Een overall oid heb ik niet, kan hoogstens even een jas oid aantrekken

Moderator: moderatorteam
Ik was Ted en Frenk vanavond even met de vlowerende shampoo van animalplus. Als het goed is, dan zou dat ze minder aantrekkelijk moeten maken voor eventuele vlooien. Verder krijgt Frenk in ieder geval met regelmaat de vlooienbehandeling, van Ted weet ik het eigenlijk niet. Maar ze hebben beiden momenteel geen vlooien. Frenk krabt wel, maar dat heeft met z'n vacht te maken. Veel loskomend haar (dus ik mag elke ochtend en avond kammenchristo schreef:Gewoon bij de dierenwinkel. Beaphar Vlo Kill+, ik had nog de verpakking in huis voor honden en katten tot 11 kilo, dit omdat ik het had gekocht toen ik dacht dat een kat van mij vlooienallergie had. Er zitten zes tabletten in, ik had er nog vijf over. Durga heeft 1 tablet gehad, die weegt 10 kilo, Christo en Aidan zitten tegen/op de veertig kilo en kregen er elk twee. Gisteravond gegeven, beiden zijn vanochtend helemaal vlovrij.P!nki schreef:VloKill is gewoon bij de dierenwinkel te krijgen??
Prettig vind ik het niet om te geven, het blijft toch gif, maar ja, dat zijn pipetten ook. En nu was het even een uitkomst.
Zo. Frenk hier dekt zich gelijk even in. Als mijn hond krabt zijn het geen vlooien hoor.Frenk schreef: Frenk krabt wel, maar dat heeft met z'n vacht te maken. Veel loskomend haar (dus ik mag elke ochtend en avond kammen![]()
)
Hahahaha... Ja, zo lijkt 't wel hechristo schreef:Zo. Frenk hier dekt zich gelijk even in. Als mijn hond krabt zijn het geen vlooien hoor.Frenk schreef: Frenk krabt wel, maar dat heeft met z'n vacht te maken. Veel loskomend haar (dus ik mag elke ochtend en avond kammen![]()
)
't Is loskomend haar!
![]()
![]()
![]()
Inge schreef:Mijn ouders zullen Marouck morgen een dagje opvangen, dus ik neem haar niet mee.![]()
Ik ben er dus gewoon met Biène.
Fijn dat het zo lukt Inge.Inge schreef:Mijn ouders zullen Marouck morgen een dagje opvangen, dus ik neem haar niet mee.![]()
Fijn dat het zo opgelost is. Tot morgen.Inge schreef:Mijn ouders zullen Marouck morgen een dagje opvangen, dus ik neem haar niet mee.![]()
Zo onschuldig is kennelhoest nou ook weer niet hoor. Ze kunnen er flink ziek van zijn, maar het kan ook heel licht zijn inderdaad. Honden met minder weerstand - zoals bijvoorbeeld Tess - daarvan wil je echt niet dat ze kennelhoest krijgen.Frenk schreef:Kennelhoest is toch vergelijkbaar met een verkoudheid bij mensen? Dus stel dat je hond het zou krijgen, hoe erg is dat dan? En bovendien, kunnen ze dat niet op elke openbare plek oplopen?
Ik denk dat je dit pas kunt zeggen als je de situatie van Tess kent. Ik zou haar zeker niet aan een hond met kennelhoest blootstellen, als ze dat krijgt kan het einde Tess zijn. Ja, je kunt van alles tegenkomen, maar je hoeft het ook weer niet op te zoeken. Ik ga er bij agilitywedstrijden e.d., waar veel honden tegelijk zijn, vanuit dat mensen een hond met kennelhoest thuislaten.Liesbeth schreef:@Maartje.
Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent, maar ik denk dat je ook té voorzichtig kan zijn. Je weet van geen enkele hond die je tegenkomt of die iets onder de leden heeft of niet. Je hond kan overal wel iets oplopen.
Liesbeth schreef:Fijn dat het zo opgelost is. Tot morgen.Inge schreef:Mijn ouders zullen Marouck morgen een dagje opvangen, dus ik neem haar niet mee.![]()
@Maartje.
Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent, maar ik denk dat je ook té voorzichtig kan zijn. Je weet van geen enkele hond die je tegenkomt of die iets onder de leden heeft of niet. Je hond kan overal wel iets oplopen.
Zoek stok! schreef:Ik denk dat je dit pas kunt zeggen als je de situatie van Tess kent. Ik zou haar zeker niet aan een hond met kennelhoest blootstellen, als ze dat krijgt kan het einde Tess zijn. Ja, je kunt van alles tegenkomen, maar je hoeft het ook weer niet op te zoeken. Ik ga er bij agilitywedstrijden e.d., waar veel honden tegelijk zijn, vanuit dat mensen een hond met kennelhoest thuislaten.Liesbeth schreef:@Maartje.
Ik bewaar dat soort dingen voor een fijne middernachtelijke schoonmaakpartij. 't Is me hier zelfs met alle deuren potdicht nog veel te warm.P!nki schreef:Nou, een hele dag verder... en ik hoop nu echt het hele huis, en alle honden vlo vrij te hebben. Incl. de honden. Vanavond zuig ik de auto nog even uit, en spray die voor de zekerheid ook in, anders begint morgen het gelazer weer opnieuw... :N: Ik had leukere dingen kunnen bedenken om vandaag te doen...
Ik begrijp je, op zich, wel. Ik zou het ook niet opzoeken als ik een hond had die niet gezond is, maar ik zou dan sowieso niet ergens heen gaan waar het risico gewoon veel groter is.Maartje schreef:Ik hoef al geen antwoord meer te geven![]()
Ik ben niet overdreven voorzichtig. Normaal kan het mij totaal niet schelen dat er kennelhoest heerst. Ik liet mijn honden zelfs gewoon met honden met kennelhoest spelen.
Maar Tess is geen gezonde hond. Ik houd haar niet weg bij andere honden, ze mag gewoon trainen als het goed gaat met haar en als dat zo uitkomt mag ze ook mee naar dit soort evenementen en behendigheidwedstrijden. Maar om nu bewust kennelhoest tegen te gaan komen, gaat mij te ver.
Inmiddels is er overigens een oplossing en ik kom gewoon.
Dat zou dan inhouden dat er overal honden rond kunnen lopen die al wel kennelhoest hebben, maar nog geen symptomen.Maartje schreef:Zover ik begrepen heb, kunnen honden voordat ze beginnen met hoesten al andere honden besmetten. Dus als ze het wel zou gaan krijgen dan kan ze helaas andere honden besmetten.
Dat is een andere discussieLiesbeth schreef:Ik begrijp je, op zich, wel. Ik zou het ook niet opzoeken als ik een hond had die niet gezond is, maar ik zou dan sowieso niet ergens heen gaan waar het risico gewoon veel groter is.Maartje schreef:Ik hoef al geen antwoord meer te geven![]()
Ik ben niet overdreven voorzichtig. Normaal kan het mij totaal niet schelen dat er kennelhoest heerst. Ik liet mijn honden zelfs gewoon met honden met kennelhoest spelen.
Maar Tess is geen gezonde hond. Ik houd haar niet weg bij andere honden, ze mag gewoon trainen als het goed gaat met haar en als dat zo uitkomt mag ze ook mee naar dit soort evenementen en behendigheidwedstrijden. Maar om nu bewust kennelhoest tegen te gaan komen, gaat mij te ver.
Inmiddels is er overigens een oplossing en ik kom gewoon.
In beide gevallen is er een risico, het blijft een grote groep honden uit heel Nederland, dat besef ik mij erg goed. Maar weet jij zeker dat voorzorgsmaatregelen voldoende zijn? Zou jij dat die extra risico's nemen?Liesbeth schreef:Dat zou dan inhouden dat er overal honden rond kunnen lopen die al wel kennelhoest hebben, maar nog geen symptomen.Maartje schreef:Zover ik begrepen heb, kunnen honden voordat ze beginnen met hoesten al andere honden besmetten. Dus als ze het wel zou gaan krijgen dan kan ze helaas andere honden besmetten.
Ik vraag me dan serieus af wanneer 'je' een groter risico loopt. Als je je in een grote groep honden begeeft waarvan je niks weet OF wanneer je ergens naar toe gaat waarvan je weet dat er een hond met kennelhoest loopt, maar waarvoor de nodige voorzorgsmaatregelen zijn getroffen.
Dat bedoelde ik als ik me afvraag of je in dit geval niet te voorzichtig was/bent.