Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rassen voor hondensport weightpulling of protection

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

hiram83
nieuw lid
Mijn ras(sen): boxers

rassen voor hondensport weightpulling of protection

Ongelezen bericht door hiram83 »

hey :D
weet iemand of er in Nederland de sport weightpulling bedreven wordt, of op aan het zetten is?
de baas om mn werk doet in zn vrije tijd knpv politiehonden trainen en hij is ook keurmeester bij landelijke wedstrijden. ondertussen ben ik uit belangstelling meeredere malen op de club komen kijken,laast nog bij een wedstrijd op de club zelf.
wat me altijd opvalt is dat er meestal alleen getraind wordt met mechelse herders en hollandse herders. volgens hun is de reden daarvoor dat deze honden daar het meest geschikt voor zijn, tewijl zij daar oorspronkelijk niet voor gefokt zijn want het waren schapenhoeders.
in de regelementen van de knpv staat dat: Een herderhond in al zijn variëteiten en Doberman, Riesenschnauzer, Bouvier, Airedale Terrier, Rottweiler, Boxer, en alle kruisingen tussen deze rassen toegelaten worden.
waarom dan alleen maar mechelaars en hollanders? rottweiler, doberman en boxer zie je alleen nog bij ipo/kringgroepen terug. waarom voldoen deze honden niet meer?
in het buitenland wordt ook nog getraind met rassen als american bulldog, cane corso, dogo canario, boerboel enz. in de rasbeschrijving op diverse sites staat dat deze laatst genoemde rassen beschermingsdrift bezitten, goed af te richten zijn en bereid zijn te werken. wordt er met deze rassen in nederland ook getraind? informatie op internet betreffende het ras Tsjechoslowaakse Wolfhond meld dat dit ras ook geschikt zou zijn voor africhting, hebben mensen hier ervarig mee?

knpv lijkt me een mooie sport, kost wel veel tijd, maar ik vind herders nou eenmaal niet zo'n mooie honden (kwestie van smaak, daarom heb ik ook boxers) en zou in de toekomst willen trainen met rassen die vallen binnen de groep dogachtigen.

kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn vragen/opmerkingen, ook als ik onzin uitkraam :oohja:
tanx :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: rassen voor hondensport weightpulling of protection

Ongelezen bericht door malinois »

ik kan alleen over de IPO spreken, waarom voornl herders? Omdat die het meest geschikt zijn. Heb zelf ook 2 dobers waarvan 1 echt uitgezocht uit werklijnen... maar als ik dan kijk naar de mechelaars hier, is dat toch een heel ander type hond, de mechelaar is beter te trainen, sneller volwassen (ook geestelijk) en qua bouw gewoon meer geschikt (bij geschiktheid kun je denken aan dat er bij de mechelaars bijv. alleen maar gefokt is op werk, het uiterlijk is niet zo belangrijk, dit in tegenstelling tot de andere rassen waarbij het uiterlijk belangrijk is en dat heeft zn uitwerking op de bouw bijvoorbeeld en dus de geschiktheid)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Weightpulling is verboden in nederland, daarvoor moet je naar belgie.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

hier wordt bij knpv idd heel veel mechelaar en hollander gebruikt, maar ook de duitse herder zie je nog regelmatig...wereldwijd is de duitse herder zelfs de meest gebruikte blindengeleidehond, lawinehond, speurhond, waak- en verdedigingshond en politiehond...

bij de mechelaars/hollanders en duitsers is het gewoon zo, dat de combinatie van karaktereigenschappen plus bouw het gewoon tot uitermate geschikte politiehonden maakt...

een bouvier of rottweiler lijkt mij bijvoorbeeld kwa bouw te lomp en volgens mij zijn ze ook minder snel...karaktereigenschappen ben ik van bouvier en rottweiler niet echt op de hoogte...
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

weightpulling is idd verboden in nederland
al geloof ik dat mensen uit de buurt van tilburg een gaatje in de wet hebben gevonden
en het wel willen opzetten
ik weet dat het in belgie wel wordt beoefend en er ook regelmatig dagen en weekenden worden gehouden
afgelopen weekend namelijk nog
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

pammetje schreef:weightpulling is idd verboden in nederland
al geloof ik dat mensen uit de buurt van tilburg een gaatje in de wet hebben gevonden
ik weet dat het in belgie wel wordt beoefend en er ook regelmatig dagen en weekenden worden gehouden
wat is dat dan ? moeten de honden dan gewichten trekken of zo ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

frank1985 schreef:
pammetje schreef:weightpulling is idd verboden in nederland
wat is dat dan ? moeten de honden dan gewichten trekken of zo ?

jep. in verschillende klasses
Afbeelding
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

goh, dat mensen dat leuk vinden dat snap ik nou echt niet :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

frank1985 schreef:goh, dat mensen dat leuk vinden dat snap ik nou echt niet :19:

ik ken honden die het echt helemaal té gaaf vinden.

ik ben veels te bang voor blessures en daarbij vinden mijn honden het niet leuk. die moeten een zichtbaar doel hebben voordat ze zich in willen zetten :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

frank1985 schreef:goh, dat mensen dat leuk vinden dat snap ik nou echt niet :19:
ik ook niet, maar omdat ik me regelmatig erger aan mensen met een negatieve reactie op de africhting terwijl ze er niks van afweten zou ik hier graag een uitleg van hebben voordat ik me echt een mening vorm.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

als je op de site van workingdogs kijkt
of je googled weightpulling kom je al een heel eind
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

pammetje schreef:als je op de site van workingdogs kijkt
of je googled weightpulling kom je al een heel eind
dat zal ik dan later vandaag even doen, dank je :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Een aantal van de rassen die TS noemt komen vrijwel niet of helemaal niet meer voor in de KNPV vanwege o.a. gezondheidsproblemen en/of omdat deze honden niet (meer) specifiek op werkcriteria geselecteerd werden in de fok. Dan gaat het snel achteruit met een ras, als je maar een heel kleine kans hebt om van dat ras er eentje te treffen die het wel zou kunnen. Het is overigens niet iets van de plaatste tijd, bouviers bijvoorbeeld zie je al een hele tijd vrijwel niet meer in de knpv.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gos schreef:Een aantal van de rassen die TS noemt komen vrijwel niet of helemaal niet meer voor in de KNPV vanwege o.a. gezondheidsproblemen en/of omdat deze honden niet (meer) specifiek op werkcriteria geselecteerd werden in de fok. Dan gaat het snel achteruit met een ras, als je maar een heel kleine kans hebt om van dat ras er eentje te treffen die het wel zou kunnen. Het is overigens niet iets van de plaatste tijd, bouviers bijvoorbeeld zie je al een hele tijd vrijwel niet meer in de knpv.
idd, is het gewoon omdat er niet meer op de karakter kwaliteiten geselecteerd wordt bij de meeste van de toegestane rassen, en bij de herders (mechelaar, duitser en hollander) nog wel,
maar de duitser komt ook uit een diep dal.....alleen als je nu kijkt op de speciale duitser oefendagen is het toch flink druk
en nu gaan ze het op 29 augustus in Den Haag proberen met een bouvier oefendag..... :mrgreen:
Gos
Zeer actief

hiram83 schreef: in het buitenland wordt ook nog getraind met rassen als american bulldog, cane corso, dogo canario, boerboel enz. in de rasbeschrijving op diverse sites staat dat deze laatst genoemde rassen beschermingsdrift bezitten, goed af te richten zijn en bereid zijn te werken. wordt er met deze rassen in nederland ook getraind? informatie op internet betreffende het ras Tsjechoslowaakse Wolfhond meld dat dit ras ook geschikt zou zijn voor africhting, hebben mensen hier ervarig mee?
Als je eens naar de regelementen van de KNPV-programma's kijkt, zie je dat er nogal wat onderdelen in zitten die niet direct verdedigen/bewaken zijn, en ook die horen erbij (voorwerpen zoeken/apporteren, revieren, appel, hindernissen, waterwerk). Een hond moet dus heel wat meer kunnen dan "alleen" bijten. Ook het stelwerk is niet puur verdedigen/bewaken.

Hoe denk je trouwens dat het voor een pakwerker is als er een hond van het gewicht en formaat van een cane corso aan hangt en een beetje begint te trekken, met een beetje pech?
hiram83
nieuw lid

tanx iedereen :D
ik hoop dat weightpullen er door komt want met sledehonden mag tenslotte ook getraind worden.
ik begrijp dat het knpv programma niet alleen bestaat uit stellen/pakwerk en dat snelheid heel belangrijk is, ik vraag me toch nog wel af of je, niet voor certificaat maar gewoon voor je eigen plezier, terrecht zou kunnen bij een knpv/ipo club om met bv een dogo canario te trainen ook al wordt die niet zo goed als een mechelaar.
zie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

op een recreatieve vereniging misschien wel, verder waarschijnlijk niet aangezien de kostbare tijd daar alleen in honden wordt gestoken waar bijv. wedstrijden mee gedraaid kunnen worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hiram83
nieuw lid

malinois schreef:op een recreatieve vereniging misschien wel, verder waarschijnlijk niet aangezien de kostbare tijd daar alleen in honden wordt gestoken waar bijv. wedstrijden mee gedraaid kunnen worden.
ah :scratch: daar had ik idd niet aan gedacht ja aan die factor kostbare tijd, begrijpelijk wel want het kost al tijd genoeg al dat trainen. zijn er recreatieve clubs dan?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

hiram83 schreef:
malinois schreef:op een recreatieve vereniging misschien wel, verder waarschijnlijk niet aangezien de kostbare tijd daar alleen in honden wordt gestoken waar bijv. wedstrijden mee gedraaid kunnen worden.
ah :scratch: daar had ik idd niet aan gedacht ja aan die factor kostbare tijd, begrijpelijk wel want het kost al tijd genoeg al dat trainen. zijn er recreatieve clubs dan?
jazeker... die zie je meestal ook niet op wedstrijden omdat ze er niet de honden voor hebben en/of de ervaring om een hond zo hoog te krijgen.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

ik kwam van de week op MP een adv tegen waarin iemand dog achtige honden zocht ( met geleider ) om iets van pakwerk te gaan doen, of dit KNPV of IPO was weet ik niet... mischien is dat iets voor je...?

zal de adv eens opzoeken

gevonden: http://link.marktplaats.nl/253927463" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
hiram83
nieuw lid

frank1985 schreef:ik kwam van de week op MP een adv tegen waarin iemand dog achtige honden zocht ( met geleider ) om iets van pakwerk te gaan doen, of dit KNPV of IPO was weet ik niet... mischien is dat iets voor je...?

zal de adv eens opzoeken

gevonden: http://link.marktplaats.nl/253927463" onclick="window.open(this.href);return false;
hah :lol1: super ik heb m gelijk ff gemaild. dankje :ok:
Gos
Zeer actief

hiram83 schreef: ik begrijp dat het knpv programma niet alleen bestaat uit stellen/pakwerk en dat snelheid heel belangrijk is, ik vraag me toch nog wel af of je, niet voor certificaat maar gewoon voor je eigen plezier, terrecht zou kunnen bij een knpv/ipo club om met bv een dogo canario te trainen ook al wordt die niet zo goed als een mechelaar.
Ik geef je daar weinig kans op bij een knpv-vereniging. De doelstelling van KNPV-verenigingen is het africhten van honden voor de certificaten, en als een hond niet geschikt is, is het niet gebruikelijk dat je eindeloos een beroep kunt blijven doen op de tijd en inspanningen van je clubgenoten, ook niet met een "traditioneel" ras. Ik heb het wel eens meegemaakt dat een xMH die echt heel groot was en een gruwelijke trekbeet had, is weggestuurd omdat die de pakwerkers gewoon "sloopte". Niet goed voor je rug :(
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Tsja, in vergelijking met de herderachtigen is het aantal dobers in de sport idd niet zo groot. Ik ken echter wel 4 dobers die in de KNPV zitten. (waaronder die van mezelf :pffff: )
En ja, het is lastiger om een dober af te richten binnen de KNPV. (voor mij juist de uitdaging) Streken heeft hij, maar hij heeft nog nooit iets van angst laten zien. Wij trainen regelmatig op andere clubs en als ze dan mijn dober aan het werk zien dan vinden ze het allemaal leuk dat er weer zo'n pipo gas geeft. En ja, veel mechelaars komen harder en meer onbezonnen op de helper af maar in aanvalssnelheid maakt het niet veel uit want door de grootte oogt het bij een dober wat "slungelachtiger. Hij legt echter veelal dezelfde afstand in dezelfde tijd af. Ik heb het geduld en de tijd wat veel andere africhters niet op kunnen brengen en daarnaast zie ook meer dan genoeg mechelaars die "het" niet hebben. Laat mij maar gaan met mijn dobertje :E:

Om nu te zeggen dat er nauwelijks dobers bij de IPO zitten is nu ook weer voorbarig. Er zijn nl aparte dobermannkringgroepen waar volop het IPO programma wordt getraind. Gelukkig, en ik zeg met nadruk gelukkig, zijn er ook weer een paar werkhondenkennels die serieus bezig zijn op het gebied van het karakter van de dober.

Grtz
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:Tsja, in vergelijking met de herderachtigen is het aantal dobers in de sport idd niet zo groot. Ik ken echter wel 4 dobers die in de KNPV zitten. (waaronder die van mezelf :pffff: )
En ja, het is lastiger om een dober af te richten binnen de KNPV. (voor mij juist de uitdaging) Streken heeft hij, maar hij heeft nog nooit iets van angst laten zien. Wij trainen regelmatig op andere clubs en als ze dan mijn dober aan het werk zien dan vinden ze het allemaal leuk dat er weer zo'n pipo gas geeft. En ja, veel mechelaars komen harder en meer onbezonnen op de helper af maar in aanvalssnelheid maakt het niet veel uit want door de grootte oogt het bij een dober wat "slungelachtiger. Hij legt echter veelal dezelfde afstand in dezelfde tijd af. Ik heb het geduld en de tijd wat veel andere africhters niet op kunnen brengen en daarnaast zie ook meer dan genoeg mechelaars die "het" niet hebben. Laat mij maar gaan met mijn dobertje :E:

Om nu te zeggen dat er nauwelijks dobers bij de IPO zitten is nu ook weer voorbarig. Er zijn nl aparte dobermannkringgroepen waar volop het IPO programma wordt getraind. Gelukkig, en ik zeg met nadruk gelukkig, zijn er ook weer een paar werkhondenkennels die serieus bezig zijn op het gebied van het karakter van de dober.

Grtz
het niveau van de dobers is om van te janken... kijk eens naar wedstrijden zoals de Van Vorselen of dergelijke wedstrijden... bijna 75% zakt :eek: da's toch erg...
Verder zie je ze zo goed als niet bij de NBG dus qua niveau, nee zitten ze een enorm stuk lager dan de duitsers, mechelaars en hollanders...
Heb zelf 2 dobers, en de oudste heeft altijd goed meegedraaid op NBG wedstrijden, moet ik eerlijk zeggen... maar hij mag nu de gevolgen dragen van zn bouw (wat dus niet geschikt was voor de sport, ondanks dat hij altijd schraal is gehouden etc.)
De jongste dober heb ik stad en land voor afgezocht, zo ongeveer alle werelddelen gehad om een dober te krijgen bij een fokker die de honden ook in de kennel hield en niet alleen binnen, meer voor de sport dan voor het uiterlijk fokte, een kleine compacte hond etc.
Uiteindelijk is dit dus gelukt in Duitsland bij een fokker maar het is in en intriest wat het niveau is.
Niet voor niets is Willem de Vries ook overgestapt van een dober naar een hollander en dat was zeker niet de eerste... heel veel bekende africhters zijn ooit met een dober begonnen, ik kan je zo een lijstje geven maar omdat er steeds meer op het uiterlijk gefokt werd waardoor het ras totaal niet meer geschikt was voor het werk zijn ze zo weinig meer te zien.
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef: het niveau van de dobers is om van te janken... kijk eens naar wedstrijden zoals de Van Vorselen of dergelijke wedstrijden... bijna 75% zakt :eek: da's toch erg...
Nu is IPO helemaal niet mijn ding, maar je overdrijft nu wel een beetje......
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:
malinois schreef: het niveau van de dobers is om van te janken... kijk eens naar wedstrijden zoals de Van Vorselen of dergelijke wedstrijden... bijna 75% zakt :eek: da's toch erg...
Nu is IPO helemaal niet mijn ding, maar je overdrijft nu wel een beetje......
deze uitslagen zijn van de Individuele van de dobers... de Individuele is de kwalificatie voor de WK van de dobers...
sorry dit vind ik erg triest in mijn ogen geen enkele goed genoeg om naar de WK te gaan, ik zou er niet over piekeren in ieder geval... kijk nu eens naar het aantal deelnemers... het is een kwalificatie voor de WK :eek:
Dat moet toch minimaal een volle dag zijn van een deelnemer of 30...
Kijk eens naar de kwalificatiewedstrijden van de mechelaars en van de duitsers bijv.

Johnny Saman Coach van het Donauhof 90 96 95 281 1e plaats

Klaas Meester Lady Adira van de Hydrastate 94 93 93 280 2e plaats

Herman Visser Blade van het Wantishof 93 92 93 278 3e plaats

Wim van Alphen Ascomannis Igor 97 77 80 254

Ron Curfs Ascomannis Ingo 63 85 87 ---

Renneke Meester Lord Luca van het Sweko 05 90 83 ---

Sylvia van der Veen Chiron vom Waisenhaus 18 80 80 ---

en ik heb hier al eerder ooit een topic over geplaatst en het is eigenlijk na al die jaren alleen maar slechter geworden
dit was dus dat topic met 75% gezakten, nogmaals OOK een kwalificatiewedstrijd:

1ste. Joland Limmen met Kylan van de Rotmanshoeve 93 -93-85 271 punten Zg IPO-2

2de Eric Hermans met Aycka vom Burghof 78 - 76 - 85 239 punten V IPO-3

de rest is allemaal gezakt!!

Herman Visser met Blade van het Wantishof 28 - 77 - 93 Onvoldoende IPO_3

Hans Boonstra met Victor Vincent van het Wantij 60 - 82 - 84 Onvoldoende IPO-3

Luppo Kuper met Baron Daimler v.d Fivelborgh 5 - 88 - 83 Onvoldoende IPO-3

Willem Rozeboom met Charley vh Donauhof 18 - 93 - 80 Onvoldoende IPO-3

Herman Visser met Charity Choice van de Bielshoeve 6 - 72 80 Onvoldoende IPO-3

Robert Baptiste met Bono van het Hof ter EEckhout 75 - 78 - 0 Onvoldoende IPO-3

http://www.hondenforum.nl/plaza/africht ... tml?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false; dober
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef: deze uitslagen zijn van de Individuele van de dobers...

Dit klinkt idd genuanceerder.
de Individuele is de kwalificatie voor de WK van de dobers...
Niet juist. Het is 1 van de kwalificatiewedstrijden. De winnaar van de individuele plaatst zich echter rechtstreeks. Er zijn in totaal 5 selectiewedstrijden. Verdiep je eerst in de materie voordat je iets roept...
sorry dit vind ik erg triest in mijn ogen geen enkele goed genoeg om naar de WK te gaan, ik zou er niet over piekeren in ieder geval... kijk nu eens naar het aantal deelnemers... het is een kwalificatie voor de WK :eek:
Dat moet toch minimaal een volle dag zijn van een deelnemer of 30...
Kijk eens naar de kwalificatiewedstrijden van de mechelaars en van de duitsers bijv.
Natuurlijk, de aantallen liggen absoluut niet in verhouding. Maar om dan te zeggen dat er geen dobers binnen de IPO rondlopen en vervolgens 75% zakt klinkt mij te gemakkelijk in de oren. Daarnaast, Coach was volgens mij 3e op de NK alle rassen in 2008 en 10e in 2009. Ik zie in de uitslagen vanaf 2003 ook geen mecheltjes meer die 290 of meer draaien! Implicieert dat direct dat het met de mechelaars ook slecht gaat?

Neemt niet weg dat ik me als ex-bestuurslid van de rasvereniging behoorlijk heb verdiept in het IPO gebueren en een goede mening heb kunnen vormen over het programma, de africhtingsmethode, wedstrijden examens e.d. En ik ben wat dat betreft blij dat er bij de KNPV keuringen meerdere keurmeesters rondhuppelen.....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:
Niet juist. Het is 1 van de kwalificatiewedstrijden. De winnaar van de individuele plaatst zich echter rechtstreeks. Er zijn in totaal 5 selectiewedstrijden. Verdiep je eerst in de materie voordat je iets roept...
elke dober die meedoet aan een van deze wedstrijden mag meedoen aangezien er te weinig animo is... daarom zie je dus ook deze beroerde uitslagen...
de echte selectie is er niet eens meer omdat er niet genoeg honden zijn om uit te kiezen.

Natuurlijk, de aantallen liggen absoluut niet in verhouding. Maar om dan te zeggen dat er geen dobers binnen de IPO rondlopen en vervolgens 75% zakt klinkt mij te gemakkelijk in de oren. Daarnaast, Coach was volgens mij 3e op de NK alle rassen in 2008 en 10e in 2009. Ik zie in de uitslagen vanaf 2003 ook geen mecheltjes meer die 290 of meer draaien! Implicieert dat direct dat het met de mechelaars ook slecht gaat?

Neemt niet weg dat ik me als ex-bestuurslid van de rasvereniging behoorlijk heb verdiept in het IPO gebueren en een goede mening heb kunnen vormen over het programma, de africhtingsmethode, wedstrijden examens e.d. En ik ben wat dat betreft blij dat er bij de KNPV keuringen meerdere keurmeesters rondhuppelen.....

ik heb hem idd. 3e zien worden, (hij had het niet mogen worden in mijn ogen en in de ogen van heel veel anderen want hij ging er gewoon af op de afstand... alleen had de keurmeester dat niet gezien...)
Maar goed, niet te min heel netjes.. :ok: ook harstikke leuk en dat meen ik echt om eens een ander ras daar te zien, maar dat is dus de enige uitzondering die er is... meer zijn er nl niet. :19:

Jazeker, maar daar zijn ze al een tijdje mee bezig om het niveau te verhogen van het NL FCI team en dat kan alleen maar door het niveau bij de diverse nbg verenigingen te verhogen. En dat zal dus niet in een jaar gaan, dat gaat over heel veel jaren... Er is hiervoor al menigmaal een groep van 'wijze mannen' bij elkaar geweest.
Dan zal het niveau van de Mechelaars dus ook verhogen want die doen hier wel in mee, dit weer tot in tegenstelling tot de dobers die overal afstand in nemen en alles zelf willen doen.
Die blijven gewoon altijd dwars, ik heb jaren in dat wereldje gelopen en ik ben echt blij dat ik er uit ben. Ik ben nog nooit tegen zoveel muren van eigenwijsheid gelopen als daar.
Ze houden zichzelf voor de gek, een dober die op een doberwedstrijd 290 draait, draait op een NBG wedstrijd met moeite 260 bijv. Dat is toch jezelf voor de gek houden? Net als alleen maar bepaalde keurmeesters uitnodigen op een examen omdat anders niet iedereen slaagt... :19: Dan krijg je dus zulke uitslagen... Dit komt overigens ook voor bij andere verenigingen hoor maar die zie je dus ook niet op wedstrijden.
Ik weet nog wel toen onze oudste dober nog trainde dat we altijd met een schuin oog aangekeken werden omdat we bij de NBG trainden. Hoe we dat toch in ons hoofd haalden is er regelmatig gezegd. :roll:
En maar 3 deelnemers in een wedstrijd die slagen heb ik werkelijk nog nooit gezien in een NBG, NVBH of VDH wedstrijd. :19:
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef: elke dober die meedoet aan een van deze wedstrijden mag meedoen aangezien er te weinig animo is...
Klinklare onzin! Waar haal je dat vandaan??

ik heb hem idd. 3e zien worden, (hij had het niet mogen worden in mijn ogen en in de ogen van heel veel anderen want hij ging er gewoon af op de afstand... alleen had de keurmeester dat niet gezien...)
Natuuuuuurlijk.......
Maar goed, niet te min heel netjes.. :ok: ook harstikke leuk en dat meen ik echt om eens een ander ras daar te zien, maar dat is dus de enige uitzondering die er is... meer zijn er nl niet. :19:
Ik denk dat je bedoelt, meer ken ik er niet....dat is een klein verschilletje.
Ze houden zichzelf voor de gek, een dober die op een doberwedstrijd 290 draait, draait op een NBG wedstrijd met moeite 260 bijv. Dat is toch jezelf voor de gek houden? Net als alleen maar bepaalde keurmeesters uitnodigen op een examen omdat anders niet iedereen slaagt... :19: Dan krijg je dus zulke uitslagen... Dit komt overigens ook voor bij andere verenigingen hoor maar die zie je dus ook niet op wedstrijden.
Jij durft nogal wat te beweren.....maar ogenschijnlijk zul jij de wijsheid wel in pacht hebben...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:
Klinklare onzin! Waar haal je dat vandaan??
uit de doberwereld.

Natuuuuuurlijk.......
moet je goed kijken bij zulke dingen, als het goed is zijn er zelfs nog foto's van.
Je mag het trouwens aan de mensen vragen hoor, kan zo een aantal namen noemen van mensen die er bij stonden toen het gebeurde.

Ik denk dat je bedoelt, meer ken ik er niet....dat is een klein verschilletje.
hahahaha tuurlijk.... Waar zijn al die goede dobers dan in NL? En waarom stappen al die mensen over, mensen die jaren hoog gedraait hebben met dobers?

Jij durft nogal wat te beweren.....maar ogenschijnlijk zul jij de wijsheid wel in pacht hebben...
dat bedoel ik dus, kop in het zand steken...
maar goed.. daarom doen ze het ook zo goed en daarom stappen er ook zoveel dobermensen over op andere rassen...

kan zo een aantal hele bekende noemen die nu met duitsers, mechelaars of hollanders lopen na jaren met dobers te hebben gelopen
Raar eigenlijk dat sommige dobermensen dit zelf ook zeggen, en ik heb de wijsheid niet in pacht... ik heb het aan den lijve meegemaakt nl.

Of ze hier ooit nog eens uit hun eigen wereldje stappen? Nee dat geloof ik niet, wat dat betreft zijn ze in bijv. Duitsland een stukje slimmer en daarom draaien ze daar nog wel hoog mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”