Dongo schreef:
nog 1 keer voor de zogenaamde betweter...
saar staat bekend als een hondje die sowieso al snel angstig wordt van grotere honden, dus dat vind ik geen referentie om te oordelen of de staff kwaad in de zin had ja of nee...dat marloes schrikt is ook logisch, maar ook dat staat net zo goed geheel los van het feit of de staff kwaad in de zin had...ik schrik ook als er een brommer opeens de bocht omkomt en vlak langs mijn honden rijdt in een losloopgebied...
ik refereer eerder aan hetgeen dat saar niks heeft opgelopen(door toedoen van de staff dan)...
ik denk dat niemand hier kan zeggen waarom de staff op een bepaalde manier op saar dook, wat de achterliggende gedachte was...dat marloes aangeeft na nuance dat het wel agressie was dan geloof ik dat best, maar blijkbaar had de hond niet direct de intentie om saar wat te doen...anders was saar er allang geweest(zoals marloes zelf al een keer eerder aangaf)...
Saar zat aangelijnd en die hond sprong op haar. Al zou ze het in d'r broek doen bij elke grote hond, dan nog maakt dat verder weinig uit als ze aangelijnd bij me staat en een andere hond aan komt rennen en BAM. Overigens, je loopt een tikkeltje achter. Saar is al heel lang het stadium van "zomaar angstig voor grotere honden" voorbij. Zoals ik eerder ook al aangaf, is ze het afgelopen jaar weleens door een Malamute omver gedenderd zonder dat ze daar ook maar een beetje van schrikt. Zoals ik eerder ook al aangaf is Saar echt niet achterlijk, en als zij dusdanig hard gaat wegrennen dat haar pootjes ervan gaan bloeden dan is er gewoon iets aan de hand.
En tja, helemaal niet de intentie om haar wat aan te doen, en haar niet direct willen killen, vind ik toch wat anders. Ik heb Saar zelf ook weggeslingerd bij die hond, degene die bij me was heeft die hond nog af staan blocken. En Saar had dus een voorsprong met wegrennen, nam die nog meer in de bochten waar ze als heel klein laag-bij-de-gronds hondje zo doorheen vloog, en de Stafford af moest remmen om niet uit de bocht te vliegen. En heel snel daarna had de baas die hond te pakken (die kon ook heeeel hard rennen, en gelukkig dus toen wel adequaat ingrijpen).
We hadden natuurlijk ook niet af kunnen blocken, en de baas van die hond had ook niet in kunnen grijpen. En ik geloof dus niet dat Saar dan niet gepakt was. Niet gekilled, dat zou best kunnen, maar die hond was dan echt niet stil naast Saar gaan staan koekeloeren

En die bloedende pootjes en die wondjes in d'r liezen heeft ze toch echt niet geheel zonder toedoen van die Staff gekregen hoor