Als pup inderdaad op dezelfde manier als jij nu doet.
Toen ze ouder werd en het niet meer deed uit "dolle-puppen-gekte" zal ik maar zeggen en mij ook nog eens behoorlijk zeer deed met het heelen, ben ik serieuzer en strenger opgaan treden.
Gelijk omdraaien en duidelijk bestraffen, wel zodanig dat ze onder de indruk was.
En dat was bij Luna nog weleens lastig moet ik je zeggen, ze was als jonge hond niet zo snel onder de indruk van een lage stem o.i.d.
Als pup en jonge hond was ze best een doerak, heb haar echt moeten opvoeden zeg maar. Ze waagde het ook om naar mijn dochter Britt te grommen als die mij een kusje wilde geven en zij in de buurt zat.
Dan moet je wel even doortastend optreden......
Het gekke is dat ze de laatste tijd weer vrolijker is en dan ook nog weleens "heelt" maar dit vele malen zachter doet en bv als we naar t bosje open en ze is blij dat bijt ze heel zachtjes in mn broek...Eerlijk gezegd moet ik daar alleen om lachen......Ze doet t echt zachtjes, ze weet dat t niet meer voluit mag!
En zo gaat t ook met de opvoeding, vind ik.....Als pup en jonge hond heel duidelijk en consequent zijn en als ze ouder en de regels weten laat je de touwtjes wat vieren.....
Maar met Sam moest je natuurlijk ook consequent zijn (in zijn jonge honden tijd) maar ik denk dat een Corgi misschien wat ondernemender is met t verzinnen van allerlei stoutigheden, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet zeggen maar ze bepalen graag het een en ander.......laat ik het zo zeggen