Ikzelf ben in opleiding om les te gaan geven en ik ben benieuwd wat jullie zoal doen bij een puppencursus en natuurlijk waarom...zo kan ik andere dingen ontdekken en het zelf ook in mijn lessen meenemen....
Dusss kom maar op met alle goede ideeën!

Moderator: moderatorteam
Hier ookDenise. schreef:Geen tips, maar ik lees wel aandachtig mee. Ben namelijk ook in opleiding.
Ik vind het bijzonder dat veel scholen hun beginnende instructeurs voor een puppygroep zetten. Ik heb nu een ervaren instructeur die voor de pups staat en je merkt echt het verschil. Juist die groep is zo belangrijk omdat daar de basis wordt gelegd. Ik zou een beginnende instructeur eerder voor een GGb klas zetten bijvoorbeeld.lianne05 schreef:Waarom zijn jullie allemaal zo tegen het geven van puppenles? naar mijn inziens is dat de groep waar je heel veel leert, natuurlijk vind ik wel dat je niet zomaar voor een groep moet gaan staan en eerst een aantal seizoenen mee moet lopen...
lianne05 schreef:Waarom zijn jullie allemaal zo tegen het geven van puppenles? naar mijn inziens is dat de groep waar je heel veel leert, natuurlijk vind ik wel dat je niet zomaar voor een groep moet gaan staan en eerst een aantal seizoenen mee moet lopen...
Als je rassenkennis goed is kan je in de puppygroepen een goede basis leggen waardoor er later minder problemen ontstaan.lianne05 schreef:ok ik snap je punt maar volgens jou is het dus beter om een instructeur in spé op een groep te zetten na de puppen, daar zitten vaak wel wat gedragsproblemen in en daar mag dan wel "zo'n iemand" staan??? Of ze zitten in de puberteit, of er breekt een "gevecht" los ik noem maar wat situaties die ik bij ons heb gezien...laatst heb ik meeglopen met een B cursus (dat is na de puppen en A) en daar zaten ook wat lastige honden in...1 ervan heeft zelfs de instructrice gebeten, ik blij dat ik daar dus niet alleen stond! dat vind ik nog veel moeilijker dan de puppen!
Dat kloptgyanty schreef:Uuhhhmmm iemand in opleiding kan al wel veel ervaring hebben??? Zo zwart wit is het natuurlijk niet. Iemand die in opleiding gaat als instructeur kan iemand zijn die geen ervaring heeft in lesgeven in het specifiek (en daar dus in geschoold worden), maar misschien wel veel cursussen zelf heeft gelopen en veel honden en puppies opgevoed, getraind of wat dan ook hebben. Deze mensen kennen vaak de theorie prima of weten waar ze die kunnen vinden en hebben door ervaring ook al veel geleerd. Op dat punt worden ze dan ook niet meer geschoold. Maar puur alleen hoe je les moet geven, een les moet opbouwen en moet voorbereiden.