Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen met 3 honden, hoe doen jullie het

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

wandelen met 3 honden, hoe doen jullie het

Ongelezen bericht door schelsey »

wandelen met 3 honden aan de lijn, hoe doen jullie het, aan korte lijnen, uitrollijnen,?

ikzelf probeer elke keer 3 honden aan 8 meter uitrollijn, maar das niet gemakkelijk, 1 lijn hangt vast aan een heuptasje, 2 in de hand, maar hoe diwkijls dat ik al heb staan vloeken als alles in de war zit, 5 meter lijnen gaan beter, korte lijnen vind ik zo zielig, maar zou veel gemakkelijker zijn

altijd los is ook geen optie omdat ik graag eens op plaatsen wandel, bv stad, waar dat nu eenmaal niet gaat, en probeer zo veel mogelijk alle honden mee te nemen

sonja
Marion.

Re: wandelen met 3 honden, hoe doen jullie het

Ongelezen bericht door Marion. »

schelsey schreef:wandelen met 3 honden aan de lijn, hoe doen jullie het, aan korte lijnen, uitrollijnen,?

ikzelf probeer elke keer 3 honden aan 8 meter uitrollijn, maar das niet gemakkelijk, 1 lijn hangt vast aan een heuptasje, 2 in de hand, maar hoe diwkijls dat ik al heb staan vloeken als alles in de war zit, 5 meter lijnen gaan beter, korte lijnen vind ik zo zielig, maar zou veel gemakkelijker zijn

altijd los is ook geen optie omdat ik graag eens op plaatsen wandel, bv stad, waar dat nu eenmaal niet gaat, en probeer zo veel mogelijk alle honden mee te nemen

sonja
Mijn eigen 2 honden zitten aan een korte jachtlijn, en gaan los waar het veilig is (en dat is op iedere wandeling wel een stuk). Eén logeetje gaat aan de uitrollijn, die gaat zo vreselijk miepen als ze moet piesen da's gewoon niet handig (Miep miept ook al). Ander logeetje - Sjaakmans - gaat ook aan de korte jachtlijn. Ik ben erg handig geworden in het wisselen achter mijn rug om, dus geen enkele hond loopt "strak". Hij mag los waar mijn dames ook losmogen, want hij blijft bij ze in de buurt. En dus in mijn buurt.
De logé aan de uitrollijn moet soms wel eens vast, gewoon omdat zij eerder geneigd is haar eigen plan te trekken.

Overigens kan ik dus via alle kanten op 2 straten lijn-lopen mijn eigen honden loslaten. Vandaar misschien dat het bij mij geen problemen oplevert.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb ze alle drie aan korte jachtlijnen als ze al aan een lijn zitten. Als ze vast zitten dan loop ik door, dan wordt er niet gepiest, geslingerd, aan de lijn getrokken of anderzins gekloot. Rechtdoor lopen en niks anders en dat weten ze dondersgoed. Gelukkig voor hun lopen ze in 95% van de gevallen gewoon los.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Als wij de hond van mijn ouders te logeren heb, neem ik ze alledrie aan de korte (2 meter) lijnen. De twee teven in de ene hand, de reu (die wat moeilijker is met andere honden) in de andere hand. Gaat eigenlijk altijd prima.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb de 2 volwassen honden allebei aan een 5-meter flex en de pup aan een kortere lijn, dit is tijdens de normale uitlaatrondes bij ons in de wijk, waar ik ze niet los durf te laten lopen omdat er hier behoorlijk wat verkeer is.
Tijdens de langere wandelingen lopen ze alle 3 gewoon los.
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ik heb wel eens logeetjes ebij en heb dus wel eens met 7 honden gelopen(wel allemaal dus goed kunnen volgen enz)
Een paar aan de ene kant en een paar aan de andere kant aan een gewone lijn en daar waar het kan het liefst los natuurlijk
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb er 4 en laat ze 2 om 2 uit, vind ik makkelijker en veiliger.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als ik ze samen uitlaat gaan ze gewoon aan een korte lijn. Zolang ze daarnaast genoeg beweging krijgen (individueel) vind ik dat niet zielig. Dat gaat ook goed met een derde hond als we een logee hebben. De logee meestal aan Nora's kant, Nilo aan een kant en dan consequent zijn dat ze aan dezelfde kant blijven lopen. Meestal vind de logee dat het moeilijkst omdat die het niet gewend is.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Reu links, 4 teven rechts...lijn van anderhalve meter ongeveer.Niet heen en weer, niet trekken. Reu mag alleen op commando plassen...zo geleerd.
Op plekken waar het veilig kan gaan de meiden los,de reu kan en mag niet los vanwege asociaal gedrag naar andere reuen, maar met hem fiets ik dan weer veel zodat ie toch lekker kan rennen.En ene paar keer in de week naar een weiland wat helemaal rondom afgezet is, zodat ie daar ook lekkerkan sjezen met de meiden.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Blijven oefenen ik kan er nu 3 in 1 hand aan korte lijnen uitlaten. Zijn wel kleintjes.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Hier gaat het ook maar om korte stukjes, ik heb de luxe dat ik ze in de omgeving bijna overal los kan laten lopen.
Ik heb zo'n riempje die ik dan aan het tuigje vastmaak van twee honden en daar hoeft dan maar 1 riem aan; scheelt een hand :wink: En aangezien het om korte stukjes gaat en Ean en Aisha ongeveer even snel lopen, gaat dat prima.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb er weleens een oppashond bij, en dan heb ik die in 1 hand, en de lijnen van Saar en Vera samen in de andere hand (heb ik altijd samen in 1 hand sowieso). Dat gaat prima verder, maar ik moet wel zeggen dat ik voor mijn gevoel net even te weinig echte controle heb als er bijvoorbeeld een andere hond komt klieren. Ik bof dan dat ik Vera gewoon los kan laten ook, die dan de hond wel afleidt, en in de buurt blijft, maar handig is anders vind ik :mrgreen: Oppashond kan namelijk weleens wat uitvallen, wat het dus in zo'n geval onhandig maakt om 3 honden en 2 handen te hebben.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

1 aan een aparte lijn en 2 aan een riem et zo`n tussenstuk ertussen. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

2 heb ik er aan de lange lijn en 1 loopt er los mee, die gaat aan de lijn als ik een andere hond spot.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb 3 honden en ik doe deze in 2 uitlaten...
Alle 3 de honden lopen aan leren politielijnen... de 2 groters neem ik samen en de kleintje apart, die loopt ook wat minder die is al oud en hij loopt ook vaak los.
Als ik de 2 groters meeneem naar losloopplek mogen ze apart los, dus niet tegelijk ivm jagen en etteren.
Ik neem heel af en toe alle 3 tegelijk mee maar dat vind ik echt helemaal niks, loop me mega te irriteren dus dat doe ik alleen als het heel hard regent en ik maar een klein blokje ga lopen.
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins

Ongelezen bericht door Drijver »

Ik heb er 6 en met de laatste uitlaatronde loopt er 1 aan de flex, 1 aan een gewone riem en de rest loopt los. Die loslopers luisteren voortreffelijk en er rijdt hier niet veel verkeer.
Verder lopen ze nooit aan de riem, we gaan altijd met de auto naar het bos.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Alle 3 lopen ze aan een korte lijn, daar waar ze niet los kunnen.
Ze lopen links van me en als ze aangelijnd lopen moeten ze doorlopen. Dus geen gekloot met elkaar, geen gesnuffel en piessen en poepen mag als ze los lopen. En zelf moet ik door blijven lopen en niet stil gaan staan want dan gaan ze breien......
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als ik met 3 of meer loop (ook wel met alle 6) aan de lijn, lopen ze allemaal aan 1 kant (links). Ik heb 3 politielijnen dus er zitten altijd 2 honden aan 1 lijn. De honden lopen wel door elkaar maar ik zorg altijd dat ze allemaal genoeg lijn hebben. Verder zoeken ze het maar uit. Ze mogen niet trekken en niet aan de andere kant gaan lopen. Na een half uur zijn de lijnen wel door elkaar, meestal haal ik ze dan even uit elkaar als ik nog verder moet. Ze hebben dan allemaal hun plekje gevonden en de lijnen blijven dan meestal redelijk netjes en lang.
Meestal wandel ik in losloopgebied maar af en toe vind ik het ook wel eens gezellig om bv een rondje Kralingse plas te doen of een wandelroute te lopen. In het begin is dat altijd even vervelend (voor mij dus, en voor de honden die wel netjes en lief naast me blijven lopen) maar daarna loopt het cluppie altijd keurig.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik ga niet met drie honden aan de riem lopen
is hier geen doen
lekker apart
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Hier in de buurt loopt er een aan een flexi en de andere twee aan een korte riem. De twee die aan de korte riem lopen, kunnen na een paar honderd meter los lopen en de andere niet.
Als ik langer aangelijnd moet lopen of alle drie de honden los kunnen tijdens de wandeling, gebruik ik 3 korte riemen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier loopt Daisy altijd los. Daarom is het makkelijker om ze alledrie mee te nemen.
In de polder gaan ze alledrie los.

Als er iets aankomt dan laat ik ze óf zitten, óf ik laat Daisy tussen mij en Spike meevolgen, wel los. Kelly loopt dan rechts, die loopt eigenlijk altijd heel rustig mee aan de riem. (ze moeten nu ook weer niet té dicht op elkaar zitten :wink: )
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik heb een lange politielijn waar Willem en Sil aan gaan, en Spiky heeft zijn eigen lijntje, maar ik houd wel alles in één hand. Het is meestal ook maar voor een klein stukje, daarna mogen ze los.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier lopen ze hooguit 2 aan 2... 1 links en 1 rechts... ik ga er niet met meer lopen klooien....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Toen ik nog vijf honden had liepen er 2 links en 3 rechts. Alleen Quiero aan een flex, de rest gewoon aan 1,5 meter lijnen. Alle honden aan flexen is vragen om problemen, die dunne touwtjes krijg je nooit uit elkaar. :)

Nu lopen Abel en Quiero achter mij (Abel gaat niet zo hard meer en Quiero blijft netjes naast hem) en Xana loopt voorop van links naar rechts. Nu met Kimba erbij lopen Kimba en Xana samen van links naar rechts en dat is weleens onhandig. :oohja:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

3 aan de korte lijn is soms wat lastig. Ik heb Lila altijd aan een hand en Cujo en Kenzo in mijn andere hand, die zijn wat makkelijker als ik andere honden tegen kom
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Terra Doma's
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kooikerhondje

Ongelezen bericht door Terra Doma's »

Wij hebben vier honden en meestal laat ik er twee tegelijk uit, soms drie en heel af en toe alle vier, ik kan ze op veel plaatsen, niet zo ver van huis al los laten lopen.
Als ik ze allemaal meeneem, houd ik er minstens eentje aangelijnd, ik heb een hekel aan het roedelgedrag wat ze dan soms vertonen: luid tetterend op andere honden afstormen.
Groeten Maria
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die uitrollijn heb ik nog een tijd volgehouden sindsdat ik 3 honden had, maar dat heb ik nu opgegeven. Ze gaan nu aan de gewone riem, en ik laat ze los zodra we op het zandpad zijn. want het is anders niet te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maartje schreef:Hier in de buurt loopt er een aan een flexi en de andere twee aan een korte riem. De twee die aan de korte riem lopen, kunnen na een paar honderd meter los lopen en de andere niet.
Als ik langer aangelijnd moet lopen of alle drie de honden los kunnen tijdens de wandeling, gebruik ik 3 korte riemen.
Precies.
Scheelt weer typen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Afbeelding

het gaat ook wel eens mis...
nou ja dan heeft een ander weer wat te lachen moet je maar denken :mrgreen:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik was gisteren al aan het zoeken maar heb ze nu ook gevonden. Hier gaat het ook wel eens mis :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”