Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij hebben er 1 bij ons zitten al een tijd, naja een kruising. Tot er iemand van een werkhondenvereniging met dit ras aan kwam.
Dit is onze Ivan:
En dit is een majorcaan:
Dit is er 1 die er gigantisch op lijkt. De bovenste foto is m isschien niet superduidelijk, maar collega's zeiden al, heey das een mooie foto van Ivan, terwijl het dus niet onze Ivan was.
Ook het karakter ervan is precies onze Ivan. Zijn er mensen die dit ras beter kennen?
Van de naam Majorcaanse herder had ik nog nooit gehoord, wel van de Ca de Bestiar.
Volgens mij is het een ras die vrijwel niet in Nederland voorkomt. Op http://www.cadebestiar.nl/ kun je wat info vinden.
Ja de Ca De Bestiar is een andere benaming. Er zijn er inderdaad maar weinig van. Ik hoopte dat iemand hier heel stomtoevallig, (giga kleine kans, maar toch) zo'n hond kende of had gekend of viavia weer. Alle kleine beetjes helpen
Ik heb via de link al een email gevonden. Ik heb die mevrouw gemaild en ik hoop iets wijzer te worden. Met foto erbij overigens. Dus ik ben wel heeeeeel erg benieuwd!
Ik heb al een mail teruggehad. Het KAN een kruising zijn. Maar dan kan een oor niet omhoog staan.
Het karakter daarentegen is wel heel herkenbaar voor die persoon. Ik heb heel wat uitleg gekregen, die best wel pittig was.
We gaan nu op zoek naar een buitenplek voor Ivan, waar Ivan kan waken en kan doen wat hij wel en er niks van hem verlangd wordt.
Dus mocht iemand iemand weten? Dan is het altijd welkom. Het is iig een hond voor 1 baas, daar waren wij ook al achter, maar dit werd bevestigd. Meer informatie zal ik nog geven als we weten hoe we hem het beste kunnen presenteren.
duitse herder schreef:
Kan ook ergens een scheut labrador doorheen zitten, dan krijg je ook zoiets
als je zou zeggen lab x DH dan zeg ik mwa ja.. dat zou kunnen maar ik zie hier echt geen DH x MH in eigenlijk.
Ik bedoelde ook mh of dh, dus gewoon een herder zeg maar Het lijkt mij heel stug dat er een exclusief ras als een majorcaanse herder in het asiel zou zitten. Dan denk ik eerder labrador x herder ofzo
duitse herder schreef:
Kan ook ergens een scheut labrador doorheen zitten, dan krijg je ook zoiets
als je zou zeggen lab x DH dan zeg ik mwa ja.. dat zou kunnen maar ik zie hier echt geen DH x MH in eigenlijk.
Ik bedoelde ook mh of dh, dus gewoon een herder zeg maar Het lijkt mij heel stug dat er een exclusief ras als een majorcaanse herder in het asiel zou zitten. Dan denk ik eerder labrador x herder ofzo
Het is ook zeker geen echte. Er zou iets van in kunnen zitten zei de (ex) fokster waar ik contact mee heb gehad. Het gedrag is er iig wel van. Ze heeft het profiel van Ivan gelezen op asiels.com en dit klopt perfect met 1 van haar pups die ze ooit terug heeft gekregen. Daar heeft ze gelukkig iemand voor kunnen vinden.
Ivan heeft dus wel echt heel sterk het karakter ervan. We gaan opzoek naar een geschikte baas nu we meer informatie hebben. Het zal een moeilijke klus worden ben ik bang. Maar we gaan er nog steeds voor!
Marieta schreef:Ik heb al een mail teruggehad. Het KAN een kruising zijn. Maar dan kan een oor niet omhoog staan.
Het karakter daarentegen is wel heel herkenbaar voor die persoon. Ik heb heel wat uitleg gekregen, die best wel pittig was.
We gaan nu op zoek naar een buitenplek voor Ivan, waar Ivan kan waken en kan doen wat hij wel en er niks van hem verlangd wordt.
Dus mocht iemand iemand weten? Dan is het altijd welkom. Het is iig een hond voor 1 baas, daar waren wij ook al achter, maar dit werd bevestigd. Meer informatie zal ik nog geven als we weten hoe we hem het beste kunnen presenteren.
Het zal moeilijk worden, maar we gaan ervoor!
Groetjes Marieta
Hoezo kan dat niet? Zie je vaker bij herders hoor, dat er 1 staat en 1 flapt. Idem met kruisingen
Een echte kan het niet zijn, omdat die hangende oren hebben, net als de labrador. En de echte majorcaan lijkt ook veel op een labrador. Dus het kan een kruising zijn van, maar geen echte