Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sharpei

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Sharpei

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik heb altijd begrepen dat dit ras niet heel makkelijk is, niet zo sociaal met andere honden, niet zo trainbaar, maar ik ken er eentje, een heerlijke hond, is van mensen met een brillenwinkel in een druk winkelcentrum, hij ligt altijd in de winkel, super rustig, laat zich door iedereen aaien, loopt niet weg, ligt soms zelfs als een vloerkleedje bij de ingang, mensen stappen bijna over hem heen, kinderen duiken er op om hem te aaien, hij vindt alles prima. Is dit raseigen, een kwestie van opvoeding/gewenning, of gewoon geluk?
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Sharpei

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik weet niet precies hoe het zit bij de shar-pei maar wij hebben er een kruising van ook een lief beest (heeft zijn mankementen op een leeftijd gehad van 1,5 tot 2 jaar zoals uitvallen naar reuen maar dit hebben we afgestrafd en is nu af geleerd) Hij is goed trainbaar en ook goed nu met alle honden, mensen en kinderen kunnen hem allemaal aaien alleen is hij heel af en toe wat terughoudend voor vreemde grote mannen!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

fleurie schreef:Ik heb altijd begrepen dat dit ras niet heel makkelijk is, niet zo sociaal met andere honden, niet zo trainbaar, maar ik ken er eentje, een heerlijke hond, is van mensen met een brillenwinkel in een druk winkelcentrum, hij ligt altijd in de winkel, super rustig, laat zich door iedereen aaien, loopt niet weg, ligt soms zelfs als een vloerkleedje bij de ingang, mensen stappen bijna over hem heen, kinderen duiken er op om hem te aaien, hij vindt alles prima. Is dit raseigen : nee , een kwestie van opvoeding/gewenning; Deels Ja, ik gok op 50 % of gewoon geluk? Ook deels Ja - de overige 50 %
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Inge O schreef:ik denk dus dat het of geluk, of de combinatie van geluk + training is, want dit zie ik iemand niet met om het even welke pei te doen.
Toch wel wat ik dacht dus. De betreffende pei is ook echt de mascotte van de winkel, de etalage staat vol met pluche pei'tjes, hij staat in advertenties van de winkel, hij is onlosmakelijk aan de winkel verbonden, en ik vind hem echt leuk, maar helaas, een uitzondering dus waarschijnlijk, zo extreem makkelijk, gehoorzaam en sociaal :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

De peitjes die ik ken zijn of rastypisch en dus extreem terughoudend, maar je hebt er ook een paar met een labradorkarakter. Voor deze maatschappij makkelijk, maar eigenlijk is dat zo niet rastypisch
Perry en Noah

Afbeelding
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

denk beetje geluk. De sharpei van mijn schoonouders valt altijd uit naar grote reuen maar voornamelijk omdat hij vroeger een paar keer daardoor gebeten is. Verder is ie heel erg op zijn baasjes gericht. het heeft mij een jaar gekost op hem op het veld aan de riem te kunnen doen. maar als ie je emaal geacepteerd heeft dan hoor je er ook echt bij en beschermt ie je goed. nu hebben wij ons eigen hondje. Hij kijkt niet naar haar om maar als iemand in de buurt komt van indy dan houd ie het wel meteen in de gaten. dus die hoorde er heel erg snel bij. maar mischien omdat indy naar zijn idee lager staat als hem en ik moest boven hem komen te staan dus dat koste meer tijd. maar verder lief ras hoor. alleen laat hij zich niet echt aaien. maar kindjes kunnen alles bij hem doen. voor volwassenen loopt ie gewoon weg. niet agresief hoor maar heeft daar gewoon geen zin in om zich te laten aaien. :pffff: :wink:
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik kende er 1 die ook erg goed opgevoed was. Best sociaal (niet tegen alle reuen, was zelf een reu) maar vreemde mensen konden ermee weg wandelen. Lekker beest, gehecht aan de eigenaar en kon prima los en luisterde prima. :ok:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Inge O schreef:
Sanne!! schreef:Ik weet niet precies hoe het zit bij de shar-pei maar wij hebben er een kruising van ook een lief beest (heeft zijn mankementen op een leeftijd gehad van 1,5 tot 2 jaar zoals uitvallen naar reuen maar dit hebben we afgestrafd en is nu af geleerd) Hij is goed trainbaar en ook goed nu met alle honden, mensen en kinderen kunnen hem allemaal aaien alleen is hij heel af en toe wat terughoudend voor vreemde grote mannen!
ja, maar vergeet je dan voor het gemak niet te zeggen dat hij gekruist is met een heel makkelijk ras :mrgreen: ?

ik denk dus dat het of geluk, of de combinatie van geluk + training is, want dit zie ik iemand niet met om het even welke pei te doen.
ja oke met een golden maar toch vind ik dat hij bepaalde eigenschappen van de pei heeft hoor lekker eigenwijs enzo maar hij is een lieverd en mag blijven :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

ik ken een peitje en dat is de beste vriendin van mijn hond.
maar zeker terughoudend naar vreemde mensen en ze kan niet met alle honden.
wel is ze voor de eigenaren een geweldige hond en voor mijn ook ik ben dan ook helemaal gek op haar.
en ja luistere kan ze maar gaat als ze los loopt haar eigen gang
wat dat betreft een echte pei maar zo lief
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”