Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drie poten een voordeel voor oudere asielhond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Drie poten een voordeel voor oudere asielhond?

Ongelezen bericht door Rezza »

Ik hoorde bij zo´n dieren cops serie op Animal Planet dat het voor een oudere hond vaak voordelig is om drie poten te hebben omdat drie-poten op de één of andere manier sneller worden meegenomen uit het asiel omdat ze zo zielig zijn.
Ik kan het me best voorstellen want ik val ook voor underdogs maar wat denken mensen eigenlijk raar. :piew:
Dood ga je zeker, leven niet.
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Re: Drie poten een voordeel voor oudere asielhond?

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ik kan me het heel erg goed voorstellen ja. Nu moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk behoorlijk hypocriet ben, aangezien ik juist om dat soort dingen niet naar een asiel ga. Waarschijnlijk neem ik ze dan allemaal mee... :roll:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Rezza schreef:Ik hoorde bij zo´n dieren cops serie op Animal Planet dat het voor een oudere hond vaak voordelig is om drie poten te hebben omdat drie-poten op de één of andere manier sneller worden meegenomen uit het asiel omdat ze zo zielig zijn.
Ik kan het me best voorstellen want ik val ook voor underdogs maar wat denken mensen eigenlijk raar. :piew:

Ik kan me wel voorstellen dat zoiets voordelig is als je in het asiel zit.
Zo zijn er ook kinderen/volwassenen in arme landen die zichzelf wat aandoen omdat ze dan zielig zijn en meer geld krijgen.
Of het laten lijken dat ze iets ergs hebben (zoals geen voeten meer)
Afbeelding
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Er werd letterlijk na de keuring van de honden besloten welke er naar het asiel gingen en welke er afgemaakt moest worden.
Ik zeg "moesten", omdat ze heel duidelijk stelden dat je in Amerika niet alle dieren die je in beslag neemt kunt laten leven.
Dat zijn er gewoon veel teveel, vooral als je daar de vechthonden enzo bij neemt.
Waarschijnlijk zijn er in Nederland ook van die situaties, zoals met de 150 in beslag genomen honden laatst:
die moeten ook maar geplaatst kunnen worden.
Maar bij dat soort dingen kun je misschien beter niet teveel gaan stilstaan..
Ik voelde me wel een beetje slecht als mens op de een of andere manier..
Twee honden, letterlijk dezelfde honden maar dan met 4 poten, worden afgemaakt omdat ze welliswaar gezond waren,
maar ze waren ook niet populair.
Het is natuurlijk ook weer zo dat een 3 potige hond net zoveel recht heeft op een goed leven dan een hele hond
maar het blijft een beetje raar. Alles wat ze deden was logisch, maar toch ook weer wrang. :80:
Bijna alle gezonde jonge honden die daar in beslag genomen waren werden wel gewoon meegenomen.
Wat ik dan wel weer leuk vindt is de manier waarop het gedrag wordt getest,
met kostuums en alles. Dat lijkt me wel mooi werk. :lol1:

Mbt. zielig doen in derde wereld landen wil ik nog wel even zeggen dat het zelfs zover gaat dat de armste mensen op een veilige route worden gezet in een krottewijken straat of tentenkamp waar ze tegen een vergoeding zielig gaan doen. Dat is voor die mensen een manier van overleven. Dan komt Macro Borsato, die er zelf wel tussen kan zitten inmiddels om zielig te doen :P, en die loopt dan door het geheel afgezette gebied te doen alsof ie zo goed wordt geaccepteerd. [maar zoals de coordinator ontwikkelingshulp terecht opmerkte "als we dat moeten doen om aandacht te krijgen, dan moet dat maar"]

Ronaldinho maakte de fout te denken dat zijn moeder wel in haar buurt kon blijven wonen nadat hij voor veel geld begon aan zijn profvoetbal carieren. Hij werd daar gezien als een held door zijn vroegere buren, krijg zelfs een eigen museumpje en stortte een kapitaal in de buurt om het op te knappen. Daar zijn toen ook opnames van gemaakt: je kent dat wel, met juigende kinderen enzo. Dat kwam hem duur te staan toen zijn vroegere vrienden op de buurt, [letterlijk zijn vroegere vrienden], besloten om zijn moeder te kidnappen voor losgeld. Nu is dat goed verlopen en worden plotseling rijke mensen begeleid, ook wat de veilgheid van familieleden betreft, maar het laat zien wat geldgebrek met mensen doet. [ook is dat een mooi voorbeeld van waarom geld mensen veranderd. vaak is dat ook nodig]
Mensen zeggen weleens dat je als je rijk bent niet weet wie je vrienden zijn.
Maar dat weet je ook niet als je arm bent. :19:

Maar ja, Ronaldinho heeft zijn schaapjes op het droge en zit nu met Kaka en Ronaldo van het witte poeder te genieten.
Goed voor hem denk je dan maar.
Ik probeer er alles aan te doen om juist NIET bijzonder gevonden te worden om zo te krijgen wat ik wil.
Ergens doe ik iets fout denk ik. :U: :tongue:
Dood ga je zeker, leven niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”