Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou je doen????

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: wat zou je doen????

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nuyvilaq schreef:Ja zo ken ik iemand die idd ook zo'n top show husky voor heeeeeeel veel geld heeft gekocht, bizar gewoon :ugh:
Mwah , hoezo bizar? In de paardenwereld is het toch ook vrij normaal dat een succesvol race/springpaard voor veel geld van eigenaar wisselt?
Oke , ik snap zoiets voor mensen die niet showen/fokken bijvoorbeeld raar in de oren klinkt.
Ik weet niet wat ik zou doen. Ik denk dat ik het wel zou overwegen als mijn reu niet meer " interssant " is voor mijn kennel , onder de strikte voorwaarde natuurlijk dat er goed voor hem wordt gezorgt , en hij niet ergens in een kenneltje wordt gedumpt . Want Bostons zijn GEEN kennelhonden. Ze kwijnen namelijk weg in een kennel.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 01 sep 2009 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

S@ndr@ schreef:Voor 7 miljoen doe ik er ook nog een strik om :mrgreen: :engel:
gelijk oversteken :mann:
Wel een gouden strikje he :hmmm: ? :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Iemand bij wie het zelfs maar in het hoofd op zou komen dat mijn hond te koop is, is wat mij betreft meteen al totaal ongeschikt om honden te hebben, laat staan één van mijn honden.

Ik heb geloof ik één keer zo'n aanbod gehad van de buurtaso's, die zagen wel handel. :wink:
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

Nou zou er voor mijn hond niemand komen die hem wil kopen.
Maar nee echt nooit niet dat ik mijn hond zou verkopen voor mijn is hij onbetaalbaar
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben er al lang achter dat geld niet gelukkig maakt dus ik zou het niet doen, om hoeveel geld het ook gaat.
Gezondheid, liefde, dat is wat telt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn paarden zijn voor een bepaald bedrag wel te koop, maar mijn honden niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mijn honden zijn niet te koop. Hoe hoog het bedrag ook is wat geboden wordt......
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Daar hoef ik niet over na te denken.. voor 7 Miljoen krijgen ze er dan niet 1 voor 7 miljoen kunnen ze ze allemaal nog wel krijgen.. Het is en blijft wel een beest hoe gehecht je er ook aan kan zijn.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Leane schreef:Daar hoef ik niet over na te denken.. voor 7 Miljoen krijgen ze er dan niet 1 voor 7 miljoen kunnen ze ze allemaal nog wel krijgen.. Het is en blijft wel een beest hoe gehecht je er ook aan kan zijn.
Wat raar dat mensen zo verschillend zijn he? Uiteraard zijn het bij mij "ook maar" beesten, en ook beesten waarvan ik weet dat ik mazzel heb als ze 15 worden. Maar ze gaan hier echt voor geen goud weg. Laat ik het op normale (behapbare) bedragen houden. Stel ik krijg er 100.000 euro voor. Mwah, met dat geld kan ik dan wel een leuk campertje kopen, maar ik denk dat ik er geen seconde van kan genieten hoor. Maar misschien is het verschil wel hoe belangrijk je geld vind?

(overigens is de camper die ik graag wil maar hooguit 3000 euro hoor, niet dat jullie denken dat ik graag een camper van 100.000 wil; ik zou gewoon echt niet weten wat ik met een paar duizend euro moest doen, en al helemaal niet als ik daarvoor mijn hond kwijt ben :19: )
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marion. schreef:
Leane schreef:Daar hoef ik niet over na te denken.. voor 7 Miljoen krijgen ze er dan niet 1 voor 7 miljoen kunnen ze ze allemaal nog wel krijgen.. Het is en blijft wel een beest hoe gehecht je er ook aan kan zijn.
Wat raar dat mensen zo verschillend zijn he? Uiteraard zijn het bij mij "ook maar" beesten, en ook beesten waarvan ik weet dat ik mazzel heb als ze 15 worden. Maar ze gaan hier echt voor geen goud weg. Laat ik het op normale (behapbare) bedragen houden. Stel ik krijg er 100.000 euro voor. Mwah, met dat geld kan ik dan wel een leuk campertje kopen, maar ik denk dat ik er geen seconde van kan genieten hoor. Maar misschien is het verschil wel hoe belangrijk je geld vind?

(overigens is de camper die ik graag wil maar hooguit 3000 euro hoor, niet dat jullie denken dat ik graag een camper van 100.000 wil; ik zou gewoon echt niet weten wat ik met een paar duizend euro moest doen, en al helemaal niet als ik daarvoor mijn hond kwijt ben :19: )
Maar voor 100.000 koop je wel een camper en een nieuwe hond ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou er met mijn gevoel nooit uitkomen:7 miljoen rijker (geen mens die dat geeft voor mijn honden, maar goed :smile: ).
Altijd afvragen hoe het met ze zou zijn..... ik zou stinkend rijk zijn en knetter getikt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik snap die redenatie niet helemaal 'het is en blijft een beest'. Ja, en? :denken:
Het gaat toch juist om de mate van hechting, en aan een beest kan je heel erg gehecht zijn.

Daarbij, al was het een schilderij... er zijn zat mensen heel gehecht aan een schilderij en zouden dit nooit verkopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Marjoleine schreef:Maar voor 100.000 koop je wel een camper en een nieuwe hond ;)
Al krijg ik maar 4000 euro, dan koop ik ook mijn droomcamper en een nieuwe hond :19:

Sam kwam van een boer (lagen in een schuur, niet een broodfokker in de zin van het woord maar gewoon een 90-jarige man die nog wat om handen wilde hebben), en hij kostte 350 gulden. Toen hij doodgereden werd (inmiddels was ik volledig op de hoogte van goede fokkers enzo, had zelfs al contact met de fokster waar onze volgende hond vandaan zou komen), wilde ik alleen nog maar een pupje van diezelfde boer. Verstandsverbijstering enzo. Iedereen heeft me proberen tegen te houden, maar ik moest en zou. De buren (zij pastte 2 dagen in de week op onze hond) zijn toen meegeweest, en buurman heeft "onderhandelt". Boy kregen we voor 300 gulden mee omdat we zo'n pech hadden gehad met Sam die net 10 maanden was geworden.

Ik vond het vréselijk! Ik ben met Boy in de auto gaan zitten, heb buurman mijn portemonnee in de handen gedrukt en ik wilde niets meer weten. Maar eigenlijk tot en met zijn dood heb ik iedere dag wel iets gehad van "dankzij Sam's dood was jij 50 euro goedkoper". Dat voelde niet fijn kan ik zeggen.
Rami
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Marion. schreef:

Maar voor 100.000 koop je wel een camper en een nieuwe hond ;)
Maar maakt dat je gelukkig(er)? Ik geloof er helemaal niks van. :wink: Geld maakt je leven (op sommige vlakken) een stuk makkelijker, maar dingen die echt belangrijk en waardevol zijn (gezondheid, liefde, vriendschap) zijn met geen geld te koop.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Marjoleine schreef:Maar voor 100.000 koop je wel een camper en een nieuwe hond ;)
Maar maakt dat je gelukkig(er)?
Dat zeg ik niet, ik weet het namelijk niet.
Ik zei het al: dit soort vragen is niet te beantwoorden, niet écht.

Er zijn zat dingen die voor mij belangrijk(er) zijn. Nu.
Maar weet ik hoe het morgen is?
Dat bedoel ik er maar mee te zeggen.

Afbeelding

indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Heel eerlijk gezegd

Ja ,en dat meen ik ,
sorry dit is natuurlijk niet wat jullie willen horen .
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee. Tenzij is van dat geld een identieke nieuwe Nora of Nilo haal..maar dat kan niet dus nee. Hoewel het wel aan de situatie ligt. Stel ik had bijvoorbeeld politiehonden in training of blindegeleidehonden, dan zou ik daar (denk ik) wel afstand van kunnen doen als iemand interesse heeft. Maar een pup aanschaffen met het idee dat ie toch zo'n 12 jaar bij je is, en dan voor die tijd verkopen? Nee, dat zou ik voor geen enkel bedrag kunnen.
Rami
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Rami schreef:

Aha, ik snap het. :wink:
Maar ik ben eigenwijs en denk het (voor mij zelf) wel te weten: voldoende geld hebben is handig en leuk (dat zal ik niet ontkennen), maar het maakt zeker niet gelukkig.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Het verbaasd me echt dat sommige mensen serieus ja antwoorden op deze vraag.
Maja ieder zijn ding.
Zazoe is van mij en gaat voor geen goud bij mij weg!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
shine
Actief
Mijn ras(sen): kruising bullmastiff / franse bulldog

Ongelezen bericht door shine »

ben er zelf heel makkelijk in, iedereen is anders ook honden geen enkele hond is hetzelfde.
ookal zou je voor die 7 miljoen gaan en je neemt een andere hond hij vervangt nooit de vorige hond.

dit is ook een rare vraag maar mijn vriend stelde die zo ineens toen we aan het wandelen waren, ik dacht ben ik nu zo gek dat ik dan niet voor dat geld zou gaan? was allang blij hier te lezen dat er meer waren die er zo over dachten.
maar moet wel zeggen dat ik ook wel schrik hoe makkelijk hier er over nagedacht wordt
ieder zijn eigen natuurlijk ik zou het niet doen terwijl een ander zou gaan denken die is gek :denken: :lol1: :lol1: :lol1:kom op 7 miljoen.????
dit was ook een belachelijke vraag natuurlijk I no. :oeps: :wink:

ik hecht me meer aan wat me dierbaar is.
mijn kroost daar horen ook de hondjes bij :klaar: :lol1: :wink:
Marion.

Marjoleine schreef:
Rami schreef:
Ik weet heel zeker te zeggen dat ik het wel weet. Ik heb vorig jaar mijn laatste restje energie gegeven om met open vizier en met een goede verstandhouding weg te gaan bij mijn werk. Ik dacht dat het gelukt was, baas en ik hebben met een knuffel na een zwaar gesprek alvast afscheid genomen. Maar het was niet gelukt, het werd een vies spelletje. En daardoor kreeg ik wel - weet ik veel - 7000 in contanten ofzo, maar daardoor zit ik ook nu nog wel steeds thuis. En kàn ik gewoon op dit moment nog niet een baan met datzelfde niveau aan.

Als het was gegaan zoals ik het graag wilde, en waar ik al mijn energie voor gegeven heb, dan had ik dat waarschijnlijk nu wel weer gekund. Inmiddels is er teveel voor gebeurd, maar tot februari ofzo had ik héél graag afgezien van dat geld. Dat geld heeft me niet gelukkiger gemaakt, maar veel ongelukkiger.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zou ze nooit verkopen, ook niet voor heel veel geld zoals 7 miljoen. Ze horen bij mijn gezin, en het is voor mij ondenkbaar dat ze hier ooit weg zouden gaan. Ik ben dermate aan ze gehecht dat ik ze niet zie als "maar een beest", en dat wil niet zeggen dat ik ze vermenselijk want dat doe ik absoluut niet.
Geld maakt niet gelukkig, het leven met mijn honden en andere zaken die belangrijk voor me zijn wel. Hoewel ik moet zeggen dat ik wel heel blij zou worden als ik meer geld had :mrgreen: Maar zonder honden is dat niks waard.
Laatst gewijzigd door Jackira op 01 sep 2009 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Marjoleine schreef:
Rami schreef:Maar maakt dat je gelukkig(er)?

Aha, ik snap het. :wink:
Maar ik ben eigenwijs en denk het (voor mij zelf) wel te weten: voldoende geld hebben is handig en leuk (dat zal ik niet ontkennen), maar het maakt zeker niet gelukkig.
Ja, je snapt het.

Je weet het niet, nooit. Niemand.
Je weet niet wat er morgen gebeurt. Morgen kan alles anders zijn.

Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden zijn niet te koop :klaar:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik had er al moeite mee dat iemand zo maar geld bood voor mijn auto :lol1:
Dat is nml MIJN auto :klaar:
Laat staan de hondjes, wat voor materialistisch iets moet ik met dat geld doen dat leuker is dan de hondjes :19: ik kan mij niets bedenken
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Dex is niet te koop; ook niet voor 7 miljoen.
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Nee, ik zou dan niet meer met mezelf kunnen leven daarna.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

iones schreef:Mijn paarden zijn voor een bepaald bedrag wel te koop, maar mijn honden niet.

Zo denk ik er ook over.

Biedt iemand morgen mij een paar duizend euro voor jack, vertrekt hij meteen. Doen ze dit voor Ds, da lach ik hen weg (al gedaan trouwens), voor Fax idem maar voor Fax zou ik er dan wat later nog eens over nadenken en dan toch 'nee, ik kan het echt niet' denken :lol1:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Iemand die zeven miljoen voor Rhodi bied ga ik eerst een potje staan uitlachen... :F:
Daarna zal ik vriendelijk doch zéér duidelijk vertellen dat mijn honden voor geen prijs te koop zijn. Rhodi én Branco horen hier, bij mij, en nergens anders. Punt. En dat is niet alleen puur egoisme... het is ook het kennen van je hond. Rhodi zou sowieso nooit ergens anders aarden en Branco is al eens herplaatst, nogmaals herplaatsen zou hem verschrikkelijk ongelukkig maken. Hij kleeft niet voor niets als een pleister aan me de hele dag...
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja, ik zou niet raar opkijken van een bod van 7 miljoen, Max is dat wel waard :pffff:

Nee hoor, ik zou geen seconde kunnen genieten als ik weet dat het geld daar vandaan komt, moet er sowieso niet aan denken dat de hond ooit wegvalt...

7 miljoen is een hoop geld, een hele hoop, maar niet genoeg om een hoop ongeluk voor terug te krijgen.

Over 3 weken gaan we 2 weken naar spanje, de eerste keer sinds de hond er is (9 maand bijna) dat we langer dan een halve dag gescheiden zijn, hoop dat het meevalt.

Als we het over de bedragen van marion hebben (een ton), dan moet ik heel realistisch zijn. Denk dat ik dat wel zo ongeveer had kunnen verdienen als Max er niet geweest was. 9 maanden x 30 dagen x 2.5 uur per dag = 675 werkuren, maar komop zeg, er is ook nog een leven naast werk, ik heb werkelijk geen seconde spijt van mijn beslissing (aanschaf) gehad.

Ik kan me best indenken dat sommige mensen hun hond wel voor 7 miljoen verkopen, ieder zijn eigen keuze toch?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”