Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetjes van de vloer

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Leane

Voetjes van de vloer

Ongelezen bericht door Leane »

Deze zaten net in mijn mailbox, ik vond ze wel leuk om even met jullie te delen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, eerst 22 Aug VZH examen :N: Ik heb nog nooit eerder examen gelopen :kotz: haha
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Voetjes van de vloer

Ongelezen bericht door maart »

netjes !!

en héél veel succes de 22ste :cheer: Hier is het in oktober weer van dat :ugh:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Gave foto's! En heel veel succes op het examen, jullie gaan het vast hartstikke goed doen. :ok:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

is dat nou moeilijk dat VZH, of meer een formaliteit.....
trainen jullie daar veel op ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Succes met je VZH!!! Leuke foto's van een rottie die er zin an heeft!!!

En VZH wordt soms een beetje licht over gedaan.. maar is het begin van het verdere appel gedeelte bij de ipo, je bent daar gewoon flink voor aan aan het trainen omdat bij het vervolg ook dezelfde routines dienen te worden uitgevoerd met de hond je kunt het er maar beter gelijk goed in hebben zitten toch :W:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

blondie schreef:Succes met je VZH!!! Leuke foto's van een rottie die er zin an heeft!!!

En VZH wordt soms een beetje licht over gedaan.. maar is het begin van het verdere appel gedeelte bij de ipo, je bent daar gewoon flink voor aan aan het trainen omdat bij het vervolg ook dezelfde routines dienen te worden uitgevoerd met de hond je kunt het er maar beter gelijk goed in hebben zitten toch :W:
ok, je daar heb je gelijk in, daarom vraag ik het ook. er wordt idd vaak een beetje licht over gesproken zo van '' oh ik moet nog wel ff VZH doen '' vandaar...
maar ik denk dat je in het dagelijks leven ook wel veel aan VZH hebt of niet ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

frank1985 schreef:is dat nou moeilijk dat VZH, of meer een formaliteit.....
Ik train daar niet op, fax staat al meer dan een maand VZH klaar :mrgreen: Ik train trouwens ook niet op IPO1/2 maar meteen voor een 3.

Zo kent hij de beginselen van de vooruit al, 'af' uit looppas, 'sta' begint te komen etc...

Speuren idem, maar daar is niet zoveel verschil in, behalve het aantal hoeken en lengte (en voor een eentje mag je het zelf leggen)

Pakwerk idem, al is daar wat meer training voor nodig.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een leuke foto's! :ok: Ziet er goed uit!

Frank vwb VZH, appelgedeelte moet je de rest van je hondensportleven nog mee verder dus ik begin direct met een IPO III programmatje met een hond en een paar weken voor het VZH examen doe ik een paar keer het dubbele originele VZH programma (2 x lopen, 1 x aangelijnd en 1 x los; de IPO I, II en III zijn allemaal alleen los vandaar)
Verder voor het praktijkgedeelte doe ik niets... ik ga hooguit indien nodig voor een hond een keer naar de markt hier om de hoek of wat kleine winkels en dat is het...
Ze komen er later toch nooit meer dus ik vind dat niet belangrijk.
En je mag er bij blijven dus de hond is gewoon onder appel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

pak 'm lekker ding!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

maart schreef:
frank1985 schreef:is dat nou moeilijk dat VZH, of meer een formaliteit.....
Ik train daar niet op, fax staat al meer dan een maand VZH klaar :mrgreen: Ik train trouwens ook niet op IPO1/2 maar meteen voor een 3.

Zo kent hij de beginselen van de vooruit al, 'af' uit looppas, 'sta' begint te komen etc...

Speuren idem, maar daar is niet zoveel verschil in, behalve het aantal hoeken en lengte (en voor een eentje mag je het zelf leggen)

Pakwerk idem, al is daar wat meer training voor nodig.
Hier eh.. haal ik ook alles altijd door elkaar.. ik ben in de sport begonnen met een IPO III hond.. dus ik moest al alles doen met de training omdat de hond dat kon...
met de andere hond die toen nog VZH moest doen heb ik VZH oefeningen gedaan.. maar ook inderdaad andere oefeningen die nog niet voor vzh nodig zijn..vooruitsturen doe ik ook al een tijd en andere oefeningen ook en ook met manwerk leer je andere dingen dan alleen voor een bepaald niveau examen nodig zijn
Speuren idem.. niet te vaak een bepaald patroon herhalen... maar ook eens afwijkend zodat de hond niet altijd een hoek naar rechts verwacht omdat je continue een bepaald patroon loopt..
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”