Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ist nicht gefahrlich

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Re: ist nicht gefahrlich

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Frenk schreef:
*Jolanda* schreef:En het hangt ook zeker van het ras af... alertheid bij mijn golden is goed terwijl die dezelfde signalen afgeeft als mijn staffje...
Alleen is dat voor andere mensen moeilijk in te schatten...
Kijk en daar probeerde ik nou achter te komen :ok: Of het dus inderdaad eenzelfde alertheid is (die er dus hetzelfde uitziet) of dat het toch anders toont.
Maar als ik het goed begrijp moet ik bij bepaalde typen honden gewoon oppassen als ik ze die alertheid uit zie stralen, ook al ziet het er hetzelfde uit als de alertheid van een Frenk (of een golden)? :scratch:
ja inderdaad het ene ras staat er meer om bekent niet goed met andere honden op te kunnen schieten dan het andere ras...
En probeer in deze gevallen gewoon de baasjes goed te observeren. Daar kun je wel veel informatie uit halen... (ondanks dat je dan wel eens op je vooroordelen af moet gaan)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

*Jolanda* schreef:
Frenk schreef:
*Jolanda* schreef:En het hangt ook zeker van het ras af... alertheid bij mijn golden is goed terwijl die dezelfde signalen afgeeft als mijn staffje...
Kijk en daar probeerde ik nou achter te komen :ok: Of het dus inderdaad eenzelfde alertheid is (die er dus hetzelfde uitziet) of dat het toch anders toont.
Maar als ik het goed begrijp moet ik bij bepaalde typen honden gewoon oppassen als ik ze die alertheid uit zie stralen, ook al ziet het er hetzelfde uit als de alertheid van een Frenk (of een golden)? :scratch:
ja inderdaad het ene ras staat er meer om bekent niet goed met andere honden op te kunnen schieten dan het andere ras...
En probeer in deze gevallen gewoon de baasjes goed te observeren. Daar kun je wel veel informatie uit halen... (ondanks dat je dan wel eens op je vooroordelen af moet gaan)
Ja precies, dat doe ik dus ook. Loopt de baas relaxed door zonder enige aarzeling, dan zal het wel goed zijn, denk ik dan maar. :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

S@ndr@ schreef:
Ja maar het is niet het gelijk "voorwaarts" gaan interesse, daarom zei ik al het is lastig te omschrijven, en noem ik het nonchalante interesse, het ik zie je en kom maar hier :roll:
Precies dat ja!
:zweep:
*Jolanda*

Meestal is dat ook het geval ja nu moet ik zelf ook aangeven dat ik ook zonder enige aarzeling door loop met mijn amstaffje... Alleen heb ik haar tegenwoordig eindelijk zover dat ze pas begint te snauwen als de andere hond aan haar lijf zit en verder blijft ze gewoon naast me lopen de andere hond finaal negerend.
En vraag ik altijd even of ze de hond bij zich roepen... en zo niet dan gaat ze met alle vier de poten van de grond :wink:
Mojuan
Zeer actief

Frenk schreef:
Om eerlijk te zijn? ja, ik vind van wel.
Ook al kan Julia ook zo kijken, maar zij kwispelt dan met lagere staart en springt van links naar rechts omdat ze gewoon echt de hond leuk vindt.
Romeo verstart meer, ik denk dat dat het verschil voornamelijk is.
*Jolanda*

Paulala schreef:
Frenk schreef:
Om eerlijk te zijn? ja, ik vind van wel.
Ook al kan Julia ook zo kijken, maar zij kwispelt dan met lagere staart en springt van links naar rechts omdat ze gewoon echt de hond leuk vindt.
maar dan heb je het ook over twee dezelfde rassen...
als ik naar magic (amstaff) en timber (golden) kijk dan vertonen ze dezelfde alertheid
oren omhoog, staart omhoog, kop opgeheven, groot maken... en als de hond dichter bij komt zal Magic bijten en Timber spelen...
dus het is niet bij iedere hond precies hetzelfde ik kan bij magic dat kleine verschil wel zien maar vreemden die haar bijna niet of helemaal niet kennen zullen dat niet zien... sterker nog mijn vriend ziet het verschil vaak niet :wink: en houd beide honden dus voor de zekerheid maar uit de buurt van andere honden... nu loopt hij er ook niet zo veel mee dus daar ligt het verschil ook....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Grappig om jouw interpretatie te lezen van het hele voorval. :wink:
En prima van die mevrouw om haar hondje daarna netjes bij zich te roepen. :ok:

In feite zegt die mevrouw precies hetzelfde als de nederlandse uitspraak "hij doet niets hoor!!" als ze hun loslopende hond gewoon op een aangelijnde hond af laten gaan.
En zoals ik het lees op het forum is men daar over het algemeen niet zo blij mee als de eigen hond aangelijnd is. :mrgreen:
Ik ben daar ook niet zo blij mee :wink:
Die hond gaat wel naar een aangelijnde hond toe................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef:Grappig om jouw interpretatie te lezen van het hele voorval. :wink:
En prima van die mevrouw om haar hondje daarna netjes bij zich te roepen. :ok:

In feite zegt die mevrouw precies hetzelfde als de nederlandse uitspraak "hij doet niets hoor!!" als ze hun loslopende hond gewoon op een aangelijnde hond af laten gaan.
En zoals ik het lees op het forum is men daar over het algemeen niet zo blij mee als de eigen hond aangelijnd is. :mrgreen:
Ik ben daar ook niet zo blij mee :wink:
Die hond gaat wel naar een aangelijnde hond toe................
Ik begrijp dat ze hetzelfde zei, maar de toon in haar stem sprak echt boekdelen.
Ze zei het met zo'n teleurgestelde toon, dat ik gewoon bijna medelijden met haar kreeg.
En nee, natuurlijk ben ik daar niet blij mee als dit gebeurt, maar ik begreep meteen dat ze mij niet had verstaan (toen ik vroeg of ze haar hond bij de mijne uit de buurt wilde houden omdat dat niet goed gaat samen), want ze reageerde in het Duits.

Als het een Nederlands sprekend persoon was geweest, die op mijn vraag alsnog zou zeggen: hij doet niks!
Dan had ik toch wel geërgerd geweest ja.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Bij Cody is het heel moeilijk te zien wanneer hij gaat uitvallen, maar dit citaat:
geeft het wel treffend weer.
Aan de rest van zijn houding is eigenlijk weinig te zien. Ja, zijn oren staan iets naar voren, maar dat kan voor een collie ook gewoon nieuwsgierigheid/belangstelling/aandacht zijn, dus dat zegt niets. Zijn staart heeft hij ook redelijk neutraal en verder gromt/snauwt hij nauwelijks.
Eigenlijk verstart hij dus en binnen een fractie van een seconde probeert hij dan op de desbetreffende hond (of kind :oeps: ) te duiken.
De trigger is moeilijk aan te geven, behalve dan dat ze in zijn persoonlijke ruimte komen en/of proberen aan te raken. Buiten dat zijn er reuen die hij op het eerste gezicht niet mag en dat kan variëren van een mopshond tot een ridgeback (en meeste labradors en jack russels). Hoewel er een buitengewoon brutale vlinderhondreu is die hij met opgetrokken wenkbrauwen bekijkt en verder negeert :19: .
En als hij erg kwaad is en door mij wordt tegengehouden, kan hij nog wel eens uit pure frustratie happen naar Kyra en Lyndie.
Jammer alleen dat de meeste mensen weliswaar geneigd zijn om met staffies of 'enge' herders op te passen en de bijtkracht of agressie van een collie lelijk onderschatten.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

lieke schreef:Bij Cody is het heel moeilijk te zien wanneer hij gaat uitvallen, maar dit citaat:
geeft het wel treffend weer.
Aan de rest van zijn houding is eigenlijk weinig te zien. Ja, zijn oren staan iets naar voren, maar dat kan voor een collie ook gewoon nieuwsgierigheid/belangstelling/aandacht zijn, dus dat zegt niets. Zijn staart heeft hij ook redelijk neutraal en verder gromt/snauwt hij nauwelijks.
Eigenlijk verstart hij dus en binnen een fractie van een seconde probeert hij dan op de desbetreffende hond (of kind :oeps: ) te duiken.
De trigger is moeilijk aan te geven, behalve dan dat ze in zijn persoonlijke ruimte komen en/of proberen aan te raken. Buiten dat zijn er reuen die hij op het eerste gezicht niet mag en dat kan variëren van een mopshond tot een ridgeback (en meeste labradors en jack russels). Hoewel er een buitengewoon brutale vlinderhondreu is die hij met opgetrokken wenkbrauwen bekijkt en verder negeert :19: .
En als hij erg kwaad is en door mij wordt tegengehouden, kan hij nog wel eens uit pure frustratie happen naar Kyra en Lyndie.
Jammer alleen dat de meeste mensen weliswaar geneigd zijn om met staffies of 'enge' herders op te passen en de bijtkracht of agressie van een collie lelijk onderschatten.
Ja, precies, de mate van verstarring, dat is ook waar ik op let, ongeacht welk ras.
Mijn zus heeft ook een staff en die doet hetzelfde als wat Romeo doet. Een keer is de riem geknapt :N: en toen zag ik wat er gebeurde als je hem zijn gang laat gaan en dat was niet leuk. Gelukkig kon mijn zwager de hond er bijna direct weer van af trekken, maar we stonden allemaal te shaken.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”