Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik was best kwaad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ik was best kwaad

Ongelezen bericht door Mojuan »

Gisteren avond een heerlijke wandeling van anderhalf uur achter de rug.
Ben ik bijna thuis, lopen er ineens twee hondjes los.
Een beagle teefje, en een kruising hussel reutje.
Dus ik blijf staan, hou Romeo naast me en gebruik Julia als buffer.
De hondjes komen dichterbij, en ik blijf netjes wachten.
De baasjes roepen, maar hondjes luisteren totaal niet.
Uiteindelijk komen die hondjes toch terug naar de baasjes, dus ik denk door te kunnen lopen.
Maar ipv ze aan te lijnen, blijven die mensen daar gewoon staan en laten de hondjes weer hun gang gaan, en die komen dus weer mijn kant uit.
Ik heb Romeo eromheen geloodst, en vroeg of ze geen riemen bij zich hadden.
De vrouw zegt: nee
Dus ik zeg: dat is niet zo handig

Begint die kerel toch tekeer te gaan, dat ik maar de politie moet bellen, en waar ik me mee bemoei etc etc.
Ik was echt kwaad!
Ik zei dat als ik mijn hond los zou laten, hij geen hondjes meer zou hebben, dus dat hij niet zo asociaal moest doen.
En dat ik last heb van zijn honden, en dat ze niet eens los mogen lopen daar.
(niet dat ik hem los zou laten, ik ben niet gek natuurlijk)

Dus hij zegt dat als ik dat doe, dat ik dan ook geen hond meer heb.
Bla bla bla.

Ik heb gezegd dat hij wel erg veel van zijn honden houdt, dat hij het risico neemt dat ze gegrepen worden.

Toen ik thuis kwam heb ik direct toezicht gebeld, helaas was er geen controleur beschikbaar, anders hadden ze een flinke prent aan hun broek hangen.
Mocht ik ze nog een keer zien en die honden lopen weer los, dan ga ik direct een andere kant uit en bel ik weer naar toezicht.
Wie niet horen wil, moet maar in de buidel tasten!

Dit soort dingen heb ik al vaker meegemaakt, en na een aantal bekeuringen lopen die honden nu mooi altijd netjes aan de lijn.
Ik snap niet waarom sommige mensen zo tekeer moeten gaan als ik iets heel normaals zeg of vraag.
En waarom het nodig is om je hondjes in gevaar te brengen omdat je perse wilt dat ze los lopen en een ander dat maar te slikken heeft.

Gelukkig zijn de meesten niet zo, die lijnen gewoon hun honden even aan als ze mij zien, en zodra ik voorbij ben laten ze hun hond weer los lopen.

Tja, ik moest het even kwijt.
Het is natuurlijk niets nieuws, want dit soort situaties zijn vaker te lezen op het forum.
Maar ik blijf me er gewoon over verbazen. :oohja:
:zweep:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ik was best kwaad

Ongelezen bericht door blondie »

Vaak moet je je erbij neerleggen en trots zijn dat je je honden zo hebt opgevoed dat ze aangelijnd niet reageren op andere honden al dan niet los die op jou en je honden afkomen.
Ga daar maar vanuit en bespaar je de frustratie van hoe het af had kunnen lopen..
Ik besteed ook meer en meer aandacht aan hoe fijn ik het vind dat jut en jul niet reageren op loslopende honden die provoceren en niet naar een eigenaar luisteren..
stil blijven staan als de hond komt.. doet een baas niets... dan loop ik tegenwoordig ook door, dan heb ik ze aangelijnt.. is de hond zo brutaal om dan alle tekenen van mijn hond te negeren.. dan mogen ze uitvallen... heb ze wel nog aan de lijn.
Ik negeer het echt tegenwoordig.. blijf aan de gang als ik in discussie moet gaan-- ik heb ze aan de lijn of onder controle los.. een ander die dat niet heeft dan tsja... dan help ik ze door even de mijne aan te lijnen en weg te lopen... :wink: sta ook niet te kicken op een confrontatie.. maar eigenlijk soms belachelijk..
Mojuan
Zeer actief

Ja, ik ben ook absoluut blij dat ik ze aangelijnd prima onder controle heb.
Romeo heeft geen kik gegeven, en Julia doet eigenlijk nooit echt iets, alleen soms maakt ze veel herrie en hapt wat, maar zonder verwondingen.
Ik gebruik haar dan ook als buffer, zij krijgt de volle lengte van de flex, en zij zorgt er meestal voor dat honden niet bij Romeo kunnen komen.
Erg fijn moet ik zeggen.

Ik vind het helemaal niet erg als ik eens loslopende honden tegenkom.
Ik wacht gewoon, en meestal worden ze aangelijnd en kan ik rustig passeren.
Maar als mensen zo asociaal zijn om de honden weer terug te laten komen, en mij dan ook nog eens een grote mond geven terwijl zij zelf fout zitten, dan kook ik echt.
Helemaal omdat ik zelf gewoon rustig ben, en heel normaal vraag of ze geen riemen bij zich hebben, en heel droog zeg dat ik het niet handig van ze vind.
Ik zelf zou mijn excuses maken op zo'n moment, als ik de andere partij zou zijn.
En daarom verwacht ik ook niet dat ik zo'n reactie krijg, dus ik schrik daarvan, en word dan heel kwaad.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wat een eikel zeg.... je hebt goed gehandelt hoor, wie idd niet wil luisteren gaat dan maar lekker dokken.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch is in dit geval het feit dat Romeo zich zo beheerst een deel van het niet kunnen overtuigen :wink: van die eigenaren
Als ik daar met DuCain zou hebben gelopen, die maakt zich zo breed als hij kan, gaat borstelen, en wil nog wel een hoop herrie maken ook :N: ( ik schaam me dan dood, ik kan wel in de grond zakken dan :oeps: )maar mensen snappen dan wel dat het menus is :mrgreen: .en dan zouden ze ook geen grote bek hebben tegen de eigenaar die erbij loopt.
snap je wat ik bedoel, ze wanen zich veilig omdat je hond zich heel netjes gedraagt.
en je hebt het super gedaan hoor :ok:
en zeker als ze niet willen luisteren kan geld voor een boete mensen nog wel eens overtuigen :lol1:
succes ermee
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik begrijp je helemaal, maar je Romeo is wel erg braaf.

Ik had ook zoiets gisteren, ik liet even snel de hondjes hun behoefte doen. Komt er met de buurvrouw een vrouw mee met een vizlareu.
Vraagt nog of het teefjes zijn omdat Dolina niet echt vriendelijk oogde, borstelen, blaffen, grommetje erbij en die hond niet in haar terretorium kende, en dit ook duidelijk liet horen. En dan maakt het verhaal teefje of reutje echt niet uit.
Ik ben maar met een grote boog afgebogen omdat ik geen spanningen en stress wil, ze is waarschijnlijk 4,5 weken drachtig. Ook mijn kleine Tosca, 14 jaar oud, was nog niet helemaal beter.

Haar hond wilde iedere keer naar mijn honden toe, ze heeft wel tig keer heel hard hier geroepen, de riem had ze in haar hand :U:

Ik snap dat niet, waarom moet dat zijn??
Kossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Compleet onherleidbaar bastaard van Griekse oorsprong, al lijkt er absoluut wat herder en wat collie in te zitten..dus helemaal onherleidbaar toch ook weer niet :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kossie »

Vervelende situatie ja...en meer dan je hebt gedaan kan je volgens mij niet doen.
Dat soort reacties/mensen gun je inderdaad een boete.....

Mag ik hierop trouwens inhaken met een algemene vraag?
Hoe zit het nou eigenlijk met loslopen. Zijn daar (wettelijke?) regels voor waar honden wel en niet mogen loslopen?
Of is dat gewoon "goed fatsoen" wat dat moet regelen?
Wij, manlief en ik, hadden het er dit weekend hier toevallig over en we wisten het eigenlijk niet .....

Nou hebben wij net onze hond en is het nog een jonkie en zijn we "voorzichtig". In woonwijken etc is hij aangelijnd.
Overal waar een weg in de buurt is: aangelijnd.
Lopen we in een bos of natuurgebied dan loopt hij in principe los, maar nadert er een andere hond kijken we eerst of die aangelijnd of los is. Is die aangelijnd dan roepen we Dokus en lijnen hem ook aan (ik ga er maar van uit dat er een reden is dat die hond dan aan de lijn loopt).

Maar los van de overduidelijke "honden aangelijnd" bordjes: zijn er nou echt regels waar het wel en waar het niet mag?
Groetjes,
Linda en Dokus!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou dan even op jou gemeente googlen. er is vast een site over jou gemeente en daar zal het vast wel staan. meestal is er in woonwijken aanlijngebod. en alleen op plaatsen waar een bord staat mogen ze los.

Ts: als ik eigenaar was van die andere loslopende honden, zou ik me schamen. wat is het nou voor moeite om je honden even aan te lijnen. en voor een ander is dat een groot plezier!

hier vinden sommige mensen het ook nodig dat hun hond ten allen tijde losloopt. ik vind dat niet netjes. mijn honden zijn sociaal. maar het is (zeker voor reuen) niet vanzelfsprekend. dus hou in aanlijngebied je honden bij je als ze overlast veroorzaken !
xkarelx

Ongelezen bericht door xkarelx »

ja'h eigenlijk heb je het zelf uitgelokt!
oke oke nu zullen jullie kwaad zijn op mij maar laat het me uitleggen!

1. Jij zegt heb je geen leiband? dan zegt die vrouw brutaal NEE nu moet je zien dan een goed sociaal mens wel zal zeggen, nee sorry hebben we niet!
2.dan blijf je met hun in gesprek en zeg je nog Niet zo handig hé? die mensen vonden jouw verzeker een bemoeial (ik niet :F: ) dus begint hij zich (zoals ik al zei asociaal) te gedragen en komt kwaad op jouw!

Dus heb ik geen beetje gelijk? :lees:

groetjes,
Karel
Mojuan
Zeer actief

Nou Karel, ik vind jou beredenering erg vreemd.
Ik stond nml al minutenlang te wachten tot ze eindelijk hun honden bij zich hadden geroepen.
Zonder dat ik ook maar iets heb gezegd, en ik ben niet boos geworden.
Toen ze de honden eindelijk bij zich hadden, lieten ze die gewoon weer gaan, en bleven ook nog eens fijn staan waar ik langs moest.
Dus ik vind het niet meer dan normaal om te vragen of ze geen riemen bij zich hadden.
De toon waarop ik het zei was gewoon vriendelijk, niet eens geërgerd ofzo.
Ze antwoordde ook helemaal niet geërgerd of boos, zei gewoon heel normaal nee.
Zij was ook niet degene die begon te schreeuwen en ruzie zoeken, dat was de vriend die bij haar was.
Zij heeft nml in heel de discussie geen woord gezegd.
Ik had het idee dat die gozer haar compleet onder de duim had en de dienst uitmaakte.
Niet fijn voor dat vrouwtje vond ik, zij schaamde zich volgens mij wel kapot, vooral voor haar vriend die zich zo asociaal gedroeg.

En op Romeo ben ik alleen maar heel erg trots, die heeft zich voorbeeldig gedragen.
Zou die gozer nog eens wat van kunnen leren.
En dat terwijl zijn hondjes zo vervelend tegen ons waren :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

xkarelx schreef:ja'h eigenlijk heb je het zelf uitgelokt!
oke oke nu zullen jullie kwaad zijn op mij maar laat het me uitleggen!

1. Jij zegt heb je geen leiband? dan zegt die vrouw brutaal NEE nu moet je zien dan een goed sociaal mens wel zal zeggen, nee sorry hebben we niet!
2.dan blijf je met hun in gesprek en zeg je nog Niet zo handig hé? die mensen vonden jouw verzeker een bemoeial (ik niet :F: ) dus begint hij zich (zoals ik al zei asociaal) te gedragen en komt kwaad op jouw!

Dus heb ik geen beetje gelijk? :lees:

groetjes,
Karel
ehm nee... je hoort je hond daar vast te hebben.. heel simpel... er lopen ook honden die andere hondjes als lekker hapje zien nl.
Je moet je hond goed onder controle hebben als je hem los laat heb je dat niet moet je hem vasthouden... dat is hier niet eens van toepassing dit was een aanlijngebied.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Klopt, honden mogen daar niet los.
Er zijn al meerdere bekeuringen uitgeschreven daar.
En als ik die mensen nog een keer zie met hondjes los, wordt dat de volgende bekeuring.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”