Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vanvond beginnen we eraan

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Vanvond beginnen we eraan

Ongelezen bericht door loony »

Ik en zirka gaan voor de eerste keer kijken naar de appel en toesteloefeningen van de reddingshonden van solferino in leerdam.
We gaan compleet van 0 beginnen qua appel en zaterdag gaan we voor de eerste keer mee naar het vlakterevieren en puinzoeken.
Aangezien ik in de buurt niet mag schapendrijven omdat het geen BC is en geen IPO mag doen omdat ze niet op de werkhondenlijst staat, zocht ik iets dat niet zomaar een spelletje is maar de hond fysiek ook bezig houd leek dit het beste.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vanvond beginnen we eraan

Ongelezen bericht door Inge »

Ik dacht dat de werkhondenlijst voor de IPO is afgeschaft?

Ben benieuwd wat je ervan vind, het is in ieder geval erg leuk om met je hond bezig te kunnen zijn.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Nou ik ben 1 keer met men djt naar een club in rotterdam geweest en daar gingen ze uitzoeken of de djt op de lijst stond. Niks meer gehoord van hun, terwijl er wel al een djt bij de politie werkt en ze in duitsland ze ook gebruiken in de africhting. En dapper was zo goed op de mouw en mocht dus niet. 1 Keer in belgie op een demo uitgelachen geweest, na de demo mocht iedereen proberen en ik kom er met een kuttelikkertje van 38cm aan. Maar daarvoor wouden 2 rotweilers niet bijten omdat ze bang en onzeker waren en mijn kuttelikkertje ging vol in de mouw, en uiteindelijk hadden ze er wel bewondering voor.
Zirka is een working kelpie en ik weet dat op de werkhondenlijst in belgie enkel de FCI kelpie opstond.
Ik weet niet hoe het zit in holland, maar soms vind ik het ipo wereldje teveel naar de herder gericht en is de rest maar klotezooi en het bekijken en testen nog niet eens waard
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een kelpie stond ook op de werkhondenlijst...
deze is idd. afgeschaft, alleen kan ik het me van verenigingen wel voorstellen dat ze, als ze resultaat gericht zijn, alleen honden aannemen waarmee ze iets mee kunnen. Het kost nl veel tijd om een hond ver te kunnen brengen, als er dan honden zijn die het puur voor de lol doen maar ook niet verder kunnen komen is het voor deze groep zonde van de tijd. Dan moet je een vereniging zoeken die recreatief traint. En die zijn er genoeg hoor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Het was harstikke leuk vanavond en zo te zien heb ik men draai gevonden.
Effe getest hoe het met haar apel stond en dat was beter dan verwacht.
Dan haar over een rommel laten lopen, over een wip op een ton, plank en haar een vertesprong laten doen. Dit alles geen enkel probleem en verder is ze schotvast.
Dan moest ze op een liggende ladder staan en zelfs dat was geen probleem, ze zocht hem zelfs op en wou er perse op. Lekker aanmoedigen dus.
Zaterdag gaan we voor de eerste keer puinzoeken in een wijk die ze aan het slopen zijn.
Ik heb gehoorzaamheid altijd oersaai gevonden, vooral in nl omdat alles vlak is. Hier leer je op je eigen tempo de oefening wie je wil met afwisseling op toestellen.

En de instructrice traint herders om ze later door te verkopen aan trainingscentrums voor politiehonden. Dus de kans dat ik kan gaan pakwerken zit er in en er was meteen een goeie klik tussen ons en de instructrice. We hebben beide dezelfde mening over dingen en trainingsmethoden.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik denk zo maar dat wij elkaar zaterdag gaan zien :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Oke leuk, ik moet eerst zien dat ik kan ruilen metmen werk, maar dat is waarschijnlijk geen probleem. Men baas toont er ook intresse in en wil het ook doen met zijn hond.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Nou gister was het leuk.
Een hele straat vol leegstaande huizen met verduisterde ramen.
De eerste oefening was lekker simpel en zirka moest vanuit een inkomhal recht de schuur in waar achter een muurtje iemand zat met haar favo bijtrol. Ik mocht enkel zoek zegge en bij het terugbrengen men dak uitgaan. Dit een keer of 3 en dan al spelend de auto in. Er werden denk ik iets van 12 honden getraind.

Daarna kwamen de ervaren honden in actie. In 3 huizen werden mensen verstopt. ik ergens in een meterkast onder de trap met net een opening waar de hond zen snuit in kon. Als ze me vonden moest ik ze 15 tellen laten doorblaffen en het speeltje door het gat geven. Men vriend zat in een nis in een woonkamer open en bloot maar wel anderhalve meter boven de grond en die leek voor de honden een echte uitdaging.
Dan een middagbreak en mocht Zirka weer, deze keer aan een voordeur wachten en liep iemand met een speeltje naar boven en gind op de overloop zitte. Zirka was volop aan het klappertanden, dat is haar teken dat ze wil en het razend leuk vind. Bij het woord zoek vloog ze de trap op en kwam anthousiast terug.
Troyca was iets twijfelachtiger zei ging enkel de trap op als ik toestemming gaf en dit moet ik effe veranderen. Later moeten ze zelfstandig zoeken zonder de baas dus ook zonder toestemming de trap op.

Van bij de trap
" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Gister weer lekker getraind in de appel, zirka deed een mooie beginnende volg, ging mooi aan de voet. Heeft het begin van de voorruit gedaan. Wel zag ik dat ze niet lekker was omdat ze telkens ging liggen. ze heeft erge last van de hotspot op haar oor.
Toestellen ging lekker.
Dirigeren was iets minder er was een intressant geurtje op het veld waar ze compleet door afgeleid was, dit vroeg om een afstraffing en dan de auto maar in.

Troyca zorgde voor een komische noot tussen die grote honden, mooi volgen en het hierkomen was hilarisch. Als ze voor moet rent ze als gek om zich af te remmen al springend tegen me en meteen in zit te aan.
Toestellen gingen ook aardig, alleen de wip is verzwaard en zakt moeilijk en de spijlen van de platte ladder staan te ver uit elkaar. Volgende week meter mepakken, boeltje opmeten en een ladder op troycaformaat ineenknutselen.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Leuk om te lezen, en de filmpjes zijn ook leuk...

Ben je er zaterdag ook weer? Wij wel :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zie Sjaak :mrgreen:
Leuke filmjes! :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik zie Sjaak :mrgreen:
Leuke filmjes! :ok:
Klopt, was voor mij ook een verrassing. Ga je een keer met een reddingshondengroep mee trainen, is de eerste die je tegen komt Sjaak :mrgreen: Het "puin" trainen van vorige week was voor hem ook de eerste keer, en ik maar denken dat hij iedere week met hun mee trainde :D
Afbeelding
Groetjes Marja
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

tycha schreef:Leuk om te lezen, en de filmpjes zijn ook leuk...

Ben je er zaterdag ook weer? Wij wel :mrgreen:
Ik weet het niet, maar hoop het wel. We zouden gaan jagen in duitsland maar als het nu blijft stortregen gaat het niet door en gaan mee vlakterevieren aan het eftelingbos
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Een hele boel fotos en ik weet niet hoe ik ze van de site moet jatten, dus hier zie je dus alle leden en zirka en troyca
http://solferino.nl/index.php?option=co ... Itemid=101" onclick="window.open(this.href);return false; op nieuwe fotos klikke
Het was gisteren vlakterevieren in het bos achter de efteling. De honden moeten op commando links en rechts gestuurd worden in slagen van 30 meter. Soms ligt er een slachtoffer en bij de volgende slag is er niks en moeten ze op het eerste commando meteen draaien en terug komen.
Troyca snapte hem nog niet helemaal dus de slachtoffers liggen nog open, bij zirka echter gaan ze al verder onder varens of achter een boom liggen. Zirka is blijkbaar een slimme muts die haar neus gebruikt.
Nou kan ik effe 3 weken nimeer gaan omdat ik werken moet en dan 2 weekend in hongarije ben en daarna gaan we er ten volle voor en tegen volgend voorjaar wil ik een examen kunnen afleggen
Zirka is de working kelpie en troyca degene met het fluo hesje om.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”