Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schapen - foto's van Izzie in actie op p4

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Schapen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef: Gringo is mooi :I:
Ja die is leuk geworden he!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
marye schreef: Gringo is mooi :I:
Ja die is leuk geworden he!
Had ik hem destijds toch in mijn zak moeten doen :pffff:
Denk alleen dat zijn gegrom was opgevallen :mrgreen:
Afbeelding
Gjeterhund
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Gjeterhund »

Super om het te lezen en de foto's te zien!
Op de naar de vervolgles! Dat stuntelen is gewoon de ongemakkelijkheid van de eerste keer!
Als jullie er beide lol in hebben dan komt het wel goed ;-)
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Had ik hem destijds toch in mijn zak moeten doen :pffff:
Denk alleen dat zijn gegrom was opgevallen :mrgreen:
Ja haha. Hij is veel vriendelijker geworden dan ik dacht. Had prima gepast bij Caja :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

hele mooie foto`s.
vind het echt altijd heel mooi, hoe de honden de schapen drijven. :I:

wie weet krijg je het zelf ook helemaal onder de knie :cheer:

maar agility is natuurlijk ook heel leuk !
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Geweldig om te zien!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat leuk om te lezen en te zien!

Er loopt heel vaak een kudde met herder en hond bij mij door de straat (hier in het polderpark worden schapen gebruikt in plaats van maai-machines) en het ziet er altijd uit als er helemaal niemand moeite hoeft te doen. De hond niet, de herder niet en de schapen ook niet! Schijn zal wel weer bedriegen. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Wat leuk om te lezen en te zien!

Er loopt heel vaak een kudde met herder en hond bij mij door de straat (hier in het polderpark worden schapen gebruikt in plaats van maai-machines) en het ziet er altijd uit als er helemaal niemand moeite hoeft te doen. De hond niet, de herder niet en de schapen ook niet! Schijn zal wel weer bedriegen. :wink:
De sport vraagt natuurlijk wat andere dingen dan schapen door een straat leiden. Er zijn allerlei voorgeschreven oefeningen. Maar bij de ervaren honden ziet het er ook dan heel makkelijk uit hoor. Maar als je er staat, voelt het anders :smile1:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

De sport vraagt natuurlijk wat andere dingen dan schapen door een straat leiden. Er zijn allerlei voorgeschreven oefeningen. Maar bij de ervaren honden ziet het er ook dan heel makkelijk uit hoor. Maar als je er staat, voelt het anders :smile1:
:oeps: Oh sorry! Ik dacht dat het een beetje op hetzelfde neer kwam. Ik zie de schapen hier oversteken, hoe ze bij elkaar worden gehouden (er rijden ook auto's en zo), dan moeten ze over een brug en dan in zo'n met schrikdraad afgezet stuk. Lijkt mij toch best moeilijk.
Ik bedoelde dus ook dat het er makkelijk uitziet, niet dat het makkelijk is hè? Groot verschil! :D
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:

:oeps: Oh sorry! Ik dacht dat het een beetje op hetzelfde neer kwam. Ik zie de schapen hier oversteken, hoe ze bij elkaar worden gehouden (er rijden ook auto's en zo), dan moeten ze over een brug en dan in zo'n met schrikdraad afgezet stuk. Lijkt mij toch best moeilijk.
Ik bedoelde dus ook dat het er makkelijk uitziet, niet dat het makkelijk is hè? Groot verschil! :D
Ja jawel, dat is ook moeilijk. Maar ik bedoel dat je op een trial allemaal specifieke oefeningen moet doen. Het gaat om punten halen dan, zoals bij elke sport :wink: Ik ben vooralsnog al dolbij als ik Izzie achter de schapen kan houden met mij ervoor. Je moet zo je doelen stellen he :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: ze zit ook zo'n beetje op de leeftijd die ik bij mijn pups ook altijd als kantelpunt opmerk : voor de 7 - 8 maand niet teruggezien is geen herkenning.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze Anneke wel zou herkennen omdat ze zich daar erg op gericht had als pup. Maar niet dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef: ze zit ook zo'n beetje op de leeftijd die ik bij mijn pups ook altijd als kantelpunt opmerk : voor de 7 - 8 maand niet teruggezien is geen herkenning.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze Anneke wel zou herkennen omdat ze zich daar erg op gericht had als pup. Maar niet dus.

Apart he, Caja herkend Chris nog wel heel duidelijk.
Maar die is ook vaker in contact geweest :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:maar ze vond haar wel leuk zei je - misschien toch ergens iets diep in haar hersentjes?
Zou kunnen. Het kan ook dat ze het type is dat Izzie leuk vindt. Ze zocht overigens geen toenadering, maar wilde duidelijk wel met haar aan de slag.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Beloon je eigenlijk nog met iets bij het drijven, zoals spel of voer?
Of gaat het echt om de driften.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Beloon je eigenlijk nog met iets bij het drijven, zoals spel of voer?
Of gaat het echt om de driften.
Nee alleen met de stem beloon je. Voer is onhandig omdat ze dan weer bij me komt (net als met agility niet handig bij haar dus) en van spel zou ze te veel opgefokt raken. Het achter de schapen aan gaan, is genoeg beloning.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ja jawel, dat is ook moeilijk. Maar ik bedoel dat je op een trial allemaal specifieke oefeningen moet doen. Het gaat om punten halen dan, zoals bij elke sport :wink: Ik ben vooralsnog al dolbij als ik Izzie achter de schapen kan houden met mij ervoor. Je moet zo je doelen stellen he :mrgreen:
Aja, ik zie nu ineens die schapenhoed- wedstrijden voor me in Australië. Dat is idd wel anders. :wink:
Zijn de schapen die ze gebruiken voor wedstrijden eigenlijk ook 'getraind'? Ik bedoel, zijn ze gewend aan hoedende en drijvende honden?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Zijn de schapen die ze gebruiken voor wedstrijden eigenlijk ook 'getraind'? Ik bedoel, zijn ze gewend aan hoedende en drijvende honden?
Ja ik heb begrepen van wel. De ene schapensoort is wel makker dan de andere.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Leuk om de foto's zien en jullie verhaal te lezen! Al met al is het zo te lezen reuze meegevallen, Izzie heeft nergens ingehangen :mrgreen:

Ik zou helemaal in de war raken om op alles te letten; opletten op hond, stok, schapen en mezelf :oeps:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

gaaf he om mee te maken?
Bedan had meteen een hele grote wei waarin 7 schapen liepen. Bedan had alleen maar oog voor de schapen en zorgde er zelf voor dat ze bij mij en Erica in de buurt bleven. Hij bleef er achter en ging uit zichzelf 12 uren.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Weer erg mooie foto's!

Je verhaal is erg herkenbaar :D Het is een sport die er best makkelijk uitziet maar in de praktijk komt er zoveel tegelijk op je af.

Wel leuk om te lezen dat bij Izzie ineens het kwartje viel :idea:
Ik had ook al gehoord dat honden die goed zijn in gehoorzaamheid, minder goed zijn in het drijven. Ze zijn dan te gericht op de baas wat de zelfstandigheid van het drijven in de weg staat.
Zie je dit als een probleem of ga je in de toekomst kiezen tussen gehoorzaamheid of drijven?

gr mariaa
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

kiki78 schreef:gaaf he om mee te maken?
Bedan had meteen een hele grote wei waarin 7 schapen liepen. Bedan had alleen maar oog voor de schapen en zorgde er zelf voor dat ze bij mij en Erica in de buurt bleven. Hij bleef er achter en ging uit zichzelf 12 uren.
Ik weet bijna zeker dat Izzie ze dan op zou gaan jagen. Ik zie haar al achter de schapen aan rennen, al bijtend in hun kont :oeps: Eerst maar wat meer controle krijgen en snappen wat we doen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:Leuk om de foto's zien en jullie verhaal te lezen! Al met al is het zo te lezen reuze meegevallen, Izzie heeft nergens ingehangen :mrgreen:

Ik zou helemaal in de war raken om op alles te letten; opletten op hond, stok, schapen en mezelf :oeps:
Jawel ze hing in de stok. Het zou handig zijn als ik haar met de stok achter de schapen zou kunnen duwen. Maar dat lukt niet. O ja, en ze hing ook in mij. Ze snapte niet wat ik wilde en dan gaat ze happen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

mariaa schreef: Ik had ook al gehoord dat honden die goed zijn in gehoorzaamheid, minder goed zijn in het drijven. Ze zijn dan te gericht op de baas wat de zelfstandigheid van het drijven in de weg staat.
Zie je dit als een probleem of ga je in de toekomst kiezen tussen gehoorzaamheid of drijven?
Met obedience ga ik zeker door, dat ligt ons beide goed. Dus als het een kwestie van kiezen is, kies ik daarvoor. Maar eigenlijk denk ik dat het best te combineren is. Bij agility wordt ook vaak gezegd dat je geen gehoorzaamheid moet doen, maar ik ervaar die combi niet als een probleem. Honden kunnen best onderscheid maken. Als het maar duidelijk is wat ze waar moeten doen. Het probleem is veel meer dat ik geen ervaring in drijven heb en dat ik haar daardoor niet goed kan begeleiden. Maar we gaan gewoon een aantal lessen volgen en dan besluit ik of we doorgaan of niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Zoek stok! schreef:
mariaa schreef: Ik had ook al gehoord dat honden die goed zijn in gehoorzaamheid, minder goed zijn in het drijven. Ze zijn dan te gericht op de baas wat de zelfstandigheid van het drijven in de weg staat.
Met obedience ga ik zeker door, dat ligt ons beide goed. Dus als het een kwestie van kiezen is, kies ik daarvoor. Maar eigenlijk denk ik dat het best te combineren is. Bij agility wordt ook vaak gezegd dat je geen gehoorzaamheid moet doen, maar ik ervaar die combi niet als een probleem. Honden kunnen best onderscheid maken. Als het maar duidelijk is wat ze waar moeten doen. Het probleem is veel meer dat ik geen ervaring in drijven heb en dat ik haar daardoor niet goed kan begeleiden. Maar we gaan gewoon een aantal lessen volgen en dan besluit ik of we doorgaan of niet.
Het lijkt me een groot voordeel dat je izzie al op jonge leeftijd met beide sporten in contact brengt. Waarschijnlijk ontwikkeld zich dan in gehoorzaamheid én drijven.
en waarom kiezen als je er samen zoveel plezier in beleefd :pffff: :D

Ik wist niet dat je obedience deed? ik denk dat Buck hier ook geschikt voor is, maar dit word volgens mij niet in de buurt gegeven.

Maar voorlopig heb ik toch ook even de handen vol aan drijven en behendheid :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

mariaa schreef: Het lijkt me een groot voordeel dat je izzie al op jonge leeftijd met beide sporten in contact brengt. Waarschijnlijk ontwikkeld zich dan in gehoorzaamheid én drijven.
en waarom kiezen als je er samen zoveel plezier in beleefd :pffff: :D

Ik wist niet dat je obedience deed? ik denk dat Buck hier ook geschikt voor is, maar dit word volgens mij niet in de buurt gegeven.

Voorlopig heb ik ook even de handen vol aan drijven en behendheid :mrgreen:
Ik ben heel blij dat ik doorgezet heb dat ze al bij de schapen kon. Hoe langer we gewacht hadden, hoe lastiger het zou worden. Anneke vertelde over een agility/obedience hond die met vier jaar bij de schapen kwam. Daar lukte het echt niet meer mee.

Ja, ik heb wekelijks obedienceles met Izzie. Doet ze erg goed. Denk dat bijna alle JJ honden daar geschikt voor zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Tamara. schreef:Leuk om de foto's zien en jullie verhaal te lezen! Al met al is het zo te lezen reuze meegevallen, Izzie heeft nergens ingehangen :mrgreen:

Jawel ze hing in de stok. Het zou handig zijn als ik haar met de stok achter de schapen zou kunnen duwen. Maar dat lukt niet. O ja, en ze hing ook in mij. Ze snapte niet wat ik wilde en dan gaat ze happen.
Dat valt ook nog mee, toch :F:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:Dat valt ook nog mee, toch :F:
Ja het bloedde niet eens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef:

Dat valt ook nog mee, toch :F:
Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N: :mrgreen:
Maar ik ben heel handig in het afweren. Het wordt al wel minder trouwens hoor, ben ermee bezig :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
marye schreef:Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N: :mrgreen:
Maar ik ben heel handig in het afweren. Het wordt al wel minder trouwens hoor, ben ermee bezig :pffff:
Nou dat was vandaag te zien :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”