Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enge hedder
Moderator: moderatorteam
- pammetje
- Zeer actief
enge hedder
ik was met baukje aan het fietsen
en ik zag een man en een vrouw met een duitse herder die een speurspel aan het doen was
dus ik wachtte even totdat de hond weer bij 1 van de eigenaren was
toevallig net bij degene die het dichts bij mij was
Ze zegt heel netjes dat haar hond niks doet en dat ie met alles wil spelen
Ik zeg dat ik daar niet bang voor ben maar dat juist mijn hond niet vriendelijk is tegen andere honden, als ze met haar komen spelen.
Vrouw keek me heel verbaasd aan, en daarna keek ze nogmaals naar baukje
Ze kon het niet snappen, omdat baukje zo vriendelijk uit dr oogjes keek
Ik zeg: dat klopt, tegen mensen is ze super, alleen niet tegen andere honden
Ze negeert ze volkomen, maar ze moeten haar met rust laten
Die vrouw begint te lachen, en verteld me dat ze juist dacht dat ik weer zo iemand was die zo bang was van haar herder. Want dat had ze altijd
ps:we stonden ff te kletsen en de herder kwam toch stiekem ff bij baukje kijken
baukje waarschuwde netjes maar zeer direct dat ie op moest rotten
en ik zag een man en een vrouw met een duitse herder die een speurspel aan het doen was
dus ik wachtte even totdat de hond weer bij 1 van de eigenaren was
toevallig net bij degene die het dichts bij mij was
Ze zegt heel netjes dat haar hond niks doet en dat ie met alles wil spelen
Ik zeg dat ik daar niet bang voor ben maar dat juist mijn hond niet vriendelijk is tegen andere honden, als ze met haar komen spelen.
Vrouw keek me heel verbaasd aan, en daarna keek ze nogmaals naar baukje
Ze kon het niet snappen, omdat baukje zo vriendelijk uit dr oogjes keek
Ik zeg: dat klopt, tegen mensen is ze super, alleen niet tegen andere honden
Ze negeert ze volkomen, maar ze moeten haar met rust laten
Die vrouw begint te lachen, en verteld me dat ze juist dacht dat ik weer zo iemand was die zo bang was van haar herder. Want dat had ze altijd
ps:we stonden ff te kletsen en de herder kwam toch stiekem ff bij baukje kijken
baukje waarschuwde netjes maar zeer direct dat ie op moest rotten

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: enge hedder
Hedders zijn toch per definitie *eng* !? 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Mhwhah .. Vindt geen enkele hond eng hooralm@ schreef:Kennelijk wel.Felix schreef:Hedders zijn toch per definitie *eng* !?
Maar ligt ook een beetje eraan hoe de hond zich opstelt, ben namelijk wel bang voor dat witte stralende gebit, waar de meeste hondjes mee uitgerust zijn, en of dat nou een herder of een sjie wawa is ..
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
zo was ik laatst met een hondloze vriendin en mijn eigen honden aan de wandel.. had Ragyo los en Kiba aan de lange lijn. Komt er van over een heuvel ineens een duitse herder aan stormen recht op ons af, nou ik had mijn handen vol om Kiba rustig naast me te houden en Ragyo hield de herder bezig, liet even flink van zich horen, er werd nog wat om elkaar heen gedraaid en de herder vertrok weer. niks aan de hand.
heb ik beide honden weer rustig bij me, kijk naar vriendin die lijkbleek ziet en zegt: "god ik schrok me rot, ik dacht dat herders altijd meteen voor de kill gingen!"
ik had echt zoiets van huh meen je dat nou?? maar dat dacht ze echt.
zo dacht ze ook dat zo'n schattig uitziend hondje als Ragyo altijd lief zou zijn, ook naar andere honden, maar dat slaat net zo goed nergens op. maar ik heb al vaker gehad dat mensen dat niet geloven.
als ik mensen wel eens vraag hun hond even bij zich te houden gaan ze er vaak al van uit dat ik bang voor hun hond ben, maar het is dus andersom dat ik niet wil dat de mijne erbij kunnen.
heb ik beide honden weer rustig bij me, kijk naar vriendin die lijkbleek ziet en zegt: "god ik schrok me rot, ik dacht dat herders altijd meteen voor de kill gingen!"
ik had echt zoiets van huh meen je dat nou?? maar dat dacht ze echt.
zo dacht ze ook dat zo'n schattig uitziend hondje als Ragyo altijd lief zou zijn, ook naar andere honden, maar dat slaat net zo goed nergens op. maar ik heb al vaker gehad dat mensen dat niet geloven.
als ik mensen wel eens vraag hun hond even bij zich te houden gaan ze er vaak al van uit dat ik bang voor hun hond ben, maar het is dus andersom dat ik niet wil dat de mijne erbij kunnen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ben niet direct bang voor de tanden, hoor. Maar als dat aan de orde is, dan maakt het me wel degelijk uit wat er tegenover mij (of Frenk) staat.Felix schreef:Maar ligt ook een beetje eraan hoe de hond zich opstelt, ben namelijk wel bang voor dat witte stralende gebit, waar de meeste hondjes mee uitgerust zijn, en of dat nou een herder of een sjie wawa is ..

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Tanden op zich zelf zijn ook weer niet eng te noemen .. Maar dat in combinatie met een opgefokte hond, maakt het plaatje compleet .. En tsja, iedere hond is instaat tot hele gemene dingenFrenk schreef:Ik ben niet direct bang voor de tanden, hoor. Maar als dat aan de orde is, dan maakt het me wel degelijk uit wat er tegenover mij (of Frenk) staat.Felix schreef:Maar ligt ook een beetje eraan hoe de hond zich opstelt, ben namelijk wel bang voor dat witte stralende gebit, waar de meeste hondjes mee uitgerust zijn, en of dat nou een herder of een sjie wawa is ..
Kom dagelijks een chiwawa tegen, die je poogt in je enkels te happen als je weg loopt bij hem
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toch wel bijzonder dat de hond toch de kans kreeg om bij jouw hond te komen, ook al had je nog zo gezegd dat jij en je hond dat liever niet hebben. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja, veel mensen (vooral met kleine hondjes) die Haakon niet kennen, lopen ook vaak met een boog om hem heen, al zijn er natuurlijk ook mensen die graag even komen kijken.
Herders (voornamelijk de Duitse, Hollandse & Mechelse) hebben toch een slechte reputatie, terwijl het naar mijn mening geweldige honden zijn.
Ik heb er nooit nare ervaringen mee gehad. Een vriendin van me had vroeger ook een langharige Duitse herder. Daar kon ik ook altijd heerlijk mee knuffelen.
Herders (voornamelijk de Duitse, Hollandse & Mechelse) hebben toch een slechte reputatie, terwijl het naar mijn mening geweldige honden zijn.
Ik heb er nooit nare ervaringen mee gehad. Een vriendin van me had vroeger ook een langharige Duitse herder. Daar kon ik ook altijd heerlijk mee knuffelen.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ik ben nooit bang geweest met mijn honden (ook zonder honden) voor herders. Misschien komt dat ook wat ik er met 1 ben opgegroeid
Als wandelaar zonder honden zijn mijn ex en ik ooit het mikpunt geweest voor 2 bouviers. We moesten letterlijk een boon inklimmen maar geen angst voor Bouviers eraan overgehouden. Ik zweette toen wel peultjes
Later hebben Rob en ik een Bouvier uit het asiel gehaald waarvan de achtergrond geheel onbekend was. Het was een vondeling. Schat van een beest!
Als wandelaar zonder honden zijn mijn ex en ik ooit het mikpunt geweest voor 2 bouviers. We moesten letterlijk een boon inklimmen maar geen angst voor Bouviers eraan overgehouden. Ik zweette toen wel peultjes
Later hebben Rob en ik een Bouvier uit het asiel gehaald waarvan de achtergrond geheel onbekend was. Het was een vondeling. Schat van een beest!