Muk schreef:En dat heb je nu pas door?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo fokking kwaad net.
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Zo fokking kwaad net.
Meer niveau bestaat niet, het is hoog of laag niveau.smoekie schreef:Ach ja, jij iets meer niveau, ik iets meer ruggegraatFrenk schreef:Ik vind het ongepast en dus raar om als iemand vertelt blind te zijn aan 1 oog (ook al zet iemand er twintig smileys achter) te reageren met "shit happenssmoekie schreef:Nou leg uit Frenk. Nu ben ik echt benieuwd. Wat is daar precies raar aan?". Jij overduidelijk niet
![]()
Heeft met een zeker niveau te maken.
In dit geval dus zeer laag mag ik wel concluderen

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?smoekie schreef: Ach ja, jij iets meer niveau, ik iets meer ruggegraat

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
blondie schreef:nou ik kan me voorstellen dat je pissig word als je 1 al zelf stopt omdat je een hond los ziet
en als je daarna nog dezelfde hond om je deur ziet springen met krassen en al.. dan zal de auto me weinig boeien maar het feit dat ik al rekening moet houden met een loslopende hond als ik in een auto zit vind ik niet fijn...
En ik heb ook een dwarsligger soms met bananen in de oren.. en dat is niet fijn als er autos in de buurt zijn... dus negen van de tien keer op ¨plekken waar ik het niet vertrouw lijntje eraan...
En vandeweek had ik ook visite van een dame die zich weer kapot schaamde over een jump actie van haar hond.. andere duinwandelaar de hele broek was gescheurd... en dat is een dame met dure kleding..
Ik kan me voorstellen dat je dan niet blij bent..
Maar ja... ook zij zei.. Con... hoe kan ik dat nou op afstand afleren...![]()
En ik zie en zag het Bluf ook zo doen.. maar daar is het er toch uitgetraind.. goed Bluf is een herder en die ander een staander maar ja.. ik blijf toch een beetje van mening.. ja is ja en nee is nee... en wie niet luisteren wil moet voelen... of niet los als het niet kan en de hond luistert niet goed genoeg.
Conclusie
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Mojuan
- Zeer actief
Frenk schreef:Je zou ook eens kunnen overwegen om niets te zeggen.smoekie schreef:OhDan zet ik er in het vervolg wel bij als iemand iets dergelijks zegt. Sorry, ik wil jou andere oog niet te veel belasten en zeg maar niets meer. Beter zo?
Kom zeg. Moet ik dan medelijden gaan hebben ofzo? Moet ik haar op een of andere manier ontzien? Moet ik haar op een of andere manier ineens anders gaan behandelen?
Foei Frenk.
Hoe durf je zo'n vraag alleen al te bedenken?

-
Marion.
Ik krijg de griebels van de bemoeienissen van meneer Bill Gates, en die rode stippellijntjes zijn dus de eerste die ik uitschakel bij een nieuwe intallstalatieFrenk schreef:Maar ik krijg bij spellingsfouten een rood stippel-lijntje onder een woord en dan kan ik dat verbeteren. Vandaar dat het me wel eens verbaast als mensen gewoon echt hele woorden verkeerd spellen (en dan niet uit gein).
- Frenk
- Zeer actief
Ik heb een Apple en gebruik Safari, maar toch zie ik die lijntjesMarion. schreef:Ik krijg de griebels van de bemoeienissen van meneer Bill Gates, en die rode stippellijntjes zijn dus de eerste die ik uitschakel bij een nieuwe intallstalatieFrenk schreef:Maar ik krijg bij spellingsfouten een rood stippel-lijntje onder een woord en dan kan ik dat verbeteren. Vandaar dat het me wel eens verbaast als mensen gewoon echt hele woorden verkeerd spellen (en dan niet uit gein).

- smoekie
- Zeer actief
renee-uk schreef:die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?smoekie schreef: Ach ja, jij iets meer niveau, ik iets meer ruggegraat
oh wil ik best wel hoor. In dit geval bedoel ik daar gewoon mee dat Frenk soms liever over haar heen laat lopen om maar “aardig” gevonden te worden. Bij Frenk is het wel eens dat zij op pagina 2 dit zegt, om vervolgens op pagina 5 het tegenovergestelde te zeggen, al naar gelang de meningen van anderen.
Edit:
Frenk schreef:Je zou ook eens kunnen overwegen om niets te zeggen.smoekie schreef:OhDan zet ik er in het vervolg wel bij als iemand iets dergelijks zegt. Sorry, ik wil jou andere oog niet te veel belasten en zeg maar niets meer. Beter zo?
Kom zeg. Moet ik dan medelijden gaan hebben ofzo? Moet ik haar op een of andere manier ontzien? Moet ik haar op een of andere manier ineens anders gaan behandelen?
Neem je eigen advies dan eens ter harte zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 aug 2009 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Mojuan
- Zeer actief
Als ik op een forum schrijf, dan zie ik nooit rode lijntjes.
Alleen maar als ik een email typ of in works bezig ben ofzo.
Alleen maar als ik een email typ of in works bezig ben ofzo.

-
Mojuan
- Zeer actief
smoekie schreef:renee-uk schreef:die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?smoekie schreef: Ach ja, jij iets meer niveau, ik iets meer ruggegraat
oh wil ik best wel hoor. In dit geval bedoel ik daar gewoon mee dat Frenk soms liever over haar heen laat lopen om maar “aardig” gevonden te worden. Bij Frenk is het wel eens dat zij op pagina 2 dit zegt, om vervolgens op pagina 5 het tegenovergestelde te zeggen, al naar gelang de meningen van anderen.
Ik denk dat jij er helemaal naast zit.
Frenk verandert wel eens van mening naar gelang de reacties die geplaatst worden, omdat Frenk (in tegenstelling tot jou) het vermogen heeft na te denken over zijn/haar mening, en deze bij kan stellen zonder daarbij bang te zijn om zijn/haar trots te verliezen.
Sorry Frenk, ik weet niet eens of je een man of vrouw bent!

- smoekie
- Zeer actief
Misschien zou je het weer eens op de ouderwetse manier moeten doen zonder bemoeienis van een of ander programma die je automatisch corrigeert, kijken hoe “ver” je dan komt en of je je dan nog zo verbaast zoals je nu doet. Denk dat je je dan meer verbaast over jezelf, over heoveel spelfouten jezelf maaktFrenk schreef:Maar ik krijg bij spellingsfouten een rood stippel-lijntje onder een woord en dan kan ik dat verbeteren. Vandaar dat het me wel eens verbaast als mensen gewoon echt hele woorden verkeerd spellen (en dan niet uit gein).
-
Mojuan
- Zeer actief
En met welke reden dan wel?smoekie schreef:renee-uk schreef:die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?smoekie schreef: Ach ja, jij iets meer niveau, ik iets meer ruggegraat
Edit:Frenk schreef:Je zou ook eens kunnen overwegen om niets te zeggen.smoekie schreef:OhDan zet ik er in het vervolg wel bij als iemand iets dergelijks zegt. Sorry, ik wil jou andere oog niet te veel belasten en zeg maar niets meer. Beter zo?
Neem je eigen advies dan eens ter harte zou ik zeggen.
Over het algemeen komt Frenk toch wel met inhoudelijke reacties.
En zoniet, dan zijn dat voor zover mij bekend, geen kwetsende opmerkingen, in tegenstelling tot vele opmerkingen van jouw kant.

- Frenk
- Zeer actief
Ik vind niks zo zwak als niet kunnen (of willen) toegeven dat je iets fout gezien hebt of dat je iets bijgeleerd hebt of nader duidelijk geworden is.Paulala schreef:Frenk verandert wel eens van mening naar gelang de reacties die geplaatst worden, omdat Frenk (in tegenstelling tot jou) het vermogen heeft na te denken over zijn/haar mening, en deze bij kan stellen zonder daarbij bang te zijn om zijn/haar trots te verliezen.
VrouwSorry Frenk, ik weet niet eens of je een man of vrouw bent!

- renee-uk
- Zeer actief
Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.smoekie schreef:renee-uk schreef:die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?smoekie schreef: Ach ja, jij iets meer niveau, ik iets meer ruggegraat
Frenk blijft juist heel hardnekkig op haar standpunt staan behalve als je met goede argumenten komt dan kan ze zaken ook van de andere kant bekijken.
Dat is anders dan op je standpunt blijven staan en alle andere argumenten naast je neerleggen en/of er met een tegenargument dat nergens op slaat op reageren....
Misschien toch iets om over na te denken?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Oeh, Smoekie heeft dus een zwak punt met haar sterke ruggengraatFrenk schreef:Ik vind niks zo zwak als niet kunnen (of willen) toegeven dat je iets fout gezien hebt of dat je iets bijgeleerd hebt of nader duidelijk geworden is.Paulala schreef:Frenk verandert wel eens van mening naar gelang de reacties die geplaatst worden, omdat Frenk (in tegenstelling tot jou) het vermogen heeft na te denken over zijn/haar mening, en deze bij kan stellen zonder daarbij bang te zijn om zijn/haar trots te verliezen.![]()

- renee-uk
- Zeer actief
En ook dat is je reinste onzin.smoekie schreef:Misschien zou je het weer eens op de ouderwetse manier moeten doen zonder bemoeienis van een of ander programma die je automatisch corrigeert, kijken hoe “ver” je dan komt en of je je dan nog zo verbaast zoals je nu doet. Denk dat je je dan meer verbaast over jezelf, over heoveel spelfouten jezelf maaktFrenk schreef:Maar ik krijg bij spellingsfouten een rood stippel-lijntje onder een woord en dan kan ik dat verbeteren. Vandaar dat het me wel eens verbaast als mensen gewoon echt hele woorden verkeerd spellen (en dan niet uit gein).
Frenk is niet feilloos maar zou toch echt niet haar beroep kunnen uitoefenen als je hier gelijk in had.....
*edit: ik had van Frenk een Frank gemaakt

- smoekie
- Zeer actief
Misschien zit ik er wel helemaal naast, dat zou kunnen hoor, maar dat is wel een indruk die ik van haar krijg. Als ik ergens een mening over heb. Gewoon iets simpels dan verandert die niet omdat er 10 zijn die er anders over denken, die verandert alleen als ik ook daadwerkelijk van mening ben dat zij gelijk hebben, en niet omdat ik denk van oeh, nu ben ik in de minderheid, nu kan ik beter zorgen dat ik het weer recht ga breien want stel je voor zeg.Paulala schreef:Ik denk dat jij er helemaal naast zit.smoekie schreef:renee-uk schreef: die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?
Frenk verandert wel eens van mening naar gelang de reacties die geplaatst worden, omdat Frenk (in tegenstelling tot jou) het vermogen heeft na te denken over zijn/haar mening, en deze bij kan stellen zonder daarbij bang te zijn om zijn/haar trots te verliezen.
Sorry Frenk, ik weet niet eens of je een man of vrouw bent!
Ik kan echt wel eens van mening veranderen hoor, maar dan moet ik toch echt wel redenen zien wat mij tot denken zet dat ik het misschien inderdaad verkeerd zie. Maar niet zoasl ik het meerdere malen bij haar ben tegen gekomen. Elk mens heeft zijn of haar eigen principes. En daar wijk je niet “zomaar: vanaf, en zij zegt op pag. shuffle dit, om op pagina shuffle zus te zeggen. Nou sorry, daar zijn dan vaak genoeg niet veel argumenten of redenen voor nodig geweest
Maar goed, wat je al zei, misschien zit ik er wel helemaal naast
- Frenk
- Zeer actief
Is het jou ook al opgevallen dat Smoek de neiging heeft om iedereen die haar kritisch tegemoet treed ad hominem aan te vallen? Vaak ook geen teken van sterk in je schoenen staanrenee-uk schreef:Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.
Zelfs als mensen hun kritiek keurig verpakken, gaat zij verbaal meppen... Treurig eigenlijk, welbeschouwd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Smoekie heeft er vast wel weer een verbazend antwoord op.renee-uk schreef:Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.smoekie schreef:
Frenk blijft juist heel hardnekkig op haar standpunt staan behalve als je met goede argumenten komt dan kan ze zaken ook van de andere kant bekijken.
Dat is anders dan op je standpunt blijven staan en alle andere argumenten naast je neerleggen en/of er met een tegenargument dat nergens op slaat op reageren....
Ik ben zeer benieuwd weer

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
renee-uk schreef:Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.smoekie schreef: oh wil ik best wel hoor. In dit geval bedoel ik daar gewoon mee dat Frenk soms liever over haar heen laat lopen om maar “aardig” gevonden te worden. Bij Frenk is het wel eens dat zij op pagina 2 dit zegt, om vervolgens op pagina 5 het tegenovergestelde te zeggen, al naar gelang de meningen van anderen.
Ja, eens. Als je de forumhistorie echt zo goed bestudeerd als wat je ons soms wilt doen geloven Smoekie dan kun je lezen dat juist Frenk iemand is die aan haar mening vast houd. Deze onderbouwd met goede, niet kwetsende argumenten en, als dat nodig is haar mening herziet als ze inziet dat anderen ook een punt hebben.
Persoonlijk vind ik dat een erg prettige eigenschap die ik graag in meer mensen zou zien
- smoekie
- Zeer actief
En dat ben ik simpelweg niet met je eens renee.renee-uk schreef:Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.smoekie schreef:renee-uk schreef: die begrijp ik even niet, kun je dat misschien nader verklaren?
- Frenk
- Zeer actief
Ik maak volgens mij zelden spelfouten, maar wel d/t fouten. Dat is een zwak punt van me, ik geef het grif toe. (ook een zwakte zeker?renee-uk schreef:En ook dat is je reinste onzin.
Frenk is niet feilloos maar zou toch echt niet haar beroep kunnen uitoefenen als je hier gelijk in had.....

-
Mojuan
- Zeer actief
Wie weet komt het allemaal wel voort uit een flinke dosis onzekerheid.Frenk schreef:Is het jou ook al opgevallen dat Smoek de neiging heeft om iedereen die haar kritisch tegemoet treed ad hominem aan te vallen? Vaak ook geen teken van sterk in je schoenen staanrenee-uk schreef:Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.
Zelfs als mensen hun kritiek keurig verpakken, gaat zij verbaal meppen... Treurig eigenlijk, welbeschouwd.
Zou best eens kunnen, maar durf ik niet stellig te beweren.
Er zijn ook gewoon mensen die kostte wat kost hun gelijk willen halen, en niet nadenken over argumenten die een ander aandraagt.
En die doen dat vaak op een manier van 'om me heen meppen'

-
Muk
Inderdaad. Frenk is een standvastige dame die haar mening niet onder stoelen of banken steekt. Je kan hoog springen of laag, haar mening verandert daar niet mee. Alleen als je met goede argumenten komt. En zo hoort het ook. Mijn mening steek ik ook niet onder stoelen of banken, maar als ik goede argumenten hoor, dan ben ik zeker de beroerdste niet om mijn mening bij te stellen.smoekie schreef: Maar goed, wat je al zei, misschien zit ik er wel helemaal naast![]()
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Yep, dat zit je. En dat hebben diverse mensen nu met duidelijke niet kwetsende argumenten aangegeven. Ennn, verander je nu van meningsmoekie schreef: Maar goed, wat je al zei, misschien zit ik er wel helemaal naast![]()
-
Mojuan
- Zeer actief
Je zou het wel eens met iemand eens zijn.smoekie schreef:En dat ben ik simpelweg niet met je eens renee.renee-uk schreef:
Nee smoek, dat is gel*l in de ruimte.
Je lijkt soms wel een dwarse puber.
Zegt de één rechts, dan zeg jij links, maar je kunt niet duidelijk aangeven waarom.

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Die delen we danFrenk schreef:Ik maak volgens mij zelden spelfouten, maar wel d/t fouten. Dat is een zwak punt van me, ik geef het grif toe. (ook een zwakte zeker?renee-uk schreef:En ook dat is je reinste onzin.
Frenk is niet feilloos maar zou toch echt niet haar beroep kunnen uitoefenen als je hier gelijk in had.....)
- Frenk
- Zeer actief
-
Muk
Niet alleen onzekerheid, ook niet beter kunnen. Ik bedoel, als je nooit hebt geleerd om fatsoenlijk een discussie aan te gaan, dan ga je ook om je heen meppen. Omdat je dan niet om kunt gaan met kritiek. En dat heeft met niveau te maken.Paulala schreef: Wie weet komt het allemaal wel voort uit een flinke dosis onzekerheid.
Zou best eens kunnen, maar durf ik niet stellig te beweren.
Er zijn ook gewoon mensen die kostte wat kost hun gelijk willen halen, en niet nadenken over argumenten die een ander aandraagt.
En die doen dat vaak op een manier van 'om me heen meppen'
-
Mojuan
- Zeer actief
Je bent te optimistisch!flamme schreef:Yep, dat zit je. En dat hebben diverse mensen nu met duidelijke niet kwetsende argumenten aangegeven. Ennn, verander je nu van meningsmoekie schreef: Maar goed, wat je al zei, misschien zit ik er wel helemaal naast![]()
![]()
Argumenten zijn bij Smoek aan dovemans oren gericht.
Echt, ik lig zo langzamerhand in een deuk, en krijg een soort van déjavu's.
Beetje PdB-achtige vertoning zo nu en dan.