Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: sterven

Ongelezen bericht door Frenk »

schelsey schreef:mag een slotje op hoor, weet genoeg nu en zal me uitschrijven hier, te veel teleurgesteld in vele mensen
Het is jouw verantwoordelijkheid om rekening te houden met het medium wat je kiest om ergens over te communiceren. Jij schrijft een verhaal op een bepaalde manier op en daar komen reacties op. Dat lijkt me niet meer dan logisch. En ja, daarbij wordt er terecht kritisch gekeken naar de rollen die de diverse mensen gespeeld hebben in dit drama. De enige input daarvoor komt uit jouw eigen stukken. :19:
Niet nu de reacties te direct voor je worden of je eigenlijk spijt hebt van je eigen verhaal en woordkeuze die verantwoordelijkheid bij de rest van het forum neer willen leggen :neenee:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

flatcoat schreef:Meng me over het algemeen niet in dit soort "discussies" maar het topic gelezen hebbende denk ik dat de dierenarts na de operatie open en eerlijk had moeten zijn tegen de eigenaresse van de hond. Had de d.a. verteld hoe slecht het ervoor stond en dat het een kwestie was van "erop of eronder" dan zou de vriendin w.s. helemaal niet weggegaan zijn. Nu gaat ze wel weg in het vertrouwen dat haar huisgenoten (familieleden dus) voor de zieke hond zullen zorgen wat achteraf dus ook wel gebeurd schijnt te zijn. Dat TS een andere indruk gekregen heeft tijdens haar korte bezoekjes daar kun je haar niet kwalijk nemen ..... momentopnamen en niet iedereen gaat op dezelfde manier om met een zieke hond als dat jezelf zou doen. Ze kan ook moeilijk die hond daar wegrukken omdat zij denkt er beter voor te kunnen zorgen.
Schuldgevoelens zijn m.i. niet op zijn plaats voor TS ....... de dierenarts in kwestie had de eigenaresse gewoon goed duidelijk moeten vertellen hoe de vlag ervoor hing. Heeft hij blijkbaar niet gedaan maar is wel nog bij de zieke hond geweest voor behandeling/medicatie.
Het is gewoon een triest gebeuren vooral natuurlijk voor de hond die zonder zijn vrouwtje erbij is overleden. En dat zij zich hier nu k*t onder voelt is logisch (en min of meer terecht in onze ogen).
Dat TS de familieleden "huisgenoten" genoemd heeft komt hier in Ned. letterlijk over als mensen die in hetzelfde huis wonen terwijl de Vlamen misschien hun familie wel gewoon huisgenoten noemen. :19: waardoor er een verkeerde indruk is ontstaan.
Ik krijg ook het gevoel dat de d.a. niet duidelijk genoeg geweest is en achteraf gezien "gefaald" heeft door de doodzieke hond mee te geven naar huis.
Hou mij ten goede, ik zou never nooit weggaan als mijn hond (ernstig) ziek is ondanks dat er m.s. tig mensen zouden zijn die voor haar zouden kunnen zorgen.
Ik vind dat er te makkelijk de schuld aan de DA wordt gegeven. Ten eerste is het de hond opnemen voor observatie kostbaar, dat kost al gauw honderden euro's, en moeten die kosten wel door de eigenaar vergoed worden. Daarbij is het aan de eigenaar om te besluiten dat al dan niet te doen. Ten tweede kan het heel goed zijn dat de DA aangegeven heeft dat het erop of eronder is. Maar sommige mensen besluiten dan om het aan het lot over te laten of de hond het red ja of nee. Mijn indruk is dat deze familie voor het laatste gekozen heeft - en dat dochterlief dat niet heeft willen weten toen ze wegging.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

schelsey schreef:....en zal me uitschrijven hier, te veel teleurgesteld in vele mensen
Welnee, gewoon blijven.
Je was gewoon niet duidelijk genoeg in je eerste post.
Je zal nooit alleen maar prettige reacties krijgen, wát je ook post :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Dit is een triest verhaal jah, zeg alleen dat je misschien anders had kunnen handelen maar de uiteindelijke verantwoording bij je vriendin lag en die heeft plezier verkozen boven de zorg van haar maatje die zo ziek was, en daar kan ik geen begrip voor hebben sorry!
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Wat een ongeloofelijk triest verhaal. Mijn maag krimpt gewoon bij het lezen.

Niemands schuld zegt de DA, wat een onzin.

De hond leed al 2 dagen voordat er maar een da aan te pas kwam.

Raya had 1 keer dat hij niet poepte die dag en overgaf wat wij dachten dat het poep was.Toen hingen wij wel midden in de nacht aan de telefoon.Omdat het zo ontzettend bekend verhaal is dat je dan kans hebt op een darmafsluiting of wat dan ook.Met een hondeleven speel je gewoon niet.

Vervolgens gaat je vriendin op vakantie,en of het nu haar ouders zijn,huisgenoten of een echtgenoot,maakt niets uit.Zij kent die mensen als haar broekzak, en het is schijnbaar haar hond. Dan ga je nooit never op vakantie.Hoe kan je ,je hond zo in de steek laten.

Wat enorm triest voor de hond,wat een eenzame dood en wat zal hij zich ongeliefd hebben gevoeld. Door elke op 2 benen lopend wezen in de steek gelaten.
Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik ook maar een kleine verantwoordelijkheid in dit verhaal had.

Geen enkel excuus voor mogelijk, niet goed te praten.

Groetjes Marianne
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik begrijp dan absoluut niet dat je als baas weg gaat.
Je kop staat toch totaal niet naar zo'n vakantie, zou me gestolen kunnen worden.
M'n hond komt dan op de eerste plek hoor.
Jemig... dat doe je toch niet :denken:

Arme hond...... om zo aan de eindje te komen.
En misschien reageer ik nu wel heftiger hoor... maar ik heb gisteren op de grond bij m'n hond gezeten, helpen aan haar laatste reis. Daar móét je toch bij zijn. En je ziet echt wel als het zo slecht gaat met een hond hoor, dat gá je niet weg.
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Daisy...heel veel sterkte!!!!!!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy