Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoen jij je hond(en)??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Zoen jij je hond(en)??

Ongelezen bericht door laura b »

Ik woon niet landelijk maar heb wel klompen :mann: :E:
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vaddie »

Hutsje schreef:
Rezza schreef:Ik zie het trouwens niet extreem veel terug bij honden onderling. :denken:
Sommige honden die ik ken willen er helemaal niks van hebben.
Dat is op zich wel makkelijk maar het is wel een beetje saai als ze braaf blijven liggen als je ze aait. :P
nou hier wordt onderling wat afgelebberd hoor. alles wordt gewassen, oren, bek, lippen, ogen, vacht, piemels, dozen, noem het maar.

Het hetzelfde verhaal. Ik en mijn vriend worden gezoend. Als het even kan het bezoek ook als ze dat toestaan. (dat doen ze meestal niet)
Voor Cazz is erg van het zoenen en zit het liefst ook op schoot. (16 kg) Ook wast regelmatig Floortje haar oren/ ogen schoon. Zelfs bij de cavia's en konijnen wil hij wassen/ kussen.
Floortje is wat minder van het kussen in je gezicht, likt meestal je hand/ arm.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

16 kg is niks :lol1: Onze 2 bassets zitten het liefst tegelijk op schoot en wegen ongeveer
30 kg per hond :hmmm: maar goed
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zoen en knuffel mijn honden wat af, maar alleen Kyra geeft me in een héél goede bui een voorzichtig likje over de neus. That's it. Maar zij is natuurlijk ook een uitermate beschaafde dame :mrgreen: .
Cody likt nooit, tenzij je slagroom aan je vingers hebt (en zelfs dan likt hij je vingers zeer voorzichtig). En Lyndie heeft alleen een afwijking met blote voeten. In de zomer achtervolgt ze me zo maniakaal dat ik me zelf heb aangeleerd om zelfs met 30 graden sokken aan te doen. :jank: .
Afbeelding
viervoeterkes
nieuw lid
Mijn ras(sen): Hou van heel veel rassen.

Ongelezen bericht door viervoeterkes »

Hier wordt er ook gezoend .
En, waarom niet ? De ene hond is natuurlijk al wat drastischer in zijn liefdesuitingen dan de ander.
Zo probeert de ene je amandelen eruit te likken, wat niet mag. Wij hebben hier een adoptiehondje dat kussen zo leuk vindt .En, als je zegt: Kusje pikken ? dan is hij vol overgave en wil hij tongzoenen, , maar, het wordt ingedijkt en hij begint het te snappen :lol1:
(Als je echt gek met hem doet en de vraag blijft herhalen dan knipt hij zelfs in je neus :D )
Er wordt hier heel wat afgezoend :J: :smile1:
Bij onze Afghaan en Tervurense herder moet je goed opletten of je krijgt een gekneusde neus als jij je bukt en zij komen juist recht ... . Dat zijn gegarandeerd sterretjes. :wink:
Van vreemde honden ben ik er niet zo gek op :F:
Anders vind ik het heel leuk om hondjes te kussen .Ze kennen dan ook de vraag. Kusje ? En, dan krijgen we er ook (meestal meerdere :D )
Mijn vriendin vindt dit helemaal niet erg want ook zij vindt hen kussen en gekust worden heel leuk :D
Bij ons is het zelfs zo erg dat, als we een hondje erbij hebben, we het heel erg vinden als er niet gekust wordt door hen.We kunnen het hen niet vlug genoeg aanleren :smile:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
lieke schreef: En Lyndie heeft alleen een afwijking met blote voeten. In de zomer achtervolgt ze me zo maniakaal dat ik me zelf heb aangeleerd om zelfs met 30 graden sokken aan te doen. :jank: .
kijk, en zoiets begrijp ik dan echt niet : dan geef je als het moet toch een brul die dusdanig vanuit je tenen opstijgt dat ze geen tenen meer kan zien :N: :mrgreen: ?

ik bedoel maar : je laat je toch niet in je sokken gijzelen door een hond :ugh: ?
:sst: :mrgreen:

Maar hier kus ik de honden ook wat af. En ze likken heerlijk terug haha. Vooral Hera likt erg veel en dan overa; handen, voeten, oren, armen en ook je gezicht.
Vooral ons pleegzoontje moet er regelmatig aan geloven....die lebbert ze helemaal af. :smile2:
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Boemer, de oude lab lobbes die volgens zijn vorige eigenaar 6 schapen had doodgebeten,
die ging je troosten als je op de bank gaat liggen doen alsof je aan het huilen bent.. :cry:
Dan ging ie je arm likken en heel zachjes bijten. :lol1:
Sorry, we zijn een beetje sadistisch. :N:
Dood ga je zeker, leven niet.
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

o heerlijk.
Ik zoen ze heeeel hard.
Ook op de buik.haha.
Ze waren allemaal zo getroumatiseerd toen ze kwamen en wilden geen aai hebben.
Nu kan ik alles doen,heerlijk kroelen en zoenen,
dan kan ik wel janken van geluk.
Zelfs balou die ik een paar maanden geleden uit spanje mee hebt genomen,geeft voorzichtig een kusje als ik het vraag.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
lieke schreef: En Lyndie heeft alleen een afwijking met blote voeten. In de zomer achtervolgt ze me zo maniakaal dat ik me zelf heb aangeleerd om zelfs met 30 graden sokken aan te doen. :jank: .
kijk, en zoiets begrijp ik dan echt niet : dan geef je als het moet toch een brul die dusdanig vanuit je tenen opstijgt dat ze geen tenen meer kan zien :N: :mrgreen: ?

ik bedoel maar : je laat je toch niet in je sokken gijzelen door een hond :ugh: ?
Ik kan haar ook wel wegsturen, hoor. Maar dan kan ik dat elke 10 seconden weer doen. En brullen tegen haar doe ik niet. Ik zou de stakker een rolberoerte bezorgen :N:
Ik beschouw haar maar als een soort psychiatrisch patiënt: ze doet het nl. alleen bij mijn voeten. Andere voeten bekijkt ze niet eens. En ach, elke hond mag bij mij één afwijking hebben. Toevallig is dit de hare :mrgreen:

(En brullen tegen mijn honden durf ik sowieso niet meer sinds ik laatst een brul tegen Kyra gaf die iets van de straat poogde te eten. Ze schoof direct op haar buik naar me toe en een voorbijganger die dat zag, zei heel verontwaardigd tegen me: 'Ik kan wel zien dat jij je honden regelmatig slaat! Moet je zien hoe verschrikkelijk bang die hond voor je is!' :cry: )
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Wij zoenen heel wat af :J: Ik kus mijn honden graag op hun bolletje.
En terugzoenen doen ze allebei vol overgave. Sting wil er nog wel eens heel zachtjes bij gaan knabbelen (op je wang of kin ofzo) :I:
Fenja die weet niet meer van ophouden als ze eenmaal begint met zoenen. Die zoent ook overal, dus daar komt wel eens een 'klaar Fenja' aan te pas.
Overigens is Fenja ook erg blij met Sting en de kat, dan heeft ze weer wat likmateriaal :mrgreen:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

corason del perro schreef:Zolang ik me mond dicht hou vind ik t ook niet vies. Mijn vriend steekt toch ook zn tong in me mond hihi :oeps:
Je vriend is toch niet hetzelfde als je hond? :N: :mrgreen:
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Ik zoen de honden op hun koppie's. Zelf wil ik niet dat ze in m'n gezicht likken. En helemaal niet op m'n mond. Bah! Dus gaan ze gewoon naar m'n wederhelft en wordt die elke avond geheel afgelebbert.
Maggie
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

lieke schreef:
Inge O schreef:

(En brullen tegen mijn honden durf ik sowieso niet meer sinds ik laatst een brul tegen Kyra gaf die iets van de straat poogde te eten. Ze schoof direct op haar buik naar me toe en een voorbijganger die dat zag, zei heel verontwaardigd tegen me: 'Ik kan wel zien dat jij je honden regelmatig slaat! Moet je zien hoe verschrikkelijk bang die hond voor je is!' :cry: )
Heel herkenbaar hoor. De collies kunnen daar echt niet tegen. 2 van de 3 (de derde is doof, dus daar kan je tegen schreeuwen wat je wil :pffff: ) hier reageren precies zo. Een flinke brul naar een collie is een zeer grote deuk in je relatie met je hond. Met name Winnie kan zeer overdreven reageren. Nu begint ze wat minder goed te horen en wordt het allemaal wat makkelijker. Maar na een correctie kon ik het soms wekenlang vergetenbij Winnie. Ze wilde dan niks meer. Tja zeer gevoelige honden. Men onderschat dat nog wel eens.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Met beide hier. Als ik Diego om een kus vraag krijg ik die ook (ivan is nog te jong die snapt dat nog niet).
vind er niets vies aan, zijn toch mijn eigen honden? je kind geef je toch ook een kus?
lieke
Zeer actief
Contacteer:

alles goed en wel 'zeer gevoelig', maar gevoeligheid moet geen vrijbrief zijn om je zin door te drijven, daar komt dan toevallig míjn gevoeligheid tegen in opstand
Ja maar... ze kijken er zo schattig bij als ze hun zin doordrijven :mrgreen:

(Effe zonder gein: ik laat echt niet alles toe, hoor. Maar om zoiets als Lyndie's voetfetisj moet ik stiekem wel lachen. Zelfs als het betekent dat ik weer sokken moet aan doen :wink: Bij het eten van de straat ben ik daarentegen wel weer verschrikkelijk STRENG :devil: )
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ik heef mijn hondjes wel eens een kusje in hun nek (vooral Boo haar halfkale warme mini-nekje)
Maar ze mogen mij absoluut niet aan mijn mond likken of zoiets.
Jack is ook de enigste die mij soms 1 kus op mijn wang mag geven!

Dan zeg ik 'mag ik een kusje Jack?' en dan mag hij 1 likje geven ;)

Kusjes geven mogen ze me aan mijn handen ;) Die kunnen makkelijk onder de kraan hihi..

Ik betrapte mijn man er laatst ook op een van de reutjes in zijn nek te kussen hahahaha

Maar nee..
ook wat mensen doen, halve boterham oplaten eten of aan een flesje laten drinken en daarna zelf weer, komt er bij ons niet bij!!
Ik hoef niet zo nodig wormen.. :cool2: (en ja, ik ontworm mijn hondjes wel..;) )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”