Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
VDH is denk ik Vereniging Duitse Herders, en de WUSV staat voor een of ander selectiewedstrijd voor raszuivere Duitse Herders voor komend oktober in Krefeld.
Doet iemand van het forum daaraan mee? Het is hier op loopafstand, dus ik wil eigenlijk wel eens gaan kijken. En als er bekende honden (bazen) meedoen dan wil ik héél graag kijken
massam schreef:had ik ook al gevraagd voor 30 augustus en niemand zegt wat..
30 augustus Kampioenschap PH 1
P.H.V. "De Verdediger" te Ottersum.
Tssss, belachelijk
Ik zie trouwens bij de deelnemerslijst geen bekende HF namen of honden. Kan iemand mij dan vertellen wat zo'n wedstrijd inhoudt? Ga ik wel naar "het goede" kijken, zeg maar?
Marion. schreef:VDH is denk ik Vereniging Duitse Herders, en de WUSV staat voor een of ander selectiewedstrijd voor raszuivere Duitse Herders voor komend oktober in Krefeld.
Doet iemand van het forum daaraan mee? Het is hier op loopafstand, dus ik wil eigenlijk wel eens gaan kijken. En als er bekende honden (bazen) meedoen dan wil ik héél graag kijken
Het WUSV staat voor Wereld Kampioenschap Africhting voor Duitse Herders.
Ik ga naar het WK FCI, voor alle werkhondenrassen in Oostenrijk dus zal hier niet zijn.
Volgens mij zitten er geen deelnemers op dit forum.
Enkele deelnemers heb ik wel eens gezien tijdens een wedstrijd. Een hond heb ik als pups gezien bij zijn eerste eigenaar.
Ik ga niet naar Krefeld om te kijken, vind het te ver weg.
VDH staat inderdaad voor de Vereniging van liefhebbers en fokkers van Duitse Herders
en WUSV staat voor Welt Union Schäferhunde Verein.
Bij VDH kringgroep Slingeland wordt volgend weekend bepaald wie Nederland mag vertegenwoordigen op het wereldkampioenschap van Duitse Herders.
Zaterdags wordt er net over de grens in Duitsland gespeurd op velden waar een poosje geleden de tarwe van af is gehaald en dat is behoorlijk kale grond met hier en daar wat gras en onkruid. Dat is ook de grondsoort waar bij het werelkampioenschap op wordt gespeurd.
Op zondag staat de gehoorzaamheid en pakwerk op het programma.
Voorafgaand aan deze wedstrijd zijn er al 2 pre-selectiewedstrijden geweest en degenen die daar goed gescoord hebben gaan het nu dus op deze wedstrijd onderlng "uitvechten".
Op de deelnemerslijst staan een heel aantal bekende namen uit het Duitse Herder wereldje, maar geen bekende van het HF
2 deelnemers hebben ook vorig jaar aan het wereldkampioenschap meegedaan in Amerika en 1-tje heft vorig jaar meegedaan aan het wereldkampioenschap speuren in Frankrijk.
Charles vd B schreef:VDH staat inderdaad voor de Vereniging van liefhebbers en fokkers van Duitse Herders
en WUSV staat voor Welt Union Schäferhunde Verein.
Bij VDH kringgroep Slingeland wordt volgend weekend bepaald wie Nederland mag vertegenwoordigen op het wereldkampioenschap van Duitse Herders.
Zaterdags wordt er net over de grens in Duitsland gespeurd op velden waar een poosje geleden de tarwe van af is gehaald en dat is behoorlijk kale grond met hier en daar wat gras en onkruid. Dat is ook de grondsoort waar bij het werelkampioenschap op wordt gespeurd.
Op zondag staat de gehoorzaamheid en pakwerk op het programma.
Voorafgaand aan deze wedstrijd zijn er al 2 pre-selectiewedstrijden geweest en degenen die daar goed gescoord hebben gaan het nu dus op deze wedstrijd onderlng "uitvechten".
Op de deelnemerslijst staan een heel aantal bekende namen uit het Duitse Herder wereldje, maar geen bekende van het HF
2 deelnemers hebben ook vorig jaar aan het wereldkampioenschap meegedaan in Amerika en 1-tje heft vorig jaar meegedaan aan het wereldkampioenschap speuren in Frankrijk.
Oké, dankjewel Charles. Dan is het dus wel de moeite waard om te gaan kijken? Dan ga ik denk ik voor de zondag, want speuren is voor een toeschouwer niet zo heel spannend denk ik. Het pakwerk wil ik wel eens een keer zien. Is dat heel anders dan bij de KNPV (schrijf ik het goed?)
Speuren is ook mooi om te zien maar vaak sta je als toeschouwer op grote afstand en is er niet zo veel van te zien.
De meesten hebben dan ook een verrekijkertje bij zich.
Op zondag wordt er in groepen van 6 gewerkt. Dat betekent dat die 6 deelnemers eerst gehoorzaamheid doen en dan direct er achteraan het pakwerk.
Daarna gaat de volgende groep van 6.
Het tijdschema staat ook op die website, aleen hoe laat wie loopt is nog niet bekend omdat er zaterdag eerst geloot gaat worden.
Het pakwerk is inderdaad anders dan bij de KNPV (ja je hebt het goed geschreven).
Bij KNPV mag de hond op het been, arm of schouder bijten (zelf op de rug komt wel voor) met de bedoeling een verdachte tot staan te brengen dan wel uit te schakelen.
Bij de IPO gaat het veel meer om de netheid een mag de hond alleen maar op de mouw bijten. Integenstelling tot de KNPV heeft de pakwerker bij IPO alleen maar een broek en jasje aan om zich te beschermen tegen nagels.
Ook de dreiging van de pakwerker is anders.
KNPV is praktijk gericht en IPO is een sportspel, waarbij ook de gehoorzaamheid in het pakwerk een hele belangrijke rol speelt.
Charles vd B schreef:Jammer dat je aankomende zondag niet op de Doe dag komt (?) want dan had je het zelf ook kunnen ervaren
Zelf ervaren??? Haha, waarmee?
Ik ga toch even kijken in Gaanderen denk ik. Ga ik later wel bij KNPV mensen kijken, en mischien zie ik dan ook verschil. Wel jammer dat er geen forummer meedoet
Dan ga je toch gewoon naar Ottersum?
Daar zullen vast ook goede honden te zien zijn.
Het spectaculairdere gedeelte (stelwerk) is normaliter 's middags, begint meestal om half 2 of om 2 uur.
's Ochtends is het voorprogramma, maar dat vindt op meerdere plekken op het veld/terrein plaats dus da's lastiger te volgen.
ook ik ben zondags vertegenwoordigd bij kgp Slingeland. Twee van mijn clubmaatjes doen mee met de selectie en uiteraard kom ik supporteren en meeduimen op een WKplek (of twee) .
Vandaag was dus het speuren en het lijkt een waar slagveld te zijn geworden.
Een flink aantal kanshebbers die op de voorgaande 2 voorselectie wedstrijden in de top zijn geeindigd zijn vandaag gezakt
Dat betekent dat ze uit de race zijn, waaronder ook 1 van Chiki's clubmaatjes
In hoeverre het gerucht waar is weet ik niet maar 1 van de gezakten krijgt morgen een nieuwe kans omdat er iemand met hond door zijn spoor is heen gelopen.
Ook de gezakten moeten morgen toch gehoorxaamheid en pakwerk doen
Zijn Chiboa en Cira ook uit hetzelfde nest (voor zover ik heb kunnen vinden wel) Dat zou betekenen dat er nog 2 nestgenoten gaan (niet van de 2 broertjes, maar ander nest)
Elly* schreef:Zijn Chiboa en Cira ook uit hetzelfde nest (voor zover ik heb kunnen vinden wel) Dat zou betekenen dat er nog 2 nestgenoten gaan (niet van de 2 broertjes, maar ander nest)
Klopt hoor dat Chiboa en Cira nest broer en zus zijn. Leuk detail dat me gisteren ook al opviel; it's all in the family . Ik ben blij dat 1 van mijn clubgenoten het gered heeft om er te staan, doodzonde dat de andere het ondanks hoogste score op appel en manwerk (2x97 punten) het niet gered heeft .
Elly* schreef:Zijn Chiboa en Cira ook uit hetzelfde nest (voor zover ik heb kunnen vinden wel) Dat zou betekenen dat er nog 2 nestgenoten gaan (niet van de 2 broertjes, maar ander nest)
Klopt hoor dat Chiboa en Cira nest broer en zus zijn. Leuk detail dat me gisteren ook al opviel; it's all in the family . Ik ben blij dat 1 van mijn clubgenoten het gered heeft om er te staan, doodzonde dat de andere het ondanks hoogste score op appel en manwerk (2x97 punten) het niet gered heeft .
Een schitterende score van Andy met Biko op 2 onderdelen en dan is het echt jammer dat het met het speuren zo is misgegaan.
Ben er zelf niet geweest, maar hoorde wel dat de omstandigheden bij het speuren nogal wisselend waren (geen gelijke ondergrond, niet gelijke lengtes, sommige sporen diagonaal andere weer recht, publiek wat op een voorwerp stond en dat soort dingen)