Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een lef!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat een lef!

Ongelezen bericht door EstherK »

Irisz schreef: Dat zou ik inderdaad ook hebben gedaan en als je al hoort dat het "vrij heftig klinkt", zou ik ook even willen checken of de andere hond niks mankeert.
Luna mankeert op een ieniemieniegaatje na (die ik gisteren op de hei niet eens had gezien) verder niks, maar je weet nooit hoe zoiets afloopt.
Ik ben ook niet blij als mensen doorlopen en mij met het gezeik opzadelen. Ook niet als het "gezellig" is.

Maar hoe heftig was het dan? Als het heel heftig is, dan dan kost het je toch je vingers als je (vreemde) hondjes probeert weg te smijten?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Irisz schreef:
Moos schreef:Ik zou inderdaad dat doorlopen ook niet doen, en ook absoluut niet fijn gevonden hebben als Saar of Vera zo belaagd waren en de baas loopt gewoon door. Ik snap wel weer waarom Ragyo dacht dat dat het beste was, alleen als je daar staat als 'andere baas' krijg je dat natuurlijk nooit mee :wink:
Precies. Ik snap nu ook wel waarom ze het deed en dat het geen onverschilligheid was, maar ik vind het persoonlijk niet de beste oplossing t.o.v. de andere hond + eigenaar.
Nee, is het denk ik ook niet. Maar ik snap ook wel weer dat je als baas van die twee honden zelf ook denkt "snotverdorie!" en dan maar doet wat naar jouw idee de snelste kans geeft dat je honden daar weer wegrennen. Dat je zelf ook onthutst bent, en dan meer denkt van "als ik doorloop stoppen ze het snelst" i.p.v alles wat wij hier nu allemaal neerzetten.
Alleen, daar kom je natuurlijk nooit achter als het echt onbekenden betreft :wink:
En eerlijk is eerlijk, als ik het geweest was met Saar of Vera, was ik ook pissig geweest hoor. Maar dan had ik het ook wel weer erg prettig gevonden om later toch te weten hoe of wat, en dat 'die andere baas' dus ook dit absoluut niet wil en maatregelen wil treffen om het verder te voorkomen. Als iemand dat even laat blijken na een incident, ben ik ook nooit boos meer. Het zit 'm altijd in de desinteresse. Die er nu dus leek, maar achteraf, gelukkig, niet was :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben blij dat ik het niet, was, kan best zijn dat het voor jou werkt, maar god wat zou ik giftig zijn, ik had je waarschijnlijk tot de grond aan toe afgebrand :L: gewoon uit reactie :sst: sorry.
Een beter actie was denk ik geweest er hard achter aan gaan en de honden zonder boe of bah mee te nemen en even je excuus maken , gewoon uit coulance naar de andere partij toe.

als je honden er toch al zijn is doorlopen wat mij betreft NOT DONE :M:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

toch raar dat veel trainers het aanraden om weg te lopen als roedelleider als je honden willen gaan vechten.. :denken:
om zo aan te tonen dat je het niet belangrijk of interresant genoeg vind
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
S@ndr@
Zeer actief

Anne Panne schreef:toch raar dat veel trainers het aanraden om weg te lopen als roedelleider als je honden willen gaan vechten.. :denken:
Die zijn zeker even vergeten dat er dan ook nog een andere partij bij betrokken is :19:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Anne Panne schreef:toch raar dat veel trainers het aanraden om weg te lopen als roedelleider als je honden willen gaan vechten.. :denken:
Bij mij op de training zeggen ze ook: 'weglopen!' als Boomer besluit dat een andere hond leuk is om te spelen. Vechten doet hij niet (afkloppen...)
In het 'echt' haal ik m toch echt direct op als ik er niet van gediend ben of als de andere hond er niet van gediend lijkt. En dat ophalen hoeft niet eens fysiek, op (kleine) afstand roepen is genoeg.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

EstherK schreef: Maar hoe heftig was het dan? Als het heel heftig is, dan dan kost het je toch je vingers als je (vreemde) hondjes probeert weg te smijten?
De ene liet al eerder vanzelf los. De ander heb ik met mn voet van Luna af 'geduwd'. Hij was helaas niet voor 1 gat te vangen, dus zo ben ik een beetje achter m aan blijven jagen en op een gegeven moment renden ze terug naar hun baasje.
Smijten klinkt idd wel heel dramatisch, maar ik heb niet met de honden gegooid ofzo hoor. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

kynologisch gezien is het een heel logisch advies.

maar dan moet je wel weten dat het andere baasje hetzelfde doet anders heeft het geen zin.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef: En eerlijk is eerlijk, als ik het geweest was met Saar of Vera, was ik ook pissig geweest hoor. Maar dan had ik het ook wel weer erg prettig gevonden om later toch te weten hoe of wat, en dat 'die andere baas' dus ook dit absoluut niet wil en maatregelen wil treffen om het verder te voorkomen. Als iemand dat even laat blijken na een incident, ben ik ook nooit boos meer. Het zit 'm altijd in de desinteresse. Die er nu dus leek, maar achteraf, gelukkig, niet was :wink:
Zeker, ben ik het mee eens. En ik ben ook blij dat ze heeft gereageerd in dit topic.
Ik merkte op de hei ook al wel dat ze zich er echt niet lekker over voelde. Ze heeft toen ook haar excuses gemaakt en we hebben ook geen harde woordenwisseling gehad ofzo. Ik was op dat moment alleen wel nog wat pissiger dan nu en 'sorry' maakte dat op dat moment niet goed.
Ik heb gezegd dat dit toch echt niet de bedoeling is en dat dit gewoon gigantisch mis kan gaan. Dat ze nu nog geluk heeft gehad, maar dat het heel slecht af kan lopen voor beide partijen.
Ik geloof dat ze het daar wel mee eens was. Ik hoop in ieder geval voor haar (en de andere honden) dat dit niet meer voor gaat komen. Is voor haar ook erg rot.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

massam schreef:

maar dan moet je wel weten dat het andere baasje hetzelfde doet anders heeft het geen zin.
ja dat is waar.. maar is dat dan niet een gemis aan training van het andere baasje?

ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit last van heb hoor, mijn honden gaan nooit los bij andere honden dus het dat probleem ook niet
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb gehad dat de vlam in de pan sloeg op het moment dat de eigenaar van de andere reu zijn hond aanraakte - hij wilde hem aanlijnen, maar die hond zag dat als startschot voor de aanval :ugh: Sindsdien ben ik er meer voor dat de eigenaar van de andere hond gewoon afstand houdt en zich idd verwijdert van de confrontatie, wel met beleid zodat als er echt gebeten gaat worden, hij/zij alsnog in kan grijpen.

Als iemand zijn hond in die van mij hangt, zal ik niet weglopen, als mijn hond in die van een ander hangt, zeker niet. Veel geschreeuw-weinig wol confrontaties, ja dan kan weglopen juist ervoor zorgen dat het bij een oppervlakkige schermutseling blijft.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Daar zit denk ik ook het verschil. Als honden willen gaan vechten.....niet als jouw hond van achteren op een andere hond duikt, die helemaal niet wil gaan vechten. Dan moet je verantwoordelijkheid nemen voor je hond.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Irisz schreef:Het gaat ook om het idee dat mensen er bij hebben. Toevallig betreft het nu iemand van het HF die uitlegt dat ze doorliep zodat de honden achter haar aan kwamen, maar op mij kwam het gisteren heel onverschillig over. Zeker omdat ik dit 5 minuten daarvoor met dezelfde hond(en) had zien gebeuren.
Dit soort situaties maak ik geregeld mee...9 van de 10 keer proef ik toch inderdaad onverschilligheid, zie je aan de lichaamshouding en het niet meer omdraaien, zo van wat ik niet zie, gebeurt niet instelling. Die honden gaan dus echt niet achter zo'n baas aan of pas nadat ik mezelf heb laten gelden. Hebben ze aan mij echt een verkeerde helaas, want mijn honden hoeven geen slachtoffer te worden van andermans ellende. Meestal na zo'n confrontatie proberen ze uit alle macht die honden weg te houden. Dat zie ik dus liever dan gewoon lekker doorlopen omdat het losloopgebied is.
Laatst gewijzigd door mwillow op 30 jul 2009 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef: ja dat is waar.. maar is dat dan niet een gemis aan training van het andere baasje?
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ga niet weglopen wanneer er 2 honden aan mijn hond hangen.
Als het dan echt giga misgaat, ben ik de ene kant op aan het lopen en het baasje van de andere honden de andere kant.
Niemand die er dan nog op tijd bij is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Anne Panne schreef:
massam schreef:

ja dat is waar.. maar is dat dan niet een gemis aan training van het andere baasje?

ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit last van heb hoor, mijn honden gaan nooit los bij andere honden dus het dat probleem ook niet
gemis aan training? geen idee. ik ben kynologisch instructeur, ken de theorie perfect, maar ken mijn hond nog beter. en da's een kuttekop. kan perfect los, zelfs met vreemde honden maar ze moeten niet gaat etteren dan regelt mevrouw het wel ff en dan heeft het stoer weglopen van mascha geen betekenis. dus ik blijf erbij en stuur de belagers weg.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef: Kun jij uitleggen of die ene hond nu wel of niet los was, toen jij de honden er 'vanaf moest smijten'? Dat begrijp ik nog steeds niet uit jouw verhaal.
Beide honden waren los. Ze hadden wel tuigjes om, maar verder los.
De situatie waarbij 1 van de honden aan de lijn zat, was daarvoor toen de andere hond een aanvaring had met de (volgens mij) labrador.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
S@ndr@
Zeer actief

hier nog eentje hoor, Baco had er als pup al schijt aan als ik doorliep en hij was aan het spelen :oeps: gaat echt niet werken
DuCain zal het wel doen denk ik , maar je laat de andere partij gewoon niet met zo`n stierende hond staan , theorie of niet.
ik vind dat gewoon onfatsoenlijk :19:
mwillow

Irisz schreef:
SandraH schreef: Kun jij uitleggen of die ene hond nu wel of niet los was, toen jij de honden er 'vanaf moest smijten'? Dat begrijp ik nog steeds niet uit jouw verhaal.
Beide honden waren los. Ze hadden wel tuigjes om, maar verder los.
De situatie waarbij 1 van de honden aan de lijn zat, was daarvoor toen de andere hond een aanvaring had met de (volgens mij) labrador.
OK, dank je. :ok: Ik had het weg gehaald aangezien de berichtgeving hier supersnel is en ik later begreep dat ze wel los waren.
mwillow

S@ndr@ schreef:hier nog eentje hoor, Baco had er als pup al schijt aan als ik doorliep en hij was aan het spelen :oeps: gaat echt niet werken
DuCain zal het wel doen denk ik , maar je laat de andere partij gewoon niet met zo`n stierende hond staan , theorie of niet.
ik vind dat gewoon onfatsoenlijk :19:
Ik vind het ook onfatsoenlijk en vind het ook totaal niets met trainerscapaciteiten van een andere baas te maken hebben. Wat de 1 doet, moet de ander ook doen....omdat.....
Als 1 van mijn honden geconfronteerd wordt met een zeer zelf verzekerde ridgeback die continu de confrontatie opzoekt, dan weet ik zeker dat als ik verderop ga staan en het hem zelf laat uitzoeken, dat die van mij er bovenop klapt. En ik vind mijn golden nou niet bepaald de geschikte 'gevechtspartner' om tegemoet te komen aan de lusten van die ridgeback.
Gewoon opzouten...
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef: Ik vind het ook onfatsoenlijk en vind het ook totaal niets met trainerscapaciteiten van een andere baas te maken hebben. Wat de 1 doet, moet de ander ook doen....omdat.....
Als 1 van mijn honden geconfronteerd wordt met een zeer zelf verzekerde ridgeback die continu de confrontatie opzoekt, dan weet ik zeker dat als ik verderop ga staan en het hem zelf laat uitzoeken, dat die van mij er bovenop klapt. En ik vind mijn golden nou niet bepaald de geschikte 'gevechtspartner' om tegemoet te komen aan de lusten van die ridgeback.
Gewoon opzouten...
Even voordat er misverstanden ontstaan. De Ridgeback was hier niet de vechter. Luna is mijn Ridgeback.
Maar misschien gebruikte je het alleen als voorbeeld. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
mwillow

Irisz schreef:
SandraH schreef: Ik vind het ook onfatsoenlijk en vind het ook totaal niets met trainerscapaciteiten van een andere baas te maken hebben. Wat de 1 doet, moet de ander ook doen....omdat.....
Gewoon opzouten...
Even voordat er misverstanden ontstaan. De Ridgeback was hier niet de vechter. Luna is mijn Ridgeback.
Maar misschien gebruikte je het alleen als voorbeeld. :ok:
Gut..nee, ik begrijp je...maar mijn voorbeeld is toevallig een betreffende Ridgeback...één van de honden die bewust de confrontatie opzoekt.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef: Gut..nee, ik begrijp je...maar mijn voorbeeld is toevallig een betreffende Ridgeback...één van de honden die bewust de confrontatie opzoekt.
:ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne Panne schreef:
massam schreef:

Nou, ik ga dus niet weglopen terwijl mijn hond wordt belaagd.
In het geval van twee honden die lopen te patseren, kan ik me voorstellen dat als beide baasjes doorlopen die honden allebei volgen. Maar als mijn hond besprongen wordt, en de andere baas loopt door, ga ik niet ook doorlopen en dan maar hopen dat mijn hond niks overkomt? Ik heb geen honden die van zich af gaan bijten, en zich overgeven doen ze net zo snel als ik er ook naast sta. Dan sta ik er liever naast om ook eventueel in te kunnen grijpen (niet dat ik daar zo'n held in ben maar goed), dan dat ik door ga lopen zo van "pomtidom, ik merk vanzelf wel of mijn hond me nog kan volgen".
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

massam schreef:

Het is altijd wikken en wegen, je honden kennen én de andere hond en baas inschatten.

Mijn Puch is een macho-ettertje, doet niets meer dan bluffen... tót het moment dat ik hem op kom halen; dan voelt hij zich enorm gesterkt en met pech zal hij dan wel tot de aanval overgaan.
Daar ben ik in het begin dus nog weleens de mist mee ingegaan, omdat ik vond dat je het absoluut niet kan maken iemand anders met de ellende op te zadelen. Alleen is er met hem dus minder ellende zonder mij dan met mij :oeps:

In principe probeer ik het natuurlijk altijd te voorkomen dat hij ergens op af kan gaan, maar als het een enkele keer voorkomt, dan is het dus echt wikken en wegen en zo goed mogelijk de boel inschatten wat ik zal doen (overigens is hij niet getikt hoor, want betreft het een hondagressieve hond, dan houdt hij afstand).

Maar goed, je twee honden op een andere hond af laten denderen, een knokpartij die volgt en zelf uit het zicht verdwijnen, kan je niet maken. Al snap ik dat je op zo'n moment een keuze moet maken en het achteraf altijd makkelijk lullen is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Zoals al gezegd: als een hond wil patsen is weglopen als baas goed maar als een hond niet bang is om het gevecht aan te gaan zou ik hem zeer zeker ophalen. :zweep:
Ik denk dat als een hond de kans krijgt om te vechten en dan pas achter de baas aangaat dat hij bevestigt wordt in zijn gedachten: ik doe wat ik wil en wanneer ik wil.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Langhaar schreef:Zoals al gezegd: als een hond wil patsen is weglopen als baas goed maar als een hond niet bang is om het gevecht aan te gaan zou ik hem zeer zeker ophalen. :zweep:
Ik denk dat als een hond de kans krijgt om te vechten en dan pas achter de baas aangaat dat hij bevestigt wordt in zijn gedachten: ik doe wat ik wil en wanneer ik wil.
Maar wist je alles maar zo zeker in het leven :wink:

Ik denk dat niemand met een patsertje er gif op in kan nemen dat hij toch niet een keer de aanval inzet :19:
en daarom haal ik 'm 9 van de 10 keer toch op en moet ik dus op het laatste moment razendsnel zijn omdat hij zich dan gesterkt voelt (niet dat het vaak voorkomt hoor dat hij de kans krijgt om streken uit te halen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Caro. schreef:
Langhaar schreef:Zoals al gezegd: als een hond wil patsen is weglopen als baas goed maar als een hond niet bang is om het gevecht aan te gaan zou ik hem zeer zeker ophalen. :zweep:
Maar wist je alles maar zo zeker in het leven :wink:

Ik denk dat niemand met een patsertje er gif op in kan nemen dat hij toch niet een keer de aanval inzet :19:
en daarom haal ik 'm 9 van de 10 keer toch op en moet ik dus op het laatste moment razendsnel zijn omdat hij zich dan gesterkt voelt (niet dat het vaak voorkomt hoor dat hij de kans krijgt om streken uit te halen).
Ben ik wel met je eens hoor.
Hier ook een patser en ik ga het niet uitproberen of hij patst of vecht dus als het even kan ontloop ik andere honden en kan het niet dan gaat meneer aan de lijn.

Als Nilsson een hond aan ziet komen dan kan ik aan zijn manier van lopen etc. wel inschatten wat hij gaat doen en daar reageer ik dan op maar ja het blijven honden.....
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
yamie schreef:
ik ben ook wel eens net te laat geweest met aanlijnen, maar dan "ren" ik er wel achter aan, laat iig heel duidelijk merken dat ik wat doe om mijn hond bij me te krijgen.
precies :ok:
En toch... even om het weer te nuanceren... zeggen heel veel mensen.. weglopen van de situatie, dan komen de honden vanzelf achter je aan..omdat ze de steun van de baas missen...

Voor de orde... ik doe dat ook niet.. maar ik ga ook niet (meer) schreeuwen..loop mocht het misgaan wel in, en grijp in nadat ik zie hoe of wat.. maar goed.. vooralsnog geen knokpartijen op leven en dood gehad.. maar weglopen als mijn hond lastig gevallen werd en reageerde dat heeft nooit het resultaat opgeleverd dat hij of de andere hond bedachten oh bazen zijn weg dus we stoppen maar met knokken... dan zijn ze al teveel met elkaar bezig en dan is de baas echt heeeeeeel ver weg in hun gedachten... met ingrijpen en dat was dus aan de staartaanzet hem eraf trekken.. zodat ik weer de aandacht had en het commando af en klaar wel doorkwam...bereikte ik toch wel meer dan dat ik weggelopen had in de hoop dat hij achter me aan zou lopen..

Misschien toch inderdaad maar apart gaan lopen en nog meer op de houdingen gaan letten, bij de minste twijfel of ervandoor wordt gegaan om te gaan bullyen lijn je aan.. of echt een snel af aan gaan leren.. dan in dwingende zin... AF :evil: en dan moeten ze ook af.. ik zweer bij dat commando.. wordt ook regelmatig geoefend gewoon tijdens wandelingen ook.. al zijn ze aan het pomptiedommen.. AF!
Lijkt lullig... maar ik zweer erbij... heeft me vaak geholpen de controle over een situatie te houden... niet alleen met honden.. maar ook bijvoorbeeld met een squad op strand die inene keihard over strand croste net toen die van mij achter een bal aan gingen...
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Dit is natuurlijk een heel vervelende situatie.
Wél weet ik dat als mijn honden een ander zouden *belagen* ik dus niet van ze wegloop.
Ik ga er als een speer achteraan, ik vind dat je de andere partij niet met jouw probleem kan opzadelen.
Zal mooi wezen.
Ik vind dat persoonlijk nogal onverschillig overkomen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

nogmaals, het is geen onverschilligheid. de vorige keer ben ik er wel tussen gesprongen maar ik kreeg ze echt niet heel snel te pakken. op een gegeven moment had ik er 1 en bleef de ander de hond belagen, en met 1 hond aan de lijn krijg ik de ander helemaal moeilijk, pas toen ik wat afstand nam kreeg ik nr 2 ook weer bij me. dat werkte dus niet zo goed vandaar dat ik het nu anders gedaan heb. misschien is het niet de beste oplossing maar het was het beste wat ik op dat moment kon bedenken, het gaat zo snel en je moet wat. het is niet mijn standaard strategie, dit is nieuw gedrag voor mij waar ik dan gewoon geen raad mee weet. ik had tot dit gebeurde bijv echt durven zweren dat Ragyo nooit een teef lastig zou vallen. in de 3 jaar dat ik hem heb is het altijd alleen maar spelen geweest met teven. ik heb zelf niet zo snel kunnen omschakelen als mijn honden blijkbaar.
ik geef ze niet nog een keer de kans in ieder geval.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”