Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo fokking kwaad net.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Zo fokking kwaad net.

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Liesbeth schreef:Tja, ik vind ook dat er af en toe (on)behoorlijk gehakt wordt op nieuwelingen die, bv, vertellen dat ze zich aangemeld hebben omdat ze nu, zo leuk, een (pret)nestje krijgen en er achter zijn gekomen dat ze daar eigenlijk wel wat meer over willen weten.
Ook mensen die een hond bij een broodfokker gekocht hebben en nu behoorlijk in de rats zitten omdat hun lieveling toch niet zo gezond blijkt te zijn als gedacht, krijgen regelmatig de wind van voren.
Dát type nieuwelingen is vaak eerder weggejaagd dan geholpen.
Daar hoef ik geen voorbeelden van te zoeken, als dat niet opgevallen is, dan weet ik het ook niet meer.
Ik geef eerlijk toe dat ik het moeilijk vindt om medelijden te hebben met mensen die een broodfokhondje aanschaffen.
Het is tegenwoordig helemaal niet meer zo moeilijk om ergens info over te vinden.
En wat ik mij altijd het eerste afvraag is " Zouden die mensen ook zo tegen broodfok zijn geworden ALS hun hondje niet ziek was geweest? "
Misschien dat ik te veel reageer vanuit mijn eigen referentiekader . Ik ken verschillende mensen die hun hondjes bij een handelaar gekocht hebben en als ik ze of hun vrienden het advies geef om zich eersyt in te lezen en VOORAL naar een goede betrouwbare fokker te gaan , dan krijg ik eigenlijk altijd standaard de reactie " Die zijn te duur en dan moet(en) ze/ik te lang wachten " :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Het is inderdaad zo dat er nogal eens pittig gereageerd kan worden op mensen.
Ik ben ook nog niet echt ingeburgerd hier moet ik zeggen :wink: , ik ben zelf ook niet zo'n held.
Soms worden dingen nogal eens zwaarder opgenomen dan ze bedoeld zijn (voorbeeld in mn eigen topic met een hond die een correctie nodig had en er meteen gedacht werd dat ie mishandeld werd). Dat is soms wel eens jammer en dan ga je wel eens op je tenen lopen.

Misschien is dat de hele fout. Mensen zeggen wat ze denken hier en hebben er soms ruzie of onenigheid over en de volgende dag is het alweer over.

De ts heeft haar frustratie even iets feller neergegooid dan ze daadwerkelijk heeft gehandeld op het moment zelf (volgens mij een beetje vreemde zin, maar wel te begrijpen hoop ik).
Het is wel iets heftiger opgenomen dan de bedoeling was waarschijnlijk, maar daarentegen reageert ze zelf ook zeker niet al te makkelijk en is ze inderdaad terug aan het slaan lijkt het wel.

Ik ben ook niet altijd even goed in het formuleren van mijn gedachten waardoor het nogal eens fout overkomt. Dat is het lastige van een forum, je kunt elkaars gezicht niet zien.

Misschien moeten ze hier es een inburgeringscursus geven :wink:

Groetjes Marieta
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

MonaToetje schreef:
Liesbeth schreef:Tja, ik vind ook dat er af en toe (on)behoorlijk gehakt wordt op nieuwelingen die, bv, vertellen dat ze zich aangemeld hebben omdat ze nu, zo leuk, een (pret)nestje krijgen en er achter zijn gekomen dat ze daar eigenlijk wel wat meer over willen weten.
Ook mensen die een hond bij een broodfokker gekocht hebben en nu behoorlijk in de rats zitten omdat hun lieveling toch niet zo gezond blijkt te zijn als gedacht, krijgen regelmatig de wind van voren.
Daar hoef ik geen voorbeelden van te zoeken, als dat niet opgevallen is, dan weet ik het ook niet meer.
Ik geef eerlijk toe dat ik het moeilijk vindt om medelijden te hebben met mensen die een broodfokhondje aanschaffen.
Het is tegenwoordig helemaal niet meer zo moeilijk om ergens info over te vinden.
En wat ik mij altijd het eerste afvraag is " Zouden die mensen ook zo tegen broodfok zijn geworden ALS hun hondje niet ziek was geweest? "
Misschien dat ik te veel reageer vanuit mijn eigen referentiekader . Ik ken verschillende mensen die hun hondjes bij een handelaar gekocht hebben en als ik ze of hun vrienden het advies geef om zich eersyt in te lezen en VOORAL naar een goede betrouwbare fokker te gaan , dan krijg ik eigenlijk altijd standaard de reactie " Die zijn te duur en dan moet(en) ze/ik te lang wachten " :roll:
Daar ben ik het uit de grond van mijn hart mee eens. Vooral gillen omdat ze een zieke pup getroffen hebben. Dan vraag je van, enig idee hoe de moeder van je pup er nog steeds bij zit daar? en dan krijg je bij wijze van spreken een blanco blik van 'Watte?'. :kotz:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:
Martijn schreef:
renee-uk schreef: Ik doelde overigens op Nanna en ook Wendy in dit topic.... nauwelijks fictief te noemen dacht ik zo ;)

Nanna, Renee zegt dat jij ook vindt dat we hier niet aardig genoeg voor nieuwelingen zijn. Wat vind je daarvan?
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken...
En ik ben altijd de liefde zèlf :mann:
slijmert :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Toch ben ik het ook wel met Renee en Liesbeth eens.

Ik quote van Liesbeth:
Tja, ik vind ook dat er af en toe (on)behoorlijk gehakt wordt op nieuwelingen die, bv, vertellen dat ze zich aangemeld hebben omdat ze nu, zo leuk, een (pret)nestje krijgen en er achter zijn gekomen dat ze daar eigenlijk wel wat meer over willen weten.
Dat zijn inderdaad dé mensen die van HF worden verjaagd doordat ze accuut de wind van voren krijgen. Iedereen die met niet-rashonden fokt is sowieso hier de grote boef... Of mensen die zich toch niet zo goed hadden voorbereid als ze hadden MOETEN doen, mensen die (dom, absoluut) een broodfokhondje hebben gekocht omdat ze stomweg niet beter wisten....
Ze erop aanspreken, absoluut begrijpelijk... maar met z'n allen elkaar napraten en flink hakken zoals je soms ziet, vind ik minder.
Misschien wel begrijpelijk allemaal hoor, maar wat schiet je ermee op? En hoe zijn de eigenaren die advies vragen, of de honden zelf, daarmee geholpen?

Leuke voorbeelden...

Dit topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 67336.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 68090.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar wat me dan OOK weer opvalt, is dat de persoon die rashonden fokt en vragen stelt, wel vriendelijker word behandeld.

Voorbeeld: http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 63009.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, ik weet niet hoor.. :U:
Ik zie het ook op een ander forum waar ik actief ben gebeuren. Als je met iets fokt wat geen 100% rashond is, heb je direct het halve forum achter je aan die je voor broodfokker en vermeerderaar uitmaakt... En als je een hondje zonder stamboom koopt (en dus niet uit het asiel haalt of een zielig herplaatsertje adopteerd, want dan ben je wel geweldig) ben je een enorme vuile broodfok-steuner... (ZO heftig is het hier nog net niet gelukkig...)

Ik denk soms wel eens... pretnestjes houd je toch wel. Ik vind het zelf niet zo storend erover te lezen, zéker niet als de eigenaren alle moeite ervoor hebben gedaan.... Maar goed, dat ben ik en dan komen we weer in de broodfokdiscussie, dus laten we dat punt maar laten rusten.

Het gaat er alleen om dat we nu dus wat voorbeelden hebben....
Laatst gewijzigd door Nakisha op 27 aug 2009 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Murphy schreef:Hoe off topic kunnen we gaan :-) Sorry Smoekie :-)

Ik zit daar dus over te denken Frenk, hoe dat zal gaan als ze binnen zou komen met dat verhaal. Ze denkt dat het een fijn forum is omdat ik hier vaak veel schik heb :-) En je kan kinderen ook niet overal tegen beschermen hoor. En mensen met een vlijmscherpe pen, en mensen die denken dat hun boodschap alleen aankomt vergezeld van bunkerhard sarcasme, die mensen of hun pennevruchten kan ze natuurlijk overal tegenkomen. Maar ik zou het wel sneu vinden als ze hier heel naief binnenstuitert en de les gelezen krijgt :-)
Goed, stichtelijk praatje dus maar, de volgende keer dat ze hier weer is :-)
Ik zal haar dit topic eens laten lezen, dan heeft ze misschien een beetje een idee :-)
Het is toch ook een hartstikke leuk forum :D Ik zou haar alleen wel vertellen dat het verstandig is om zelf eens polshoogte te nemen en wat topics te lezen, zodat ze kan bekijken of het forum ook past bij wat zij leuk en prettig vindt. Ik denk dat dat sowieso slim is, voor je ergens actief wordt op een forum :19: :D
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Frenk schreef:Maar het gaat er bij mij niet in dat je hier binnenkomt met de vraag wanneer je het beste je ene kruising op de andere kunt zetten voor een nestje en dat je dan oprecht verbaast (of erger gekwetst) bent als je te horen krijgt dat je het verkeerd aanpakt. :19:
Wie dat denkt heeft niet ingelezen.
Dat is dan weer een leermoment ;)
Maar da's dus mijn punt :-) Dat je blijkbaar niet mag verwachten van mensen dat ze van te voren bekijken waar ze precies terecht komen :U:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Frenk schreef:
Marjoleine schreef:
Frenk schreef:Maar het gaat er bij mij niet in dat je hier binnenkomt met de vraag wanneer je het beste je ene kruising op de andere kunt zetten voor een nestje en dat je dan oprecht verbaast (of erger gekwetst) bent als je te horen krijgt dat je het verkeerd aanpakt. :19:
Wie dat denkt heeft niet ingelezen.
Dat is dan weer een leermoment ;)
Maar da's dus mijn punt :-) Dat je blijkbaar niet mag verwachten van mensen dat ze van te voren bekijken waar ze precies terecht komen :U:
Nou ja, dat hoeft ook niet.
Alleen, als je onvoorbereid te werk gaat heb je kans dat je onverwachte dingen tegenkomt.
Daar moet je dan niet over fiepen.

Ik zie hier over het algemeen mensen die hun verantwoording nemen. Uitschieters heb je altijd, alle kanten op, dat is het leven.
Ik vind het persoonlijk erg vervelend als discussies niet gevoerd kunnen worden omdat we vooral allemaal lief en aardig moeten blijven.
Dan heb ik het liever zoals hier ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief

Nakisha schreef:Ik zie het ook op een ander forum waar ik actief ben gebeuren. Als je met iets fokt wat geen 100% rashond is, heb je direct het halve forum achter je aan die je voor broodfokker en vermeerderaar uitmaakt....
Ben ik voor dit forum niet met je eens. Er was hier laatst nog een topic over die definitie en daarin heb toch ook een aantal mensen aangegeven dat ze geen moeite hebben met het op een verantwoorde manier fokken van kruisingsnestjes :19: Daar kun je namelijk best een discussie over voeren. En iedereen weet dat ik Frenk ook niet bij een verantwoorde fokker vandaan heb en ik ben volgens mij nooit het hele forum overgejaagd. De kritiek die ik gekregen heb ging over hele andere dingen, dan de achtergrond van Frenk :19: Maar ja, als ik zou gaan doen alsof er niets mis is met de achtergrond van Frenk en dat ik achteraf Afbeelding echt beter had moeten weten (wat ook gewoon zo is :19: ) dan was daar denk ik terecht heel veel kritiek op gekomen. Zo werkt het toch gewoon?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nouja, soms merk je bij het eerste woord al dat iemand misschien niet al te stevig in z'n schoenen staat of wat minder gewiekst met woorden is. Daar kun je je ook op aanpassen. Je kunt dan bijvoorbeeld bedenken dat het niet zo handig is om zo iemand, nog verder, in een hoek te drukken. Wat wel regelmatig gebeurt.
Over communicatieve- en sociale vaardigheid gesproken.
Wie er om vraagt kan het ongezouten krijgen, maar anders kan er toch ook gewoon een beetje zout op :19:

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat hier alleen plek is voor mensen die "er tegen kunnen" :roll:
Misschien zijn er wel genoeg mensen die prijs stellen op de aanwezige kennis maar niet zo weerbaar zijn. Moeten die dan maar naar een ander loket omdat sommige mensen zich slecht kunnen beheersen voor wat betreft hun geldingsdrang?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:Nouja, soms merk je bij het eerste woord al dat iemand misschien niet al te stevig in z'n schoenen staat of wat minder gewiekst met woorden is. Daar kun je je ook op aanpassen. Je kunt dan bijvoorbeeld bedenken dat het niet zo handig is om zo iemand, nog verder, in een hoek te drukken. Wat wel regelmatig gebeurt.
Wie er om vraagt kan het ongezouten krijgen, maar anders kan er toch ook gewoon een beetje zout op :19:
Dat ben ik wel met je eens. Het is verre van intelligent of dapper om iemand die duidelijk 'zwakker' is te blijven pakken.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Frenk schreef:
Nakisha schreef:Ik zie het ook op een ander forum waar ik actief ben gebeuren. Als je met iets fokt wat geen 100% rashond is, heb je direct het halve forum achter je aan die je voor broodfokker en vermeerderaar uitmaakt....
Ben ik voor dit forum niet met je eens. Er was hier laatst nog een topic over die definitie en daarin heb toch ook een aantal mensen aangegeven dat ze geen moeite hebben met het op een verantwoorde manier fokken van kruisingsnestjes :19: Daar kun je namelijk best een discussie over voeren. En iedereen weet dat ik Frenk ook niet bij een verantwoorde fokker vandaan heb en ik ben volgens mij nooit het hele forum overgejaagd. De kritiek die ik gekregen heb ging over hele andere dingen, dan de achtergrond van Frenk :19: Maar ja, als ik zou gaan doen alsof er niets mis is met de achtergrond van Frenk en dat ik achteraf Afbeelding echt beter had moeten weten (wat ook gewoon zo is :19: ) dan was daar denk ik terecht heel veel kritiek op gekomen. Zo werkt het toch gewoon?
Alsjeblieft wel goed lezen, ik schreef ook dat dat over dat ándere forum ging en dat het hier nog niet zo erg was....
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Jaap* schreef:Het kan toch niet de bedoeling zijn dat hier alleen plek is voor mensen die "er tegen kunnen" :roll:
Misschien zijn er wel genoeg mensen die prijs stellen op de aanwezige kennis maar niet zo weerbaar zijn. Moeten die dan maar naar een ander loket omdat sommige mensen zich slecht kunnen beheersen voor wat betreft hun geldingsdrang?
Nee, maar het kan ook heel vervelende kanten hebben als een forum te soft wordt in dit soort dingen. Dat er vrolijk besproken wordt de eigen hond te dumpen in het asiel en dat er alleen 'ooh en ah' roepers zijn die bij wijze van spreken de TS meteen al een zakdoekje aanreiken terwijl er op de achtergrond een aantal leden zijn die :sst: :sst: :sst: :sst: :sst: niet durven zeggen wat ze ècht denken omdat dat dan te hard of te ongevoelig zou zijn.

Die balans vinden is echt moeilijk.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Jaap* schreef:Nouja, soms merk je bij het eerste woord al dat iemand misschien niet al te stevig in z'n schoenen staat of wat minder gewiekst met woorden is. Daar kun je je ook op aanpassen. Je kunt dan bijvoorbeeld bedenken dat het niet zo handig is om zo iemand, nog verder, in een hoek te drukken. Wat wel regelmatig gebeurt.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat hier alleen plek is voor mensen die "er tegen kunnen" :roll:
Dit ben ik met je eens. Je legt het veel duidelijker uit dan ik zou kunnen :-)
Jaap*
Zeer actief

christo schreef:Die balans vinden is echt moeilijk.
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk.
Ik denk niet dat het er aan ligt dat mensen niet in de gaten hebben wanneer ze een grens overgaan, maar dat het ze niet zoveel kan schelen omdat ze iets anders belangrijker vinden :wink:
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Bij mij is het overigens precies omgekeerd ;-)
En ik maar denken dat je in het echt heel bescheiden zou zijn :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Jaap* schreef:
christo schreef:Die balans vinden is echt moeilijk.
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk.
Ik denk niet dat het er aan ligt dat mensen niet in de gaten hebben wanneer ze een grens overgaan, maar dat het ze niet zoveel kan schelen omdat ze iets anders belangrijker vinden :wink:
Als het gaat om het welzijn van de hond in kwestie is dat voor mij belangrijker.
Laatst gewijzigd door Fin op 27 aug 2009 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin
Zeer actief

dubbel. :Q:
Jaap*
Zeer actief

christo schreef:Als het gaat om het welzijn van de hond in kwestie is dat voor mij belangrijker.
Ik denk dat de hond er het meest bij gebaat is als het baasje niet klem wordt gezet in een hoek :wink:
Frenk
Zeer actief

Nakisha schreef:
Frenk schreef:
Alsjeblieft wel goed lezen, ik schreef ook dat dat over dat ándere forum ging en dat het hier nog niet zo erg was....
Nee Nakisha, dit schrijf je:
Ik zie het ook op een ander forum waar ik actief ben gebeuren. En dat ging over fokken. Daar reageer ik dus op dat ik dat niet met je eens ben :wink:
Afbeelding
Nakisha
moderator

''Ook'' refereerde in het algemeen aan bovengenoemde problemen.
Maar goed, dan snappen we elkaar.

Hier is het, nogmaals, niet zo heftig als op het andere forum. Dus ja, hier zal je inderdaad wel bepaalde discussies kunnen voeren en dingen kunnen zeggen.

Gelukkig maar. :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

MonaToetje schreef:
Je hoeft ook geen medelijden met die mensen te hebben, heb ik ook niet. Ik vind het wél triest voor de hond en dan vind ik dat ik maar even tot 100 moet tellen als ik er iets over wil zeggen of gewoon mijn mond houden (afhankelijk van de persoon of situatie).
Als het leed al geleden is heeft de hond in kwestie (en een eventeel volgende hond) er meer aan als zijn baas geholpen wordt.
Je hebt nou eenmaal gelijk dat het niet zo heel moeilijk is om je wat meer te verdiepen in een aanschaf. Toch denken (ook intelligente) mensen vaak niet wat verder na, zeker niet als het een eerste aanschaf is. De meeste mensen moeten eerst door schade en schande wijzer worden :19: .

En als dat niet gebeurt, omdat ze gelukkig een gezond hondje hebben, kan je ze toch nog wijzen op het broodfokgegeven. Het een sluit het ander niet uit, alleen zal iemand met een gezond broodfokhondje minder gevoelig voor je argumenten zijn.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Jaap* schreef:
Nanna schreef:Bij mij is het overigens precies omgekeerd ;-)
En ik maar denken dat je in het echt heel bescheiden zou zijn :mrgreen:

Mwoahhhhhh :sst:

*hoort haar nog vloeken over die brug* :smile:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Mensen moeten zich gewoon niet zo druk maken. Het is het helemaal niet waard om op je tenen te lopen om gedrag van een medeforummer. Als iemand tegen mij begint te zeuren op internet doe ik net als in het gewone leven, dan negeer ik dit ongewenste gedrag ;-)
Dan heb ik nergens last van, een ander moet z'n frustraties maar ergens anders botvieren hoor, bij partner en kinderen ofzo... :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ik vind smoekie wel leuk :lol:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Pepie schreef:ik vind smoekie wel leuk :lol:
:engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
shine
Actief
Mijn ras(sen): kruising bullmastiff / franse bulldog

Ongelezen bericht door shine »

tjonge jonge wat een verhalen( en ja heb alles gelezen).
zo zie je maar als een topic te lang wordt dat er hele andere dingen naar voren komt dan waar het mee begonnen is.
iedereen heeft zijn eigen mening en gedachten.

laat ik even bij de topic houden waarmee dit begonnen is.
ja ik vind dat smoekie iets te heftig heeft gereageerd maar laten we eerlijk zijn.
de baas van die hond moet zijn hond manieren leren.
stel je voor ookal is dat hier niet gebeurt dat die hond tegen je kind opspringt die net het lopen heeft ontdekt of op een driewielertje zit hoe reageer je dan??? ook toch zo :boos:
moet wel zeggen dat als je rustig blijft hoe moeilijk dat ook is soms bereik je wel meer dat is mijn mening.

ikzelf heb een rustige hond ja ja ook bij een broodfokker en ja ja ben een nieuweling....maar
ik wist waar ik aan begon ze heeft waarschijnlijk hd(haar moeder heeft het), maar kan die hond er wat aan doen NEE.
ik wilde haar hoe dan ook, ze betekent ontzettend veel voor mij.
even to the point..
zij is rustig en heb haar dingen geleerd wat wel en niet mag bij mij achter het huis als mijn zwager komt met zijn k....thond
brrrr dan broeit er ontzettend veel in me. laat ik dat merken ja op den duur als het me te veel word zeg ik hun vriendelijk dat hun hond even bij zich moeten houden, want dat is een stuiterbal.
niet iedereen kan een hond opvoeden, en dat is erg jammer. voor de hond.

weet je wat de oplossing zou zijn hier in nederland eerst een cursus + examen voordat je een hond aan mag schaffen.
moet je dan eens kijken wat er dan veranderd.
maar jah wie ben ik heb wel eens vaker gekke ideeen
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Murphy schreef:Nu zit ik dit te lezen, en dan denk ik aan mijn stiefdochter die al een poosje probeert lid te worden van dit forum. Dat lukt nog niet erg maar dat is een ander verhaal.
ik dacht dat het al gellukt was :scratch:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

shine schreef:tjonge jonge wat een verhalen( en ja heb alles gelezen).
zo zie je maar als een topic te lang wordt dat er hele andere dingen naar voren komt dan waar het mee begonnen is.
iedereen heeft zijn eigen mening en gedachten.

laat ik even bij de topic houden waarmee dit begonnen is.
ja ik vind dat smoekie iets te heftig heeft gereageerd maar laten we eerlijk zijn.
de baas van die hond moet zijn hond manieren leren.
stel je voor ook al is dat hier niet gebeurt dat die hond tegen je kind opspringt die net het lopen heeft ontdekt of op een driewielertje zit hoe reageer je dan??? ook toch zo :boos:
moet wel zeggen dat als je rustig blijft hoe moeilijk dat ook is soms bereik je wel meer dat is mijn mening.
Mijn reactie word hier nogal uit zijn verband getrokken, maar dat geeft niet, dat houd je overal. Wat dat vetgedrukte betreft. :N: Open maar nooit een topic dat je boos bent dat je kind (of het het lopen nu net ontdekt heeft of niet, of het nu op een driewielertje zit of niet) omver gesprongen is door een hond. :sst:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
shine
Actief
Mijn ras(sen): kruising bullmastiff / franse bulldog

Ongelezen bericht door shine »

smoekie schreef:
Mijn reactie word hier nogal uit zijn verband getrokken, maar dat geeft niet, dat houd je overal. Wat dat vetgedrukte betreft. :N: Open maar nooit een topic dat je boos bent dat je kind (of het het lopen nu net ontdekt heeft of niet, of het nu op een driewielertje zit of niet) omver gesprongen is door een hond. :sst:

waarom niet weetje dat is hier namelijk alleens gebeurt waar ik woon en vind dat dat op hetzelfde neer komt tis maar net hoe je erop handelt op die gebeurtenissen dan hè.
tis misschien ook niet helemaal te vergelijken natuurlijk denk ik pfff hihi.
vind zowiezo niet dat een hond ergens tegenop moet springen. of het nu auto's zijn, mensen of kinderen ookal zijn ze doll enthousiast. :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”