Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuizen/klussen en de honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Verhuizen/klussen en de honden.

Ongelezen bericht door Moos »

christo schreef:
Moos schreef:
christo schreef:Ik loop achter... nieuw huis? :eek: Wat leuk! Hoe veel groter dan waar je nu woont, en je hebt ook nog een tuin?
Ja, het is groter, maar geen tientallen meters hoor :mrgreen: Maar dus wel groter, met een behoorlijke (aangebouwde) berging/bijkeuken, en inderdaad, met tuintje :cheer:
't Kon ook moeilijk kleiner hè? :mrgreen: Heel veel plezier straks met je tuin!
Nouuuuu, dat zal je nog verbazen hoor. Ik heb voornamelijk gereageerd op benedenhuisjes die 10 m2 kleiner waren dan wat ik nu heb. Kan prima hoor vindt de woningbouw :mrgreen:
Deze was echt gewoon enorrrme mazzel hebben, het is het grootste huis waar ik op gereageerd heb in al die maanden :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mazzel maak je zelf. :pffff:

Maar niettemin: :E: :E: :E:
Moos
Zeer actief

christo schreef:Mazzel maak je zelf. :pffff:

Ik geloof toch niet dat ik direct invloed heb gehad op het niet kunnen/willen nemen van de woning door 6 mensen voor mij. Tenzij het weer diezelfde blauwe jurk is geweest natuurlijk :mrgreen:

Ik heb natuurlijk wel op dit huis gereageerd, dat had ik wel zelf in de hand :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Wij hebben ook al een gedeelte van een grote verbouwing achter de rug.
De honden waren er gewoon bij en hebben het prima naar de zin gehad.
Met de sloopwerkzaamheden legden we ze op een veilige afstand af om te voorkomen dat ze zich zouden bezeren.
Met werkzaamheden waarbij veel stof vrijkwam deden we ze naar buiten, niet dat ze er merkbaar last van hadden maar het leek me nogal ongezond.
Honden en verf is een foute combi. Ik hoefde het kleurstaaltje niet uit m'n tas te pakken toen ik mijn ouders wou laten zien welke kleur we gekozen hadden.
De boerenfox was op een verfdeksel gaan zitten en de mechelaar was tegen een plint aan gaan liggen :oohja:

Waar we wel echt last van hadden was dat de Mechelaar vaak met onze spullen aan de haal ging. Dan had je de rolmaat nodig en dan kon je eerste een half uur zoeken :denken:
En als je hond graag op stokken kauwt, hou dan ook je sierlatten in de gaten :sst:
Moos
Zeer actief

X mechelaar XL schreef: Honden en verf is een foute combi. Ik hoefde het kleurstaaltje niet uit m'n tas te pakken toen ik mijn ouders wou laten zien welke kleur we gekozen hadden.
De boerenfox was op een verfdeksel gaan zitten en de mechelaar was tegen een plint aan gaan liggen :oohja:
:smile: Sorry :mrgreen:
Waar we wel echt last van hadden was dat de Mechelaar vaak met onze spullen aan de haal ging. Dan had je de rolmaat nodig en dan kon je eerste een half uur zoeken :denken:
En als je hond graag op stokken kauwt, hou dan ook je sierlatten in de gaten :sst:
Oh ja, dat zie ik Vera ook wel doen :N: :mrgreen: Niet op de sierlatten knagen, maar wel met dingen rond gaan lopen in d'r bek, en dan ergens anders neerleggen :smile:
Ga ik onthouden :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
christo schreef:Mazzel maak je zelf. :pffff:

Ik geloof toch niet dat ik direct invloed heb gehad op het niet kunnen/willen nemen van de woning door 6 mensen voor mij. Tenzij het weer diezelfde blauwe jurk is geweest natuurlijk :mrgreen:

Ik heb natuurlijk wel op dit huis gereageerd, dat had ik wel zelf in de hand :pffff: :mrgreen:
Je bent op zoek gegaan naar iets beters en dat heb je gevonden. Wel erg leuk dat er zes mensen voor je waren die de woning niet wilden of konden nemen :mrgreen: dat is best bijzonder.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mag ik je blauwe jurk ook es lenen Marloes... :ok: :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

thom schreef:Mag ik je blauwe jurk ook es lenen Marloes... :ok: :ok:
Als ik er eentje zou hebben zou het mogen :mrgreen:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben, sinds ik Anne heb, wel 4x verhuisd. Noodgedwongen, werk- en studie gerelateerd, zeg maar. Anne ging ook altijd mee, vond ze niet altijd leuk, maar pech. Ik vond aan een verhuizing ook nooit wat aan. Konden we samen lijden. :mrgreen: Als t erg veel lawaai maakte, liet ik Anne wel eens achter, maar feitelijk ging ze mee, met een Kong of knabbel. En de verf slijt vanzelf uit de vacht. Ook uit ervaring achter gekomen. :roll: Modderbaden versnellen t proces. :mrgreen: :pffff:
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe huis :-)
Toen wij van een flat naar een rijtjeshuis gingen moesten we uiteraard ook klussen en verhuizen. Onze reu was op dat moment in een pension omdat die niet te houden was met Saar die de eerste maal loops was.
Saar hebben we niet zonder toezicht in de tuin gelaten. Ze was niet gewend aan een tuin, en ik wilde voorkomen dat ze haar behoefte in de tuin zou doen zonder dat we erbij waren. Ik vind het namelijk niet fijn dat ze dat eerst een aantal keren doet zonder dat ik er bij ben, en dan vervolgens met mij erbij ervoor bestraft wordt.
Dus ik heb haar alleen in de tuin gelaten als wij erbij waren, zodat we direct de eerste keer dat ze nietsvermoedend ging zitten duidelijk NEE konden zeggen en met de hond buiten de tuin konden gaan. Daarna nooit geen problemen meer gehad in de tuin.

Ik wens je heel veel plezier met klussen en met je nieuwe huis :-)
Groetjes,
Marjan
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij zijn ook een paar keer verhuisd toen we al hond(en) hadden.
En ze hobbelden gewoon rond. Ik zorgde er wél altijd voor dat ze een eigen plekje hadden.
Een mand of een deken.
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Van harte gefeliciteerd met je nieuwe huis :-)
Toen wij van een flat naar een rijtjeshuis gingen moesten we uiteraard ook klussen en verhuizen. Onze reu was op dat moment in een pension omdat die niet te houden was met Saar die de eerste maal loops was.
Saar hebben we niet zonder toezicht in de tuin gelaten. Ze was niet gewend aan een tuin, en ik wilde voorkomen dat ze haar behoefte in de tuin zou doen zonder dat we erbij waren. Ik vind het namelijk niet fijn dat ze dat eerst een aantal keren doet zonder dat ik er bij ben, en dan vervolgens met mij erbij ervoor bestraft wordt.
Dus ik heb haar alleen in de tuin gelaten als wij erbij waren, zodat we direct de eerste keer dat ze nietsvermoedend ging zitten duidelijk NEE konden zeggen en met de hond buiten de tuin konden gaan. Daarna nooit geen problemen meer gehad in de tuin.

Ik wens je heel veel plezier met klussen en met je nieuwe huis :-)
Groetjes,
Marjan
Ik wil juist graag dat ze weten dat ze in de tuin wat mogen doen :wink: Ze zullen dat allebei niet snel doen denk ik, in ieder geval niet in een tuintje van dit formaat. Als ik bijvoorbeeld bij mijn moeder ben doen ze ook niks in haar tuintje, ze zijn beiden erg zindelijk zeg maar.
Maar ik vind het zelf prettig voor de honden dat als ze opeens hoge nood hebben (bij ziekte) ze het in de tuin kunnen en mogen doen. Dus wat dat betreft mogen ze best alleen in de tuin van mij; als ze er dan eens wat doen; graag zou ik bijna zeggen :mrgreen: :wink:

Bedankt voor de plezier-wensen!
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Afgelopen 3 maanden ook druk bezig geweest in onze chalet, die was in het begin ook vreemd voor Max. Hij heeft daar eerst aan een touwtje gezeten omdat er nog geen hek was, zodra die klaar was is hij los gegaan. Sinds 2 weken ligt er ook gras dus nu kan het helemaal niet meer stuk. Hij heeft wel eens onder de verf gezeten (tegen muren/deuren aanlopen) maar dat gaat er ook wel weer af :).

Als ik jouw was zou ik me er niet te druk om maken, ze komen er immers toch te wonen, dus een eerste keer vreemd blijft het toch.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb net de verbouwing van de keuken achter de rug met een hoop rotzooi en lawaai maar de honden hebben niet echt last van gehad van al het stof/lawaai en vreemde kerels. Nou ja, op Cody na dan. Die heeft het niet zo op bezoek zoals hier te lezen is: http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... misantroop :lol1:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zelfs Moritz kwam vlekkeloos door een mega verbouwing heen :wink:
Niet te druk om maken dus: vertrouwd kleedje mee en lekker laten aanmodderen (en spijkers e.d. wel opbergen :N: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

X mechelaar XL schreef: Waar we wel echt last van hadden was dat de Mechelaar vaak met onze spullen aan de haal ging. Dan had je de rolmaat nodig en dan kon je eerste een half uur zoeken :denken:
Hmm, dat is een goeie, de hond de schuld geven. Dat ga ik zeker onthouden (wel zorgen dat je rolmaat niet boven op een plank ligt als je hem terugvindt)!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:Zelfs Moritz kwam vlekkeloos door een mega verbouwing heen :wink:
Niet te druk om maken dus: vertrouwd kleedje mee en lekker laten aanmodderen (en spijkers e.d. wel opbergen :N: )
Er liggen nu twee kleedjes en een hele zooi kluiven :mrgreen: Saar heeft er al een aantal op, Vera heeft het te druk met "gezellig gezellig, allemaal mensen :cheer: " om te kluiven :mrgreen:
Maar ze doen het prima. Liggen lekker in de tuin, en hadden na een paar keer door de deur loeren als ik weg liep door dat ik ook weer gewoon terug kwam, en bleven toen ook lekker liggen dutten in hun eentje :ok:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Wat fijn dat je hondjes zich er al op hun gemak voelen. Dan begint het ook gelijk een beetje thuis te worden he :-)
Succes met klussen en verhuizen :-)
Groetjes,
Marjan
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Wat fijn dat je hondjes zich er al op hun gemak voelen. Dan begint het ook gelijk een beetje thuis te worden he :-)
Groetjes,
Marjan
Ja, het begint ook voor mij een beetje te wennen zo. Alhoewel ik afgelopen weekend al verdwaald ben in mijn eigen wijk :N: :smile:
Ik was op zoek naar een losloopparkje wat vlakbij moest zijn. Parkje niet gevonden (wel een klein losloopstrookje langs het water om de hoek, ook altijd handig), maar wel langdurig rondgedwaald in de wijk op zoek naar mijn eigen huis :mrgreen:
Afbeelding
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Wij hebben DeeJay thuis gelaten met verhuizen... Was voor hem vervelender om mee te gaan, dan thuis te blijven...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Murphy schreef:Wat fijn dat je hondjes zich er al op hun gemak voelen. Dan begint het ook gelijk een beetje thuis te worden he :-)
Groetjes,
Marjan
Ja, het begint ook voor mij een beetje te wennen zo. Alhoewel ik afgelopen weekend al verdwaald ben in mijn eigen wijk :N: :smile:
Ik was op zoek naar een losloopparkje wat vlakbij moest zijn. Parkje niet gevonden (wel een klein losloopstrookje langs het water om de hoek, ook altijd handig), maar wel langdurig rondgedwaald in de wijk op zoek naar mijn eigen huis :mrgreen:
en kon jij dan niet net zoals in lassie zeggen 'lassie, euhh, vera : zoek!' en dat lassievera je dan naar huis bracht :klaar: ?
Nee, heb ik verdorie weeeeer geen Lassie :boos:

Ik kwam terug via een hele andere weg dan dat ik van het huis was weg gelopen. Denk dat Lassie-Vera ook door de wijken het huis niet meer zag :mrgreen:
(en het zijn me een partij onoverzichtelijke wijken daar, moet ik erbij zeggen hoor. Iedereen die tot nog toe langs is gekomen heb ik een sprint vanuit de berging naartoe moeten trekken, al zwaaiende naar de auto. Niemand kan het vinden :jank: :mrgreen: )
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb uiteindelijk 1 van de torrenbakken in een bench gezet. Die lieverd hielp mee met openmaken van gipszakken en maakte de puinhoop nog groter dan hij al was. De anderen struinde er lekker tussendoor
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Ik heb uiteindelijk 1 van de torrenbakken in een bench gezet. Die lieverd hielp mee met openmaken van gipszakken en maakte de puinhoop nog groter dan hij al was. De anderen struinde er lekker tussendoor
Ach, zijn ze eens behulpzaam....
:mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
hmmm, nee, vind ik geen excuus, lassie had dat natuurlijk zo gekund, zelfs met haar ene neugat en oog dicht :pffff: :pffff: .
Tja, baas boven baas he :jank: :mrgreen:
Vera is ook gewoon geen Lassie, vanmiddag tijdens de wandeling schrok ze zich te pletter van een paar schaapies in de wei :piew: Zie je, daar ga je al :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
hmmm, nee, vind ik geen excuus, lassie had dat natuurlijk zo gekund, zelfs met haar ene neugat en oog dicht :pffff: :pffff: .
Tja, baas boven baas he :jank: :mrgreen:
Vera is ook gewoon geen Lassie, vanmiddag tijdens de wandeling schrok ze zich te pletter van een paar schaapies in de wei :piew: Zie je, daar ga je al :19:
oeps, dat stelt me vreselijk teleur :ugh: .
Ja, vond het ook wel een tegenvaller :hmmm: :mrgreen:

Volgende keer als ik de buurt ga verkennen toch maar broodkruimeltjes strooien dan :idea:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wij hebben toen we samara nog niet zolang hadden een redelijk grote verbouwing achter de rug en zij was echt heel angstig dus dat was wel even iets verzinnen zeg maar... we hebben op de helft van de beneden verdieping een groot stuk zwart zeil gehangen zodat het gedeelte waar zij zat gewoon op huis leek... daar was het ook verboden om gereedschap enzo neerteleggen want dat vond ze echt heel eng.
verder zijn alle 2 d ehonden gewoon in huis gebleven alleen met de spuitklus zijn ze een dag en nacht uitlogeren geweest..en wij s'nachts uiteraard ook.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ben je al overgehuisd?

Overigens hebben mijn honden nooit moeite met een verbouwing of een verhuizing. Gina is tevreden zolang ze in haar bench of in haar mand kan en Jan staat overal bij met zn grote snuffert en zit dan ook altijd onder de verf. De laatste keer had hij een donkerrode zijkant en witte pootjes..... stond wel leuk eigenlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Hier heeft Fenja ook gewoon bij de verbouwing gezeten. Ze vond het machtig interessant allemaal. Zij was ook zo dat ze met vanalles aan de haal ging, dus het was af en toe wel zoeken. En zoals al vaker gezegd, let op met verf, Fenja heeft hier wel eens met een wit oor rondgelopen :smile2:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wanneer ga je over Marloes..??
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Half September is de verhuizing :wink:
Afbeelding