Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oef, nette Kaya

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Oef, nette Kaya

Ongelezen bericht door Caro. »

Om de hitte voor te zijn en Puch met warme dagen nog lekker los te laten rennen, gingen we vanmorgen alvast naar de polder.
Goed te doen nog, Kaya lekker meezwemmend in de polderslootjes, liepen we heerlijk te slenteren.

Op de terugweg, een verhard pad dan alweer, zagen we in de verte een vrouw met hond. Kaya en Puch gaan dan aan de lijn, lekker opzichtig zodat de boodschap hopelijk duidelijk is.
De andere hond liep nog los, oké dat zal dan wel een goed luisterend exemplaar zijn.... denk ik nog :ugh:

Omdat het een smal pad is om elkaar te passeren (zo'n 4 meter), doken we toch maar het terrein op van een boerderij, zodat er meer ruimte was.
Ik liep rustig en ineens hoorde ik kabaal: de hond (flatcoat) kwam met veel bombarie en snelheid recht op Kaya af :oeps:
Nu hebben zeer weinig honden het lef gehad om op Kaya af te komen op deze manier en zeker de laatste jaren niet. De hond 'dook happend' op Kaya's kop (ik kan niet woest agressief zeggen, maar wel met veel bombarie en zeker niet om leuk te spelen).

Tja... met Kaya moet je geen ruzie hebben en in iedere andere situatie, krijgt Kaya geen kans van mij omdat ze te grof is. Maar ze mag zich in zo'n situatie, die eigenlijk nooit voorkomt, natuurlijk wél verdedigen van mij.
Dus in een fractie verkoos ik de middenweg: ik hield wél de lijn vast, maar gaf haar wel wat lijn om wat terug te doen.

Verbazingwekkend, onder luid gebrul van Puch ( :F: ) vochten de honden dit vrij netjes uit. Geen woeste Kaya, maar netjes ingrijpend en niets pikken van de andere hond, werd het 'gevecht' beslecht en koos de andere hond het hazenpad.

De vrouw kwam redelijk relaxed aanlopen en riep naar me 'ja je moet die honden ook loslaten he? dan is er niks aan de hand' :eek: :oeps:

Ja, zo kan je het natuurlijk ook draaien....... ik riep terug 'heb jij enig idee wat er was gebeurd met jouw hond als die zo komt aangestormd en ik mijn twee honden had losgelaten?' :S:
'als jouw hond op deze manier op honden afstormd en er bovenop duikt, moet je je hond gewoon aan de lijn houden!' (mooie muts, dacht ik er achteraan).
De vrouw bond in, zei dat iemand anders had gezegd dat ze het gewoon altijd maar moest laten gaan en had niet eerder begrepen dat er ook honden zijn die dit gedrag van haar hond echt niet pikken en weleens in stukjes kan eindigen.

Nou, pfff.... goed afgelopen, maar toen die hond bovenop Kaya dook, zakte mijn hart even in mijn schoenen.
Maar wederom verbaasde mijn Kaatje-Ka mij weer.... soms zo'n bitch en soms handelt ze zaken ook weer keurig netjes af :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Oef, nette Kaya

Ongelezen bericht door M@scha »

goed gedaan kuttekoppie!! :cheer:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

kuttekoppie :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ze weet wel hoe het hoort.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Goed zo Kaya :mrgreen: :ok:
Fijn ook van die mensen die adviezen gaan geven van "lekker laten gaan" aan zo'n vrouw :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Ze weet wel hoe het hoort.
Ze weet het ook wel, alleen ze is te hard/grof in d'r bek.
Ik vermoed dat ze zo overdonderd was door zoveel lef, dat ze zelf ook niet grof inzette :F: (want je moet natuurlijk wel je kans inschatten)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

dat viel weer mee dan, pfoeh.
ja het zou heel mooi zijn als alles vanzelf goed ging als je alles loslaat, maar de werkelijkheid is anders. ik had een tijdje geleden nog zo'n discussie met iemand die vond dat ik mijn beide honden los moest laten omdat Ragyo aangelijnd aan het blaffen was. nu kan dat met zijn hond inderdaad wel, die 'bijt' op zeer correcte wijze van zich af, maar ik kreeg hem niet aan het verstand dat het niet met alle honden goed gaat. ik heb het idee dat sommige mensen die dit advies geven daarin niet verder kijken dan wat ze zelf voor hond hebben, dat als hun hond met alle honden kan dit ook voor alle honden geldt ofzo.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Goed zo Kaya :mrgreen: :ok:
Fijn ook van die mensen die adviezen gaan geven van "lekker laten gaan" aan zo'n vrouw :roll:
Echt bezopen, maar ook dat je zelf niet inziet dat dit niet kan.

Volgens mij was dit dezelfde flatcoat trouwens als een tijd geleden die dat veld van die boer op kwam rennen en wilde matten met Puch.
Toen was ik weggelopen met Kaya en liet Puch gaan als 'bliksemafleider'.

Als je hond dermate woest rennend op een andere hond afgaat, dat kan toch niet.
Puch hou ik ook aan de lijn en zijn gedrag is niets vergeleken bij deze hond, want hij duikt er niet bovenop.

Bovenop Kaya duiken trouwens..... wat een fout :N: :sst: :smile:
Volgens mij was dit de eerste keer in haar leven dat ze een hond bovenop d'r kreeg.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ragyo schreef:dat viel weer mee dan, pfoeh.
ja het zou heel mooi zijn als alles vanzelf goed ging als je alles loslaat, maar de werkelijkheid is anders. ik had een tijdje geleden nog zo'n discussie met iemand die vond dat ik mijn beide honden los moest laten omdat Ragyo aangelijnd aan het blaffen was. nu kan dat met zijn hond inderdaad wel, die 'bijt' op zeer correcte wijze van zich af, maar ik kreeg hem niet aan het verstand dat het niet met alle honden goed gaat. ik heb het idee dat sommige mensen die dit advies geven daarin niet verder kijken dan wat ze zelf voor hond hebben, dat als hun hond met alle honden kan dit ook voor alle honden geldt ofzo.
Ik heb het idee dat het die mensen ook vaak wel verdraaid goed uitkomt als je je hond ook los laat en de honden het onderling uit laat zoeken; hoeven ze zelf niet in te grijpen namelijk :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef:dat viel weer mee dan, pfoeh.
Ja precies :wink:

Puch had ik wel los kunnen laten en wat ik net al schreef, volgens mij ben ik deze hond al eerder tegengekomen en heb toen Puch laten gaan als bliksemafleider. De twee honden stonden grommend tegenover elkaar (die hond was dus weer luid denderend op Puch komen afrennen van een hele afstand, geen baas die dus kon ingrijpen).
Uiteindelijk dropen ze af en kwam er geen gevecht.

Maar met Kaya kan ik dat niet doen. Ze zal de hond niet vermoorden, maar met pech komt hij er wel vanaf met wat lelijke gaten en dat wil ik gewoonweg niet hebben.

Dit was trouwens ook heel duidelijk geen hond die 'met alle honden kan'. Want er was niets spelerigs of leuk aan de manier waarop hij op Kaya af kwam rennen en op haar dook. Ik zal niet zeggen 'zeer agressief', want dan was het anders afgelopen, maar duidelijk wel met de intentie om een partijtje te gaan matten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:

Volgens mij was dit dezelfde flatcoat trouwens als een tijd geleden die dat veld van die boer op kwam rennen en wilde matten met Puch.

Puch hou ik ook aan de lijn en zijn gedrag is niets vergeleken bij deze hond, want hij duikt er niet bovenop.

Volgens mij was dit de eerste keer in haar leven dat ze een hond bovenop d'r kreeg.
Ik vind het ook verbazingwekkend inderdaad hoor, dat mensen zelf gewoon niet al meteen denken "ehm, ken niet he wat ie nu doet?". :mrgreen:
Ik vraag me sowieso vaak af wat die mensen dan denken :19: Ik heb met Moos en Saar nog, een keer een flinke Witte Herder reu gehad die woest blaffend en grommend aan kwam stieren terwijl zij aan de lijn zaten (was op een parkeerplaats). Toen ik daar wat van zei werd die baas witheet, want als ik daar niet tegen kon had ik dus maar geen honden aan moeten schaffen :boos:

Mensen zijn soms gek hoor :piew: :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:

Ik vind het ook verbazingwekkend inderdaad hoor, dat mensen zelf gewoon niet al meteen denken "ehm, ken niet he wat ie nu doet?". :mrgreen:
Ik vraag me sowieso vaak af wat die mensen dan denken :19: Ik heb met Moos en Saar nog, een keer een flinke Witte Herder reu gehad die woest blaffend en grommend aan kwam stieren terwijl zij aan de lijn zaten (was op een parkeerplaats). Toen ik daar wat van zei werd die baas witheet, want als ik daar niet tegen kon had ik dus maar geen honden aan moeten schaffen :boos:

Mensen zijn soms gek hoor :piew: :mrgreen:
Ja, dat is lekker :piew: en zeggen ze dat dan ook als ik mijn Kaya ook loslaat en hun met hun hond (die zelf kwam aandenderen) naar de dierenarts mogen?

Waarschijnlijk niet.... dan is het ineens een valse kuthond en is geen hondengedrag meer.
Afbeelding
A good dog never dies...

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jezus, wat reageerd dat wijf achterlijk. :eek:

Kaya heeft het knap gedaan in ieder geval. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Ja, dat is lekker :piew: en zeggen ze dat dan ook als ik mijn Kaya ook loslaat en hun met hun hond (die zelf kwam aandenderen) naar de dierenarts mogen?

Waarschijnlijk niet.... dan is het ineens een valse kuthond en is geen hondengedrag meer.
Offff, ze zeggen dat het goed is dat hij eindelijk op zijn flikker krijgt. Daar hoopten ze namelijk al op, dat een andere hond hem eens goed de waarheid zou zeggen, daarom lieten ze het gaan :ok: :roll: :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Netjes opgelost zo van jou en Kaya, maar ook Puch dat die zich er niet tegenaan ging bemoeien.. je had ze beiden aan de lijn toch ..
blondie
Zeer actief

Moos schreef:
Caro. schreef:

Offff, ze zeggen dat het goed is dat hij eindelijk op zijn flikker krijgt. Daar hoopten ze namelijk al op, dat een andere hond hem eens goed de waarheid zou zeggen, daarom lieten ze het gaan :ok: :roll: :wink:
Tsja... die mensen kom ik inderdaad ook regelmatig tegen.. hehe eindelijk dat ie eens op z´n flikker krijgt... ik snap dat nooit zo.. ben er zelf al helemaal niet blij mee..
Maar ook op bepaalde hondenscholen wordt veel vanuit de honden onderling gedaan heb ik destijds gemerkt.. laat de honden elkaar maar corrigeren... best hoor... maar het was niet zo mijn ding..want uiteindelijk als er gedacht werd dat er te heftig gecorrigeerd wordt door een hond dan wordt er wel ingegrepen met geschreeuw en een werpketting..
Dan maar wat korter op de honden zitten en niet altijd maar laten gaan hoor..
Train dat enthousiast rennen op vreemde honden er er liever zelf uit dan dat er echt tegen een verkeerde wordt aangelopen :8):
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Bij sommige honden werkt het ook beter om ze los te laten, maar niet alle honden. Kaya is er denk ik ook zo eentje, net als Nanni. die duikt er toch wel boven op, los of vast, geen gezeur bij hun :pffff: Noah is dus zo een hond die aan de riem grote bek heeft, maar los of als je haar even laat snuffelen helemaal niets doet en eerder juist hazepad kiest dan dat ze wat doet :engel: Ze bestaan wel dus zulke honden, maar merendeel is niet zoals Noah maar meer als Kaya/Nanni
Perry en Noah

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig dat het zo gelopen is....
Top gedaan Kaya :ok:
Wat een stom wijf, dat had ZO anders kunnen aflopen... :S:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Netjes opgelost zo van jou en Kaya, maar ook Puch dat die zich er niet tegenaan ging bemoeien.. je had ze beiden aan de lijn toch ..
Pieter had Puch aan de lijn :wink:
Puch ging zich er volop tegenaan bemoeien hoor; één groot concert gaf hij :F: alleen hij kon natuurlijk niets doen omdat hij aan de lijn zat (niet dat hij zo'n held is hoor, hij zal wel hier en daar wat gehapt hebben als hij los was geweest).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Moos schreef:
Caro. schreef:

Tsja... die mensen kom ik inderdaad ook regelmatig tegen.. hehe eindelijk dat ie eens op z´n flikker krijgt... ik snap dat nooit zo.. ben er zelf al helemaal niet blij mee..
Maar ook op bepaalde hondenscholen wordt veel vanuit de honden onderling gedaan heb ik destijds gemerkt.. laat de honden elkaar maar corrigeren... best hoor... maar het was niet zo mijn ding..want uiteindelijk als er gedacht werd dat er te heftig gecorrigeerd wordt door een hond dan wordt er wel ingegrepen met geschreeuw en een werpketting..
Dan maar wat korter op de honden zitten en niet altijd maar laten gaan hoor..
Train dat enthousiast rennen op vreemde honden er er liever zelf uit dan dat er echt tegen een verkeerde wordt aangelopen :8):
Maar dit was dus ook geen kwestie van enthousiast op mijn hond afrennen: deze hond kwam grommend keihard aangerend en dook bovenop Kaya's kop, al happend.
Ik wil niet 'bijtend' zeggen en ook niet zeer agressief, maar het was duidelijk een hond die geleerd (?) had als eerste de aanval in te zetten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

op 1 of andere manier zeggen altijd hondeneigenaren van niet al te vriendelijke honden, dat je jou honden ook moet loslaten.

tja zo zijn hun lekker van het probleem af. hoeven hun hun minder lieve honden tenminste nooit vast te doen :19:

sorry hoor maar heb het zelf ook eens meegemaakt en die honden waren bovenop mijn hond aan het rijden. bij de uitgang van het losloopgebied .( 2 bouviers op mijn 6 maanden jonge hond) waar ik hem dus alvast had aangelijnd. zij die man ook dat ik hem maar los moest laten. ( verder begon deze meneer mij ook nog even voor trut uit te maken :eek: dus die meneer was zelf ook alles behalve sociaalvaardig. net als zijn honden).
blondie
Zeer actief

Caro. schreef: Maar dit was dus ook geen kwestie van enthousiast op mijn hond afrennen: deze hond kwam grommend keihard aangerend en dook bovenop Kaya's kop, al happend.
Ik wil niet 'bijtend' zeggen en ook niet zeer agressief, maar het was duidelijk een hond die geleerd (?) had als eerste de aanval in te zetten.
Dan is het helemaal netjes dat ze niet uit haar plaatje ging.. in dat soort gevallen en ik heb ze aan de lijn geef ik zelf een brul of ik geef toch wat meer riemlengte.... ben er zelf een beetje klaar mee om plicht op mijn hond te zetten omdat een ander aggressief-defensief blaffend aan komt denderen... als ze het dan wagen om ook nog te gaan happen dan vind ik het ook wel genoeg geweest eerlijk gezegd..

had er dan ook wel anders uit kunnen zien als je zelf puch en kaya aan de lijn had gehad geloof ik haha...nu had je partner hem vast.. stel dat die hond zo had gedaan als je zelf twee honden aan de lijn hebt ..

Lees nu net een reactie van Emma, ik ben het daar niet mee eens... ik kom juist mensen met honden tegen die van de lol en de dol zijn... zelf zou ik nooit zeggen gooi maar los hoor ze zoeken het zelf wel uit... Bluf is erg sociaal en tolerant.. en Finn wat minder tolerant en is een eigenheimer.. dat weet ik dus ik heb dan liever ook geen vreemde reu bij hem.. en ook geen hele brutale pubers.. het zal dan allemaal wel honds correct afgehandeld worden.. maar de meesten denken oh leuk andere hond kunnen ze fijn spelen... :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”