Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteersport

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Apporteersport

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb al vaker met het idee gespeeld om met Jip apporteersport te gaan doen. Nu met het bolletjes topic dacht ik ineens, misschien moet ik het toch maar eens doen. Ach eerst maar eens informeren dacht ik. Nu zou ik alleen maandag al kunnen starten. Dus moet ik even beslissen of ik het ook echt wil.
Ik heb eigenlijk nog twee twijfelpunten. Zou het nadelig kunnen zijn voor behendigheid? Jip neemt heel moeilijk afstand van mij en dat is iets waar ik aan wil werken. Zou het dan nadelig zijn als ik voor het apporteren weer meer ga volgen enzo?

En hoe groot is het gehoorzaamheidsaspect in de apporteersport? Ik vind een beetje niet zo erg, maar ik ben niet zo gehoorzaamheidsachtig zeg maar :oeps:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Apporteersport

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik doe dan wel geen apportersport maar jachttraining.
Daarnaast doe ik flyball en behendigheid en dat gaat prima samen.
Hij weet alles prima van elkaar te onderscheiden.
En tijdens het apporteren moet een hond ook heel wat afstand nemen.
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Afstand nemen hoort bij apporteren :ok:
Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat er bijzonder veel aandacht aan het volgen wordt besteedt. Maar ik weet niet hoe een apporteersporttrainer daar over denkt.
Wij doen wel eens een stukje volgen, voor de vorm :mrgreen:
Maar dat doe ik gewoon onderweg ook wel eens, ook voor de vorm :mrgreen:
Ik zou me er niet te druk over maken hoor, als het je leuk lijkt gewoon doen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik ben erg dol op apporteersport. Doe het met Rein en Huette. Ik vind het na reddingshondenwerk het leukste om te doen omdat het je hond veel uitdaging geeft. Hij moet juist veel zelf doen, zelf beslissingen nemen en zonder jouw steun en aanwezigheid zijn voorwerpen zoeken. Ik vind dat het een hond stimuleert om op zijn zintuigen te vertrouwen en daar optimaal gebruik van te maken. Tuurlijk moet de hond luisteren maar de nadruk ligt niet op gehoorzaamheidsoefeningen, verre van zelfs. Ik vermoed dat je maandag bij de AHC in de beginnersgroep zou kunnen starten, daar traint nog een poedel in, een grijze middenheg.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:Ik ben erg dol op apporteersport. Doe het met Rein en Huette. Ik vind het na reddingshondenwerk het leukste om te doen omdat het je hond veel uitdaging geeft. Hij moet juist veel zelf doen, zelf beslissingen nemen en zonder jouw steun en aanwezigheid zijn voorwerpen zoeken. Ik vind dat het een hond stimuleert om op zijn zintuigen te vertrouwen en daar optimaal gebruik van te maken. Tuurlijk moet de hond luisteren maar de nadruk ligt niet op gehoorzaamheidsoefeningen, verre van zelfs. Ik vermoed dat je maandag bij de AHC in de beginnersgroep zou kunnen starten, daar traint nog een poedel in, een grijze middenheg.
Ja klopt, ik zou maandag kunnen starten. Dus daarom moet ik nu even heel snel gaan beslissen (ik dacht ik informeer even rustig, kijk of het wat is....maar moet dus even wat sneller :wink: ) . Twijfel nog heel erg of ik het zelf eigenlijk leuk genoeg vindt :oeps:
Dat het niet zo gehoorzaamheidsachtig is, is trouwens goed om te horen :ok: Jip vindt het ook wel helemaal prachtig denk ik. Ga er nog maar even een nachtje over slapen :F:

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

en wat heb je besloten? heb je vanavond getraind? en hoe was het?

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga nog wel kijken maar om nu al te beginnen kwam eigenlijk niet zo lekker uit :-S Dus we gaan binnenkort kijken en dan beslis ik ook of ik het wil gaan doen of niet. Ben wel benieuwd :ok:

Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”