Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tessa, ik blijf lachen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Tessa, ik blijf lachen

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tessa is zo'n lekker ding, stik eigenwijs, en luisterd alleen als ze wil (of echt moet), maar dan moet ze niet te ver af zijn.
De laatste tijd gaat het overigens steeds beter, ze blijft ook veel beter in de buurt en ik maak me ook geen echte zorgen meer, als ze even uit zicht is.

Gisteren moest ik wel erg lachen om die troel. We waren op het Leesten en vlak bij de plek waar ik het poortje uit wilde om naar huis te gaan roken Luuk en Tessa een konijn. Moest wel een konijn zijn, want dat is het enige waar Luuk op reageert :D . Dus die twee er vandoor, okee ik pak maar even het bankje, zodat ze even hun gang kunnen gaan. Na een minuut of 10 komt Luuk langs en ik roep hem bij me. Geen probleem, maar ik zie Tessa langs scheuren en roep haar ook. Ja doeg, denkt ze, jij zit daar lekker, dan kan ik nog wel even verder sjeezen en weg is ze weer :mep: . Even later komt ze weer voorbij en ik probeer het, eigenlijk tegen beter weten in, nog maar een keer. En weer vond ze dat ze belangrijker zaken te doen had. Ze had ook echt zo'n kop van 'wat nou :19: , jij zit daar toch goed?'.
Toen ben ik maar weggelopen en binnen een minuut stond ze naast me :love: .

Gek he, ik kan daar toch zo'n lol om hebben. Hebben jullie dat nou ook?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
LizzyBizzy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): boxer en boston terrier

Re: Tessa, ik blijf lachen

Ongelezen bericht door LizzyBizzy »

hi hi ik weet precies wat je bedoeld :lol1:
Groetjes Van Liesbeth
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

heerlijke beesten en ik kan je lol helemaal begrijpen :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ja heel herkenbaar heerlijk vind ik dat :lol1:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja,heerlijk zo'n eigenwijze troela :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Meestal kan ik erg lachen om die eigenwijsheid. Anders had ik niet voor deze honden moeten kiezen. Maar heel heel soms :devil: Vooral als je haast hebt en mevrouw besluit dat het konijn toch nog iets verder weg moet :mep:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Voor mij is het niet zo herkenbaar, alles blijft bij me, slechts 1x ging 1 van de jacks achter een paar konijntjes aan de struiken in, was ook wel heel verleidelijk, er sprongen er een stuk of 4 vlak langs haar neus :D
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Sita schreef:Meestal kan ik erg lachen om die eigenwijsheid. Anders had ik niet voor deze honden moeten kiezen. Maar heel heel soms :devil: Vooral als je haast hebt en mevrouw besluit dat het konijn toch nog iets verder weg moet :mep:
Nou, ik heb haar behoorlijk wat keren vervloekt, vooral toen we haar net hadden. Ze kreeg bij ons eindelijk alle vrijheid en die nam ze dan ook heel uitgebreid :hmmm: . Als ik de tijd er niet voor had, liet ik haar dan ook niet los. Maar na 7 maanden, gaat het eigenlijk best goed en blijft ze aardig in de buurt, dus loopt ze nu bijna altijd los.
Maar ik kan dus beter niet ergens ff gaan zitten, als ik wil dat ze bij me komt :mrgreen: .

Gertjan
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Gertjan »

Ik herken dat wel. Ik vind eigenwijsheid een lastige eigenschap bij honden. Soms lastig, Soms grappig.

In de situatie die Liesbeth schetst zou ik ook lol gehad hebben. Het is dan net of Tessa dan denkt als mijn baas lekker
relaxt op het bankje zit dan kan ik ook nog wel even lekker mijn gang gaan. En geef Tessa eens ongelijk. Het wordt alleen
vervelend als je bevoorbeeld geen tijd meer zou hebben en Tessa komt na herhaaldelijk roepen nog niet.

Mijn hond Feyka heeft soms ook zijn eigenwijze momenten. Vooral als we aan het wandelen zijn en ik loop een kant op waar meneer niet heen wil. Dan kan ik roepen tot ik een ons weeg maar dan blijft hij aan de grond genageld staan. Ga ik dan echter de kant op waar hij wel heen wil dan loopt hij zonder een woord te moeten zeggen met me mee. Dat vind ik dan weer lachen. :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heel herkenbaar :mrgreen:
Ik kreeg daar toch wel een beetje de ziekte over in :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Weet je zeker dat ze geen tekkel is :scratch:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Geweldig! Ja om dat soort dingen kan ik ook wel lachen. :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Wat ik vooral zo leuk aan de situatie vond is dat zolang ik op dat bankje zat, Tessa echt geen enkele aanstalte maakte om bij me te komen, maar zodra ik wegliep ze binnen no time naast me liep. Ze hield me dus goed in de gaten.
Goed, aan het opvolgen van commando's moeten we nog verder werken, maar ik ben al zo blij dat ze niet meer helemaal haar eigen gang gaat en dat onze band langzaamaan steeds beter wordt.

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Liesbeth schreef:Wat ik vooral zo leuk aan de situatie vond is dat zolang ik op dat bankje zat, Tessa echt geen enkele aanstalte maakte om bij me te komen, maar zodra ik wegliep ze binnen no time naast me liep. Ze hield me dus goed in de gaten.
Goed, aan het opvolgen van commando's moeten we nog verder werken, maar ik ben al zo blij dat ze niet meer helemaal haar eigen gang gaat en dat onze band langzaamaan steeds beter wordt.
Heerlijk gevoel hè, als die band steeds hechter wordt en dat je ziet dat je trainingen effect hebben. :ok:

Taro kijkt nu soms ook uit zichzelf achterom om te kijken waar wij zijn. Echt super vind ik dat. Moet hem nog wel vrij vaak terug roepen, maar het begin is er nu echt dat hij ons in de gaten gaat houden waar we zijn en waar we heen gaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”