Ik liep vanavond buiten, en toen kwam een vrouw mij tegemoet met een loslopende viszla reu.
Leuk beest, maar liever niet in de buurt van Romeo natuurlijk.
Ik riep of ze hem uit de buurt kon houden van mijn honden, omdat dat niet goed gaat samen.
Ze leek me niet te begrijpen, was vrolijk tegen haar hond aan het babbelen, 'kom *fluit fluit* kom'
Ik heb Romeo strak naast me gezet, en die stond inmiddels op zijn achterpoten omdat de hond toch wel iets te dichtbij kwam naar zijn zin.
Waarschijnlijk trok ik een nogal zuur gezicht, en de vrouw riep dus met een teleurstelling in haar stem: 'ist nicht gefahrlich'
Ik versta heel goed Duits, maar schrijven is wat anders.
Ik hoorde aan de toon waarop ze het zei dat ze dacht dat ik haar hond eng vond, en bang was dat hij iets zou doen.
Toen zei ik dus: nee, maar deze wel!
Gelukkig begreep ze het meteen, en riep 'oooh!' en ze nam haar hond netjes mee, hij luisterde goed
Ik heb haar netjes bedankt, was een aardig vrouwtje.
Ergens vond ik het nog sneu voor haar ook, dat ze dacht dat ik bang was dat haar hond de mijne iets zou aandoen.
Gelukkig begreep ze wat ik zei, dat het dus voor de veiligheid van haar hond was dat ik zo reageerde.
Ik stond eigenlijk al op het punt om Romeo's kop tegen mijn buik aan te klemmen, maar dat was niet nodig.
Zij is zelf iig totaal niet bang voor andere honden, hoe ze er ook uitzien.
Dat was wel duidelijk, en zelfs toen duidelijk aan Romeo te zien was (vond ik dan) dat hij niet de beste bedoelingen had, zag ze dat niet.
Zou dat komen doordat zo iemand nooit een nare ervaring heeft meegemaakt mbt gevechten tussen honden?
Want ik kan me ergens best voorstellen dat je dan zulke dingen niet echt door hebt.
Zij zag misschien alleen maar een hond die veel interesse had voor haar hond (toen ze Romeo zag bedoel ik he).
Ik heb dat weer andersom, als ik een hond zie die vol interesse naar een andere hond kijkt, zie ik gevaar, dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen.
Dat zal weer komen door mijn ervaring met Romeo. Want over het algemeen zit er dan totaal geen kwaad in zo'n hond.