Jamey spurtte op het commando (tegelijk met dat ik haar loslaat) er gelijk vandoor, ging (naturlijk) eerst naar links, herstelde snel, vond het slachtoffer bijna direct, kwam in een rechte lijn terug en gaf een bijna perfecte verwijzing (ze greep naast de bal die ze moet pakken als verwijzing, en mij direct naar het slachtoffer teruggebracht.
Hierop besloten om het wat moeilijker te maken. Even haar speeltje laten zien bij het slachtoffer terwijl ze nog in de autokennel zat (om duidelijk te maken dat slachtoffer speeltje heeft) en vervolgens is slachtoffer weggelopen, met een pet en een paar schoenen van haar zoontje die mee was (en het dus even zonder schoenen moest doen

Vervolgens Jamey aangezet, was even lastig (normaal ziet ze slachtoffer echt weglopen en mag ze gelijk aan het werk, nu was ze 2e hond die op dit slachtoffer/locatie moest zoeken, dus er zat even wachten tussen), maar na even volhouden (ik mag van mn trainster niet mopperen want ze ging best vlot werken, maar ik wil gewoon net zo'n superstart als ze doet als ze het slachtoffer wel ziet weglopen) ging ze keurig zelfstandig aan het werk, ik hoefde eigenlijk niets te doen, dan rustig doorwandelen en haar het werk laten doen. Op een gegeven moment kwam het slachtoffer in op de porto, Jamey was aan het valse verstek aan het snuffen... Even gespannen wachten wat ze zou gaan doen. Maar ze ging daarna verder naar het slachtoffer toe de geur uitwerken

Oefening ook weer keurig afgerond met verwijzing en terugbrengen. Ik heb Jamey ontzettend beloond en ben daar ook gelijk mee gestopt, leek me een mooi einde van de training voor haar. Ben echt supertrots, zo goed gereageerd op haar eerste valse verstek!