Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lease een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Essy

Lease een hond

Ongelezen bericht door Essy »

Lease een hond, wandel op stand

AMSTERDAM - Wandelen op stand met een viervoeter aan de hand. Heb je geen hond, geen probleem. Alles is mogelijk in het Gooi, dus ook een hond 'leasen'. De honden die verblijven in het dierenasiel Crailo reageren natuurlijk helemaal uitgelaten over hun extra uitlaatbeurt op de Gooische heide.

Heb je zin in een lange wandeling dan is de Gooische Matras-Route een idee; 10 kilometer en zo'n 2 ½ uur. Hou goed je ogen open want, verscholen achter dikke bomen, staan riante villa's. Onderweg komt u langs het Museum Hofland in Laren, een geologisch museum gevestigd in het oude tolhuis naast het St. Janskerkhof. Bekijk hier de expo 'Over Klimaat Gesproken, het wel en wee van Co2'. Dierenasiel Crailo, Nieuwe Crailoseweg 14 in Hilversum. Bellen van ma. t/m za. van 09.00 tot 12.30 en van 13.00 -17.00 uur op nummer 0900-2020330. Meer info: http://www.dierenasiel.net" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/er_op ... tml?p=14,2" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me op zich wel fijn voor asielhonden om eens stevige strandwandeling te maken.
Ik hoop alleen dat ze wel goed screenen en iets regelen m.b.t. aansprakelijkheid mocht er iets misgaan.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Lease een hond

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Het idee is leuk inderdaad, het lijkt me fijn voor sommige honden om er eens uit te zijn. Maar aan de andere kant, er moet wel goed opgelet worden wie wat voor hond mee neemt, net zoals de aansprakelijkheid inderdaad. Het lijkt me ook niet dat elke hond het leuk vindt om met een stelletje vreemden op pad te gaan. Ik zou op zich best wel eens zo'n hond mee willen nemen op een flinke wandeling, helaas is het Gooi hier niet om de hoek.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik zat even op de site van het asiel te kijken, maar volgens mij hebben ze bijna allemaal een gebruiksaanwijzing. Niet bij kinderen, moet muilkorf om, kan niet bij andere honden enz. Of het nu toch zo'n goed idee is ...... :mrgreen:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

het asiel vroeger bij mij om de hoek deed het standaard iedere woensdag middag. Kon je een hond op komen halen voor een stevige wandeling en alleen de "sociale" hondjes gingen mee met de mensen maar toch werd zo ongeveer 75% van de honden in het asiel minimaal 3 uur lang mee genomen voor een beetje extra aandacht...
je kon ook pas terug komen met 3 uur dus je moest wel de gehele woensdag middag tot je beschikking hebben... Heerlijk vond ik het en zo heb ik ook aan mijn ouders bewezen dat ik graag een hond wilde iedere woensdag middag liep ik 4 uur lang met een hond uit het asiel 1,5 jaar lang....
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

*Jolanda* schreef:het asiel vroeger bij mij om de hoek deed het standaard iedere woensdag middag. Kon je een hond op komen halen voor een stevige wandeling en alleen de "sociale" hondjes gingen mee met de mensen maar toch werd zo ongeveer 75% van de honden in het asiel minimaal 3 uur lang mee genomen voor een beetje extra aandacht...
je kon ook pas terug komen met 3 uur dus je moest wel de gehele woensdag middag tot je beschikking hebben... Heerlijk vond ik het en zo heb ik ook aan mijn ouders bewezen dat ik graag een hond wilde iedere woensdag middag liep ik 4 uur lang met een hond uit het asiel 1,5 jaar lang....
Wat een superactie. Moet echt héérlijk zijn voor de honden daar. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Shibby schreef:
*Jolanda* schreef:het asiel vroeger bij mij om de hoek deed het standaard iedere woensdag middag. Kon je een hond op komen halen voor een stevige wandeling en alleen de "sociale" hondjes gingen mee met de mensen maar toch werd zo ongeveer 75% van de honden in het asiel minimaal 3 uur lang mee genomen voor een beetje extra aandacht...
Wat een superactie. Moet echt héérlijk zijn voor de honden daar. :ok:
dat was het ook en ik heb er ook veel van geleerd want kreeg iedere week weer een andere hond mee die bij je paste... Heerlijk vond ik het heb met zoveel verschillende honden gewandeld van yorkies tot staffjes... En als mijn vader toen mee liep mocht ik altijd een rottweiler of doberman kruising mee die er zaten... Heerlijk krijg weer een lach op mijn gezicht als ik er aan terug denk...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”