vind die info te algemeen om meteen te zeggen dat de staff saar echt wilde pakken...
Als de staff op een manier aankwam dat Saar zich zo de blubber schrikt en zich zo het vege lijfje probeert te redden EN ook nog eens Marloes er zo van schrikt, dan is dat voor mij meer dan genoeg info om heel zeker te weten dat deze hond niet "gezellig kwam spelen".
En als jij niet lang genoeg meedraait op het forum om dat ook te kunnen zien, dan moet je je maar verlaten op alle forummers die je voorgingen en die geen van allen de behoefte voelden om te vragen of Marloes het allemaal wel goed gezien had en vervolgens ook nog eens te gaan zitten lamenteren over al die onaardige en oneerlijke vooroordelen voor die zielige en toch zo om hun hondvriendelijkheid bekendstaande staffies. :klaar:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Jeetje Marloes, wat zal je geschrokken zijn. Arme Saar ook. Ik word gewoon plaatsvervangend woest op die mevrouw van de Stafford. Op die Stafford ook trouwens.

En ik krijg de indruk dat mensen die kiezen voor een Stafford (de goede niet te na gesproken) vaak mensen zijn met een aangeboren slachtoffersyndroom :roll: " ze moeten altijd mij hebben :jank: :jank: :jank: of mijn hond :jank: :jank: :jank: "
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
Dongo schreef:
tja het spijt me nog steeds, maar een tuig los schieten en wondjes enz. kan door genoeg oorzaken komen(wild spelen bijvoorbeeld)...
Dan heb jij honden met hele andere ideeen over spelen dan die van mij schijnbaar.
nu zeg ik niet dat de staff vrolijk wilde komen spelen...maar ik vind die info te algemeen om meteen te zeggen dat de staff saar echt wilde pakken...wat dus wel gesuggereerd wordt door een aantal mensen, en nee ik heb geen zin om te quoten, teruglezen kunnen jullie allemaal prima zelf...
Maar wat heb je nog meer als optie dan? Spelen was het ook niet zeg je zelf al. Dus wat voor opties heb je dan nog meer als een hond aan komt rennen en in 1 keer bovenop een andere hond duikt, en vervolgens achtervolgt. Even rustig kennismaken? De liefde bedrijven? Als het geen spel is kom je dan al snel uit bij 'willen pakken'. Ljjkt mij hoor.

Eigenlijk vind ik dat je gewoon enorm zit te mierenneuken, om vooral maar iets te kunnen (blijven) zeggen over al die vooroordelen richting Staffords.
Helemaal mee eens,
als je er nu eens niet zo`n heisa van maakt dat wordt het ook niet zo`n gezeur, niet iedere staf ie heilig, punt.
dat ontsnappen uit tuinen zou trouwens verboden moeten worden :oeps: van welke hond dan ook :devil:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

Frenk schreef:
Dongo schreef:tja het spijt me nog steeds, maar een tuig los schieten en wondjes enz. kan door genoeg oorzaken komen(wild spelen bijvoorbeeld)...
nu zeg ik niet dat de staff vrolijk wilde komen spelen...maar ik vind die info te algemeen om meteen te zeggen dat de staff saar echt wilde pakken...
Als de staff op een manier aankwam dat Saar zich zo de blubber schrikt en zich zo het vege lijfje probeert te redden EN ook nog eens Marloes er zo van schrikt, dan is dat voor mij meer dan genoeg info om heel zeker te weten dat deze hond niet "gezellig kwam spelen".
En als jij niet lang genoeg meedraait op het forum om dat ook te kunnen zien, dan moet je je maar verlaten op alle forummers die je voorgingen en die geen van allen de behoefte voelden om te vragen of Marloes het allemaal wel goed gezien had en vervolgens ook nog eens te gaan zitten lamenteren over al die onaardige en oneerlijke vooroordelen voor die zielige en toch zo om hun hondvriendelijkheid bekendstaande staffies. :klaar:
nog 1 keer voor de zogenaamde betweter...

saar staat bekend als een hondje die sowieso al snel angstig wordt van grotere honden, dus dat vind ik geen referentie om te oordelen of de staff kwaad in de zin had ja of nee...dat marloes schrikt is ook logisch, maar ook dat staat net zo goed geheel los van het feit of de staff kwaad in de zin had...ik schrik ook als er een brommer opeens de bocht omkomt en vlak langs mijn honden rijdt in een losloopgebied...

ik refereer eerder aan hetgeen dat saar niks heeft opgelopen(door toedoen van de staff dan)...

ik denk dat niemand hier kan zeggen waarom de staff op een bepaalde manier op saar dook, wat de achterliggende gedachte was...dat marloes aangeeft na nuance dat het wel agressie was dan geloof ik dat best, maar blijkbaar had de hond niet direct de intentie om saar wat te doen...anders was saar er allang geweest(zoals marloes zelf al een keer eerder aangaf)...
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
nog 1 keer voor de zogenaamde betweter...

saar staat bekend als een hondje die sowieso al snel angstig wordt van grotere honden, dus dat vind ik geen referentie om te oordelen of de staff kwaad in de zin had ja of nee...dat marloes schrikt is ook logisch, maar ook dat staat net zo goed geheel los van het feit of de staff kwaad in de zin had...ik schrik ook als er een brommer opeens de bocht omkomt en vlak langs mijn honden rijdt in een losloopgebied...

ik refereer eerder aan hetgeen dat saar niks heeft opgelopen(door toedoen van de staff dan)...

ik denk dat niemand hier kan zeggen waarom de staff op een bepaalde manier op saar dook, wat de achterliggende gedachte was...dat marloes aangeeft na nuance dat het wel agressie was dan geloof ik dat best, maar blijkbaar had de hond niet direct de intentie om saar wat te doen...anders was saar er allang geweest(zoals marloes zelf al een keer eerder aangaf)...
Saar zat aangelijnd en die hond sprong op haar. Al zou ze het in d'r broek doen bij elke grote hond, dan nog maakt dat verder weinig uit als ze aangelijnd bij me staat en een andere hond aan komt rennen en BAM. Overigens, je loopt een tikkeltje achter. Saar is al heel lang het stadium van "zomaar angstig voor grotere honden" voorbij. Zoals ik eerder ook al aangaf, is ze het afgelopen jaar weleens door een Malamute omver gedenderd zonder dat ze daar ook maar een beetje van schrikt. Zoals ik eerder ook al aangaf is Saar echt niet achterlijk, en als zij dusdanig hard gaat wegrennen dat haar pootjes ervan gaan bloeden dan is er gewoon iets aan de hand.

En tja, helemaal niet de intentie om haar wat aan te doen, en haar niet direct willen killen, vind ik toch wat anders. Ik heb Saar zelf ook weggeslingerd bij die hond, degene die bij me was heeft die hond nog af staan blocken. En Saar had dus een voorsprong met wegrennen, nam die nog meer in de bochten waar ze als heel klein laag-bij-de-gronds hondje zo doorheen vloog, en de Stafford af moest remmen om niet uit de bocht te vliegen. En heel snel daarna had de baas die hond te pakken (die kon ook heeeel hard rennen, en gelukkig dus toen wel adequaat ingrijpen).
We hadden natuurlijk ook niet af kunnen blocken, en de baas van die hond had ook niet in kunnen grijpen. En ik geloof dus niet dat Saar dan niet gepakt was. Niet gekilled, dat zou best kunnen, maar die hond was dan echt niet stil naast Saar gaan staan koekeloeren :19:
En die bloedende pootjes en die wondjes in d'r liezen heeft ze toch echt niet geheel zonder toedoen van die Staff gekregen hoor :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moos schreef:
ranetje schreef: Ik lees dit nu pas.
Meid wat zal jij geschrokken zijn :eek:
Zoiets kost je tien jaar van je leven.
Hoe is het nu met Saar?
Het is nu wel weer goed met Saar :wink: Wondjes zien er allemaal rustig uit, en ze mankt ook niet verder.
Gelukkig :ok:
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Moos schreef:
ranetje schreef: Ik lees dit nu pas.
Meid wat zal jij geschrokken zijn :eek:
Zoiets kost je tien jaar van je leven.
Hoe is het nu met Saar?
Het is nu wel weer goed met Saar :wink: Wondjes zien er allemaal rustig uit, en ze mankt ook niet verder.
Gelukkig :ok:
Ben er ook erg blij mee :ok: Heb de DA nog even gebeld over die nagel, maar zolang het er rustig uitzag konden we het wel even aankijken. Alleen eventueel weken in biotex, weet jij toevallig welke? De groene gewoon?
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef: Heb de DA nog even gebeld over die nagel, maar zolang het er rustig uitzag konden we het wel even aankijken. Alleen eventueel weken in biotex, weet jij toevallig welke? De groene gewoon?
Yup, groen. Blauw bijt uit.
Fijn dat het weer beter met haar gaat :ok:
Mooi, ga ik dat morgen even halen :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef: Ben er ook erg blij mee :ok: Heb de DA nog even gebeld over die nagel, maar zolang het er rustig uitzag konden we het wel even aankijken. Alleen eventueel weken in biotex, weet jij toevallig welke? De groene gewoon?
Inderdaad de groene.En als het nageltje over een dag of wat ingedroogd is kun je het er denk ik zo af trekken.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moos schreef:Ben er ook erg blij mee :ok: Heb de DA nog even gebeld over die nagel, maar zolang het er rustig uitzag konden we het wel even aankijken. Alleen eventueel weken in biotex, weet jij toevallig welke? De groene gewoon?
Altijd de groene. Maar toen laatst Saar haar hele nagel eraf gedraaid had in het putje bij de trimster heb ik helemaal niets gedaan, ook niet geweekt (en dat heeft ook als een rund gebloed). En zeker omdat het een wolfsklauwtje is, zou ik helemaal niets doen. Bij Saar was het gewoon een teennagel en die heeft ook gewoon meegehobbeld. Zonder biotex of sokje ofzo. En ze ging ook nog gewoon in baggerplassen enzo.
Nou ja, hoe dan ook, aan d'r nageltje zou ik niet zoveel doen dus.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Wat een schrik Marloes.
Gelukkig dat Saar weer goed herstelt en dat haar wondjes meevallen, maar wat zal dat arme meisje bang geweest zijn.

Biotex groen kun je het beste in de bloeibare varant nemen. Dan loop je geen risico op korreltjes in het te spoelen gebiedje.

Trouwens..., ik heb diep respect voor je dat je zo netjes en geduldig uitleg blijft geven over het hele gebeuren wat bij een enkeling niet duidelijk schijnt te zijn. Petje af :wink: !
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Wat een schrik Marloes.
Gelukkig dat Saar weer goed herstelt en dat haar wondjes meevallen, maar wat zal dat arme meisje bang geweest zijn.

Biotex groen kun je het beste in de bloeibare varant nemen. Dan loop je geen risico op korreltjes in het te spoelen gebiedje.

Trouwens..., ik heb diep respect voor je dat je zo netjes en geduldig uitleg blijft geven over het hele gebeuren wat bij een enkeling niet duidelijk schijnt te zijn. Petje af :wink: !
Groene biotex in vloeibare variant staat genoteerd :ok:
Ik zal even kijken hoe 'serieus' ik daarmee aan de slag ga omdat het er erg rustig uitziet. Maar dan heb ik het in ieder geval liggen :wink:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Moos schreef: Ik zal even kijken hoe 'serieus' ik daarmee aan de slag ga omdat het er erg rustig uitziet. Maar dan heb ik het in ieder geval liggen :wink:
Gelijk heb je! Ik heb ook altijd een fles staan.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lees het nu pas, maar jemig wat schrikken zeg! :N: Gelukkig dat Saar en zo goed vanaf is gekomen.. Snap dat je het echt spaansbenauwd kreeg toen ze uit het zicht was!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:blah: :blah: Jemig wat een gezeik!
Ik ben bij blz 7 blijven hangen, want het geheel viel nogal in herhaling allemaal.

Ik weet wel dat Marloes alles behalve tuttig met haar honden omgaat. Toen Saar bovenop het stokje van Kaya (mijn Rottweiler!) ging zitten, kreeg ik bijna een halve hartverzakking en Marloes dus niet.
Ook Saar is geen truttig hondje, want mijn Puch snauwde ze gerust even weg 'brutale opsodemieter, wegwezen jij!' :mrgreen:
Ik denk dat als iemand truttig zou zijn met een klein hondje, ik dan zou zijn, want ik ken de kracht van de grotere rassen en daar wil ik geen Maltezer aan bloot stellen, zeker niet aan een boze groterd.

Zo :pffff: :pffff: :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wan waarom heb ik geen onderschrift meer :boos: :boos:
marian*
Erelid
Contacteer:

Caro. schreef:Wan waarom heb ik geen onderschrift meer :boos: :boos:
Omdat Michiel ze weggetoverd heeft :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Caro. schreef:Wan waarom heb ik geen onderschrift meer :boos: :boos:
Omdat Michiel ze weggetoverd heeft :mrgreen:
Ik lees het inmiddels in de vragenrubriek :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Caro. schreef: :blah: :blah: Jemig wat een gezeik!
Ik ben bij blz 7 blijven hangen, want het geheel viel nogal in herhaling allemaal.

Ik weet wel dat Marloes alles behalve tuttig met haar honden omgaat. Toen Saar bovenop het stokje van Kaya (mijn Rottweiler!) ging zitten, kreeg ik bijna een halve hartverzakking en Marloes dus niet.
Ook Saar is geen truttig hondje, want mijn Puch snauwde ze gerust even weg 'brutale opsodemieter, wegwezen jij!' :mrgreen:
Ik denk dat als iemand truttig zou zijn met een klein hondje, ik dan zou zijn, want ik ken de kracht van de grotere rassen en daar wil ik geen Maltezer aan bloot stellen, zeker niet aan een boze groterd.

Zo :pffff: :pffff: :wink:
Ah, da''s lief gezegd van je :wink: Ja, hihi, Saar liet Puch wel even weten dat er dus niet aan haar gat geroken werd :pffff: :mrgreen: Daarom zei ik later ook (in dit topic); de tijd dat Saar zomaar bang was voor grote honden is echt wel voorbij :wink:

Je hebt geen onderschrift meer omdat Michiel met wat dingen bezig is. Niemand heeft meer een onderschrift :F:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moos schreef:Ik zal even kijken hoe 'serieus' ik daarmee aan de slag ga omdat het er erg rustig uitziet. Maar dan heb ik het in ieder geval liggen :wink:
Flink gebloed is in die zin namelijk wel een goed teken, dus voorlopig zou ik haar in elk geval niet plagen daarmee. Niet dat het schrijnt ofzo, maar ze moet toch een kwartiertje ofzo met haar poot in een badje zitten, en als het niet nodig is is het niet nodig. Ik zou het even aankijken.
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Ik zal even kijken hoe 'serieus' ik daarmee aan de slag ga omdat het er erg rustig uitziet. Maar dan heb ik het in ieder geval liggen :wink:
Flink gebloed is in die zin namelijk wel een goed teken, dus voorlopig zou ik haar in elk geval niet plagen daarmee. Niet dat het schrijnt ofzo, maar ze moet toch een kwartiertje ofzo met haar poot in een badje zitten, en als het niet nodig is is het niet nodig. Ik zou het even aankijken.
Ik kijk morgenochtend weer even hoe het eruit ziet. Is dat weer beter dan vandaag dan zal het wel loslopen denk ik ook :wink:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik heb nu pas dit topic gezien en gelezen.
Beterschap voor je meisje, Marloes, en ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.
:flower:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Potverdorie Marloes, hoe durf je ook zo'n klein wit wollebaaltje voor de ogen van een stafford te slingeren, die dacht minstens dat het een konijn was. Uitlokking, ik zeg het je :pffff:

Dikke knuf voor het wollebaaltje en neem er zelf ook een :roos:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
pammetje schreef:jezus wat zul jij geschrokken zijn

zou ik namelijk ook zijn
want ik schrik ook als er een stafford op mijn 2 staffies af zou rennen
want dat zou een grote knokpartij worden
juist omdat ik weet dat staffies niet goed met andere honden overweg kunnen
en vele dus echt wel voor een lekkere knokpartij zouden gaan

doet niks af voor mijn liefde voor dit ras
maar ik weet wel dat ze zo zijn
Hèhè, de eerste realistische en eerlijke reactie :ok:
Niemand zegt dat het kuthonden zijn, integendeel, ik weet dat ze best lief kunnen zijn. Alleen als het op knokken aankomt kan het helemaal foutlopen met dit ras. Maar dat schijnt dus niet waar te zijn volgens anderen, dat benne vooroordelen :roll: .
Zou alleen pammetje haar eigen ras goed kennen? :denken:
dat mag niet gezegd worden nanna.. mensen willen alleen dit zien:
Afbeelding

gelukkig zijn er mensen die wel weten wat een staff kan en vaak ook wil (dat willen mag ook niet openbaar :ugh: )

al had de staff niks kwaads in de zin bij saar (wat ik niet geloof gezien het aan komen stormen). op het moment dat saar losschiet en staff gaat erachteraan zou ik 15 jaar ouder zijn om die hoek om te gaan want dan gaat het knoppie om in de staff en is het feestje echt wel voorbij.

helaas mag het niet gezegd worden van die poepiewoepies dat het buiten heerlijke hondjes ook echt etterbuilen kunnen zijn en dat zelf nog geweldig vinden ook. zijn ze namelijk op gefokt!

het drijven bij een border en het jagen bij een jachthond vinden we logisch. daarom kopen we die niet want dat is lastig, en een staff moet maar ineens wel alleen maar lief zijn? ga toch fietsen :oohja:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Even gewoon voor de vrolijke noot :pffff: :wink: Dat bekkie van Lola :I:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dongo schreef:maar blijkbaar had de hond niet direct de intentie om saar wat te doen...
Nee, hij wilde alleen maar spelen :cheer: :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Nanna schreef:
pammetje schreef:jezus wat zul jij geschrokken zijn

zou ik namelijk ook zijn
want ik schrik ook als er een stafford op mijn 2 staffies af zou rennen
want dat zou een grote knokpartij worden
juist omdat ik weet dat staffies niet goed met andere honden overweg kunnen
en vele dus echt wel voor een lekkere knokpartij zouden gaan

doet niks af voor mijn liefde voor dit ras
maar ik weet wel dat ze zo zijn
Hèhè, de eerste realistische en eerlijke reactie :ok:
Niemand zegt dat het kuthonden zijn, integendeel, ik weet dat ze best lief kunnen zijn. Alleen als het op knokken aankomt kan het helemaal foutlopen met dit ras. Maar dat schijnt dus niet waar te zijn volgens anderen, dat benne vooroordelen :roll: .
Zou alleen pammetje haar eigen ras goed kennen? :denken:
dat mag niet gezegd worden nanna.. mensen willen alleen dit zien:
Afbeelding

gelukkig zijn er mensen die wel weten wat een staff kan en vaak ook wil (dat willen mag ook niet openbaar :ugh: )

al had de staff niks kwaads in de zin bij saar (wat ik niet geloof gezien het aan komen stormen). op het moment dat saar losschiet en staff gaat erachteraan zou ik 15 jaar ouder zijn om die hoek om te gaan want dan gaat het knoppie om in de staff en is het feestje echt wel voorbij.

helaas mag het niet gezegd worden van die poepiewoepies dat het buiten heerlijke hondjes ook echt etterbuilen kunnen zijn en dat zelf nog geweldig vinden ook. zijn ze namelijk op gefokt!

het drijven bij een border en het jagen bij een jachthond vinden we logisch. daarom kopen we die niet want dat is lastig, en een staff moet maar ineens wel alleen maar lief zijn? ga toch fietsen :oohja:
Petje af :ok: :ok: :ok: (ook voor Pammetje trouwens :ok:)
Laatst gewijzigd door Frenk op 24 jul 2009 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

vakantie? wasda? :80: (eind september pas :ugh: )

dank je nanna, daarvoor schrijf ik zulke stukjes niet, maar wel leuk om te horen! :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Inge O schreef:
massam schreef:vakantie? wasda? :80: (eind september pas :ugh: )

dank je nanna, daarvoor schrijf ik zulke stukjes niet, maar wel leuk om te horen! :ok:
ik ben wat lui dus sluit me er graag bij aan :mrgreen: :ok: .

vast niet dat vakantie stuk... want jij bent wat dat betreft wat beter bedeeld dan ik.. had ik nu maar de lerarenopleiding afgemaakt :jank:

dank je lief :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”