Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hiervan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

suusje78
Actief
Mijn ras(sen): ?

Wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door suusje78 »

Ik weet niet of dit onder hond en leed hoort dus maar even hier:

Mijn ouders hebben buren met 4 a 5 katten en 2 honden.
Een labrador en een heel kleintje.

Volgens mijn vader:
Buren werken allebei.
' s ochtends vroeg gaat de achterdeur open en doen de honden hun behoefte in de tuin.
Geen grote tuin, alleen maar stoep.
''doe maar plassen''
Honden weer naar binnen.
Ik geloof dat 1 van de 2 dan in een bench zit.
Tussen de middag komt buurman thuis, laat de honden weer achter op de stoep hun behoefte doen en ze kunnen weer naar binnen.
's Avonds idem dito.
Af en toe ziet mijn vader hem weleens de voordeur uitgaan met de honden om een stukje te lopen.
Mijns inziens doe je dat sowieso meerdere malen per dag maar goed.
Buurvrouw doet het sowieso nooit.
Laatst hoorde mijn vader dat er iemand op bezoek was daar (moeder of vriendin) die hevig tekeer ging over de plas en de poep in de achtertuin en dat dat toch niet normaal was.
Als het warm weer is, ruiken mijn ouders de geur van hondenplas.

Ik kan me dus niet voorstellen dat je 2 honden hebt, ze bijna nooit ''normaal'' uitlaat.
En als je dan toch tussen de middag van je werk thuis komt, laat ze dan even lekker uit denk ik dan.
Het werk wat je hebt om de stoep schoon te maken is nog meer dan een blokje om met de honden volgens mij.
Ik vind dit heel zielig voor die honden.
Nu heb ik het idee dat mijn vader weleens een klein tikkie overdrijft, maar laatst heb ik steeds doorgevraagd of het ECHT waar was en volgens mijn vader en mijn moeder is het dus echt zo.

Zou je hier wat aan kunnen doen?
Ze erop aanspreken natuurlijk, maar vanwege veel overlast staan mijn ouders op niet zo'n goede voet met hun buren.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Niets denk ik? Het is erg jammer voor de hondjes, maar ze krijgen verder wel goed te eten etc?
Afbeelding
suusje78
Actief

sjaak-k schreef:Niets denk ik? Het is erg jammer voor de hondjes, maar ze krijgen verder wel goed te eten etc?
Nou, dat weet ik niet maar ik denk van wel hoor.
Morgen ga ik naar mijn ouders en zal ik eens stiekum gluren ;-)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het is mij iets teveel van "ik denk, geloof, vermoed.... zeker weten doen jullie niks.

misschien ook wel makkelijk van alles ergens bij te bedenken, als je niet op goede voet staat met mensen... dát zal de sfeer echt ten goede komen denk ik :ok:
suusje78
Actief

Nou, mijn vader wordt er 's ochtends wakker van en sowieso met dit mooie weer zitten mijn ouders veel buiten dus horen alles de hele dag.
Bovendien spreken de hopen poep en plassen plas achter op de stoep voor zich ;-)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zolang de honden voer, water en onderdak hebben, kun je er sowieso niets aan doen. Hooguit kun je een klacht indienen over stankoverlast, maar of je daar ver mee komt...En wat dan? De eigenaren krijgen misschien een waarschuwing. Hooguit.
Miljoenen honden en katten -en noem maar op- leven in dit soort omstandigheden, het frustrerende is dat we er, zeker vanaf een forum, geen reet aan kunnen doen.
suusje78
Actief

@yamie, ik kan me je reaktie overigens wel voorstellen hoor als ik mijn eerste bericht terug lees. :wink:
Ik denk ook dat het misschien verstandiger is dat ze zich er pas mee bemoeien als de stankoverlast te erg wordt.
suusje78
Actief

Lemuria schreef:Zolang de honden voer, water en onderdak hebben, kun je er sowieso niets aan doen. Hooguit kun je een klacht indienen over stankoverlast, maar of je daar ver mee komt...En wat dan? De eigenaren krijgen misschien een waarschuwing. Hooguit.
Miljoenen honden en katten -en noem maar op- leven in dit soort omstandigheden, het frustrerende is dat we er, zeker vanaf een forum, geen reet aan kunnen doen.
Tegelijk :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

suusje78 schreef:@yamie, ik kan me je reaktie overigens wel voorstellen hoor als ik mijn eerste bericht terug lees. :wink:
Ik denk ook dat het misschien verstandiger is dat ze zich er pas mee bemoeien als de stankoverlast te erg wordt.
Maar gaat het je dan om de overlast of over het welzijn van de honden?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

suusje78 schreef:
sjaak-k schreef:Niets denk ik? Het is erg jammer voor de hondjes, maar ze krijgen verder wel goed te eten etc?
Nou, dat weet ik niet maar ik denk van wel hoor.
Als er zo driftig in de tuin gekakt wordt, zal het met het eten wel meevallen :mrgreen:
Tsja, en de één wandelt wel en de ander wandelt niet :19:
Wat doe je eraan...
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
suusje78
Actief

M@ri@nne schreef:
suusje78 schreef:@yamie, ik kan me je reaktie overigens wel voorstellen hoor als ik mijn eerste bericht terug lees. :wink:
Maar gaat het je dan om de overlast of over het welzijn van de honden?
Mij om die honden natuurlijk!
En met name mijn vader vindt het ook heel zielig voor die honden.
Wat ik bedoelde was, omdat ze niet op goeie voet met elkaar zijn, dat het lastiger is om ze aan te spreken op de manier waarop ze met hun honden omgaan (het niet uitlaten dan) dan een melding te maken van stankoverlast.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik zou in ieder geval klagen over de stankoverlast, weet niet of het een woningbouw is of eigen huis maar ik zou daar zeker een klacht overneerleggen.
Toch eerst een gesprek aangaan met de buren over de stank overlast... mss dat ze dan met de honden naar buiten gaan...in ieder geval het straatje schoonmaken.
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

o zo hadden wij ook een buurman, af en toe kwam hij bij ons over het muurtje heen van eenzaamheid.. dus af en toe ging ik hem even vertroetelen! verder konden wij er weinig aan doen.
Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Chicoahua schreef:o zo hadden wij ook een buurman, af en toe kwam hij bij ons over het muurtje heen van eenzaamheid.. dus af en toe ging ik hem even vertroetelen! verder konden wij er weinig aan doen.
De buurman? :80: :lol1:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou mijn buurvrouw heeft ook een hond en we treffen elkaar zelden met uitlaten, zou niet weten wanneer ze met haar hond loopt. Toch loopt ze echt wel met haar hond hoor, dat weten we ook wel weer van elkaar, zonder dat we het van elkaar merken en dan gaan we ook nog allebij door de achterdeur..

Stankoverlast zou niet moeten, daar kan je een klacht van maken, maar ligt het aan het feit dat ze echt zelden opruimen of dat de honden echt nooit buitenkomen? En wie weet waarom die honden niet buitenkomen? Gezondheid, gedrag of gewoon omdat baasje geen zin heeft of het niet nodig vind? Behalve stankoverlast is er geen overlast? (geblaf of iets dergelijks?) En neem aan dat als het zo vies is dat je ouders ook last moeten hebben van vliegen of iets dergelijks?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je kunt er niks aan doen.
Wij hadden ooit zulke buren, de hond kwam de tuin niet uit, als ie onhandelbaar werd ging ie weg en kwam er een nieuwe.
Ze hadden ook een kat, die bij ons kwam eten, mocht niet eens binnen.
Die had twee keer per jaar jongen, ik heb er ooit nog een heel nest jongen van gepikt en geplaatst (wij hebben er nog een mooie rooie man van) omdat ze anders "zoekraakten".
Ze merkten het niet eens.

Zulke mensen heb je.
Zolang ze hun beesten eten geven kun je niks doen.
En geloof me, we hebben dat echt geprobeerd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tja,. dat beperkte uitlaten geldt voor de meeste honden in Nederland. Het mag neit te veel tijd en moeite kosten./
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Coral poept en plast hier ook in de achtertuin, met het verschil dat daar elke keer wel een emmer met groene zeep overheen gaat. Ze durft nl. niet anders dan achter huis te plassen en poepen want daar is het veilig. (laboratoriumhond van 9 jaar)
Nu wordt er hier wel mee gelopen. Maar zulke verhalen kunnen hier dus ook rond gaan. Daarbij komt nog dat er met Coral minder gelopen wordt dan met de labradors omdat ze niet ver kan lopen ivm. haar heupen.
Ik zeg niet dat het bij jullie buren ook zo gaat, maar toch moet je heel voorzichtig zijn met wat er gebeurt. Er kan best een "goede" reden voor zijn.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

iones schreef:dat beperkte uitlaten geldt voor de meeste honden in Nederland :ok:
Doe eens een bron voor die bewering :wink:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

suusje78 schreef:Ik weet niet of dit onder hond en leed hoort dus maar even hier:

Mijn ouders hebben buren met 4 a 5 katten en 2 honden.
Een labrador en een heel kleintje.

Volgens mijn vader:
Buren werken allebei.
' s ochtends vroeg gaat de achterdeur open en doen de honden hun behoefte in de tuin.
Geen grote tuin, alleen maar stoep.
''doe maar plassen''
Honden weer naar binnen.
Ik geloof dat 1 van de 2 dan in een bench zit.
Tussen de middag komt buurman thuis, laat de honden weer achter op de stoep hun behoefte doen en ze kunnen weer naar binnen.
's Avonds idem dito.
Af en toe ziet mijn vader hem weleens de voordeur uitgaan met de honden om een stukje te lopen.
Mijns inziens doe je dat sowieso meerdere malen per dag maar goed.
Buurvrouw doet het sowieso nooit.
Laatst hoorde mijn vader dat er iemand op bezoek was daar (moeder of vriendin) die hevig tekeer ging over de plas en de poep in de achtertuin en dat dat toch niet normaal was.
Als het warm weer is, ruiken mijn ouders de geur van hondenplas.

Ik kan me dus niet voorstellen dat je 2 honden hebt, ze bijna nooit ''normaal'' uitlaat.
En als je dan toch tussen de middag van je werk thuis komt, laat ze dan even lekker uit denk ik dan.
Het werk wat je hebt om de stoep schoon te maken is nog meer dan een blokje om met de honden volgens mij.
Ik vind dit heel zielig voor die honden.
Nu heb ik het idee dat mijn vader weleens een klein tikkie overdrijft, maar laatst heb ik steeds doorgevraagd of het ECHT waar was en volgens mijn vader en mijn moeder is het dus echt zo.

Zou je hier wat aan kunnen doen?
Ze erop aanspreken natuurlijk, maar vanwege veel overlast staan mijn ouders op niet zo'n goede voet met hun buren.
dierenberscherming op af sturen.. zullen mss niets doen..
maar ze schikken er wel van en mss gaat het dan beter
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mijn buren leiden ook een héél ander leven dan ik, en vinden heel andere dingen belangrijk dan ik vind. Hun leven, hun keuzes, hun kinderen (in dit geval). Geen haar op mijn hoofd die er de kinderbescherming of jeugdzorg of een opvoeddeskundige bij gaat halen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:Tja,. dat beperkte uitlaten geldt voor de meeste honden in Nederland. Het mag neit te veel tijd en moeite kosten./
De meeste? :denken:
Nou geloof ik dat je wel een beetje overdrijft :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ranetje schreef:
iones schreef:Tja,. dat beperkte uitlaten geldt voor de meeste honden in Nederland. Het mag neit te veel tijd en moeite kosten./
Als ze al uitgelaten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

iones schreef:
ranetje schreef:
Waarom denk je dat..??
Volgens mij is het niet zo negatief als jij schrijft.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef:
Dus als fokker kan je je puppy's beter niet verkopen aan iemand in Eindhoven? :wink:
Ik zie hier in het dorp echt de meeste honden wel buiten hoor.
Meestal niet zo uitgebreid als ik doe, maar ik overdrijf met uitlaten :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

iones schreef:
ranetje schreef:
Gelukkig woon ik ook in een heel andere omgeving :roll:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ik meende dat ook ooit gelezen te hebben, google is mijn vriend :wink:

Onderzoek van de hondenbescherming....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3699 ... tml?p=26,2" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:ik meende dat ook ooit gelezen te hebben, google is mijn vriend :wink:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3699 ... tml?p=26,2" onclick="window.open(this.href);return false;
De Telegraaf :?
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ranetje schreef:
Nuyvilaq schreef:ik meende dat ook ooit gelezen te hebben, google is mijn vriend :wink:

De Telegraaf :?

hahaha ja idd mja het is een onderzoek van de hondenbescherming ? :ugh:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het enige dat je kunt doen is een klacht indienen over de stank.
Of die honden het verder slecht hebben weet ik niet.
Wie weet gaan die mensen wel eens op vreemde tijden met de honden weg, in de auto ofzo naar een mooi gebied.
Misschien lopen ze vrijwel nooit door de buurt?

Er woonde hier ook iemand met twee koningspoedels, die zag je nooit buiten met de honden.
Ze ging direct haar auto in, weg naar een gebied waar geen honden waren (ze konden niet met andere honden).
Zo kunnen mensen al heel snel van alles denken.

Als ik een rijbewijs had, zou ik waarschijnlijk de honden ook alleen maar in de tuin hun behoefte laten doen (ik zou het dan wel opruimen) en voor de rest elke dag 1 keer met de auto naar een gebied waar geen honden zijn, en daar een uur of twee vertoeven met de honden.
Alleen met Julia zou ik dan nog wel wat extra door de buurt lopen, maar omdat Romeo graag vecht, is dat voor mij dan een hele prettige oplossing om toch mijn honden hun beweging en vrijheid te geven, zonder dat wie dan ook last heeft van Romeo's gedrag.

Het zou dan best wel eens kunnen dat buurtbewoners gaan denken dat ik nooit met mijn honden wandel.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”