Aja, da's natuurlijk wel een groot verschil. Om er zeker van te zijn zou ik het dan toch maar even navragen bij een orthopeed.Hutsje schreef: in het geval van een geopereerde hond kan ik me dat voorstellen, maar zou een hond waarvan de knieband ingescheurd is niet juist dan over zijn grenzen heengaan waardoor de band verder inscheurt of afscheurt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwaar dilemma
Moderator: moderatorteam
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Re: zwaar dilemma
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, dat snap ik goed. Maar wat doe je op het moment dat een knieband wel verder scheurt, helemaal door is? Kan een hond daar mee doorlopen, eigenlijk?Inge O schreef:ik vrees dat ik dat risico toch maar zal moeten nemen. zonder pijnstilling (zoals gisteren) doet ze nog veel gekkere dingen, in een halfslachtige poging om die poot een beetje te sparen. ze stort zich van taluds af (in plaats van gewoon te springen), neemt een greppel op een compleet onaangepaste manier enz., allemaal in volle 'run'. dus ofwel gaat ze niet meer mee, ofwel gaat ze mee met pijnstilling.Rami schreef:Aja, da's natuurlijk wel een groot verschil. Om er zeker van te zijn zou ik het dan toch maar even navragen bij een orthopeed.Hutsje schreef: in het geval van een geopereerde hond kan ik me dat voorstellen, maar zou een hond waarvan de knieband ingescheurd is niet juist dan over zijn grenzen heengaan waardoor de band verder inscheurt of afscheurt?
feit is ook dat - áls het haar kruisband is - er twee opties zijn :
- ofwel is hij nog maar lichtjes ingescheurd en dan kan een orthopeed daar ook geen uitsluitsel over geven
- ofwel is hij heel sterk ingescheurd (of af, wat ik haast niet kan geloven) en dan zal er toch een wondertje moeten gebeuren om hem heel te houden, want ook hier op het erf kan ze nog behoorlijk tekeer gaan :N: .
proberen te vermijden dat hij verder afscheurt houdt dus in haar heel erg sterk beperken qua beweging en dat wil ik niet.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Niet helemaal, mensen gaan dingen ontlasten omdat ze dénken dat het zeer kan gaan doen, dat doen honden nietInge O schreef:zag me er zeker niet bevorderlijk uit voor haar rug, dat heb je overigens vaak met manken - ook bij mensen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ja, ook met een totaal doorgescheurde knieband kan een hond doorlopen. Niet zoals het hoort natuurlijk maar spieren en bindweefsel zullen het probleem gaan oplossen. Alleen de pijn tijdens dat proces zul je moeten onderdrukken.
@Inge. Je schrijft dat je bang bent dat het nog "kapotter" gaat door wat je nu doet. Volgens mij is dat onterecht want meestal gebeurt zoiets wanneer je het totaal niet verwacht. Bijvoorbeeld door ongecontroleerd draaiend opstaan omdat er wat is.......... en dat kun jij niet voorkomen jammergenoeg.
@Inge. Je schrijft dat je bang bent dat het nog "kapotter" gaat door wat je nu doet. Volgens mij is dat onterecht want meestal gebeurt zoiets wanneer je het totaal niet verwacht. Bijvoorbeeld door ongecontroleerd draaiend opstaan omdat er wat is.......... en dat kun jij niet voorkomen jammergenoeg.
* * *