Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Asielhond

Ongelezen bericht door lieke »

Ik weet niet goed of dit de juiste rubriek is om dit te plaatsen (anders mag het verplaatst worden). Vrienden van me willen graag een hond hebben maar het liefst een volwassen herplaatser. Even een situatieschets: ze hebben 2 kinderen (bijna 9 en bijna 11 jaar oud), werken allebei maar er is 3 dagen per week oppas in huis, 1 dag werkt hij thuis en de 5e dag kan zij tussen de middag de hond een uur uitlaten.
Ze willen graag een lieve middenslag hond, geen probleemgedrag en geen 'moeilijke' hond. Gewoon een gezellige en vrolijke knuffel waarmee elke dag een paar uur wordt gelopen en cursussen mee worden gevolgd. Liefst kortharig en ze willen herplaatser van een jaar of 1-4. Of het dier een rashond is of niet, vinden ze totaal onbelangrijk en ze zouden een buitenlandse herplaatser ook prima vinden.
Ze zijn al een tijdje bezig via dierenasiels.com maar ze kunnen maar niets vinden (veel probleemhonden). Nou vroegen ze mij om informatie over stichtingen die buitenlandse honden bemiddelen. Nou lees ik hier op het hondenforum dat er veel kaf onder het koren zit dus ik ben op zoek naar stichtingen die goed bemiddelen en goede nazorg verlenen. Kunnen jullie daarbij helpen (mag ook per pb).
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Asielhond

Ongelezen bericht door Jacksel »

http://www.dierenhulpcadiz.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stichtingaai.nl/nederlands.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

http://www.shhh.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

http://www.mirtosanimalproject.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar komt Willem (links op foto onderschrift) vandaan en dat is heel prettig en positief verlopen.
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

metaveenendaal schreef:Als ze tijd en zin hebben kunnen ze ook gezellig naar de buitenlandsehondendag komen aanstaande zondag 30 augustus om eens te kijken en kennis te maken met verschillende stichtingen en een hoop honden te ontmoeten
ook komen er opvanggezinnen die hun opvangers mee nemen
als ze daartoe de gelegenheid hebben, inderdaad een goed idee!

zoniet is er ook http://www.pawsholland.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Stichtingen voor buitenlandse honden weet ik niet zeker welke wel oke zijn, ik raad iig aan om goed hun gevoel te volgen en alle vragen te stellen die in ze opkomen en vooral goed te laten informeren.
Zelf heb ik er vanaf gezien omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en toch wel veel verhalen over met name leishmania heb gelezen.
Een van de stichtingen waar ik een goed beeld bij heb door de informatie op hun website over de mogelijke ziekten (waar ik zulke info nog niet eerder op andere websites heb gevonden toen ik destijds zocht) is: www.resanito.nl, ik heb geen ervaring met deze stichting, het is gebaseerd op een indruk en naar mijn mening wel de moeite waard eens te polsen.
Ook zou ik de website van dit asiel eens in de gaten houden: www.voorstegrootel.nl.
Zij staan niet op asiel.com maar ik heb daar al meermalen leuke honden voorbij zien komen die geen enkel probleemgedrag hebben.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Allemaal bedankt voor de info! Ik heb op de desbetreffende sites even gekeken en idd. een aantal honden gezien die perfect aansluiten bij wat ze zoeken! (Wat een schatjes zitten er trouwens bij :I: ).
En de info over de buitenlandse hondendag doorgegeven.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afloopt :wink: .
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Onze honden komen ook uit het asiel en beide zouden ze "iets"mankeren. Myra had ( zelfs bij asielmedewerkers) het vooroordeel meegekregen dat ze een Mechelaar is en dus wel erg druk in huis zou zijn, we op zouden moeten passen met de kinderen, bijtgraag etc etc.
Niets is minder waar, Myra is in huis een heerlijke rustige hond, zelfs als er eens een dag wat minder met haar energie wordt gedaan, met de kinderen is ze uiterst lief en zelfs gehoorzaam.

Timo zouden we in eerste instantie niet eens voor in aanmerking komen, omdat we 2 kleine kinderen hebben. Wat waren ze verbaasd toen ze zagen dat Timo tegen onze dochter aan ging hangen om door haar zachtjes gekroeld te worden.

Mijn ervaring is dus, ga niet alleen op de beschrijving af, die op de sites vermeld staan, maar ga gewoon eens op bezoek, als je een hond ziet die je aanspreekt.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Vorige week stond er iemand op het werk die een nieuwe baas zoekt voor een border van 8 en een labrador van anderhalf.
Hij had een hele goede reden overigens :wink:

De 2 kunnen apart geplaatst worden. De labrador is anderhalf jaar.
Kan met alles alleen katten onbekend. Kinderen goed, alleen niet bij in huis geleefd. Kan ook alleen thuis zijn. We zouden nog een foto krijgen, maar weet niet of we die nog gehad hebben.

Als je geinteresseerd bent kun je ff pb sturen, dan ga ik voor je op zoek om te kijken of ie nog een baas zoekt.

Groetjes Marieta
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Muis.. schreef:Onze honden komen ook uit het asiel en beide zouden ze "iets"mankeren. Myra had ( zelfs bij asielmedewerkers) het vooroordeel meegekregen dat ze een Mechelaar is en dus wel erg druk in huis zou zijn, we op zouden moeten passen met de kinderen, bijtgraag etc etc.
Niets is minder waar, Myra is in huis een heerlijke rustige hond, zelfs als er eens een dag wat minder met haar energie wordt gedaan, met de kinderen is ze uiterst lief en zelfs gehoorzaam.

Timo zouden we in eerste instantie niet eens voor in aanmerking komen, omdat we 2 kleine kinderen hebben. Wat waren ze verbaasd toen ze zagen dat Timo tegen onze dochter aan ging hangen om door haar zachtjes gekroeld te worden.

Mijn ervaring is dus, ga niet alleen op de beschrijving af, die op de sites vermeld staan, maar ga gewoon eens op bezoek, als je een hond ziet die je aanspreekt.
Je hebt gelijk, er zullen vast ook probleemloze honden in het asiel zitten maar ze hebben al met een paar asiels gebeld voor een bepaalde hond maar dan werd het zelfs afgeraden door de beheerder.
En zij zijn niet de meest ervaren hondenbezitters. Allebei zijn ze opgegroeid met met honden, maar dit zou hun eerste 'eigen' hond zijn. Dat, gecombineerd met het feit dat er twee kinderen zijn en o ja: ook nog 2 katten :mrgreen: , deed mij hen aanraden om vooral een makkelijke en lieve hond te nemen. Een pup vinden ze hartstikke schattig maar erg bewerkelijk dus liever een volwassen herplaatser. En graag een 'tweedehandsje'.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

http://www.mirtos.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Een asielhond is heel goed te doen, maar dan moet wel het profiel overeenkomen, en een hond is anders in het asiel als in het gezin, er is veel stress in het asiel, en omdat wij altijd herplaatsers hebben gehad weet ik uit ervaring dat dat een goede keus kan zijn, wel moet je weten of de hond met kinderen overweg kan, alleen kan zijn voor een aantal uren enz...

er staan genoeg honden op asielsites die best in dit plaatje passen, http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kan je zoeken op de voorkeur die ze hebben, maar allereerst lijkt het me belangrijk dat ze eerst eens gaan kijken en lezen over welk ras het beste in hun profiel zou passen voor ze op zoek gaan, er zijn zoveel mensen die aan een hond beginnen zonder te weten wat het ras voor karakter eigenschap heeft, voor verzorging nodig heeft enz...en als ze een ras hebben gevonden die ze aanstaat, dan is er vast wel een herplaatsing of asiel te vinden die een hond heeft zitten die een liefdevol thuis nodig heeft en bij hun zal passen...maar iedere herplaatser heeft tijd nodig om te wennen, het is niet zo dat het meteen koek en ei is...daar denken ook mensen vaak niet over na1
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik wil je wel uit de droom helpen dat buitenlandse honden probleemloos zijn :wink: Dat idee krijg ik soms van mensen, alle asielhonden zijn probleemhonden en de honden uit het buitenland hebben geen problemen :denken:
Ik zou zeggen, zoek eens op het forum, zie je ook meerdere buitenlandse honden met problemen
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet dat niet alle asielhonden probleemhonden zijn en ook dat niet alle buitenlandse honden probleemloos zijn. Ik ken alleen persoonlijk een aantal mensen met een buitenlandse hond en die zijn toevallig (of niet :wink: ) hartstikke lief en hartstikke sociaal.
En die vrienden van me zijn al een aantal maanden bezig en hebben zich via dierenasiels.com hierin verdiept. Ze hebben helaas niets gevonden dat voor hen geschikt was. Sterker nog, een aantal keren hebben ze gebeld voor een specifieke hond en dat werd door het desbtreffende asiel zelfs afgeraden.
Ze weten heel goed wat ze willen en hebben internet afgezocht op rasinfo. Zo zijn ze afgestapt van het idee van bijv. een bordercollie omdat dat gewoon niet bij ze past. Ook bepaalde herders als mechelaars of duitse herders lijkt hen niets.
Ze willen een gezellige, sportieve, kindvriendelijke knuffel. Ze zijn bereid om er elke dag een paar uur mee te lopen en te spelen en een paar cursussen volgen vinden ze ook leuk, maar het lijkt hen niets om structureel met een hond te gaan sporten. Ze willen dus géén werkhond, geen jachthond die ze praktisch niet kunnen loslaten en geen ras dat zich agressief t.o. honden opstelt.
Qua uiterlijk hebben ze maar een paar kanttekeningen: liefst een middelgrote tot grote hond en geen langhaar en geen pup (minimaal een jaar). Verder zal het hen worst wezen hoe het dier er uitziet en of het een reu of een teef is, als-ie maar met kinderen kan.
Al met al moet het dus niet al te moeilijk voor hen zijn om een hond te vinden, vooral niet omdat ze niet over één nacht ijs gaan :wink: .
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Op mijn werk zit bv een hele leuke probleemloze duitse herder reu in het asiel. Hij staat helaas niet op de website, maar als je wilt kan ik je informatie erover geven via pb :ok:

Vergeet niet dat er ook veel honden in asiel zitten die niet eens op de site komen, omdat ze al daarvoor besproken zijn. Dus ik zou gewoon eens een asiel binnenstappen als ik jou was
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Op mijn werk zit bv een hele leuke probleemloze duitse herder reu in het asiel.
Helaas, duitse en mechelaars komen niet in aanmerking. De vrouw is als kind erg gebeten door een mechelaar en ze vindt ze nog steeds 'eng' :wink: .
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Toch zou ik eens een asiel binnen stappen, want meestal gaan de makkelijke honden en pups al weg voordat ze op dierenasiels.com staan
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Toch zou ik eens een asiel binnen stappen, want meestal gaan de makkelijke honden en pups al weg voordat ze op dierenasiels.com staan
Zal het doorgeven :wink: .
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Mijn vrienden hebben inmiddels dé hond gevonden (met dank aan Marieta): een zwarte labreu van anderhalf die ze afgelopen vrijdag hebben opgehaald bij de eigenaar.
't Is een scheet van een beest. Natuurlijk vreselijk onstuimig maar ontzettend lief, negeert de katten en luistert al prima. En o ja: duikt in elke sloot die hij tegenkomt :mrgreen: .
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Geweldig, wat leuk zeg :ok: :cheer: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marieta
Zeer actief

Zou je er nog wel een paar nieuwe foto's van bij de nieuwe eigenaar neer willen zetten??? Dat zou ik wel heel erg leuk vinden!:cheer: s
Ik heb de hond dan wel alleen van foto gezien, maar de eigenaar wel gesproken. En dan vindt ik het altijd wel heel leuk als ik zie hoe zo'n dier het vergaat.

Groetje Marieta.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Mi schreef:.Ook zou ik de website van dit asiel eens in de gaten houden: www.voorstegrootel.nl.
Zij staan niet op asiel.com maar ik heb daar al meermalen leuke honden voorbij zien komen die geen enkel probleemgedrag hebben.
Hé toevallig. Hier heb ik ruim 8 jaar geleden mijn reu vandaan gehaald die toen ruim 4 maanden was. Hij zat er pas 4 dagen, was met de dierenambulance gebracht maar men had geen idee waarom. Administratief was het toen een chaos. Ook fokten ze toen ik meen kruisingen dobermanns/rottweilers. De pup werd ons ook zó meegegeven zonder ook maar iets vragen over waar hij terecht zou komen en of wij wisten wat het houden van een herder inhield.
Ik lees nu dat het flink uitgebreid is en kennelijk is er ook e.e.a. veranderd. Hopelijk hebben ze nu wel de zaakjes op orde :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Marieta schreef:Zou je er nog wel een paar nieuwe foto's van bij de nieuwe eigenaar neer willen zetten??? Dat zou ik wel heel erg leuk vinden!:cheer: s
Ik heb de hond dan wel alleen van foto gezien, maar de eigenaar wel gesproken. En dan vindt ik het altijd wel heel leuk als ik zie hoe zo'n dier het vergaat.

Groetje Marieta.
Ik zal eens vragen of ze wat foto's aan me willen sturen en dan plaats ik ze wel.
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Marieta schreef:Vorige week stond er iemand op het werk die een nieuwe baas zoekt voor een border van 8 en een labrador van anderhalf.

Kan met alles alleen katten onbekend. Kinderen goed, alleen niet bij in huis geleefd. Kan ook alleen thuis zijn. We zouden nog een foto krijgen, maar weet niet of we die nog gehad hebben.

Als je geinteresseerd bent kun je ff pb sturen, dan ga ik voor je op zoek om te kijken of ie nog een baas zoekt.

Groetjes Marieta
Geldt dat ook voor de border (collie?) Is dat een reu of een teef? De zus van mijn man is al een tijd op zoek naar een volwassen herplaatser zonder al te veel problemen. Het wordt hun eerste hond maar ze weten heel goed waar ze aan beginnen en hebben zich uitstekend voorbereidt..... nu de hond nog..... Maar het is erg moeilijk om een leuke volwassen herplaatser te vinden.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Geldt dat ook voor de border (collie?) Is dat een reu of een teef? De zus van mijn man is al een tijd op zoek naar een volwassen herplaatser zonder al te veel problemen. Het wordt hun eerste hond maar ze weten heel goed waar ze aan beginnen en hebben zich uitstekend voorbereidt..... nu de hond nog..... Maar het is erg moeilijk om een leuke volwassen herplaatser te vinden.
Zou wel heel leuk zijn als via het forum 2 honden een warm mandje krijgen :ok: !
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Volgens mij zoekt die ook nog een baas. Hij zit nog in onze bemiddelingsmap, maar niet iedereen geeft het door waneer ze geplaatst zijn.

Ik zal je ook de gegevens doorgeven :wink:

Groetjes Marieta
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Daphne schreef:
Marieta schreef:Vorige week stond er iemand op het werk die een nieuwe baas zoekt voor een border van 8 en een labrador van anderhalf.

Groetjes Marieta
Je hebt pb :wink:

Groetjes Marieta
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

EN EN EN EN EN??? Is het wat geworden vandaag?

Groetjes Marieta
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Helaas, de border collie zoekt nog een nieuw thuis.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”