Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trainen met slipketting

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: trainen met slipketting

Ongelezen bericht door malinois »

StormenRoxy schreef:om ff terug te komen op die trainings technieken.. ik doe dat niet zo af als zielig..
en ik snap dat bepaalde honden werkdriften hebben...

maar nu ff een vraag..
als je die drie middelen moet gebruiken prikker slip en th
vind je hond het dan wel leuk om te doen..

want als je zo veel middelen gebruikt.. lijkt het mij niet dat je hond het leuk vind..
want hij word dan inprinciepe gedwongen het te doen...

en nu snap ik wel dat een hond bepaalde dingen moet doen..
maar er zijn ook dingen die ze niet hoeven te doen. en als je hondensport doet moet het toch ook leuk zijn voor je hond..

en dan nog ff terug te komen op dat alleen eeen slip ketting niet werkt bij een grote hond..
mijn ouders hebben een mechelsexhollandse herder teefje.. is behoorlijk groot voor haar ras trouwens
weegt ongeveer 45 kg.. die handele wij ook alleen met slipketting heeft alleen een keer stroomband gehad voor blaffen..
mijn honden vinden het geweldig trainen...
Worden niet gedwongen want dan doen ze het simpelweg niet goed... een hond moet het met plezier doen.
En ja ze lopen hier met TT en slip om met trainen, slip voor de sier en TT zo af en toe in gebruik...
Prikker nu niet meer... lopen los dus heeft weinig zin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

poembaa schreef:Het spijt me, maar als je een hulpmiddel nodig hebt om je hond te kunnen houden als hij iets wil doen wat jij niet wilt, waarom kies je dan iets wat hem pijn doet? Je hebt zat hulpmiddelen die geen pijn doen en die (net als de slipketting) niets oplossen.

Dat mensen die "hulpmiddelen" gebruiken bij africhting ed snap ik. Daar moet geld verdient worden. Je kunt je hond namelijk ook met een clicker leren zijn driften in bedwang te houden. Het duurt alleen effe langer. Daarbij zijn er weinig tot geen mensen die je daarbij kunnen helpen, dus ben je op jezelf aangewezen en dat is in de africhting nou niet echt handig.

Overigens is ervoor kiezen niet te trainen en er een hulpmiddel om te hangen ook een bewuste keuze. Sommige problemen zijn geen problemen, maar gewoon ietwat onhandig.

Maar goed, deze vraag ging over een pup en een hondenschool. Ik denk dat TS genoeg weet ....
er is een proef geweest met alleen de clicker in de africhting en dat werkte dus uiteindelijk niet... Crutz weet daar meer over...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sly~Byron
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sly~Byron »

Ook bij ons op de cursus wordt alleen met slip gewerkt en pups tot en met 6 maanden halfcheck.
Daarna mag halfcheck ook nog steeds.
Ik vind het een prima hulp middel en als je weet hoe je hem moet gebruiken dan kun je het niet fout doen. Eigenlijk gebruik je de slip als gewone band en alleen bij ongewenst gedrag gebruik je hem. Ook zit aanleren doe je niet door aan de riem te trekken. Dat snapt geen enkele hond. Dat gaat rustig en geduldig met een helpende hand.

Bij mij lopen ze er al jaren mee en zijn er allemaal niet slechter van geworden. Ik gebruik de slip alleen niet als allerdaagse riem, alleen bij de training. Ik heb een teef dat chronische bronchitis heeft, dus die doe ik daar geen plezier mee, maar met trainen is het geen probleem
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”