En wat moeten we verder nog regelen?
Moderator: moderatorteam
Weet ik nog niet. Het lijkt mij natuurlijk heel leuk, Nilo-puppies, maar dan moet hij wel echt iets toevoegen aan het ras (of in ieder geval een positieve bijdrage leveren). Dat vind ik nog heel moeilijk te zien op deze leeftijd. Maar shows lopen op zich vind ik ook leuk hoor, want hij heeft zn drie benodigde ZG's alweer een tijdje.marye schreef:Wil je hem eigenlijk ook eventueel als dekreu in gaan zetten, of is het gewoon voor de leuk om shows te lopen?
Kijk, dat klinkt goedunder the red sky schreef:De clubshows van de Duitse Retriever Club zijn ook erg leuk. Kleinschalig, informeel en vaak mét barbecueJe moet wel lid worden van de DRC om mee te kunnen doen.
Ich bin ...Maeve schreef:Kijk, dat klinkt goedunder the red sky schreef:De clubshows van de Duitse Retriever Club zijn ook erg leuk. Kleinschalig, informeel en vaak mét barbecueJe moet wel lid worden van de DRC om mee te kunnen doen.
![]()
Maar dan moet ik nog meer Duits leren dan alleen de showtermen :N:
Melanie 74 schreef:Ich bin ...Maeve schreef:Kijk, dat klinkt goedunder the red sky schreef:De clubshows van de Duitse Retriever Club zijn ook erg leuk. Kleinschalig, informeel en vaak mét barbecueJe moet wel lid worden van de DRC om mee te kunnen doen.
![]()
Maar dan moet ik nog meer Duits leren dan alleen de showtermen :N:
Das ist mein Hund ...
Voldoende toch?
Ohh, enne
Essen war gut
uitmuntend = V(orzuglich)Wilma+Barca schreef:Jores....dat bedoel ik dus. Wat is een springer? Ik begrijp dat ik 5 cac's (dus die VDH) nodig heb om de titel Duits Kampioen voor zijn naam te mogen zetten?
Wij kennen de goed - zeer goed- uitmuitend. Hoe benoemt men daar de kwalifisering? Volgens mij heb ik er niet veel van begrepen, tis ook zo ingewikkeld.
Ze bedoelt de springer spanielWilma+Barca schreef:Wat is een springer?
Kan een jeugdhond in Duitsland wel BOS en BOB worden?under the red sky schreef: In de jeugdklasse wordt tegenwoordig ook weer U gegeven, hoewel ik zelf de indruk heb dat Duitse keurmeesters niet zo snel een U geven aan een jeugdhond. Je kunt met ZG in de jeugdklasse wel een jeugd-CAC krijgen. Wilma schreef dat ze J-CAC én CAC had gekregen; dat is niet mogelijk in Duitsland. Een jeugdhond komt niet in aanmerking voor een gewoon CAC; alleen jeugd-CAC. Op de internationale shows (Europasieger en Bundessieger) in Dortmund telt het CAC dubbel en het reserve-CAC als een vol punt.
Ja geen probleem, jammer is dat je het volwassen CAC en de bijbehorende titel (als er een titel wordt vergeven) niet krijgt.leolover schreef:
Kan een jeugdhond in Duitsland wel BOS en BOB worden?
Marjoleine schreef:Clubkampioen?![]()
Hoe werkt het als je een ras hebt waar in Duitsland geen RV van is?
Jij hebt ervaring toch?jores schreef:dan denk ik dat er geen clubkampioenschap isMarjoleine schreef:Clubkampioen?![]()
Hoe werkt het als je een ras hebt waar in Duitsland geen RV van is?![]()
Misschien eens navragen bij de VDH
Marjoleine schreef:Jij hebt ervaring toch?jores schreef:dan denk ik dat er geen clubkampioenschap isMarjoleine schreef:Clubkampioen?![]()
Hoe werkt het als je een ras hebt waar in Duitsland geen RV van is?![]()
Misschien eens navragen bij de VDH
Is een clubkampioen een hond die wint op de Cm van de rasvereniging?
En als je ras daar geen club heeft, hoe zit het dan verder, is dat hetzelfde als voor een ras met een RV?
klopt, Cy is vorig jaar op de europasieger BOB geworden vanuit de jeugdklasse. de volwassen titel gaat gewoon naar de beste volwassen hond.jores schreef:Ja geen probleem, jammer is dat je het volwassen CAC en de bijbehorende titel (als er een titel wordt vergeven) niet krijgt.leolover schreef:
Onze Tristan is in februari en maart vanuit de jeugdklasse BOS geworden.
wat jij schrijft is per rasvereniging verschillend. Bij de spaniels krijgen de jeugdhonden op internationale shows wel een U en bij de clubshow loopt de jeugdhond ook mee voor BOS cq BOB.Podenji schreef:klopt, Cy is vorig jaar op de europasieger BOB geworden vanuit de jeugdklasse. de volwassen titel gaat gewoon naar de beste volwassen hond.jores schreef:Ja geen probleem, jammer is dat je het volwassen CAC en de bijbehorende titel (als er een titel wordt vergeven) niet krijgt.leolover schreef:
Onze Tristan is in februari en maart vanuit de jeugdklasse BOS geworden.
de beste reu, de beste teef en de beste jeugdhond strijden voor BOB , dit op de alle rassen shows, op de clubshows doet de jeugd niet mee voor BOB, alleen voor jeugdBOB.
volgens mij was het ook zo dat op een internationale show in de jeugd niet hoger gegeven wordt dan een ZG, op een nationale show wel. of het was andersom ik weet het niet precies, buitenlandse keurmeesters weten het ook neit altijd en zo onstaat alleen maar meer verwarring![]()
zo hebben mijn honden in de jeugdklasse op een internationale zowel ZG gehad met de punten maar ook wel U met de punten![]()