Daar ben ik het wel mee eens*Linda* schreef:En ik vind het een normaal aspect van de samenleving dat wel te doenGitha schreef:Ik heb wel de neiging daar erg verontwaardigd over te worden, ook al heb je gelijk als je zegt (zoals Linda) dat je niet kunt verwachten dat iedereen rekening houdt met een paard of hond.*Linda* schreef:Hoe naar zo'n voorval ook is, het blijven dieren. Elke dier, of het nu een hond, kat of paard is, kan reageren in zo'n schriksitutatie. Om nu te roepen dat dit nooit kan/mag gebeuren, vind ik toch echt doorslaan naar de verkeerde kant. Er zullen altijd ongelukjes blijven gebeuren in de contacten met mensen/dieren. Als baas is het enige wat je kunt doen, heel goed opletten en ten alle tijden je verantwoording nemen over je dier en dan nóg kan er weleens iets gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld eens gehad dat een paard uithaalde naar een brommer die te dicht langs sneed. Paard was prima verkeersmak, maar blijft een dier. Haar reactie in deze was: uithalen naar het gevaar. Nooit eerder gebeurd en daarna ook nooit weer. Zegt niets over het paard, zegt niets over de ruiter, het kan gewoon gebeuren omdat het een dier is. En als, als, ja als die brommer gewoon netjes was gepasseerd, ipv strak erlangs, had het anders gegaan. Maar wel weer een mooi voorbeeld hoe het dus mis kan gaan in vluchtige ontmoetingen tussen mens en dier.Oude mensen, dieren, kinderen, allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden. Er lopen er nogal wat rond namelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geschrokken en boos - of eigenlijk vooral geschrokken
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Geschrokken en boos - of eigenlijk vooral geschrokken
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik ook!ranetje schreef:Daar ben ik het wel mee eens*Linda* schreef:En ik vind het een normaal aspect van de samenleving dat wel te doenGitha schreef:
Ik heb wel de neiging daar erg verontwaardigd over te worden, ook al heb je gelijk als je zegt (zoals Linda) dat je niet kunt verwachten dat iedereen rekening houdt met een paard of hond.Oude mensen, dieren, kinderen, allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden. Er lopen er nogal wat rond namelijk.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Onlangs een jogger die me zo strak passeerde dat zijn arm mijn arm raakte en dus rakelings maxi .Compleet onnodig daar de hele weg vrij was. Ik had nooit die jogger aan horen komen en Maxi dus ook niet. Maxi schrok zich te pletter en daar kwam een hap reactie uit schrik.Het was gelukkig mis maar ik heb die jogger wel wat woorden naar zijn hoofd geslingerd.
Loop er verdikkie wat ruimer langs , helemaal als die ruimte er is. 
-
tineke
Dat is ook zo maar dan nog kun je niet verwachten dat iedereen de kennis heeft hoe met dieren om te gaan.*Linda* schreef:En ik vind het een normaal aspect van de samenleving dat wel te doenGitha schreef:Ik heb wel de neiging daar erg verontwaardigd over te worden, ook al heb je gelijk als je zegt (zoals Linda) dat je niet kunt verwachten dat iedereen rekening houdt met een paard of hond.*Linda* schreef:Hoe naar zo'n voorval ook is, het blijven dieren. Elke dier, of het nu een hond, kat of paard is, kan reageren in zo'n schriksitutatie. Om nu te roepen dat dit nooit kan/mag gebeuren, vind ik toch echt doorslaan naar de verkeerde kant. Er zullen altijd ongelukjes blijven gebeuren in de contacten met mensen/dieren. Als baas is het enige wat je kunt doen, heel goed opletten en ten alle tijden je verantwoording nemen over je dier en dan nóg kan er weleens iets gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld eens gehad dat een paard uithaalde naar een brommer die te dicht langs sneed. Paard was prima verkeersmak, maar blijft een dier. Haar reactie in deze was: uithalen naar het gevaar. Nooit eerder gebeurd en daarna ook nooit weer. Zegt niets over het paard, zegt niets over de ruiter, het kan gewoon gebeuren omdat het een dier is. En als, als, ja als die brommer gewoon netjes was gepasseerd, ipv strak erlangs, had het anders gegaan. Maar wel weer een mooi voorbeeld hoe het dus mis kan gaan in vluchtige ontmoetingen tussen mens en dier.Oude mensen, dieren, kinderen, allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden. Er lopen er nogal wat rond namelijk.
Al zouden joggers dat zo langzamerhand wel moeten weten
Mocht het dan toch mis gaan dan lijkt me dat je de situatie het best kunt oplossen door gewoon vriendelijk te blijven en uitleg te geven hoe het anders en beter kan.
Daar bereik je meer mee dan iemand die gevallen of geschrokken is nog even uit te kafferen alsof die daardoor de volgende keer dan wel rekening met je gaat houden .
Iedereen met honden heeft weleens een situatie aan de hand of gehad waarbij het mis ging ,en op zich hoeft dat niets ernstigs te zijn uiteraard,maar dan doet het er wmb wel terdege toe hoe de andere partij zich opstellt,en dat bepaald meestal ook direct hoe jij weer gaat reageren.