Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu met liefdesverdriet
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Re: Reu met liefdesverdriet
Hier geen last met vreemde teefjes. maar toen Flamme loops was was Escan op de dekrijpe dagen niet te houden. Flamme zelf ook niet trouwens. Die veranderde ook in een echte del.
maar hier hebben ze dus van beide kanten geprobeerd zich door het kozijn te bijten. Gat in de deur gevreten. Escan at een dag of 5 niet, drinken maar zeer minimaal.
Gefixeerd op maar 1 doel, vermeerderen!!!
Zelfs Flamme in de bench kon niet want er werd dwars door de bench gedekt (gelukkis was ik op tijd). Zelfs in de niet dekrijpe dagen was het redelijk vervelend al konden ze toen wel onder toezicht bij elkaar. maar de nachtelijke concerten waren dan weer minder. En een saarloos is zeker een week of 5 a 6 loops en de dekrijpe dagen zijn iedere keer anders. (laatst nog een saarloos die een nestje kreeg terwijl ze op dag 29 gedekt was)
Gelukkig is Flamme geholpen, en sinds die tijd hebben we er geen last meer van.
maar hier hebben ze dus van beide kanten geprobeerd zich door het kozijn te bijten. Gat in de deur gevreten. Escan at een dag of 5 niet, drinken maar zeer minimaal.
Gefixeerd op maar 1 doel, vermeerderen!!!
Zelfs Flamme in de bench kon niet want er werd dwars door de bench gedekt (gelukkis was ik op tijd). Zelfs in de niet dekrijpe dagen was het redelijk vervelend al konden ze toen wel onder toezicht bij elkaar. maar de nachtelijke concerten waren dan weer minder. En een saarloos is zeker een week of 5 a 6 loops en de dekrijpe dagen zijn iedere keer anders. (laatst nog een saarloos die een nestje kreeg terwijl ze op dag 29 gedekt was)
Gelukkig is Flamme geholpen, en sinds die tijd hebben we er geen last meer van.
-
chrico
- Zeer actief
Eigenlijk hoor je twee meningen in de voorbeelden.
Castereren hoeft voor mij niet alhoewel het als oplossing voor het niet eten gezien word. Ik zal er rustiger onder zijn als hij wel eet maar de rest van zijn gedrag vind ik geen probleem. Hij is tenslotte een reu en ik kon van te voren inschatten wat er ging gebeuren als er loopse teven zijn. Zijn gedrag valt mij nog allerzins mee eigenlijk, ik had me ingesteld op erger. Alleen het niet eten is voor mij een probleem maar hij lijkt er niet mee te zitten. Gisteravond heeft hij 4 ons gegeten dus wie weet gaan we eigenlijk weer in de opgaande richting, dat is afwachten.
Gizmo, jouw vraag. Ja ik persoonlijk vind dat een grote eis die achteraf gesteld word. Was dit van te voren besproken, zeg maar alleen geholpen en anders niet, dan had het anders geweest. Achteraf vind ik het ver gaan, je kan de hond ook vasthouden buiten zodat hij hem niet kan smeren en zijn neus achterna gaat.
Ik weet het niet hoor, maar ik zal mijn hond er niet om laten helpen want de hond help ik er uiteindelijk niet mee in mijn ogen.
Castereren hoeft voor mij niet alhoewel het als oplossing voor het niet eten gezien word. Ik zal er rustiger onder zijn als hij wel eet maar de rest van zijn gedrag vind ik geen probleem. Hij is tenslotte een reu en ik kon van te voren inschatten wat er ging gebeuren als er loopse teven zijn. Zijn gedrag valt mij nog allerzins mee eigenlijk, ik had me ingesteld op erger. Alleen het niet eten is voor mij een probleem maar hij lijkt er niet mee te zitten. Gisteravond heeft hij 4 ons gegeten dus wie weet gaan we eigenlijk weer in de opgaande richting, dat is afwachten.
Gizmo, jouw vraag. Ja ik persoonlijk vind dat een grote eis die achteraf gesteld word. Was dit van te voren besproken, zeg maar alleen geholpen en anders niet, dan had het anders geweest. Achteraf vind ik het ver gaan, je kan de hond ook vasthouden buiten zodat hij hem niet kan smeren en zijn neus achterna gaat.
Ik weet het niet hoor, maar ik zal mijn hond er niet om laten helpen want de hond help ik er uiteindelijk niet mee in mijn ogen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Niet mijn liefje afkraken heNuyvilaq schreef:Tiny schreef:En was Lola niet in de buurt was jij het wel die hem deed lekkerbekkenNuyvilaq schreef:Lola voelt zich heeeeeeeeeeeeel schuldig![]()
![]()
Hahahaha iddis niet zo erg....al mag die wel iets zacht handiger worden die lompe boer
![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Angelique.
chrico schreef:Niet mijn liefje afkraken heNuyvilaq schreef:
Hahahaha iddis niet zo erg....al mag die wel iets zacht handiger worden die lompe boer
![]()
Lola haar schuld allemaal en ook de jouwe
Makkelijk he dat afschuifsysteem
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja in de familie hebben we het hier ook wel gehad. Ringo de Schotse Collie werd op 11? jarige leeftijd nog gecastreerd. Die huilde de hele dag(en moeilijk corrigeerbaar, want hij is doof) lang als er loopse teven in de buurt waren (en was nogal hondrijke buurt dus ook veel loopse teven op verschillende momenten) Het was een herplaatst hond en graatmager. Geen gram op te krijgen en toen hij ook nog stopte met eten als er loopse teven waren, erg onrustig de gehele dag en nacht bleef heeft mijn zus hem ook laten helpen. Sindsdien gaat het goed met hem.
Bij Kay gelukkig nog geen last van. Hopelijk blijft dat zo
Lijkt me zelf erg vervelend een hond zo rusteloos te zien. Ik zou dan ook voor de rust van de hond kiezen. Het lijkt mij niet gewoon ook niet fijn voor de hond (maar misschien is dat te veel vermenselijke, zou kunnen).
Bij Kay gelukkig nog geen last van. Hopelijk blijft dat zo

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xantos eet hier ongeveer een week niet als Xena loops is... hij valt wel af maar niet overdreven veel en tja.. hij moet maar eten hoor.. ik kan er niet wakker van liggen. Als hij honger heeft eet ie vanzelf weer.
Verder heb ik weinig last van de andere mannen, hooguit wat pieperig, zeurderig maar eten doen ze wel.
Verder heb ik weinig last van de andere mannen, hooguit wat pieperig, zeurderig maar eten doen ze wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat ben ik met je eens, maar de redenatie van die baas van "ik gun hem z'n pleziertje" is natuurlijk ookchrico schreef:Gizmo, jouw vraag. Ja ik persoonlijk vind dat een grote eis die achteraf gesteld word. Was dit van te voren besproken, zeg maar alleen geholpen en anders niet, dan had het anders geweest. Achteraf vind ik het ver gaan, je kan de hond ook vasthouden buiten zodat hij hem niet kan smeren en zijn neus achterna gaat.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies zo denk ik er ook overDianavdberkt schreef:Hier absoluut geen castratie. wij vinden dat rueen hebben te luisteren of er nu teven loops zijn of niet. Wijzelf hebben natuurlijk 3 teven en 3 reuen waarvan er 2 teven toch elk jaar 2 x loops worden. Eten d ereuen niet, jammer dan. komt vanzelf wel weer goed. Werken is werken tijdens de IPO trainingen of er nu loopse teven op het terrein staan of niet. Gelukkig is de drift tot werken vele malen hoger dan de loopse teef op het terrein.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
chrico
- Zeer actief
Hier net zo hoor alleen ik begon me ondertussen toch wel zorgen te maken over het niet eten.
Gelukkig begint hij weer kleine beetjes te eten maar hij heeft het bar lang volgehouden het kreng. Maar om hem daarom te laten helpen, nee
Gelukkig begint hij weer kleine beetjes te eten maar hij heeft het bar lang volgehouden het kreng. Maar om hem daarom te laten helpen, nee
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gelukkig dat hij weer eet
Laat zijn ballen maar lekker zitten 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
we hebben natuurlijk niet allemaal werkhonden die zo hoog in de driften staan dat dat zo maar kanmalinois schreef:precies zo denk ik er ook overDianavdberkt schreef:Hier absoluut geen castratie. wij vinden dat rueen hebben te luisteren of er nu teven loops zijn of niet. Wijzelf hebben natuurlijk 3 teven en 3 reuen waarvan er 2 teven toch elk jaar 2 x loops worden. Eten d ereuen niet, jammer dan. komt vanzelf wel weer goed. Werken is werken tijdens de IPO trainingen of er nu loopse teven op het terrein staan of niet. Gelukkig is de drift tot werken vele malen hoger dan de loopse teef op het terrein.
hier gaat lijf uit logeren maar de laatste keer had kiefer het ook goed te pakken.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Hier een castraat die flink van Jetje gaat als er een loopse teef is. Ook het eten is beduidend minder bij hem. Hij zit nu te joelen in de keuken, omdat ik het niet zo handig vind dat hij op een teefje staat te hossen van 4 kg. De castratie was voor dat doel dus nutteloos. (maar was niet waarom hij is gecastreerd) In ieder geval is hij vele malen erger dan de open reu die hier rondloopt.chrico schreef:Hier net zo hoor alleen ik begon me ondertussen toch wel zorgen te maken over het niet eten.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het bij Harrie 2 x meegemaakt. Slecht of niets eten en 's nachts voor de ramen gaan zitten loeien. Gelukkig duurde dat loeien maar 2 nachten.
Op een gegeven moment heb ik blikjes Sheba door zijn voer gedaan en toen at hij wel iets.
Vuile pens lukte ook nog. Na ca 1 week ging het wat beter.
Sterkte!
Op een gegeven moment heb ik blikjes Sheba door zijn voer gedaan en toen at hij wel iets.
Vuile pens lukte ook nog. Na ca 1 week ging het wat beter.
Sterkte!