Goed te doen nog, Kaya lekker meezwemmend in de polderslootjes, liepen we heerlijk te slenteren.
Op de terugweg, een verhard pad dan alweer, zagen we in de verte een vrouw met hond. Kaya en Puch gaan dan aan de lijn, lekker opzichtig zodat de boodschap hopelijk duidelijk is.
De andere hond liep nog los, oké dat zal dan wel een goed luisterend exemplaar zijn.... denk ik nog
Omdat het een smal pad is om elkaar te passeren (zo'n 4 meter), doken we toch maar het terrein op van een boerderij, zodat er meer ruimte was.
Ik liep rustig en ineens hoorde ik kabaal: de hond (flatcoat) kwam met veel bombarie en snelheid recht op Kaya af
Nu hebben zeer weinig honden het lef gehad om op Kaya af te komen op deze manier en zeker de laatste jaren niet. De hond 'dook happend' op Kaya's kop (ik kan niet woest agressief zeggen, maar wel met veel bombarie en zeker niet om leuk te spelen).
Tja... met Kaya moet je geen ruzie hebben en in iedere andere situatie, krijgt Kaya geen kans van mij omdat ze te grof is. Maar ze mag zich in zo'n situatie, die eigenlijk nooit voorkomt, natuurlijk wél verdedigen van mij.
Dus in een fractie verkoos ik de middenweg: ik hield wél de lijn vast, maar gaf haar wel wat lijn om wat terug te doen.
Verbazingwekkend, onder luid gebrul van Puch (
De vrouw kwam redelijk relaxed aanlopen en riep naar me 'ja je moet die honden ook loslaten he? dan is er niks aan de hand'
Ja, zo kan je het natuurlijk ook draaien....... ik riep terug 'heb jij enig idee wat er was gebeurd met jouw hond als die zo komt aangestormd en ik mijn twee honden had losgelaten?'
'als jouw hond op deze manier op honden afstormd en er bovenop duikt, moet je je hond gewoon aan de lijn houden!' (mooie muts, dacht ik er achteraan).
De vrouw bond in, zei dat iemand anders had gezegd dat ze het gewoon altijd maar moest laten gaan en had niet eerder begrepen dat er ook honden zijn die dit gedrag van haar hond echt niet pikken en weleens in stukjes kan eindigen.
Nou, pfff.... goed afgelopen, maar toen die hond bovenop Kaya dook, zakte mijn hart even in mijn schoenen.
Maar wederom verbaasde mijn Kaatje-Ka mij weer.... soms zo'n bitch en soms handelt ze zaken ook weer keurig netjes af