hij zegt, is de gehemelte zwart dan zit er pit in, wat zeggen jullie??
ik vond dat flauwekul, maar is het waar???
een beetje zwart ok, maar veel zwart, veel pit???
Moderator: moderatorteam
Marjoleine schreef:Klets.
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel
Toen mensen nog niets van genetica wisten hadden ze veel van dit soort "weetjes" die vrijwel altijd op niets gebaseerd waren.
De kleur van het gehemelte heeft te maken met de kleur van de hond.
In een nest kun je er iets aan zien wat betreft de kleurontwikkeling bijvoorbeeld.
Maar mijn pittigste teef heeft het minste pigment in haar mond, en de zachtste het meeste.
Je weet natuurlijk wel dat dat niet direct kleurgerelateerd is?Nanna schreef:Van gehemeltes weet ik het niet maar bij vachtkleuren wel.
Zwarte poedels schijnen pittiger te zijn dan de overige kleuren.
Ook zwarte langhaar teckels zijn pittiger dan rode.
Maar niet net doen alsof het aan de kleur ligt terwijl het de bloedlijnen zijn danNanna schreef:JaMarjoleine schreef:Je weet natuurlijk wel dat dat niet direct kleurgerelateerd is?Nanna schreef:Van gehemeltes weet ik het niet maar bij vachtkleuren wel.
Ook zwarte langhaar teckels zijn pittiger dan rode.Maar het feit ligt er wel
Dus die witte vlek bij mijn black and tan teckel betekende ook niet dat hij dus zeer goed in de jacht was?Marjoleine schreef:Je weet natuurlijk wel dat dat niet direct kleurgerelateerd is?Nanna schreef:Van gehemeltes weet ik het niet maar bij vachtkleuren wel.
Ook zwarte langhaar teckels zijn pittiger dan rode.
Van gehemeltes weet ik niksNanna schreef:JaMarjoleine schreef:Je weet natuurlijk wel dat dat niet direct kleurgerelateerd is?Nanna schreef:Van gehemeltes weet ik het niet maar bij vachtkleuren wel.
Ook zwarte langhaar teckels zijn pittiger dan rode.Maar het feit ligt er wel

Durf nooit weer een zwarte Poedel te nemen.Nanna schreef: Zwarte poedels schijnen pittiger te zijn dan de overige kleuren.
De karakters liggen niet vast in de kleurpatronen maar in de lijnen waar die kleurpatronen in voorkomen.LéonieHonden schreef:Durf nooit weer een zwarte Poedel te nemen.Nanna schreef:Zwarte poedels schijnen pittiger te zijn dan de overige kleuren.![]()
![]()
Volgensmij liggen bij heel veel rassen kleuren en karakters dicht bij elkaar. Zoals de rode Cocker die agressiever zou zijn dan de andere kleuren.
Ik denk dat Marjolein toch duidelijk heeft uitgelegd dat het niet aan de kleur ligt maar aan de lijn die erachter zit, klinkt voor mij heel aannemelijk in ieder gevalEllen. schreef:Bij de Labrador is dat toch ook, dat je merkt dat bijvoorbeeld de bruine Lab vaak heel veel drukker is dan een zwarte, en de blonde daar weer net tussenin zit, in ieder geval rustiger dan de bruin gekleurde.
Of ligt dat maar net aan de lijn? Want alle bruine Labradors die ik ken zijn aanzienlijk drukker dan bijv zwarte of blonde.

Ja, dat klopt.fleurie schreef:Ik denk dat Marjolein toch duidelijk heeft uitgelegd dat het niet aan de kleur ligt maar aan de lijn die erachter zit, klinkt voor mij heel aannemelijk in ieder gevalEllen. schreef:Bij de Labrador is dat toch ook, dat je merkt dat bijvoorbeeld de bruine Lab vaak heel veel drukker is dan een zwarte, en de blonde daar weer net tussenin zit, in ieder geval rustiger dan de bruin gekleurde.
Of ligt dat maar net aan de lijn? Want alle bruine Labradors die ik ken zijn aanzienlijk drukker dan bijv zwarte of blonde.
Het ligt dus aan de lijn.fleurie schreef:Ik denk dat Marjolein toch duidelijk heeft uitgelegd dat het niet aan de kleur ligt maar aan de lijn die erachter zit, klinkt voor mij heel aannemelijk in ieder gevalEllen. schreef:Bij de Labrador is dat toch ook, dat je merkt dat bijvoorbeeld de bruine Lab vaak heel veel drukker is dan een zwarte, en de blonde daar weer net tussenin zit, in ieder geval rustiger dan de bruin gekleurde.

Ik heb dat ooit gelezen maar ik weet het niet meer.Frenk schreef:Ik ben er nog maar net in begonnen, maar ook Trumler maakt een relatie tussen de kleur van de hond en het karakter. Nog even doorlezen en ik kan jullie vertellen wat hij precies erover zegt