Marion. schreef:Als mijn honden in onze eigen tuin een kat grijpen.... ik geloof niet dat ik dan wat zou doen. Ben ik geen kattenliefhebber genoeg voor. Ik zou het ongelofelijk rot vinden, maar als hij dood zou zijn zou ik buurman vragen om de kat in mijn kliko te gooien denk ik

Sorry hoor, maar daar kan ik ook niet bij -net zoals degene voor mij-.
Als je als hondeneigenaar zelf je tuin hebt omheind zoals in het verhaal van TS, en er komt toch een kat in je tuin die vervolgens door je hond(en) wordt doodgebeten, is dat sneu, maar ik vind wel dat de hondeneigenaar daar verder niks aan kon doen, de tuin is immers volledig omheind om katten buiten te houden.
Als je dan ziet dat je honden een kat pakken en je gaat erbij staan ("stond erbij en keek ernaar"

) wachten tot ze hem dood hebben om hem vervolgens (door de buurman, dat dan weer wel

) in de kliko te laten dumpen, sorry, maar dan heb je voor mij afgedaan... :sst:
Als katteneigenaar is het natuurlijk je eigen risico om je kat buiten te laten lopen. Daar kan nou eenmaal vanalles gebeuren, en je kunt niet alles voor zijn. Maar vaak is dat toch een risico waarvoor je wel moet kiezen. Ik heb zelf 3 katten, waarvan er eentje buiten komt. Ze komt niet verder dan de achtertuin, daar heeft ze geen behoefte aan. Maar de katten van mijn moeder -2 stuks- komen allebei buiten, en vooral de ex-kater gaat wel eens lekker aan de sjouw. Als hij het in zn hoofd haalt om eens gezellig te gaan buurten bij een stel kat-vretende honden die achter een schutting van 1.80 rondlopen, tja. Einde kat waarschijnlijk. En hoe triest ik dat ook vind, we laten hem wel dat risico lopen.
Bij sommige katten is binnenhouden gewoon geen optie. Tenzij je zelf 10 uur per dag werkt en oordopjes uitdeelt aan je buren, plus een verdomd goeie verzekering hebt...

Beide katten kunnen best een dagje binnen blijven, zoals met oud en nieuw, maar als ze lange tijd niet naar buiten kunnen, breken ze echt met veel kabaal de tent af.
Soms heeft de kattenhouder dus ook geen optie dan hopen dat het goed gaat.