Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezondheid Amerikaanse Bulldog?
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
Gezondheid Amerikaanse Bulldog?
Zondag liep ik in emmen en kwam ik aan de praat met een vrouwtje die met haar amerikaanse bulldog liep. We kregen het zo over het teefje in kwestie en dat het een prachtige hond was.
Maar nu vertelde zij me dat de AB een ontzettend gezond ras was.
Ik vraag het me af. Dus mijn vraag:
Hoe gezond is de Amerikaanse Bulldog?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Gezondheid Amerikaanse Bulldog?
echte Am. bulldoggen zoals ze horen te zijn is ook een gezond ras.
alleen omdat er mensen zijn die extremen willen fokken wordt het al snel minder.
de moeder van mijn hond was een hoge en best slanke dame. het standaard type. nog van het vrij lenige soort. met een mooie snuit. geen platgetrokken ding waar ze moeilijk door ademen.
maar soms moeten het boxersnuitjes worden of zeeer bully-types met brede kromme poten. veel te breed en te zwaar.
het is maar net hoe ze gefokt zijn.
alleen omdat er mensen zijn die extremen willen fokken wordt het al snel minder.
de moeder van mijn hond was een hoge en best slanke dame. het standaard type. nog van het vrij lenige soort. met een mooie snuit. geen platgetrokken ding waar ze moeilijk door ademen.
maar soms moeten het boxersnuitjes worden of zeeer bully-types met brede kromme poten. veel te breed en te zwaar.
het is maar net hoe ze gefokt zijn.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
google maar eens op am. bulldog. dan zie je de verschillen in het ras.
ik krijg geen afbeelding gekopieerd.
er is het Johnson type en Scott type.
en zelfgefokte mis creaties.
ik krijg geen afbeelding gekopieerd.
er is het Johnson type en Scott type.
en zelfgefokte mis creaties.
-
*Jolanda*
natuurlijk praat ik dan over de "normale" AB's.
Niet de extremen. Maar wat zijn de erfelijke ziektes of ziektes die veel voorkomen bij het ras??
Ik kan er op internet verder niet veel over vinden of is dit puur omdat de "normale" AB's gewoon redelijk gezond zijn nog...
Niet de extremen. Maar wat zijn de erfelijke ziektes of ziektes die veel voorkomen bij het ras??
Ik kan er op internet verder niet veel over vinden of is dit puur omdat de "normale" AB's gewoon redelijk gezond zijn nog...
-
Emma
- Zeer actief
ik dacht dat er geen speciale ras-typische aandoeningen binnen het ras zijn.
buiten hd en ed wat bij elk groter en zwaarder ras voorkomt.
maar ik ben geen echte kenner van het ras hoor.
Toen wij onze hond aanschafte, dat is een kruising tussen Am. bulldog en husky, heb ik me verdiept in die rassen.
en de moeder van onze hond was het standaard type bulldog. nog lenig en wat hoger op de poten.en hd-vrij.
maar het is geen fci-erkend ras. en er zit veel verschil in foklijnen. dus kan me ook voorstellen dat er verschil zit in de gezondheid van verschillende types.
buiten hd en ed wat bij elk groter en zwaarder ras voorkomt.
maar ik ben geen echte kenner van het ras hoor.
Toen wij onze hond aanschafte, dat is een kruising tussen Am. bulldog en husky, heb ik me verdiept in die rassen.
en de moeder van onze hond was het standaard type bulldog. nog lenig en wat hoger op de poten.en hd-vrij.
maar het is geen fci-erkend ras. en er zit veel verschil in foklijnen. dus kan me ook voorstellen dat er verschil zit in de gezondheid van verschillende types.
-
Emma
- Zeer actief
http://www.yankeebulls.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
op deze site zie je op de eerste foto een redelijk mooie bulldog nog.de foto`s in de text bedoel ik. niet de bovenste rij foto`s.
ga je een paar plaatjes naar beneden, zie je al duidelijke verschillen in het ras.
de poten worden anders, en op de laatste foto vind ik de kop/snuit bijna boxer-achtig.
op deze site zie je op de eerste foto een redelijk mooie bulldog nog.de foto`s in de text bedoel ik. niet de bovenste rij foto`s.
ga je een paar plaatjes naar beneden, zie je al duidelijke verschillen in het ras.
de poten worden anders, en op de laatste foto vind ik de kop/snuit bijna boxer-achtig.
-
*Jolanda*
klopt dat vind ik ook het mooiste type vind de Yankeebulls rosy ook helemaal geweldig qua type...
Zoiets zou ik nog wel eens naast Magic willen hebben... prachtig !!
Zoiets zou ik nog wel eens naast Magic willen hebben... prachtig !!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat ik me af vraag he, een aantal honden op die site van Yankeebulls hebben ze een aantal kampioenen. Maar hoezo zijn die kampioen? De American Bulldog is toch niet FCI erkend, waardoor ze ook geen shows mogen lopen?
-
S@ndr@
- Zeer actief
ze lopen ook geen FCI shows, maar ABNA of EKC en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Okay, dus shows alleen maar voor American Bulldogs, of is het een heel andere kennelclub die ze wel accepteerd?
-
S@ndr@
- Zeer actief
ze hebben heel vaak een afdeling voor de oldies en evt. andere bulldog soorten ook, maar meestal is de hoofd moot inderdaad AM bulldoggen wat de klok slaat

-
*Jolanda*
ja dat wist ik inderdaad en ook de andere variant toch dat het ooglid te ver naar buiten is gekeerd (weet de officiele naam daar niet van)Célie schreef:Wat ik weet van de AB komt er toch wel entropion voor !*Jolanda* schreef:Zondag liep ik in emmen en kwam ik aan de praat met een vrouwtje die met haar amerikaanse bulldog liep. We kregen het zo over het teefje in kwestie en dat het een prachtige hond was.
Het valt me op dat als je let op welke bouw de hond heeft dat dit nog een redelijk gezond ras is... Misschien komt dit wel door de vele lijnen die erin zijn?
-
laeken
- Zeer actief
Doofheid, ED, hartfalen, HD etc etc. Het is echter geen gesloten ras dus je kan de gezondheid niet over 1 kam scheren. Ik ken er zeer weinig die meerdere jaren gezond en wel leven. Eigenlijk zijn Tank en Jessy de enige ambullen die ik ken die wat ouder zijn nu. De rest is dood. 
-
*Jolanda*
Wat is in jou visie "wat ouder" (weet de leeftijd van tank en jessy niet...)
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2

Zo zie ik ze het liefst
vind ik mooier, de atletische types
Dat was je vraag verder niet, maar ik weet niets van de gezondheid.
Ik zie er hier regelmatig 3 lopen, maar daar hoor ik niets over de gezondheid.
Maar het is in de loop der jaren wel een veel polulairder ras geworden.
Asiels zitten er ook vol mee..
Dat kan de gezondheid van de ambull ook verklaren, doorfokken oid.

-
Brigitte
- Zeer actief
Op het AmBullforum zitten honden van 9 jaar en ouder, de oudste van het forum was 14 en is pas overleden. Tank van mij is idd in Mei 8 geworden en heeft Epileptie. Ik hoor ook veel over kniebandproblemen bij de AB, HD zit er ook in maar is lang niet zo erg als bij andere Dogachtigen rassen. De penhippmethode wordt heel veel gedaan bij de AB en er zijn heel veel goede uitslagen die we te horen (en te zien) krijgen de laatste tijd.
Er zijn meer dan de 2 type's die hier genoemd worden maar deze 2 zijn de bekenste in NL en komen het vaakst voor. Ikzelf geef de voorkeur aan het Scott (standaard type) zoals mijn honden Tank en Bunker maar er lopen ook zeker hele mooie Classic (Bully) type's in NL rond. Er is één fokker waar ik zeker ooit een Bully type vandaan wilt.
Tank 8 jaar,

Bunker 8 maanden,

Er zijn meer dan de 2 type's die hier genoemd worden maar deze 2 zijn de bekenste in NL en komen het vaakst voor. Ikzelf geef de voorkeur aan het Scott (standaard type) zoals mijn honden Tank en Bunker maar er lopen ook zeker hele mooie Classic (Bully) type's in NL rond. Er is één fokker waar ik zeker ooit een Bully type vandaan wilt.
Tank 8 jaar,

Bunker 8 maanden,

-
Brigitte
- Zeer actief
Halfzus van mijn Tank, 13 jaar oud

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het ras is niet erkend en de populatie is niet gesloten.
Bovendien zijn er verschillende types en verschillende stromingen.
Dat is allemaal verwarrend en aan de andere kant erg goed voor de gezondheid van een ras
De problemen die uiterlijk-gebonden zijn (bv ectropion vanwege enorm veel huid, of gewrichtsproblemen vanwege de beenstand) hebben niet direct verband met het ras op zich maar met het type dat gefokt wordt.
De registratie van het ras is overigens wel goed verzorgd, maar ze hebben dus geen erkende stamboom.
Wat die kampioenschappen betreft: de AB-wereld heeft zo zijn eigen regels en wetten
Bovendien zijn er verschillende types en verschillende stromingen.
Dat is allemaal verwarrend en aan de andere kant erg goed voor de gezondheid van een ras
De problemen die uiterlijk-gebonden zijn (bv ectropion vanwege enorm veel huid, of gewrichtsproblemen vanwege de beenstand) hebben niet direct verband met het ras op zich maar met het type dat gefokt wordt.
De registratie van het ras is overigens wel goed verzorgd, maar ze hebben dus geen erkende stamboom.
Wat die kampioenschappen betreft: de AB-wereld heeft zo zijn eigen regels en wetten
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik vind deze nu net staan alsof ze een kniebandscheuring heeftWhitefang87 schreef:
Zo zie ik ze het liefst![]()
Dat was je vraag verder niet, maar ik weet niets van de gezondheid.

-
Emma
- Zeer actief
Hutsje schreef:ik vind deze nu net staan alsof ze een kniebandscheuring heeftWhitefang87 schreef:
Zo zie ik ze het liefst![]()
Dat was je vraag verder niet, maar ik weet niets van de gezondheid..
de kop vind ik van deze bull wel erg mooi. tenminste een mooie snuit zit erop. geen boxer snuit.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Dat van hoe die hond staat kan toch gewoon een momentopname zijn?

-
laeken
- Zeer actief
Ik denk van niet. Ik denk dat Jessica gelijk heeft. Wie zet er nu een foto op internet van zijn/haar hond in een zeer gekke stand achterpoten? Als mijn honden super toevallig koehakkig en ingezakt op de foto staan met de achterhand zet ik die dus net niet op internet. Misschien is dit de stand van die hond dus.Whitefang87 schreef:Dat van hoe die hond staat kan toch gewoon een momentopname zijn?
Mijn honden hebben niks aan de achterhand zover ik weet en die staan dus echt nooit zo met de poten tegen elkaar achter. Juist deze hond had rechte knieën en een vrij brede stand moeten tonen
-
Brigitte
- Zeer actief
Vrijwel alle honden die ik ken en die elbow out staan hebben doorgaans 'gek' genoeg geen problemen hierdoorMarjoleine schreef:
Bunker staat soms ook iets elbow out. Dan staat hij net zoals deze teef (die ik ken en die super mooie ellebogen heeft (op de foto dan

Er zijn natuurlijk wel nog meer extremen zoals de reu in de andere topic en die zal er mss wel (maar hoeft ook niet) last van hebben.
-
Emma
- Zeer actief
engelse bulldoggen staan ook veel met wijde ellebogen. het lijkt mij niet plezierig. ik zie ze nooit rennen.
tuurlijk hoeven ze er geen problemen mee te hebben, maar hoe kun je zeker zijn dat deze honden er geen last van hebben? je bent zelf die hond niet.
en je moet er gewoon mee oppassen vind ik met fokken.
tuurlijk hoeven ze er geen problemen mee te hebben, maar hoe kun je zeker zijn dat deze honden er geen last van hebben? je bent zelf die hond niet.
- kelly 1981
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Je kan een EB niet met een AB vergelijken. En de honden worden gerontgend en hebben gewone normale ellebogen zonder afwijkingen, en lopen ook niet raar enz.Emma schreef:engelse bulldoggen staan ook veel met wijde ellebogen. het lijkt mij niet plezierig. ik zie ze nooit rennen.
-
Emma
- Zeer actief
Brigitte schreef:Je kan een EB niet met een AB vergelijken. En de honden worden gerontgend en hebben gewone normale ellebogen zonder afwijkingen, en lopen ook niet raar enz.Emma schreef:engelse bulldoggen staan ook veel met wijde ellebogen. het lijkt mij niet plezierig. ik zie ze nooit rennen.
nou, heb ik wel eens anders gezien.
hoe weet je nou weer dat alle honden worden gerontgend
over welke honden heb je t dan?
er zijn echt hele erge AB`s hoor. en ja die hebben problemen.
gelukkig zijn er ook nog mooie wel gezonde AB`s.
-
Brigitte
- Zeer actief
Waar heb je dat gezien dan?
En ik weet dat omdat de eigenaren dat laten doen en dat wordt bij nl bij gehouden
net zoals de mijne die ook niets mankeert en ook zo staat. ik heb het dus over de honden van de mensen die op het AmBullforum komen en die ik dus persoonlijk ken.
En ik zeg nergens dat er geen hele erge zijn. Maar die zie je meer in het buitenland dan in NL.
In vrijwel ieder ras kom je extremen tegen maar dat wil niet zeggen dat het hele ras zo is.
En dat er nog mooie en gezonde zijn weet ik na 10 jaar gelukkig ook wel anders had er hier geen pup gelopen
En ik weet dat omdat de eigenaren dat laten doen en dat wordt bij nl bij gehouden
En ik zeg nergens dat er geen hele erge zijn. Maar die zie je meer in het buitenland dan in NL.
In vrijwel ieder ras kom je extremen tegen maar dat wil niet zeggen dat het hele ras zo is.
En dat er nog mooie en gezonde zijn weet ik na 10 jaar gelukkig ook wel anders had er hier geen pup gelopen
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Nou dit dus en pra, auto-immuunziektes etc. Wij hebben zelf ook pech gehad en onze vorige 2 ambullen zijn beide niet ouder dan 3 jaar geworden. Arie heeft een hartafwijking en hd,ook niet het toppunt van gezondheid. Ik vind ze geweldig maar ik vertik het om er nog een pup van te halen, we doen alleen nog aan herplaatsersMARC_S schreef:Doofheid, ED, hartfalen, HD etc etc. Het is echter geen gesloten ras dus je kan de gezondheid niet over 1 kam scheren. Ik ken er zeer weinig die meerdere jaren gezond en wel leven. Eigenlijk zijn Tank en Jessy de enige ambullen die ik ken die wat ouder zijn nu. De rest is dood.
Laatst gewijzigd door Carmen op 01 aug 2009 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
laeken
- Zeer actief
Dat bedoel ik maar. En jij bent echt niet de enige. Wat ik zie groeien ze op, worden machtig mooi en vallen meteen weer om. Ik begin er nooit aan want ik kan dat niet aan helaasCarmen schreef:Nou dit dus en pra, auto-immuunziektes etc. Wij hebben zelf ook pech gehad en onze vorige 2 ambullen zijn beide niet ouder dan 3 jaar geworden. Arie heeft een hartafwijking en ,ook niet het toppunt van gezondheid. Ik vind ze geweldig maar ik vertik het om er nog een pup van te halen, we doen alleen nog aan herplaatsersMARC_S schreef:Doofheid, ED, hartfalen, HD etc etc. Het is echter geen gesloten ras dus je kan de gezondheid niet over 1 kam scheren. Ik ken er zeer weinig die meerdere jaren gezond en wel leven. Eigenlijk zijn Tank en Jessy de enige ambullen die ik ken die wat ouder zijn nu. De rest is dood.