Ik had me een tijdje terug aangemeld, kwamen wat dingen die even mn aandacht nodig hadden, maar ik ben er dan toch haha.
Ik ben Maaike en ik ben moeder van 3 zoontjes. Ze zijn bijna 5 (nog 7 nachtjes!), bijna 3,5 en de jongste is bijna 14 maanden. We wonen in een tussenwoning in een rustig dorp met veel wandelmogelijkheden. Het is wel de bedoeling om te gaan verhuizen en daarom wachten we wss sowieso met de aanschaf van een hond tot na de verhuizing (we gaan wat dichter bij de stad wonen zodat we minder reistijd hebben).
Sowieso heeft de aanschaf geen haast, we weten dat we een hond willen dus dat komt uiteindelijk wel goed
Maar goed, we zijn al wel een beetje aan het inlezen wat voor een hond nu bij ons zou passen. Ik zoek een hond die een beetje onverstoorbaar is, waaks hoeft hij/zij niet te zijn, liefst een hond die juist vriendelijk is tegen mensen. Ik ben nooit meer dan 2 dagen van huis, mss hoogstens soms 2,5 dag. Voor die dagen zullen we een uitlaatservice zoeken voor hem/haar. Bovendien zal het nooit zo zijn dat er de hele dag niemand is, mijn man gaat vaak eerder van huis `s ochtends en komt dan ook weer eerder thuis.
Ik hou van lekkere einden wandelen (ook zonder hond) maar met een druk gezin kan het best eens voorkomen dat hondlief het een dag met wat kortere stukken zal moeten doen.
Het grootste 'probleem' is mijn oudste zoon. Hij is dus bijna 5 en is licht verstandelijk gehandicapt en heeft een autistische stoornis. Hij zegt zelf graag een hond te willen (hij heeft een voorkeur voor amstaffs
Ik heb inmiddels via zijn school dit gevonden: http://www.ludiek-leukbezig.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (mag dat
Mocht dit allemaal goed gaan dan willen we dus echt gaan plannen wanneer wij dan ons nieuwe huisgenootje zouden willen verwelkomen.
Ik heb het mss een beetje warrig opgeschreven, sorry daarvoor.
Samenvattend: wij zoeken een lieve rustige hond (natuurlijk is geen enkele hond als pup rustig) die tegen een stootje kan in de zin dat mn oudste vaak gilt en met zn handen wappert. Als hij erg overstuur raakt, wordt zn motoriek minder en loopt hij weleens ergens tegen aan. Een broertje, of zo haha, maar dat kan ook best een keer een hond zijn. Opzettelijk zal het niet gebeuren, al maakt dat voor de hond wss weinig uit. Er mag geen zwart in de vacht zitten en we zoeken meer een huishond dan een werkhond. Grootte maakt niet heel veel uit.
edit: en ook zou ik graag jullie tips horen over een pup of mss juist een herplaatser