Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speeltjes met piep, wel of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Speeltjes met piep, wel of niet?

Ongelezen bericht door fleurie »

In heel veel hondenspeeltjes zit wel een of ander piepgeluidje, ik heb ooit eens van een hondentrainer vernomen dat je dat nooit aan een hond moet geven, omdat dat agressie op zou wekken, zo zou de hond dan ook een krijsende baby te lijf kunnen gaan, hoe harder het kind gilt, hoe fanatieker ze worden, net zoals met het speeltje. Hij vond het onverantwoord. Nu moet ik zeggen dat mijn honden van speeltjes met piep ook erg fanatiek worden, hoe harder het piept hoe mooier lijkt wel en hoe fanatieker ze het speeltje te lijf gaan. Wel vinden ze dit soort speeltje ook het leukst, een gewone bal is lang zo leuk niet. Wat vinden jullie hiervan? Gevaarlijk zo'n piepertje?
Buiten het eventuele "gevaar" kan ik me voorstellen dat menigeen gek wordt van zo'n piepgeluid :lol1: , en dat het ook gevaarlijk kan zijn als het speeltje stuk gaat en ze het piepertje doorslikken, mijn honden krijgen dit soort speeltjes weleens maar altijd onder toezicht en niet te lang.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Speeltjes met piep, wel of niet?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk dat het reageren op piepen er al in zit en dat daarom piepspeeltjes zo leuk zijn. Dus niet andersom, dat ze gaan reageren op piepen door piepspeeltjes. Hier mogen ze rustig met piepspeeltjes spelen in ieder geval, totdat ik zat ben van het geluid :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat idee van piep speeltjes dus dan kan hij ook een baby pakken is natuurlijk een broodje aap, :roll:
maar ik zou zelf gek worden van dat gepiep, dus hier krijgen ze het niet, Ik hou van mijn rust :pffff: :mrgreen:
er zijn ook nogal wat honden die bang zijn voor het gepiep, dat zou je uit moeten proberen
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey mag gewoon met piepspeeltjes spelen, alleen pak ik ze vrij snel af omdat ik me ontzettend aan het gepiep irriteer. Heb bij de wubba geprobeerd om de pieper lek te prikken, maar hij blijft het maar doen :jank:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

De trainer ziet spoken volgens mij. Benthor is gek op piepspeeltjes maar krijsende baby's moet ie echt niets van hebben. :mrgreen:

Wij hebben de 'ultimate bone'. Dat is een ultrasterk piepding van fleece. Niet kapot te krijgen.
fleurie
Zeer actief

EstherK schreef:De trainer ziet spoken volgens mij. Benthor is gek op piepspeeltjes maar krijsende baby's moet ie echt niets van hebben. :mrgreen:

Ja het is wel iemand met aparte gedachten over sommige zaken, en ga niet met hem in discussie, want dat win je niet, hij is even eigenwijs als hij groot is :mrgreen:

Wij hebben de 'ultimate bone'. Dat is een ultrasterk piepding van fleece. Niet kapot te krijgen.
Oke goede tip, bij mij slopen ze de piepers er binnen de kortste keren uit, dus het proberen waard zo'n ultimate bone.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

fleurie schreef:
EstherK schreef:De trainer ziet spoken volgens mij. Benthor is gek op piepspeeltjes maar krijsende baby's moet ie echt niets van hebben. :mrgreen:

Ja het is wel iemand met aparte gedachten over sommige zaken, en ga niet met hem in discussie, want dat win je niet, hij is even eigenwijs als hij groot is :mrgreen:

Oke goede tip, bij mij slopen ze de piepers er binnen de kortste keren uit, dus het proberen waard zo'n ultimate bone.

http://www.beestenspul.net/product/Spee ... -Dog-Toys/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben de bovenste (tuff scale 8 )
fleurie
Zeer actief

Dank je Eshterk :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Izzie wordt trouwens helemaal niet agressief van haar piepbot:
Afbeelding

Doet ze nu nog exact hetzelfde, alleen wat harder :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Dat werd mij laatst ook door een dame in de coffeeshop meedegedeeld met een betweterig vingertje. :roll:
Waarop ik haar heb aangegeven dat ik dat in hetzelfde hokje plaats als waneer honden bloed hebben geproeft ze monsters worden. Daar kon ze zelf dan wijselijk geen uitspraak over doen. Gelukkig krijgt shib al 3 jaar kvv en vers en verslijt hij piepspeeltjes per week. *gniffel* :F:

Buitendat is het medicijn tegen een ochtendhumeur met Shibje door het park lopen met een piepspeeltje in zijn bek. Ik kan helemaal blij worden van dat gepiep. :cheer: De reacties van voorbijgangers zijn dan heel erg óf óf. Of superchagerijnig met een onweerswolke boven hun hoofd óf breeduit lachend en een duim oid opstekend. Ik geniet van beiden 'soorten'. :lekkerpuh:

Overigens krijgt hij sinds een aantal maanden standaard een piepspeeltje in zijn bek als Shib mee de stad in gaat. Mensen vinden hem dan veel liever en zijn een stuk positiever en enthousiaster dan zonder piepspeeltje. Loopt toch wat prettiger in de stad. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Hier geen piepspeeltje,
gewoon omdat ik er helemaal knetter van wordt.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Toen Kay nog een klein pupje was reageerd hij anders op piepgeluidje dan nu. In het begin werd hij monsterlijk fanatiek en begon te huilen, ratse het speeltje uit onze honden om het verder heel voorzichtig te bemoederen. Nu vind het het piepgeluid gewoon leuk om mee te spelen en wordt er niet meer zo fel op hoor. Nu is het gewoon speels.

En de logica kind en piepspeeltje zie ik niet zo. Het enige dat het kind misschien ook wel eens een piepspeeltje heeft???? Broodje aap.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Max heeft altijd veel met piepspeeltjes gespeeld.
Sinds Macho er is minder want Macho is er bang van, de sukkel :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn witte reu vond dat gepiep ook niet leuk, dus was ie heeeeeeeel voorzichtig met z'n piepspeeltjes en zorgde ervoor dat ze niet gingen piepen.
Ik vond dat altijd heel erg grappig om te zien :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dan zou ik Daisy al haar piepjes af moeten pakken!
Ze is er helemaal gek op. Speelt er gewoon heel leuk mee.
En irriteren.... ach, wij vinden het wel lief :lol1:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Hier hebben eigenlijk alle speeltjes een piep. En de pieploze speeltjes, hebben
wel allemaal ooit een piep gehad. :mrgreen:
Afbeelding
Zee
Actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Zee »

Ikzelf vind piepspeeltjes momenteel een beetje zonde van mijn geld.
omdat je 1) knetterstoned word van dat gepiep de hele dag en omdat je 2) veel verhalen hoort over dat die speeltjes zo snel kapot gaan, en ja ze zijn niet gratis. Dus dan maar liever een flosstouw ofzo.

( Dat is mijn mening nu , morgen kan get anders zijn hoor ... :denken: )
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo moet er niks van hebben, die loopt spontaan de kamer uit. Kiba vindt het wel leuk, de piepbal wordt ie zo enthousiast van dat ik hem niet meer terug krijg, een gewone bal komt ie juist wel brengen.
dus we gaan voor het apporteren maar weer een gewone bal halen volgende week :D (laatste is in de struiken verdwenen helaas)

edit toevoeging: het lijkt me trouwens dat een hond het verschil wel ziet/ruikt/hoort tussen een baby en een piepspeeltje :D
Laatst gewijzigd door Ragyo op 01 aug 2009 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier krijgen ze het zeker niet omdat ze wel agressief gaan reageren, er wordt gejaagd en hun prooien piepen ook en ze bijten fanatieker bij het piepen. en de rest draaid zich mee op en voor je het weet hangen ze in elkaar.
Onze honden kunnen trouwens wels bij babys dat gekrijs verjaagt hun meestal
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Hier een hond die meteen stopt met spelen en zelf zachtjes gaat piepen.
Net zoals ze doet bij honden waarmee ze speelt, als die een keer piepen stopt ze ook meteen.
Groetjes, Corrie en Misty
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zie de link ook niet zo tussen een krijzende baby en een piepspeeltje.

Ik heb weinig piepers, omdat het voor Vera (de enige van de twee die iets met speeltjes doet), niks toevoegd verder. Speeltjes die te hard piepen, of blaffen, of gillen ofzo vindt ze eng :smile2:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik heb hier een hond die kleine hondjes als piepspeeltjes ziet :oeps:
hij duwt met zn neus er tegen en als het dan piept
dan vind ie het geweldig en doet ie het nog een paar keer
dat is ook de reden dat ie niet meer met pups mag spelen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Alsof een hond het verschil niet snapt tussen iets levends dat geluid maakt of een plastic of stoffen pieper... :19:
Ze houden hier allebei van piepspeeltjes, maar niks is sterk genoeg om de tanden van de herder te overleven... helaas... Misschien die ultimate bone eens proberen?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik kan me niet voorstellen dat Frenk een link legt tussen zijn zwarte varkentje-met-piep en een huilende baby.

Buiten dat, Frenk raakt niet overenthousiast van een piep speeltje. Hij vindt het soms even leuk, maar ze kunnen hier ook rustig een week op de grond liggen zonder dat hij er naar omkijkt.

Iets anders: laatste cursus kwam er iemand mee trainen die een piepspeeltje als beloning gebruikte. Ik heb haar toen gevraagd of ze ook iets anders kon gebruiken, want dat was wel te verleidelijk (en Frenk was niet de enige die dat vond.. ) :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

agressie door een piepspeeltje gelloof ik echt totaal niet dus dan doe ik af als broodje aap verhaal.....
Mijn honden mogen zeker gewoon met een piepspeeltje spelen, Bowie is helemal verzot op haar piepvis.... en echt zat wordt ik dat niet echt...als ze daar nu zoveel plezier mee heeft doe ik wel net of ik het niet hoor :E:
Ze heeft ook een eend met een eendenpiep geluid...die is een stuk irritanter en die haal ik alleen tevoorschijn als ik zelf boven ga strijken ofzo haha hoor ik het minder.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Hier geen piepspeeltjes. Enerzijds zou ik er zelf gek van worden, maar anderzijds vind Saartje ze niet ZO interessant.
Ze heeft liever een zacht stoffen speeltje: een pluche beer, een zachte bal, een flostouw, een fleecen touw,...

Ik denk overigens wel dat het kàn, dat sommige honden er te ver kunnen ingaan en het hun prooidrift kan versterken, maar zeker niet bij alle honden.
fleurie
Zeer actief

loony schreef:Hier krijgen ze het zeker niet omdat ze wel agressief gaan reageren, er wordt gejaagd en hun prooien piepen ook en ze bijten fanatieker bij het piepen. en de rest draaid zich mee op en voor je het weet hangen ze in elkaar.
Dat was inderdaad ook oa de gedachtengang van deze trainer, ze gaan net zolang door tot het gepiep ophoudt, net alsof ze een prooi killen.
Misschien zit er wel iets in, maar het zal ongetwijfeld ook van de hond afhangen.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Buster deed eerst ook altijd voorzichtig met een piepspeeltje. maar op gegeven moment kreeg hij er wel lol in. 1 piepspeeltje heeft hij ook gesloopt. maar dat doet hij met een floss ook, als ik hem ze gang zou laten gaan.

verder vind ik het hoogst irritant, dus krijgen ze het hier niet. een heel enkele keer en dan voor eventjes soms.

ons teefje vroeger werd vaak soort van schijnzwanger van piepspeeltjes. dus die kreeg het toen ook niet meer.

ik erger me soms wel aan al die leuke speelgoedjes met piepdingen erin. zonder piepje had ik veel speelgoed wel gekocht. maar door die piepdingen erin niet.

ik denk best dat sommige honden er erg fanatiek van worden. ik denk niet dat ze een baby gaan associeren met een piepding. dat maakt toch ook ander geluid. en is heel anders.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Knappe hondentrainer, daar wil ik ook les van... :F:
Wat een flauwekul. Al onze honden waren met piepers opgegroeid en bleken grote kindervrienden, met uitzondering van 2 honden met gedragsproblemen maar dat heeft nooit het gedrag versterkt door het geven van piepers. Stanley is van pup af aan piepergek EN grote kindervriend. Die wordt echt niet agressief als 'zijn' pieper geassocieerd wordt met het gegil of gehuil van baby's of peuters. Negen van de tien keer heeft zo'n kind ook zo'n pieper....da's dan weer lastig, want dat is errrrrug leuk....een grappig kind en zo'n gezellige pieper is SPELEN!
Doggy lover
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rottweiler en labrador

Ongelezen bericht door Doggy lover »

Wat een kul verhaal!
Hier word altijd met piepertjes gespeeld, ze worden er juist helemaal blij van!
En niks van agressie naar kinderen en andere honden toe.
Dus ik laat ze lekker spelen met de piepers!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”