Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vakantieopvang dilemma.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

vakantieopvang dilemma.

Ongelezen bericht door Sas »

Ik heb echt het idee dat moet kiezen tussen twee kwaden. Onze twee honden (3 jr en bijna 7 maanden) en zijn erg gek met elkaar. Vroeger (toen we er maar eentje hadden) was het vinden van opvang niet zo`n probleem. Veel vrienden met 1 of evt. 2 honden hebben niet veel bezwaar tegen een weekje een hondje extra maar nu... Het blijkt in de praktijk eigenlijk niet mogelijk om ze samen te laten logeren. Gelukkig gaan wij zelden (zonder honden) op vakantie maar nu gaan we in september toch even "lekker" 12 dagen naar de zon (duiken), dus ze kunnen ècht niet mee :(

Dus, nu sta ik voor de keuze: ze apart uitlogeren sturen (ze komen dan wel allebei bij een andere voor hun bekende en gezellige hond) of samen naar aan pension.

Heeft er iemand wellicht tips of ervaring? Ik vind het erg lastig. Ik ben niet zo`n fan van pensions (hoewel ik er geen ervaring mee heb maar het is gewoon het idee) maar tja... ik denk wel dat ze het samen altijd wel leuk(er) hebben. Moeilijk. :U: Misschien ben ik wel vreselijk aan het miepen hoor, ik weet het niet :oeps:
Laatst gewijzigd door Sas op 28 jul 2009 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Re: vakantieopvang dilemma.

Ongelezen bericht door Fin »

:scratch: Gaan jullie twee dagen naar de zon of twee weken?
Sas
Zeer actief

haha, beide fout. 12 dagen.. Zal het ff aanpassen.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Misschien helpt dit je in de besluitvorming?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik zou voor een goed pension gaan, maar ja mijn honden doen het prima in het pension dat wij uitgezocht hebben dus ik heb makkelijk praten.
Het vinden van een goed pension vond ik wel lastig, maar ik heb er toch een gevonden waar ze goed verzorgd worden en waar ze het, voor zover dat mogelijk is natuurlijk, naar hun zin hebben.

Succes met puzzelen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fietsje
Actief
Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

Hier proberen we iemand in huis te krijgen die we kennen en vertrouwen.Anders wordt het een pension voor ze.Ze worden daar over het algemeen toch prima verzorgt, ga zelf eerst eens kijken en beslis dan of je het wel of niet wilt reserveren.
In een pension kunnen ze vaak samen blijven.Persoonlijk vind ik dat prettiger dan bij kennissen apart brengen
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Mmmm, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Het helpt in zoverre dat ik ervan uit ga dat als vrienden op onze fauven passen, zij hen niet los zullen laten lopen, dat doe ik bij logeerhonden liever ook niet, het zal je gebeuren.. :N: . Bij een pension krijgen ze nog de mogelijkheid om in een speelweide te rauzen..en de kans dat ze hem vanuit het pension peren is een stukkie kleiner.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier ook twee honden en een er van nog jong en onstuimig. Uit angst voor weglopen bij het opvang adres heb ik bewust voor een pension gekozen. Is op zicht goed bevallen. Alleen hebben wij honden met lange haren en toen we ze brachten kwam het met bakken uit de lucht zetten dus nat afgeleverd. Bij het ophalen zaten ze behoorlijk onder de klitten. Verder wel vrolijk en gezond. Zelfs Laika die een erg moeilijke eter is was niet afgevallen.
Afbeelding
gevni havanezers
Sas
Zeer actief

fietsje schreef:Hier proberen we iemand in huis te krijgen die we kennen en vertrouwen.Anders wordt het een pension voor ze.Ze worden daar over het algemeen toch prima verzorgt, ga zelf eerst eens kijken en beslis dan of je het wel of niet wilt reserveren.
In een pension kunnen ze vaak samen blijven.Persoonlijk vind ik dat prettiger dan bij kennissen apart brengen
hier neig ik inderdaad naar.. heb twee pensions op het oog waar ik goede verhalen over gehoord heb. Iemand in huis moet ik echt niet aan denken. Stom eigenlijk maar dat gaat echt niet gebeuren :neenee:
Laatst gewijzigd door Sas op 28 jul 2009 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Persoonlijk zou ik ze als ze nergens anders samen terecht kunnen bij een goed pension onderbrengen.
Succes en fijne vakantie :ok:

Edit: Enne kleine tip :wink: zorg dat je alles duidelijk op papier hebt staan wbt de verzorging van de honden, voeding/medicijnen etc. Dat scheelt misverstanden/miscommunicatie/ellende als je ze ophaalt van het pension :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

hier iemand in huis die op de honden past, ideaal! honden zitten in hun vertrouwde omgeving en de oppas kennen ze ook.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn honden hebben geen kennelhoestenting (en die wil ik ook niet geven) dus in het pension willen ze hen niet hebben. :roll:
Nou ga ik nooit op vakantie, dus dat was nooit een probleem.
Echter, in oktober gaan we met mijn werk een weekend weg en tja....nu zat ik dus met het probleem waar ze onder te brengen.
Nika is geen punt, die gaat naar mijn ouders. Maar de herders is even wat lastiger.
Gelukkig heb ik een adresje gevonden, ze gaan met zijn tweetjes een weekendje bij crutz en haar vriend logeren. :ok: (en anders had ik ze naar Friesland gebracht, naar Dick en Selena)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sas schreef:Iemand in huis moet ik echt niet aan denken. Stom eigenlijk maar dat gaat echt niet gebeuren :neenee:
Dus je vertrouwt iemand wel je hond toe, maar niet je spullen? Waar ben je dan bang voor? Ik vraag het me oprecht af :wink:
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Frenk schreef:
Sas schreef:Iemand in huis moet ik echt niet aan denken. Stom eigenlijk maar dat gaat echt niet gebeuren :neenee:
Dus je vertrouwt iemand wel je hond toe, maar niet je spullen? Waar ben je dan bang voor? Ik vraag het me oprecht af :wink:
we hebben kantoor aan huis, vandaar. Dat men toegang heeft tot mijn privé-domein kan ik nog wel aan (alhoewel ik een enorme sloddervos en absoluut geen poets miep ben, ik vreees dat ik voor het goede fatsoen eerst een week fulltime aan de schoonmaak kan :F: ).
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb bijna hetzelfde. Quasar gaat zeer graag naar het pension toe dus dat is geen probleem. Ik weet alleen niet hoe Tsuki reageert en ben bang dat ze wegkwijnt. Ze heeft eerder 3 dagen in pension gezeten en dat ging goed, kreeg een vrolijke hond terug. Maar ben toch een muts.
Heb 2 aanbiedingen, 1 viel al af omdat Tsuki en de andere hond niet echt vrienden werden. De andere aanbieding ga ik binnenkort even uittesten, dan is haar hondenmaatje een Duitse Herder ipv een kleine terriër. Tsuki is meer gek op grote honden dus ik heb goede hoop dat ze de herder wel leuk vindt.

Wij doen het dus bij voorkeur helemaal anders. 1 In pension (ook omdat niemand voor hem wil zorgen buiten dat pension) en de ander uit logeren.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sas schreef:we hebben kantoor aan huis, vandaar. Dat men toegang heeft tot mijn privé-domein kan ik nog wel aan (alhoewel ik een enorme sloddervos en absoluut geen poets miep ben, ik vreees dat ik voor het goede fatsoen eerst een week fulltime aan de schoonmaak kan :F: ).
Aha!
En dat van dat schoonmaken, dat herken ik heel goed :mrgreen: Mijn schoonouders vinden het "zooo leuk" om af en toe eens een weekend in ons huis te logeren (ze wonen zelf in een dorp, dus zo'n weekendje in de stad vinden ze echt heerlijk) en dat gun ik zo ook graag, maar dat betekent wel dat wij (vriendlief heeft gelukkig hetzelfde :mrgreen: ) eerst een week van onder tot boven aan het poetsen zijn, zodat ze in een volledig proper huis komen. Echt alles blinkt en glimt dan, maar je bent vervolgens niet thuis om er zelf van te genieten :piew: :smile:
Afbeelding
fietsje
Actief
Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

kantoor aan huis heb ik ook.Die kan dus worden afgesloten.Maar dat vind ik niet nodig.De spullen van anderen staan netjes in een kast en die kan evt ook op slot.Ik ga ervan uit dat mijn oppas zich gewoon normaal gedraagt en niet hoeft te lopen snuffelen in deze spullen.

Maar een pension is een heel goed optie hoor.Even goed zoeken en meteen beginnen zodat je misschien nog een goede plek kan vinden.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Jinx, jij scheidt ze dus bewust, hoe gaan je honden daar mee om? Ik ben een beetje bang dat ze van elkaar vervreemden ofzo, dat ze dan ff niets van elkaar willen weten :U: of jaloers zijn, weet ik `t.

misschien ben ik het een tikkie te veel aan het vermenselijken, zou het? :F:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Als ze wel beiden naar pension gaan dan gaan ze wel samen in 1 kennel.
Ik denk dat je het teveel vermenselijkt ja. Wij nemen Tsuki bijvoorbeeld wel mee als we een weekje naar een vakantiehuisje gaan maar Quasar niet. Lijkt lullig maar Quasar vindt het dus vreselijk en die verziekt onze hele vakantie met zijn gedoe. Dus die gaat naar pension, wat ie wel leuk vindt.

Tsuki vindt alles leuk, als ik er maar ben, die gaat dus mee. En dat gaat ook prima hoor, na die periode doen ze alsof er niks is gebeurd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou ze apart uit logeren doen bij bevriende honden. En dat is voornamelijk omdat ik persoonlijk als het even kan mijn honden geen 12 dagen achter elkaar in pension wil hebben. Het zijn wel echte mensen-honden allebei ook, en ik weet zeker dat ze het leuker zouden hebben apart maar wel bij mensen en een hondenvriendje, dan samen, maar 12 dagen in een kennel.

Maar tja, dat moet ieder voor zichzelf bedenken natuurlijk :wink:

Edit: uiteraard heb ik ze veel liever samen in 1 gezin, maar ehm, ik ga nooit 12 dagen weg zonder honden :N: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Moos schreef:Ik zou ze apart uit logeren doen bij bevriende honden. En dat is voornamelijk omdat ik persoonlijk als het even kan mijn honden geen 12 dagen achter elkaar in pension wil hebben. Het zijn wel echte mensen-honden allebei ook, en ik weet zeker dat ze het leuker zouden hebben apart maar wel bij mensen en een hondenvriendje, dan samen, maar 12 dagen in een kennel.

Maar tja, dat moet ieder voor zichzelf bedenken natuurlijk :wink:

Edit: uiteraard heb ik ze veel liever samen in 1 gezin, maar ehm, ik ga nooit 12 dagen weg zonder honde :N: :mrgreen: :wink:
daar raak je net weer een gevoelige snaar, mijn honden zijn ook echte mensenhonden... ow..zo lastig!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou denk ik het ''wel of niet samen" even een beetje buiten beschouwing laten. Maar bedenken of de honden zelf, even los van samen of niet dus, liever in een kennel zouden zitten 12 dagen, of bij andere mensen + hondenvriendje thuis.
Ik denk namelijk dat als je honden hebt waarvan je erg twijfelt of die 12 dagen kennel trekken; het feit dat ze samen zijn die kennels niet leuker maakt :wink:
Tenzij je honden hebt die je ab-so-luut niet kan scheiden, maar dan zou ik daar denk ik toch ook wat aan gaan werken zodat je niet een mega probleem hebt als er om wat voor redenen dan ook toch gescheiden moet worden :wink:
En tenzij je je zorgen maakt of ze elkaar niet meer zouden accepteren ofzo als je ze weer bij elkaar zet?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

mijn honden hebben allebei hun eigen opvangadres. Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel vervelend vind, ik wil toch niet dat ze teveel aan elkaar gaan hangen, zeg maar dat ze niet zonder elkaar kunnen. ik laat ze daarom ook regelmatig apart uit
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Sas schreef: .........dat ik ervan uit ga dat als vrienden op onze fauven passen, zij hen niet los zullen laten lopen, dat doe ik bij logeerhonden liever ook niet, het zal je gebeuren.. :N: . Bij een pension krijgen ze nog de mogelijkheid om in een speelweide te rauzen..en de kans dat ze hem vanuit het pension peren is een stukkie kleiner.
Dat is precies de reden dat ik mijn hond nooit bij iemand zou laten logeren. Er hoeft maar iemand per ongeluk twee seconden een deur op een kiertje te staan of zo'n tekkel is er vandoor :N:
Als ik zonder hond een paar dagen wegga, dan gaat ze in een hondengesticht met veel tralies, en er hoeft dan niet mee buiten in de natoer gewandeld te worden :neenee: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

mijn honden gaan gewoon lekker naar het pension. nu weet ik ook zeker dat ze daar goed hebben en dat ze daar op hun gemak zijn omdat ik er werk en ze dus ook regelmatig mee neem daarna toe. vanaf pup af aan zijn ze het gewend.

ik zou ze persoonlijk liever in een goed pension doen dan dat ik ze allebei ergens anders onder zou brengen. je honden blijven lekker bij elkaar en krijgen de zorg die ze nodig hebben. ik adviseer mensen die twijfelen altijd om even langs te komen en te kijken hoe het pension eruit ziet en wat de gang van zaken is.
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

Inge schreef:Mijn honden hebben geen kennelhoestenting (en die wil ik ook niet geven) dus in het pension willen ze hen niet hebben. :roll:
dat is niet in elk pension zo. er zijn ook heel veel die het wel adviseren maar niet verplicht stellen :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had Finn toen in een dierenasiel/opvang gedaan.. en hij werd wel goed verzorgd hoor.. maar ze durfden het niet aan om hem met andere honden los te laten op de speelweide/er waren geen geschikte honden.. dus was hij alleen op die weide en in het begin was hij wel ok met de begeleider.. na drie dagen sloeg hij om in de zin dat hij nergens meer zin in had..
Achteraf heb ik ook niet beseft wat het dagritme was.. hij heeft wel gewoon gegeten en zag er ook wel goed uit hoor.. maar ze waren ook zo eerlijk om me te vertellen dat hij het niet naar zijn zin had gehad na dag drie en dat ze adviseerden hem niet meer in deze omgeving te plaatsen omdat hij het echt niet leuk heeft gehad, naar de mensen toe was hij ok hoor, ze waren wel gek met hem..
Als de honden apart bij families kunnen zou ik dat persoonlijk doen als je de gezinnen vertrouwd... en honden vervreemden niet.. althans.. ik geloof niet dat ze van elkaar vervreemden.. zeker niet eigen huisgenoten.. (dit zeg ik omdat mijn reu bijvoorbeeld niet altijd even leuk is met andere honden, en mn reuen.. maar als ik na maanden bijvoorbeeld zijn rottiekennis reu weer ziet.. is er geen wedijver tussen die twee bijvoorbeeld... die kent en herkend hij.. en dat is ok..)

Succes met je keuze!
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn dames gaan eigenlijk altijd gescheiden, simpelweg omdat ik ze als stel te 'lastig' vind om uit te besteden. Ik ken ze precies en weet hoe ze op elkaar reageren, een ander niet. Los van elkaar zijn ze ook prima sociaal en ze passen zich snel aan aan een nieuwe omgeving. Ze kunnen beter gescheiden bij iemand thuis zijn dan samen in een pension zonder dagelijkse persoonlijke aandacht. En dus hebben ze los van elkaar vakantie, ieder bij een eigen oppasadres. Tuurlijk kan er iets fout gaan bij een oppas. Maar dat kan hier ook. En de oppassers die ik kies hebben zelf vaak honden en ik vertrouw ze. Mocht er iets mis gaan, dan zij het zo. Ted is wel eens ontsnapt door een minuscuul gaatje in het hek van de oppas. Als die plat was gereden dan was ik heel verdrietig geweest, maar had ik de oppas niets kwalijk genomen. Sophie heeft weleens 's nachts met de oppas bij de dierenarts gezeten, ook dat kan gebeuren. Ik heb toch meer vertrouwen in een lieve hondenbezitter die op mijn honden past, dan in een onpersoonlijk pension. Ik laat ze na de vakantie altijd even op neutraal terrein kennismaken, dan gaat het binnen no time weer prima.

Ted gaat dit jaar dus Frenk vervelen. Voor Sophie wordt het dit jaar een biezen mandje op de Amstel, want niemand wil haar tot nog toe hebben :jank:
Mit
Zeer actief

Ja maar dat kan bij jezelf toch ook gebeuren? Tsuki is een keer bijna onder een auto gekomen waar ik zelf bij was. Quasar kan ook hier thuis op haar gaan staan. Ik denk dat een oppas héél goed oplet want je wil het dier van een ander al helemaal ongeschonden teruggeven.
Ik wil bijvoorbeeld niet dat Tsuki losloopt bij een oppas. Omdat ze zo aan mij hangt ben ik bang dat ze niet terugkomt (dat denk ik echt). Dan ga ik er vanuit dat als ik dat tegen de oppas zeg, die zich er aan houdt.

Ik weet niet, ik ben panisch hoor want ik ben een echte moederkloek geworden sinds ik die pluis heb maar ik moet het ook los kunnen laten vind ik zelf. Alles wat bij een ander kan gebeuren kan bij mezelf ook gebeuren.
Ik heb het 1 dag moeilijk, dan zet ik de knop om en ga ik vakantie houden.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dusty schreef:
Inge schreef:Mijn honden hebben geen kennelhoestenting (en die wil ik ook niet geven) dus in het pension willen ze hen niet hebben. :roll:
dat is niet in elk pension zo. er zijn ook heel veel die het wel adviseren maar niet verplicht stellen :wink:
Bij die waar wij altijd gingen was het niet verplicht. Daar was het wel verplicht dat de honden hun jaarlijkse vaccinatie hadden gekregen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”