Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Drinken
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Drinken
Bram drinkt heel netjes. Hij morst niet, hij slurpt gewoon wat naar binnen en loopt weer weg.
Als Izzie heeft gedronken, is de omgeving van de waterbak volledig nat en laat ze een spoor achter als ze gaat lopen. Ook is de bak in 1 klap vies. We zijn de waterbak inmiddels 'snuitbak' gaan noemen omdat ze haar hele snuit er in steekt en alles van die snuit dus in de bak komt.
Omdat ik alleen Bram gewend was, vind ik Izzie nu maar een zwijntje. Hoe drinken jullie honden? Bescheiden of net zo slordig als Izzie?
Als Izzie heeft gedronken, is de omgeving van de waterbak volledig nat en laat ze een spoor achter als ze gaat lopen. Ook is de bak in 1 klap vies. We zijn de waterbak inmiddels 'snuitbak' gaan noemen omdat ze haar hele snuit er in steekt en alles van die snuit dus in de bak komt.
Omdat ik alleen Bram gewend was, vind ik Izzie nu maar een zwijntje. Hoe drinken jullie honden? Bescheiden of net zo slordig als Izzie?

Linda, Izzie en Bram
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Drinken
Ferrero drinkt net zo netjes als Bram en Chocolate hanteert helaas de Izzie methodeZoek stok! schreef:Bram drinkt heel netjes. Hij morst niet, hij slurpt gewoon wat naar binnen en loopt weer weg.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat je Bram netjes vind drinken
ik sta altijd weer van hem te kijken.
Caja is een hele nette drinker
Ze drink ook niet vaak of veel.
Caja is een hele nette drinker
Ze drink ook niet vaak of veel.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier bij zowel Andor als Djenna een flinke slobberpartij.
Andor lebbert er flink op los en Djenna neemt een lebber water en loopt dan 2 stappen weg en laat het rustig uit d'r bekkie lopen
Andor lebbert er flink op los en Djenna neemt een lebber water en loopt dan 2 stappen weg en laat het rustig uit d'r bekkie lopen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Mowan is de enige die netjes drinkt geloof ik. De rest laat hele sporen achter net als Izzie, en maken er een smeerboel van 
Oftewel, ook gewoon kleine zwijntjes

Oftewel, ook gewoon kleine zwijntjes
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ragyo morst geen druppel, Kiba is ook een zwijntje. Sinds kort heb ik de waterbak maar op een dweil gezet.
Kiba is sowieso lomper en onbehouwener dan Ragyo. Echt in alles. De kat zit tegenwoordig ook naast hem op wacht als ie eet, omdat ie een spoor van halfgekauwde brokken achterlaat als ie even om zich heen kijkt.
Kiba is sowieso lomper en onbehouwener dan Ragyo. Echt in alles. De kat zit tegenwoordig ook naast hem op wacht als ie eet, omdat ie een spoor van halfgekauwde brokken achterlaat als ie even om zich heen kijkt.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als Buster buiten (met dit weer ook al buiten waterbakken.) uit zijn waterbak lebbert, dan krijgt de buurman dorst !
dus. . .
dus. . .
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
-
estelle
Woopy drinkt heel netjes.
Maar de anderen zijn zwijnen wat dat betreft. Die laten ook zo'n nat spoor achter zich. Chello was er kampioen in, die kon met zijn overbeet niet fatsoenlijk drinken en schepte dus min of meer het water omhoog met als gevolg dat de helft over de bak ging. Er lag dan ook standaard een handdoek onder de bak.
Maar de anderen zijn zwijnen wat dat betreft. Die laten ook zo'n nat spoor achter zich. Chello was er kampioen in, die kon met zijn overbeet niet fatsoenlijk drinken en schepte dus min of meer het water omhoog met als gevolg dat de helft over de bak ging. Er lag dan ook standaard een handdoek onder de bak.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Diego laat een heel waterspoor achter en de hele vloer er om heen is zeiknat.
Ivan drinkt nog vrij netjes, maar we zullen nog zien hoe dat verder gaat ontwikkelen (is nog een pup)
Ivan drinkt nog vrij netjes, maar we zullen nog zien hoe dat verder gaat ontwikkelen (is nog een pup)
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Bolketje en wijlen Barousse dronken heel netjes. Barousse zelfs op het onpraktische af, die leek alleen haar tong in en uit de bak te steken. Zo weinig effectief.
Rein doet z'n best, zoals met alles, maar hij drinkt pas als de dorst zo heftig is dat ie met een enorm tempo staat in te nemen. Hij lust ook alleen vers water en wil zeker geen tongpuntje steken in een bak waar een vreemde hond zijn tong in heeft gestoken.
Huette is echte slokop maar kan een een lebber water nemen en dan om zich heen kijken, waardoor al het water overal terechtkomt.
Rein doet z'n best, zoals met alles, maar hij drinkt pas als de dorst zo heftig is dat ie met een enorm tempo staat in te nemen. Hij lust ook alleen vers water en wil zeker geen tongpuntje steken in een bak waar een vreemde hond zijn tong in heeft gestoken.
Huette is echte slokop maar kan een een lebber water nemen en dan om zich heen kijken, waardoor al het water overal terechtkomt.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
mijn cockertje heeft te lange oren.. en helaas moeten die het ondervinden om altijd in de waterbak te hangen als er gedronken of gegeten word.. ze hangen eigenlijk overal in..
dus idd bij ons is naar haar dorst. .ok de bak vies. .
storm. die slobbert wat. en laat een spoor achter heeft ook beetje hangwang
storm. die slobbert wat. en laat een spoor achter heeft ook beetje hangwang
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Moos
- Zeer actief
Saar drinkt heel netjes, kleine lebbertjes. Vera drinkt thuis ook netjes, maar ik vernam laatst dat ze op bezoek bij anderen de inhoud van hun waterbak de halve keuken door heeft gespetterd

- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat vind je niet netjes aan zijn drinken dan? Dat hij zich daarna verslikt lijkt te hebben? Maar hij laat de bak heel netjes achter en laat geen spoor achter. Of bij jou wel?marye schreef:Dat je Bram netjes vind drinkenik sta altijd weer van hem te kijken.

Linda, Izzie en Bram
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
lola drinkt als een dame en sam verdenk ik ervan als hij klaar is een slok in zijn bek te nemen om die drupsgewijs door de kamer te verspreiden

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hier de zelfde verhouding:Max drinkt keurig en Bente is de slobberaarster 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nanni is tot nu toe de netste duitse herder die wij hebben gehad, zij druipt zelden. Noah is een knoeier, die laat het er gerust uitlopen. Tuana is net een Dog, die kwijlt gigantisch. Dat is door haar hersenvliesontsteking gekomen helaas, dus ze kan er weinig aan doen
- Misty 2
- Actief
[quote="StormenRoxy"]mijn cockertje heeft te lange oren.. en helaas moeten die het ondervinden om altijd in de waterbak te hangen als er gedronken of gegeten word.. ze hangen eigenlijk overal in..
Wij hebben voor Misty een waterbak, speciaal voor honden met lange oren, loopt taps toe, dus haar oren vallen ernaast.
Wij hebben voor Misty een waterbak, speciaal voor honden met lange oren, loopt taps toe, dus haar oren vallen ernaast.
Groetjes, Corrie en Misty
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mijn honden hebben een baard 
- Frenk
- Zeer actief
Tsja, Frenk heeft overal haar, dus ook op z'n kin en neus. En toch kan hij keurig drinkenranetje schreef:Mijn honden hebben een baard

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Osa dronk altijd vrij rustig, maar omdat ze altijd zo na-kwijlde, was het een waterballet.
Ben drinkt heel weinig en vrij netjes.
Ben drinkt heel weinig en vrij netjes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een heertje dusFrenk schreef:Tsja, Frenk heeft overal haar, dus ook op z'n kin en neus. En toch kan hij keurig drinkenranetje schreef:Mijn honden hebben een baard
Ik kan hier het spoor volgen
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Bij een dog kunnen jullie hetzelf wel invullen vermoed ik
Maar Hummer drinkt en eet liggend
(brok)
Laatst gewijzigd door Asterix op 20 aug 2009 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frenk
- Zeer actief
Hahahaha... De schnauzer van een vriendin van me en de kruising lab van vrienden van me zijn ook van die slobberaars. Die drinken trouwens sowieso veel meer dan Frenk. Of misschien lijkt dat zo omdat ze de helft ernaast gooienranetje schreef:Een heertje dusFrenk schreef:Tsja, Frenk heeft overal haar, dus ook op z'n kin en neus. En toch kan hij keurig drinkenranetje schreef:Mijn honden hebben een baard![]()
Ik kan hier het spoor volgen

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Bill is een zwijn, Sil is netjes.
Ik dacht altijd dat het maken had met de vorm van de snuit, bek, wangen, lippen. Hoe groter hoe morsiger, zeg maar.
Maar dat gaat, zo te lezen, niet voor ieder hond op.
Ik dacht altijd dat het maken had met de vorm van de snuit, bek, wangen, lippen. Hoe groter hoe morsiger, zeg maar.
Maar dat gaat, zo te lezen, niet voor ieder hond op.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat denk ik wel. Ik vervang het water best vaak, maar bij Bram gooide ik dan een volle bak leeg. Als Izzie heeft gedronken, is direct de halve bak leeg en ligt er allemaal vuil in te drijven en op de bodem. Maar ja, die halve bak ligt dan gewoon naast de bak.Frenk schreef:Die drinken trouwens sowieso veel meer dan Frenk. Of misschien lijkt dat zo omdat ze de helft ernaast gooien![]()

Linda, Izzie en Bram
- Belle
- Zeer actief
Catootje drinkt best wel netjes voor een dog. Ze houdt ook niet zo van nattigheid, want als ze klaar is met drinken komt ze altijd haar tong aan mijn broek afdrogenCleo schreef:Bij een dog kunnen jullie hetzelf wel invullen vermoed ikMaar Hummer drinkt en eet liggend
(brok)
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Obelix maakte er een troep van, die dronk niet die schepte zijn bek vol. Rataplan is vrij beschaafd, veegt zijn bek ook graag af. Socrates kijkt eerst onder water naar de bodem, die drinkt niet. Hij wringt zijn vacht gewoon uit 
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Dat doen ze hier beidenBelle schreef:Catootje drinkt best wel netjes voor een dog. Ze houdt ook niet zo van nattigheid, want als ze klaar is met drinken komt ze altijd haar tong aan mijn broek afdrogenCleo schreef:Bij een dog kunnen jullie hetzelf wel invullen vermoed ikMaar Hummer drinkt en eet liggend
(brok)