Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

suusje78
Actief
Mijn ras(sen): ?

Even voorstellen

Ongelezen bericht door suusje78 »

Na de goede berichten van de boswachter over Suusje, kon ik met een gerust gevoel de herplaatsing afsluiten. Ik heb nog steeds leuk kontakt met hem en Suusjes' vorige baasje.
Helemaal loslaten zal nog wel even duren want ik krijg er nog steeds een brok van in mijn keel. Er bleef wel een enorme leegte en onrust achter zoals jullie weten. :wink:

Via via via kwam mij een herplaatsingsteckeltje ter oren en na wat mailen een afspraak gemaakt om haar en haar baasjes te ontmoeten.
Het gesprek met haar baasjes was open en eerlijk, en na een hele tijd gepraat te hebben, waren we het erover eens dat we het zouden proberen want naast de positieve dingen die ik in een hondje zocht, was het toch ook wel liefde op het eerste gezicht.

De man des huizes had kortgeleden een hartinfarct gehad waardoor hij niet veel meer kon. En hij was altijd degene die voor de honden zorgt. Vrouw des huizes heeft een eigen winkel en alles kwam nu op haar neer en dat was niet te combineren. Dochters zitten op school en konden ook niet opgezadeld worden met de volledige zorg voor de honden. Zij moesten dus noodgedwongen inkrimpen. Tot groot verdriet van de jongste dochter....
Zij hadden 4 honden; een Labrador, papa en mama standaard ruwhaarteckel, beide met stamboom, en dochtertje Kiki, die nu hier al een paar daagjes is!
Kiki is van pup af aan gewend om met 3 andere honden samen te zijn. Ze is dus erg aanhankelijk en vindt het nog niet leuk als ik naar boven of naar de wc ga, maar ik merk al wat vooruitgang.

Kiki is 2 jaar oud en is kindertjes gewend. En dat is ook wel te merken!
Ze kijkt niet op of om als mijn dochtertje loopt te rennen en te gillen door het huis, pakt geen speelgoed af etc. (dit tot grote vreugde van mijn dochtertje, want de schrik van Suusje zit er nog wel een beetje in geloof ik)
Mijn dochtertje is nu al stapelgek op haar en Kiki kwispelt en geeft kusjes als ze haar ziet.
Buiten kan ze gewoon los op de plekken waar het kan, komt keurig als ik haar roep.
Maar goed, ze is nog erg bang om me kwijt te raken dus misschien gaat ze straks wat meer op onderzoek uit. Hoewel die mensen ook vertelden dat ze altijd keurig luistert als ze los loopt.
Ik vind het een heerlijk hondje; knuffeldoos van de eerste plank, makkelijk overal mee naartoe te nemen, niet vies van een flinke wandeling, geen gesjor en geruk aan de riem en in de knoop met wandelwagen, loopt mijn dochter niet omver, mijn dochtertje kan zelfs haar riempje vasthouden, en is een lief en handzaam vriendinnetje voor mijn dochtertje!
Kortom, een zeer welkom en ''passend'' hondje!
En dit is de kleine Kiki:

Afbeelding
suusje78
Actief

Re: Even voorstellen

Nanna schreef:Toch weer een jachthond, maar nu eentje van een geheel andere orde ;-)
veel plezier met Kiki!
Tsja....jachthondJE.
Van jachtpassie merk ik (nog) niet veel hoor, reageert nergens op ;-)
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Veel plezier met je nieuwe hondje; een teckel is natuurlijk altijd een verstandige keus! :mrgreen: . Wat kijkt ze lief op de foto; kan me goed voorstellen dat het een lekkere knuffelkont is!
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ze heeft een heerlijk koppie :ok: veel plezier met Kiki
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een lief koppie. Als ik dit zo lees is ze super op haar plek bij jullie! :ok: Plaats gerust foto's zou ik zeggen.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

wat een lieverd! En wat leuk dat het zo goed gaat met je dochtertje!
Ik wens je veel plezier!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat een leukerd :ok: Gefeliciteerd met Kiki :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Je laat er geen gras over groeien :engel:
Maar ze ziet er schattig uit en het klinkt als een gouden match :ok: Ik hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan :cheer:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat ontzettend leuk voor je!! het klinkt allememaal heel erg goed. ik heb alleen een beetje bedenkingen bij het alleen plaatsen omdat ze een roedel gewend is. maar wie weet gaat dat wel heel goed.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

van harte met de teckel :cheer:

hi,hi ikzelf begin ook steeds meer waardering te krijgen voor deze hondjes :wink:

is ze of hij erg waaks/vocaal ingesteld? dat hoor ik soms van teckels. alhoewel hier in de buurt eentje woont die toch vrij stil is.

veel plezier en ik denk wel dat dit een betere match is. vooral met je dochtertje zo te lezen :lol1:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een schatje!
Veel plezier met haar :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wat een leukerd! :ok:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat een lekker koppie.
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

gefeliciteerd Suusje, ik ben blij voor je!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
suusje78
Actief

Och ik ben ook zo blij, het is echt een scheetje!
Ze kan zelfs naast de fiets lopen en ze jumpt ook zo in het water hier vlakbij mijn huis!
Na het eten mocht mijn dochtertje haar riempje vasthouden met het uitlaten, en een lol dat ze had!
Emma schreef:van harte met de teckel :cheer:

hi,hi ikzelf begin ook steeds meer waardering te krijgen voor deze hondjes :wink:

is ze of hij erg waaks/vocaal ingesteld? dat hoor ik soms van teckels. alhoewel hier in de buurt eentje woont die toch vrij stil is.

veel plezier en ik denk wel dat dit een betere match is. vooral met je dochtertje zo te lezen :lol1:
Emma, ik kan er nu nog niet zoveel over zeggen omdat ze nog erg moet wennen aan de nieuwe situatie en nieuwe geluiden hier. Maar het blaffen valt me tot nu toe reuze mee, had het erger verwacht :wink:
Hutsje schreef:wat ontzettend leuk voor je!! het klinkt allememaal heel erg goed. ik heb alleen een beetje bedenkingen bij het alleen plaatsen omdat ze een roedel gewend is. maar wie weet gaat dat wel heel goed.
Hutsje, ik hoop dat ze eraan went dat ze nu alleen is.
Al zie ik na een paar dagen al echt wel vooruitgang.
Ze scharrelt al wat meer op zichzelf rond ipv aan mijn voeten geplakt te zitten, piept al veel minder als ik uit zicht ben. Moet ook zeggen dat ik er totaal geen aandacht aan besteed als ze piept of jankt bij de deur, ook als ik even weg moet en terug kom doe ik alsof het de normaalste zaak van de wereld is, ik denk dat dat wel scheelt.
Nu was het wel een hondje wat graag alleen de aandacht had van haar baasjes, en met haar moeder kon zij niet zo goed overweg. Haar baasjes wilden juist iemand zoeken waar ze de aandacht voor zichzelf zou hebben.
Ik merk dat ze buiten ook niet zoveel van andere honden moet hebben, ze doet niet lelijk, maar het interesseert haar ook niet echt veel.
Maar eigenlijk kan ik er nog niet zo heel veel over zeggen hoor, omdat ze echt nog aan het wennen is.
Wat ik wilde vragen is wat je bedenkingen zijn over het nu alleen zijn en een roedel gewend zijn, ik bedoel, zijn er dingen die finaal fout kunnen gaan, of speciale dingen waar ik op moet letten?
Ik denk dat het wel losloopt hoor, maar vraag het toch maar eventjes.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Gefeliciteerd!
Veel plezier met z'n 3-en.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

veel plezier met Kiki, het klinkt allemaal erg leuk en hopelijk blijft dat ook zo
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat leuk :cheer: Heel veel geluk met Kiki :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

suusje78 schreef: Hutsje, ik hoop dat ze eraan went dat ze nu alleen is.
Al zie ik na een paar dagen al echt wel vooruitgang.
Ze scharrelt al wat meer op zichzelf rond ipv aan mijn voeten geplakt te zitten, piept al veel minder als ik uit zicht ben. Moet ook zeggen dat ik er totaal geen aandacht aan besteed als ze piept of jankt bij de deur, ook als ik even weg moet en terug kom doe ik alsof het de normaalste zaak van de wereld is, ik denk dat dat wel scheelt.
Nu was het wel een hondje wat graag alleen de aandacht had van haar baasjes, en met haar moeder kon zij niet zo goed overweg. Haar baasjes wilden juist iemand zoeken waar ze de aandacht voor zichzelf zou hebben.
Ik merk dat ze buiten ook niet zoveel van andere honden moet hebben, ze doet niet lelijk, maar het interesseert haar ook niet echt veel.
Maar eigenlijk kan ik er nog niet zo heel veel over zeggen hoor, omdat ze echt nog aan het wennen is.
Wat ik wilde vragen is wat je bedenkingen zijn over het nu alleen zijn en een roedel gewend zijn, ik bedoel, zijn er dingen die finaal fout kunnen gaan, of speciale dingen waar ik op moet letten?
Ik denk dat het wel losloopt hoor, maar vraag het toch maar eventjes.
het zou kunnen dat ze dan wat meer problemen kan hebben/krijgen met het alleen zijn. ik zou mijn honden, die met elkaar zijn opgegroeid niet alleen plaatsen omdat zij heel hecht met elkaar zijn en elkaars gezelschap erg waarderen. maar dit hoeft in jouw geval niet zo te zijn, zo te lezen over haar voorgeschiedenis ;).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

suusje78 schreef:
Nanna schreef:Toch weer een jachthond, maar nu eentje van een geheel andere orde ;-)
veel plezier met Kiki!
Tsja....jachthondJE.
Gefeliciteerd @Suusje :D
Ik wens je alle geluk van de wereld met dit jachthondJE dat als ze echt wil wel veel en veel sneller kan lopen dan jij :wink: :mann:
Moge de jachtpassie lekker onder een dekentje blijven rusten zodat jij fijn van haar kunt genieten. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Leukerd hoor!!! Veel plezier van Kiki!!!!! :D
suusje78
Actief

ranetje schreef:
suusje78 schreef:
veel plezier met Kiki!
Tsja....jachthondJE.
Gefeliciteerd @Suusje :D
Ik wens je alle geluk van de wereld met dit jachthondJE dat als ze echt wil wel veel en veel sneller kan lopen dan jij :wink: :mann:
Moge de jachtpassie lekker onder een dekentje blijven rusten zodat jij fijn van haar kunt genieten. :ok:
Hahaha! Jaaa, we zullen zien hoe dit dametje zich gedragen zal!
Maar rennen kan ze inderdaad. Als ik met haar loop doet ze dat nauwelijks, ja kleine stukkies, maar los naast de fiets kan ze flink gas geven :wink:
Maar ze moet nog errug wennen hoor, loopt de hele dag achter me aan en piept 's nachts als een puppie.
NinaRox
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Nina, Mix teriers.
Rox, Golden retiever x Berner senner

Ongelezen bericht door NinaRox »

Wat een drolletje!!!!
Veel geluk!!
Zo gezellig, een hondje! :lol1:
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Gefeliciteerd met Kiki: ik hoop dat het allemaal goed gaat en jullie heel veel jaren plezier van elkaar zullen hebben :cheer:

Hutsje schreef:ik heb alleen een beetje bedenkingen bij het alleen plaatsen omdat ze een roedel gewend is. maar wie weet gaat dat wel heel goed.
Ik heb geen idee hoe het met Kiki zal gaan.
Maar mijn Eeber kwam ook uit een roedel, en bij haar heb ik de indruk dat ze helemaal opgelucht is en tot rust is gekomen nu ze alleen is. Zich niet meer hoeft te bewijzen, dan wel te verdedigen :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tekkel schreef:
Hutsje schreef:ik heb alleen een beetje bedenkingen bij het alleen plaatsen omdat ze een roedel gewend is. maar wie weet gaat dat wel heel goed.
Ik heb geen idee hoe het met Kiki zal gaan.
Maar mijn Eeber kwam ook uit een roedel, en bij haar heb ik de indruk dat ze helemaal opgelucht is en tot rust is gekomen nu ze alleen is. Zich niet meer hoeft te bewijzen, dan wel te verdedigen :19:
Kan heel goed.
Er zijn er ook die het gewoon heerlijk vinden om alles nu eens lekker voor zichzelf te hebben :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Veel plezier met haar en zo te lezen gaat het nu ook heel goed.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”