Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als ik naar de 2e en 3e foto kijk herken ik er iets van een pit in. En dan niet de pits zoals je die tegenwoordig ziet, maar de pitjes zoals ze eruit zagen toen ze net in Nederland gefokt werden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ja precies, dus niet zoals je ze tegenwoordig ziet, maar de pitjes zoals ze er uitzagen toen ze net in Nederland gefokt werden en het een soort "hype" werd om een pit te hebben.
Ik heb wat foto's liggen van het 1e nest pitjes(raszuiver) van mijn ouders destijds.Zal er morgen ff 1 inscannen dat je ziet wat ik bedoel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie schreef:Misschien dat daar het verschil inzat?
Niet lang hierna was ze niet zo slank meer Deze foto is vlak voor ze gedekt werd
Nja, ik ben in de "Our Friend" ook regelmatig foto's tegen gekomen van exact dezelfde Pitjes als de onze, maar dat waren dan weer volle Pitjes met stamboom en alles.
Die van jou vind ik neigen naar het type wat Old Hickory fokte.
Hoewel die ook weer vrij grofgebouwde Pitjes had (zeker voor die tijd), maar de kop heeft een beetje de Old Hickory uitstraling...
Nee, die van de foto is een rasechte volle pit. Mijn ouders kochten haar destijds met 4 mnd van Arie van Herpen die haar moeder(of haarzelf dat weet ik ff niet meer houd me ten goede) uit America vandaan had.
Moeders vertelde net dat je destijds(begin) de country boys en hammond (america) had, en aangezien zij het stamboom niet meer in haar bezit heeft kan zij dit niet meer nakijken. Maar zij stamde af van 1 van beide, volgens haar van de kant vd coutry boys, maar houd me ten goede wdb.
we hebben ervoorgekozen haar toch niet in huis te halen, mn vriend vond haar een beetje te groot voor bij een kruipend kind en zag het echt niet zitten....dus doen we het niet...we moeten er nl samen achter staan. we hebben even verder gekeken en hebben nu een hele lieve net iets te grote dwerg kees....(ik denk dat het een middeslag is maar op zijn paspoort staat dwerg)
Sommige mensen spreken uit ervaring, sommige mensen spreken uit ervaring niet!!