Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe hond/A.u.b hulp
Moderator: moderatorteam
-
Gertjan
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nieuwe hond/A.u.b hulp
Ik heb sinds gisteren dit forum gevonden en vind het prettig over de ervaringen van andere baasjes te lezen.
Ik vind het van mezelf wat egoistisch maar ik zou graag de hulp en tips van zo veel mogelijk andere baasjes willen krijgen.
In mijn omgeving heb ik niet veel mensen welke mij kunnen helpen. En ik vind het prettig om mijn gevoelens van mij af te schrijven. Excuus als ik te persoonlijk wordt.
Ik heb een golden retriever Feyka van ruim dertien jaar. Ik loop al dagen innerlijk en soms ook uiterlijk te huilen omdat ik zie
dat hij achteruitgaat. Hoewel ik bij wijze van spreken mijn hand af zou hakken om hem weer beter te maken kan ik niet anders dan accepteren dat het einde nadert.
Mijn grootse hobby is een hond en ik heb heel mijn leven al een hond gehad. Feyka is ooit door mijn ouders gekocht toen ik nog thuis woonde. Ik sta er nu voor het eerst alleen voor. Waar het mij omgaat dat ik zo snel mogelijk een nieuwe pup zou willen hebben. Niet om Feyka te vergeten maar om te zorgen dat ik zo snel mogelijk mijn liefde en energie in een nieuw maatje kan steken. En ik heb gewoon een hond/maatje nodig om mezelf niet alleen en eenzaam te voelen.
Hoe te handelen om een golden retriever pup te vinden die ik een prachtig leven wil en kan bezorgen? Waar vind ik adressen locaties van betrouwbare fokkers? Alvast bedankt aan iedereen die mijn verhaal leest en reageert. En nu ga ik weer lekker wandelen met Feyka.
Gertjan Woudenberg
Dordrecht.
Ik vind het van mezelf wat egoistisch maar ik zou graag de hulp en tips van zo veel mogelijk andere baasjes willen krijgen.
In mijn omgeving heb ik niet veel mensen welke mij kunnen helpen. En ik vind het prettig om mijn gevoelens van mij af te schrijven. Excuus als ik te persoonlijk wordt.
Ik heb een golden retriever Feyka van ruim dertien jaar. Ik loop al dagen innerlijk en soms ook uiterlijk te huilen omdat ik zie
dat hij achteruitgaat. Hoewel ik bij wijze van spreken mijn hand af zou hakken om hem weer beter te maken kan ik niet anders dan accepteren dat het einde nadert.
Mijn grootse hobby is een hond en ik heb heel mijn leven al een hond gehad. Feyka is ooit door mijn ouders gekocht toen ik nog thuis woonde. Ik sta er nu voor het eerst alleen voor. Waar het mij omgaat dat ik zo snel mogelijk een nieuwe pup zou willen hebben. Niet om Feyka te vergeten maar om te zorgen dat ik zo snel mogelijk mijn liefde en energie in een nieuw maatje kan steken. En ik heb gewoon een hond/maatje nodig om mezelf niet alleen en eenzaam te voelen.
Hoe te handelen om een golden retriever pup te vinden die ik een prachtig leven wil en kan bezorgen? Waar vind ik adressen locaties van betrouwbare fokkers? Alvast bedankt aan iedereen die mijn verhaal leest en reageert. En nu ga ik weer lekker wandelen met Feyka.
Gertjan Woudenberg
Dordrecht.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Nieuwe hond/A.u.b hulp
Sterkte met je oudje. 13 jaar is voor een golden een mooie leeftijd, geniet nog van haar oude dag!
Zelf zou ik contact opnemen met de rasvereniging, http://www.goldenretrieverclub.nl/
Zelf zou ik contact opnemen met de rasvereniging, http://www.goldenretrieverclub.nl/
- daan!
- Zeer actief
Via de rasvereniging, de goldenretrieverclub heeft veel goede fokkers, er is volgens mij ook een fokker hier aktief op het forum.
En wees kritisch. Een nest moet in huis opgroeien. Niet in de stal.
En wees kritisch. Een nest moet in huis opgroeien. Niet in de stal.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Succes met je zoektocht!
Hondjes moeten idd in huis opgroeien....
IN 99 van de 100 gevallen vind ik Marktplaats GEEN goede website om een betrouwbare fokker te vinden.
Met de ouderdieren moeten (vaak) bepaalde gezondheidstesten worden gedaan, let erop en vraag daarnaar (!!)
Hondjes met stamboom genieten de voorkeur bij mij. Niet vanwege dat papiertje, maar vanwege het feit dat dan (meestal (!!) ) de ouderdieren zijn getest, er een zorgvuldige combinatie wordt gekozen en verder volgens alle regels die belangrijk zijn wordt gefokt. Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen er zo over denkt, maar IK vind het wel wat om rekening mee te houden.
De rasverniging is een goed begin, kijk echter ook op de alternatieve rasvereniging, voor zover die bestaat. Soms is die "beter" omdat daar ofwel meer / andere regels gelden. Som is de alternatieve verenging een puinhoop. Lees, lees en lees (en leer)
Suzanne
Succes met je zoektocht!
Hondjes moeten idd in huis opgroeien....
IN 99 van de 100 gevallen vind ik Marktplaats GEEN goede website om een betrouwbare fokker te vinden.
Met de ouderdieren moeten (vaak) bepaalde gezondheidstesten worden gedaan, let erop en vraag daarnaar (!!)
Hondjes met stamboom genieten de voorkeur bij mij. Niet vanwege dat papiertje, maar vanwege het feit dat dan (meestal (!!) ) de ouderdieren zijn getest, er een zorgvuldige combinatie wordt gekozen en verder volgens alle regels die belangrijk zijn wordt gefokt. Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen er zo over denkt, maar IK vind het wel wat om rekening mee te houden.
De rasverniging is een goed begin, kijk echter ook op de alternatieve rasvereniging, voor zover die bestaat. Soms is die "beter" omdat daar ofwel meer / andere regels gelden. Som is de alternatieve verenging een puinhoop. Lees, lees en lees (en leer)
Suzanne
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik vind dat je helemaal geen pup in huis moet halen nu .
Als je hond zoals jij aangeeft achteruit gaat dan zal je hond echt niet blij worden van een drukke pup.
Gun je hond een rustige oude dag.
Als je hond zoals jij aangeeft achteruit gaat dan zal je hond echt niet blij worden van een drukke pup.
Gun je hond een rustige oude dag.
-
tineke
Ik zou eerst ook even rustig gaan bedenken of dat op dit punt in het leven van de oudere hond wel zo leuk is een pup ,waar uiteraard veel aandacht naar uit gaat
Als je daar geen problemen in ziet dan zou ik op zoek gaan naar een betrokken fokker die zich daar op serieuze wijze mee bezig houd.
Via de clubsite zal je zo'n fokker vast wel kunnen vinden
Als je daar geen problemen in ziet dan zou ik op zoek gaan naar een betrokken fokker die zich daar op serieuze wijze mee bezig houd.
Via de clubsite zal je zo'n fokker vast wel kunnen vinden
-
Gertjan
- geregistreerd lid
Dank Renske, Daan!, Rhiannon en Tineke voor jullie reacties. Ik waardeer dit zeer.
Ik was inderdaad van plan een pup te kopen. Vooral om mijn eigen verdriet te verzachten. Maar dankzij de goede tips van Rhiannon en Tineke zal ik dit niet doen. Ik realiseer me door jullie tips dat dit niet in het belang van Feyka is. En de welvaart en welzijn van Feyka gaat boven alles.
Goede tips over hoe en waar een leuke pup aan te schaffen blijven welkom. Het maakt mij totaal niet uit of mijn nieuwe
maatje een stamboom heeft. Feyka heeft deze ook niet en heeft 13 jaar lang echt helemaal niets gemankeerd.
Graag zou ik ook tips krijgen voor goede boeken over hoe een hond op te voeden.
Nogmaals dank aan een ieder die de moeite heeft genomen mijn bericht te lezen en alvast bedankt voor reacties.
Veel plezier met jullie vriendjes vandaag!
Ik was inderdaad van plan een pup te kopen. Vooral om mijn eigen verdriet te verzachten. Maar dankzij de goede tips van Rhiannon en Tineke zal ik dit niet doen. Ik realiseer me door jullie tips dat dit niet in het belang van Feyka is. En de welvaart en welzijn van Feyka gaat boven alles.
Goede tips over hoe en waar een leuke pup aan te schaffen blijven welkom. Het maakt mij totaal niet uit of mijn nieuwe
maatje een stamboom heeft. Feyka heeft deze ook niet en heeft 13 jaar lang echt helemaal niets gemankeerd.
Graag zou ik ook tips krijgen voor goede boeken over hoe een hond op te voeden.
Nogmaals dank aan een ieder die de moeite heeft genomen mijn bericht te lezen en alvast bedankt voor reacties.
Veel plezier met jullie vriendjes vandaag!
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
'Spelenderwijs opvoeden van uw pup' van Peter Beekman vind ik een echte aanraderGertjan schreef:Graag zou ik ook tips krijgen voor goede boeken over hoe een hond op te voeden.
Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd.

-
Marion.
Ik zou liever naar http://www.goldenretrieverfokkers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaanRenske schreef:Sterkte met je oudje. 13 jaar is voor een golden een mooie leeftijd, geniet nog van haar oude dag!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Oh, verhip, ik had ECHT gedacht dat TS pas na het overlijden van de huidige hond een pup zou willen hebben en nu alvast op zoek gaat.
Nee, natuurlijk zet je NU geen pup bij de oude hond!
Enne... boeken zijn prima, maar een goede cursus is nog beter. Ga op gemakkie nu alvast op zoek naar een goede hondenschool. Bezoek er een paar en kijk of het je aanstaat....
Suzanne
Nee, natuurlijk zet je NU geen pup bij de oude hond!
Enne... boeken zijn prima, maar een goede cursus is nog beter. Ga op gemakkie nu alvast op zoek naar een goede hondenschool. Bezoek er een paar en kijk of het je aanstaat....
Suzanne
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik ben niet thuis in de goldens dus die zou inderdaad beter kunnen zijnMarion. schreef:Ik zou liever naar http://www.goldenretrieverfokkers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaanRenske schreef:Sterkte met je oudje. 13 jaar is voor een golden een mooie leeftijd, geniet nog van haar oude dag!
Aangezien je hondje al 13 is en op het laatst loopt, zou ik ook pas na het overlijden voor een pup gaan. Ik dacht ook dat dat de bedoeling is.
Wel zou je alvast kunnen oriënteren bij fokkers en mogelijk op de lijst zetten. Ik weet niet hoe het bij de goldens is, maar ik kan me voorstellen dat er fokkers zijn die slechts af en toe een nestje fokken en je dan snel een half jaar tot een jaar op een pup zou moeten wachten. Als je je dan binnenkort aanmeldt, dan heb je kans dat er vrij snel na het overlijden (bah, wat klinkt dat raar) een pup voor je is.
-
mwillow
Naast de linken die al gegeven zijn, zou je ook de fokkers die jou aanspreken zelf kunnen benaderen van 'te verwachten nestjes' en na een uitgebreid gesprek je via de fokker zelf op een wachtlijst laten zetten. Zo krijg je een beter beeld over de achtergrond van de honden, bloedlijnen, werkaanleg, opgroei etc.etc. en de fokker een prima beeld van jou.
Heel triest dat het overlijden van je oude hond eraan zit te komen. Wij hebben dat ook meegemaakt en oriënteerden toen ook bewust al voor een pup.
Heel triest dat het overlijden van je oude hond eraan zit te komen. Wij hebben dat ook meegemaakt en oriënteerden toen ook bewust al voor een pup.
-
Gertjan
- geregistreerd lid
Dank voor alle reacties. Ik ga hier zeker iets mee doen.
Ik heb de foto verkleind en dit is de eerste keer dat ik een foto plaats van mijn trots, vriend, maatje, huisgenoot, gouden rakker.
Foto is wel al een aantal jaren oud.

Ik heb de foto verkleind en dit is de eerste keer dat ik een foto plaats van mijn trots, vriend, maatje, huisgenoot, gouden rakker.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is, wanneer het zover is, eens kijken op http://www.dierenasiels.com.
Er staan regelmatig Golden Retrievers op.
Misschien dat je een asielhond een fijn thuis kunt geven.
Er staan regelmatig Golden Retrievers op.
Misschien dat je een asielhond een fijn thuis kunt geven.

-
Marion.
En het is daar al zo'n mooi mannetje met een heerlijk grijs snuitjeGertjan schreef:Dank voor alle reacties. Ik ga hier zeker iets mee doen.
- Jolinde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Heel veel succes met je zoektocht naar een nieuwe pup.
Ik heb heel veel gehad aan het boek; "De nieuwe puppywijzer" van Gwen Bailey.
Staat erg veel nuttige informatie in.
Sterkte met je maatje, hopelijk gaat hij nog een tijdje mee!
Ik heb heel veel gehad aan het boek; "De nieuwe puppywijzer" van Gwen Bailey.
Staat erg veel nuttige informatie in.
Sterkte met je maatje, hopelijk gaat hij nog een tijdje mee!

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Heel veel sterkte met je oudje! Ik hoop van harte dat je nog een hele poos van haar mag genieten.
En als je weer op zoek wilt naar een nieuwe metgezel, vergeet de honden in binnenlandse- of buitenlandse asiels niet
Er zijn zoveel dieren die smachten naar een beetje liefde!
groetjes, Ingrid
En als je weer op zoek wilt naar een nieuwe metgezel, vergeet de honden in binnenlandse- of buitenlandse asiels niet
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Wat een mooie hond is Feyka! Ik zou ook wachten tmet het aanschaffen van een pup tot Feyka er niet meer is. Zo kun je al je tijd nog aan hem besteden en hem nog een mooie oude dag geven.
Eind augustus (29 en 30 augustus) is er een grote hondententoonstelling de in Rotterdam. Daar zou je ook eens een kijkje kunnen gaan nemen en daar met wat fokkers van Golden retrievers kunnen praten. Of wat Kaiou zei, zou je ook kunnen kijken voor een herplaatser.
Ik hoop dat Feyka nog heel lang bij je mag zijn!
Succes!
Eind augustus (29 en 30 augustus) is er een grote hondententoonstelling de in Rotterdam. Daar zou je ook eens een kijkje kunnen gaan nemen en daar met wat fokkers van Golden retrievers kunnen praten. Of wat Kaiou zei, zou je ook kunnen kijken voor een herplaatser.
Ik hoop dat Feyka nog heel lang bij je mag zijn!
Succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers, geen nieuwe pup nu, en voor de rest lekker genieten van Feyka zolang als dat het nog mag duren. (zo lang mogelijk) 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.