Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een lef!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Wat een lef!

Ongelezen bericht door Erwina »

Ik denk dat weglopen wel kan helpen, maar dan moet de hond wel zien dat je wegloopt. Als ze in een volle sprint op een andere hond af gaan en ze zien niet dat je weg loopt, zullen ze ook niet achter je aan komen. Als je aandacht van je honden hebt, kan je op dat moment beter achter een boom oid duiken, zodat je nog wel in de buurt bent om eventueel in te grijpen als ze hier niet op reageren.

Ik merk hier met een van de oppashonden precies hetzelfde. Als hij naar me kijkt, ik roep 'hier' en hij komt niet, dan draai ik me om en ren rustig weg. Nou dan komt hij in een sprint achter me aan. Als hij druk is met andere dingen kan ik wegrennen wat ik wil, maar komt hij echt niet. :wink:

Wel super dat je hebt neergezet dat jij het was :ok:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ragyo schreef:nogmaals, het is geen onverschilligheid. de vorige keer ben ik er wel tussen gesprongen maar ik kreeg ze echt niet heel snel te pakken. op een gegeven moment had ik er 1 en bleef de ander de hond belagen, en met 1 hond aan de lijn krijg ik de ander helemaal moeilijk, pas toen ik wat afstand nam kreeg ik nr 2 ook weer bij me. dat werkte dus niet zo goed vandaar dat ik het nu anders gedaan heb. misschien is het niet de beste oplossing maar het was het beste wat ik op dat moment kon bedenken, het gaat zo snel en je moet wat. het is niet mijn standaard strategie, dit is nieuw gedrag voor mij waar ik dan gewoon geen raad mee weet. ik had tot dit gebeurde bijv echt durven zweren dat Ragyo nooit een teef lastig zou vallen. in de 3 jaar dat ik hem heb is het altijd alleen maar spelen geweest met teven. ik heb zelf niet zo snel kunnen omschakelen als mijn honden blijkbaar.
ik geef ze niet nog een keer de kans in ieder geval.
Snap ik hoor! Als het nieuw gedrag is, dan probeer je ook uit wat het beste werkt en je wist ook niet dat je honden er zo hard in zouden gaan. Heel logisch :wink:

Wat al eerder gezegd is: niet meer met z'n tweetjes los en misschien voorlopig eens om en om uitlaten. Wie weet zwakt het gedrag dan weer af.

Succes ermee!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Ragyo schreef:nogmaals, het is geen onverschilligheid. de vorige keer ben ik er wel tussen gesprongen maar ik kreeg ze echt niet heel snel te pakken. op een gegeven moment had ik er 1 en bleef de ander de hond belagen, en met 1 hond aan de lijn krijg ik de ander helemaal moeilijk, pas toen ik wat afstand nam kreeg ik nr 2 ook weer bij me. dat werkte dus niet zo goed vandaar dat ik het nu anders gedaan heb. misschien is het niet de beste oplossing maar het was het beste wat ik op dat moment kon bedenken, het gaat zo snel en je moet wat. het is niet mijn standaard strategie, dit is nieuw gedrag voor mij waar ik dan gewoon geen raad mee weet. ik had tot dit gebeurde bijv echt durven zweren dat Ragyo nooit een teef lastig zou vallen. in de 3 jaar dat ik hem heb is het altijd alleen maar spelen geweest met teven. ik heb zelf niet zo snel kunnen omschakelen als mijn honden blijkbaar.
ik geef ze niet nog een keer de kans in ieder geval.
Snap ik hoor! Als het nieuw gedrag is, dan probeer je ook uit wat het beste werkt en je wist ook niet dat je honden er zo hard in zouden gaan. Heel logisch :wink:

Wat al eerder gezegd is: niet meer met z'n tweetjes los en misschien voorlopig eens om en om uitlaten. Wie weet zwakt het gedrag dan weer af.

Succes ermee!!
Sluit ik me graag bij aan :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”