Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kruising

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

kruising

Ongelezen bericht door rovianne »

Een collega kreeg gisteren ineens een pup van 6 weken in de handen geduwd.. hier heb je een pup..
Het is een kruising Sharpei-amstaff.
Geen papieren, entingen enz.
Maar nu viel dit ras(rassen?) onder de RAD regeling... waar moet ze nu op letten? Kan ze deze reu gewoon houden of zijn er in de toekomst problemen te verwachten?

Ze weet dat de pup te jong is, daar is ze het ook niet mee eens maar eigenaar is foetsie.. ook dat er verder geen papieren bij zitten vindt ze absoluut niet fijn. Maar daar is voor nu helaas niets aan te doen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: kruising

Ongelezen bericht door smoekie »

rovianne schreef:Een collega kreeg gisteren ineens een pup van 6 weken in de handen geduwd.. hier heb je een pup..
Maar nu viel dit ras(rassen?) onder de RAD regeling... waar moet ze nu op letten? Kan ze deze reu gewoon houden of zijn er in de toekomst problemen te verwachten?

Ze weet dat de pup te jong is, daar is ze het ook niet mee eens maar eigenaar is foetsie.. ook dat er verder geen papieren bij zitten vindt ze absoluut niet fijn. Maar daar is voor nu helaas niets aan te doen.
Is de eigenaar/fokker niet te achterhalen dan?

Mocht de hond in de toekomst een gedragstest ondergaan en deze niet behalen mag ze er wel vast rekening mee houden dat ze “eerder” afscheid moet nemen van de hond.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Het zal vast wel een pittig hondje worden, maar de RAD is toch gewoon foetsie nu? Dus als het beestje geen problemen veroorzaakt is er niets aan de hand toch?

Wel heel raar, hoe ging dat dan? Je loopt op straat en opeens heb je een pup in je handen en je ziet nog net iemand hard wegrennen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat wordt zeker een pittig hondje; maar met een consequente opvoeding moet het toch wel lukken?
Zolang hij problemen veroorzaakt is er ook geen probleem. De vraag is natuurlijk of jou collega zin heeft in het opvoeden van een pup...
Als ze weinig tijd heeft of niet zo sterk in haar schoenen staat; zou ik persoonlijk eerder op zoek gaan naar een liefhebber.
rovianne
Zeer actief

collega stond op een grasveldje met haar eigen pup (half jaar oude kruising rotweiler) toen er iemand aan kwam lopen die vroeg of ze een pup wilde en er eentje in haar handen duwde.. De pup(s) moesten weg omdat ze overlast bezorgden voor de buren.
Tja consequente opvoeding.. ben eigenlijk bang dat dat niks wordt. Dus zie het angstig tegemoet.
Ze had vanacht al niet geslapen omdat de pup heel onrustig was en flink overgegeven had. :ugh:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

rovianne schreef:collega stond op een grasveldje met haar eigen pup (half jaar oude kruising rotweiler) toen er iemand aan kwam lopen die vroeg of ze een pup wilde en er eentje in haar handen duwde.. De pup(s) moesten weg omdat ze overlast bezorgden voor de buren.
Tja consequente opvoeding.. ben eigenlijk bang dat dat niks wordt. Dus zie het angstig tegemoet.
Ze had vanacht al niet geslapen omdat de pup heel onrustig was en flink overgegeven had. :ugh:
Met 6 weken oud al overlast voor de buren geven? Dat lijkt me heel sterk... Een pittige pup opvoeden terwijl je al een pup hebt die straks gaat puberen lijkt me echt onbegonnen werk. Zeker als de kleine pup ook nog eens ziek kan zijn. Dikke kans dat de pups gewoon geen geld mochten kosten en daarom weg moesten. Wat ontzettend treurig zeg. Als ik haar was zou ik een goed huisje voor de kleine pup proberen te zoeken, ze heeft tenslotte al een pup die ook wel behoorlijk wat aandacht zal eisen toch?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

En als het twee reutjes of twee teefjes zijn, dan kan het ook nog dat de honden elkaar later naar het leven gaan staan :19:
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Raar verhaal :denken:
Heb je wat meer informatie over hoe het gegaan is ?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sorry hoor, maar je laat je toch niet inene een pup van 6 weken in je armen drukken :denken:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

:piew: :M: :tong:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
rovianne schreef:Een collega kreeg gisteren ineens een pup van 6 weken in de handen geduwd.. hier heb je een pup..

Mocht de hond in de toekomst een gedragstest ondergaan en deze niet behalen mag ze er wel vast rekening mee houden dat ze “eerder” afscheid moet nemen van de hond.
Die regeling is van de baan dus niet meer van toepassing op dit hondje.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

*Ellen* schreef:Raar verhaal :denken:
Heb je wat meer informatie over hoe het gegaan is ?
gebeurd wel vaker mij hebben ze weleens ineens een york in mijn handen gedrukt toen ik onderweg was mijn kinderen naar school te brengen
stond echt met mijn mond vol tanden en de vrouw ging er vandoor
Afbeelding
rovianne
Zeer actief

Het zijn 2 reutjes. Wat ze er verder mee doet weet ik ook niet. Ik hoop dat ze de juiste beslissing maakt en afstand doet van de pup.
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:

Die regeling is van de baan dus niet meer van toepassing op dit hondje.
Misschien ben ik wel gek hoor, maar bij mijn weten is dat nog steeds zo.
(alleen uitgebreider omdat elke hond nu in beslag kan worden genomen, en niet alleen maar honden zoals pitbulls-staffords e.d.)

Zoals ik het begrepen heb kunnen nu alle honden die ongewenst agressief gedrag vertonen (grommen, lip optrekken e.d.) in beslag worden genomen en aan een gedragstest worden onderworpen :19: Halen zij die niet dan wordt de hond (ongeacht ras) net als voorheen dus al gebeurde simpelweg gedood.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Misschien ben ik wel gek hoor, maar bij mijn weten is dat nog steeds zo.
(alleen uitgebreider omdat elke hond nu in beslag kan worden genomen, en niet alleen maar honden zoals pitbulls-staffords e.d.)

Zoals ik het begrepen heb kunnen nu alle honden die ongewenst agressief gedrag vertonen (grommen, lip optrekken e.d.) in beslag worden genomen en aan een gedragstest worden onderworpen :19: Halen zij die niet dan wordt de hond (ongeacht ras) net als voorheen dus al gebeurde simpelweg gedood.

Zij vraagt of er op basis van deze kruising problemen zijn te verwachten en die zijn er dus niet,tenminste niet meer voor haar dan voor een ander, nu de rad van de baan is waar deze hond onder zou vallen in het verleden.
Bij problemen zou er een gedragstest kunnen plaats vinden maar het hondje kan niet meer op basis van zijn uiterlijk uit haar handen worden getrokken en ik denk dat ze dat bedoelde gezien deze reactie

smoekie
Zeer actief

tineke schreef:Zij vraagt of er op basis van deze kruising problemen zijn te verwachten en die zijn er dus niet,tenminste niet meer voor haar dan voor een ander, nu de rad van de baan is waar deze hond onder zou vallen in het verleden.
Bij problemen zou er een gedragstest kunnen plaats vinden maar het hondje kan niet meer op basis van zijn uiterlijk uit haar handen worden getrokken en ik denk dat ze dat bedoelde gezien deze reactie

oh ok, dan vatte ik jouw reactie anders op :roos:

Enige verschil zal denk ik zijn dat als jouw boomertje gromt, zijn lip optrekt en of een hond of iemand bijt men er waarschijnlijk geen drama van zal maken terwijl er best wel veel vooroordelen over dit soort honden zijn en men eerder aan de bal zou trekken bij de politie als het een stafford betreft (kruising of niet) dan wanneer het een boomertje zou betreffen.

Ik zou me in ieder geval niet zo 1-2-3 een pup in de handen laten duwen en me toch echt wel 2x achter de oren krabben of ik de pup wel zou willen houden wetende dat mensen vaak hun oordeel over een dergelijk ras al hebben getrokken alleen op basis van hun uiterlijk en negatieve berichtgevingen :19:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

smoekie schreef:
Enige verschil zal denk ik zijn dat als jouw boomertje gromt, zijn lip optrekt en of een hond of iemand bijt men er waarschijnlijk geen drama van zal maken terwijl er best wel veel vooroordelen over dit soort honden zijn en men eerder aan de bal zou trekken bij de politie als het een stafford betreft (kruising of niet) dan wanneer het een boomertje zou betreffen.
:
waarom?
denk je dat de politie een hond in beslag komt nemen omdat ie een keer zn lip optrekt
zolang jij zorgt dat je hond geen schade aanbrengt
heb je niks om bang voor te zijn
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
smoekie
Zeer actief

Met de wijziging van in de RAD kunnen honden die zich ongewenst agressief gedragen in het openbaar kunnen in beslag genomen worden, ongeacht de grootte van het dier en of het een pitbull/stafford/poedel of wat dan ook betreft.

Verschil wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld Jantje die een afkeer van Staffords heeft eerder aan de bal zal trekken bij de politie als jouw staff gromt, de lip op trekt of wat dan ook, dan wanneer dat lieve boomertje hem zijn halve teen afknabbelt :wink: . Dus je hond (de staff in dit geval) hoef niet eens schade aan een ander, andere hond toe te brengen om in beslag genomen te worden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

smoekie schreef:Met de wijziging van in de RAD kunnen honden die zich ongewenst agressief gedragen in het openbaar kunnen in beslag genomen worden, ongeacht de grootte van het dier en of het een pitbull/stafford/poedel of wat dan ook betreft.

Verschil wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld Jantje die een afkeer van Staffords heeft eerder aan de bal zal trekken bij de politie als jouw staff gromt, de lip op trekt of wat dan ook, dan wanneer dat lieve boomertje hem zijn halve teen afknabbelt :wink: . Dus je hond (de staff in dit geval) hoef niet eens schade aan een ander, andere hond toe te brengen om in beslag genomen te worden.

fout...

dit wílden ze maar is niet door gegaan. er is nu helemaal niks behalve de gewone overlast regelingen die er daarvoor al waren. het hele gedragstestverhaal is (nog) niet van kracht en komt misschien wel helemaal niet
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

thom schreef:Sorry hoor, maar je laat je toch niet inene een pup van 6 weken in je armen drukken :denken:
Ik heb ooit eens gehad dat er gebeld werd (ik woonde driehoog) en ik opendeed omdat ik bezoek verwachtte.
Ik hoorde niks, ging kijken om de deur dicht te doen en daar stond een herderpup van een maand of vier. Alleen. Geen mens te bekennen.
Daar zat ik, op mijn studentenkamertje :?
Hondje is naar het asiel gegaan, want wat moest ik ermee? :19:
Houden mocht ook niet trouwens, van de hospita.

Er zijn echt een hoop gekken in de wereld, en dat was 30 jaar geleden dus ook al zo. :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marjoleine schreef:
thom schreef:Sorry hoor, maar je laat je toch niet inene een pup van 6 weken in je armen drukken :denken:
Ik heb ooit eens gehad dat er gebeld werd (ik woonde driehoog) en ik opendeed omdat ik bezoek verwachtte.
Ik hoorde niks, ging kijken om de deur dicht te doen en daar stond een herderpup van een maand of vier. Alleen. Geen mens te bekennen.
Daar zat ik, op mijn studentenkamertje :?
Hondje is naar het asiel gegaan, want wat moest ik ermee? :19:
Houden mocht ook niet trouwens, van de hospita.

Er zijn echt een hoop gekken in de wereld, en dat was 30 jaar geleden dus ook al zo. :piew:
edit: on topic: dat zou ik nu dus ook doen. Asiel, bedoel ik. Dit wordt niks, daar heb ik geen bol voor nodig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief

massam schreef:
smoekie schreef:Met de wijziging van in de RAD kunnen honden die zich ongewenst agressief gedragen in het openbaar kunnen in beslag genomen worden, ongeacht de grootte van het dier en of het een pitbull/stafford/poedel of wat dan ook betreft.

fout...

dit wílden ze maar is niet door gegaan. er is nu helemaal niks behalve de gewone overlast regelingen die er daarvoor al waren. het hele gedragstestverhaal is (nog) niet van kracht en komt misschien wel helemaal niet

oh ok, dat wist ik niet, dacht dat dat per 1 januari van dit jaar was ingegaan, en dat rasverenigingen tot die datum hadden zelf met een plan van aanpak van het betreffende ras te komen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
rovianne schreef:collega stond op een grasveldje met haar eigen pup (half jaar oude kruising rotweiler) toen er iemand aan kwam lopen die vroeg of ze een pup wilde en er eentje in haar handen duwde..
Mooi dat ik me dat niet liet gebeuren.
Ik bracht die pup naar het asiel, zéker gezien de kruising die het is en de kruising die ze zelf heeft.
Kan nu al in mijn glazen bol zien dat dat niks gaat worden.
Jij zegt 't, ik denk 't :-)

Hoe graag ik straks er nog een hond bij wil.. WEL eentje die ik kies, niet in mijn handen laat duwen....
Ervan uitgande dat dit mij idd zou gebeuren (kan... niets uitgesloten) ging ik door naar het asiel ermee. Beesie kreeg wat te eten en te drinken, maar hup, linea recta! Ik ga toch geen hond gedwongen houden?!!!

Suzanne
rovianne
Zeer actief

Collega houdt de pup.. Nu heeft ze dus een pup van 6 maanden (kruising rotweiler) en eentje van 7 weken (kruising Amstaf en Sharpei)
Ben heeeel benieuwd wat dit later gaat worden..
Oh ja.. is ook nog reu en teef, maar ze laat er wel eentje helpen. :ugh:
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Beetje late reactie, maar komt er iemand op het idee in zo'n geval een aangifte te doen. Politie en dierenbescherming. De pup kan ook gewoon gestolen zijn. Of nestgenoten ergens gevonden of net zo gedumpt. Allemaal zielig dat pupje maar dit soort praktijken zouden toch eigenlijk gestraft dienen te worden.
Jos
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Met een reu en een teef heb je wel meer kans van slagen. in eerste instantie dacht ik dat het 2 reutjes waren. Dat was ws wel fout gegaan. Meer kans iig. Ik wens ze heeeeeeel veel succes met 2 van die pittige rassen in huis :wink:

Groetjes Marieta
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”